"Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Ratta juures hääte otsimine on lai teema mis hõlmab erinevaid teadusharusid.
Pilte rattast sa enam ei näita kuigi teistelt küsid aga olid ju ketaspidurid. Ketaspiduritega piduridamine on ketile ja hammakatele sama mis tirri lasta. Hääle põhjust peab otsima kuskilt mida pidurdamine mõjutab: pidurisupordid+ klotsid, jooksud, võibolla ka sadul. Ma vaataks jooksude ja raami/ kahvli kokkupuute pinna üle kõigepealt, võid tilga ketiõli sinna panna, äkki vaha ka aitab mingil määral.
SLX esihammaka poltide kinnitusmonent on 16-17Nm. Kui üks neljast poldist keermeliimiga seisab oleks mulle ok aga võid ju müüjalt küsida.
Pilte rattast sa enam ei näita kuigi teistelt küsid aga olid ju ketaspidurid. Ketaspiduritega piduridamine on ketile ja hammakatele sama mis tirri lasta. Hääle põhjust peab otsima kuskilt mida pidurdamine mõjutab: pidurisupordid+ klotsid, jooksud, võibolla ka sadul. Ma vaataks jooksude ja raami/ kahvli kokkupuute pinna üle kõigepealt, võid tilga ketiõli sinna panna, äkki vaha ka aitab mingil määral.
SLX esihammaka poltide kinnitusmonent on 16-17Nm. Kui üks neljast poldist keermeliimiga seisab oleks mulle ok aga võid ju müüjalt küsida.
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Piltide lisamine siia foorumisse niimoodi, et nad kohe nähtavad oleksid, pole mul millegipärast õnnestunud. Pean linkidena panema.
Varustuse jaoks kasutan odavaid drybage.
Eks neid naginaid võib tõesti igaltpoolt tulla ja see on suur teadus. Vanal rattal oligi sadulapost põhjuseks. Nii hullult õnneks ei häiri, et peaks sõitmise pooleli jätma. Puhastan ratta ja panen määret vahele kus sobilik.
https://ibb.co/Z6K9znq
https://ibb.co/c3QsPBK
Varustuse jaoks kasutan odavaid drybage.
Eks neid naginaid võib tõesti igaltpoolt tulla ja see on suur teadus. Vanal rattal oligi sadulapost põhjuseks. Nii hullult õnneks ei häiri, et peaks sõitmise pooleli jätma. Puhastan ratta ja panen määret vahele kus sobilik.
https://ibb.co/Z6K9znq
https://ibb.co/c3QsPBK
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Väga äge idee niimoodi lapsega matkama minna. Loodetavasti talle meeldis.
Nagina osas - nagin tuleb liikumisest. Kui liiguvad asjad, mis ei peaks omavahel liikuma, siis on see halb. Määrdega nagina summutamine on minu meelest vale. Tuleb aru saada, mis liiguvad ja kuidas teha nii et ei liiguks. Ma oletan, et nagin tekib siis kui sa tagumise piduriga pidurdad ja siis uuesti väntama hakkad. Ja ei teki siis kui sa esipiduriga pidurda. Kui nii, siis kõige loogilisem koht kust naginad otsida on need liigutatavad dropoudid. Pidurdades kistakse neid tahapoole ja vändates ettepoole. Kas need poldid on õige pingega kinni ja dropoudi ning raami vahe puhas? Teine koht tundub olevat rummu sisu ja selle raami vaheline kinnitus - seda väänatakse pidurdades ja kiirendades eri suundades.
Nagina osas - nagin tuleb liikumisest. Kui liiguvad asjad, mis ei peaks omavahel liikuma, siis on see halb. Määrdega nagina summutamine on minu meelest vale. Tuleb aru saada, mis liiguvad ja kuidas teha nii et ei liiguks. Ma oletan, et nagin tekib siis kui sa tagumise piduriga pidurdad ja siis uuesti väntama hakkad. Ja ei teki siis kui sa esipiduriga pidurda. Kui nii, siis kõige loogilisem koht kust naginad otsida on need liigutatavad dropoudid. Pidurdades kistakse neid tahapoole ja vändates ettepoole. Kas need poldid on õige pingega kinni ja dropoudi ning raami vahe puhas? Teine koht tundub olevat rummu sisu ja selle raami vaheline kinnitus - seda väänatakse pidurdades ja kiirendades eri suundades.
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Vähemalt selle lingi kaudu saab ka pilte lisada:
https://postimages.org/
Ja siis, Thumbnail for forums:
https://postimages.org/
Ja siis, Thumbnail for forums:
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Tere,
Tänaseks olen rattaga sõitnud 2600~km, kasutasin seda viimaste poriste ilmadega tööl ja poes ja igalpool mujal käimiseks. Kurta ei ole millegi üle, viimaste uuuendustena panin külge ka Son Edelux ii tuled ette ja taha, suurepärased lambid, näitavad väga hästi ja sõites tunnen end turvaliselt.
Lisaks vahetasin Brooks B17 nahk sadula välja Brooks C17 sadula vastu just märgades oludes sõitmise tõttu. Sama mugav kui eelmine kuid seda kohe ilma sissesõiduta.
Ratas toimis kenasti ka krõbedate külmadega ( korra käisin lumega ka tööl), käiguvahetus tundus veidi pehme ja ebatäpne aga see võis tuleneda ka suurtest labakutest, mis mul -17 kraadi tõttu kaes olid.
Sõitsin ära ka Tartu rattamaratoni keskmise distantsi (jäin õigesse sõitu hiljaks, pilet oli pikale tegelt). Mitte millegi üle kurta ei saa ja lõpetasin ~200 kohal. Olin ainukene rummusisese käiguvahetusega rattaga seal, vähemalt ühtki teist silma ei hakanud. Jäikasi esiharke oli mõni üksik lisaks.
Praegu talvel sõidan peamiselt Tunturi Tango rattaga, millele paigaldasin Bafang keskmootori. Peamine põhjus, et sellele on eelmisest aastast olemas naelrehvid ning standardvarustusena porilauad ja pakiraam. Mootor on lihtsalt suurema higistamise ja stabiilse sõidukiiruse hoidmiseks. (Piiratud ilusti 25km/h peale).
Kaks rattaprojekti mõlguvad veel mõttes.
Pruudile kerge(~12kg) naiste raamiga linnaratas mõne kasutatud romu baasil.
Ja endale elektrimootoriga longjohn kastiratas. Kuigi ostsin Hageni aktsiaid, siis kisub rohkem Bulliti poole. KPCyclery Nighthawk on lihtsalt ajast ja arust tagarattakinnitusega minu jaoks.
Samas Bullit tundub raami poolest pisike kuna ma päris pikka kasvu. Neil tundub olevat vaid üks raami suurus valikus.
Tänaseks olen rattaga sõitnud 2600~km, kasutasin seda viimaste poriste ilmadega tööl ja poes ja igalpool mujal käimiseks. Kurta ei ole millegi üle, viimaste uuuendustena panin külge ka Son Edelux ii tuled ette ja taha, suurepärased lambid, näitavad väga hästi ja sõites tunnen end turvaliselt.
Lisaks vahetasin Brooks B17 nahk sadula välja Brooks C17 sadula vastu just märgades oludes sõitmise tõttu. Sama mugav kui eelmine kuid seda kohe ilma sissesõiduta.
Ratas toimis kenasti ka krõbedate külmadega ( korra käisin lumega ka tööl), käiguvahetus tundus veidi pehme ja ebatäpne aga see võis tuleneda ka suurtest labakutest, mis mul -17 kraadi tõttu kaes olid.
Sõitsin ära ka Tartu rattamaratoni keskmise distantsi (jäin õigesse sõitu hiljaks, pilet oli pikale tegelt). Mitte millegi üle kurta ei saa ja lõpetasin ~200 kohal. Olin ainukene rummusisese käiguvahetusega rattaga seal, vähemalt ühtki teist silma ei hakanud. Jäikasi esiharke oli mõni üksik lisaks.
Praegu talvel sõidan peamiselt Tunturi Tango rattaga, millele paigaldasin Bafang keskmootori. Peamine põhjus, et sellele on eelmisest aastast olemas naelrehvid ning standardvarustusena porilauad ja pakiraam. Mootor on lihtsalt suurema higistamise ja stabiilse sõidukiiruse hoidmiseks. (Piiratud ilusti 25km/h peale).
Kaks rattaprojekti mõlguvad veel mõttes.
Pruudile kerge(~12kg) naiste raamiga linnaratas mõne kasutatud romu baasil.
Ja endale elektrimootoriga longjohn kastiratas. Kuigi ostsin Hageni aktsiaid, siis kisub rohkem Bulliti poole. KPCyclery Nighthawk on lihtsalt ajast ja arust tagarattakinnitusega minu jaoks.
Samas Bullit tundub raami poolest pisike kuna ma päris pikka kasvu. Neil tundub olevat vaid üks raami suurus valikus.
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Siis läks ratas asja ette, tänan teada andmast. Isegi poe uksetaha julged jätta.
Kastikad ja ka teised su projektid vääriksid omaette teemat aga mis seal Nighthawk'i tagaratta kinnitusel nii ajast ja arust on?
Kastikad ja ka teised su projektid vääriksid omaette teemat aga mis seal Nighthawk'i tagaratta kinnitusel nii ajast ja arust on?
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Uued projektid ikka uute teemadena. Nighthawk’i tagumise ratta kinnitus oli nagu mu võrril vanasti ja kui tahta sinna vahe fänsim rumm kui 10/135mm panna, siis on see keeruline. Bullitil on vahetatavad dropoudid erinevate standardite jaoks. Samas Hagenil pidi uus mudel töös olema ja vajadusel saab seal ka custom raami teha lasta. Eks tuleb mõlemaga proovisõit teha enne kui omale raamikomplekt muretseda.
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
OT:d asjakohase teema puudumisel jätkates oleks Nicloai NC-1 Cargo minu maitsele vastav elektrikastikas.
Kuidas rummudünamo telefoni laadimisega hakkama sai?
Kuidas rummudünamo telefoni laadimisega hakkama sai?
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Rummudünamot ei olegi veel telefoni laadimiseks kasutanud. Pole raatsind konverterit osta. Tuled aga on suurepärased.
-
- Rattur
- Postitusi: 44
- Liitunud: 14. 06. 2014. 22:43
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Super teema - postituste põhjal näen, et kogu projekt läks kümnesse. On mul õigus, et raami suurus on L? Kui jah, siis mis on su pikkus ja jala sisemõõt (inseam)?
All on pikk jutt (sorri teema kaaperdamise eest), miks ma seda uurin. Lühidalt - üritan aru saada kas peaksin otsustama L või XL raami kasuks ning kui kõrge oleks mul L raami puhul sadulatoru.
Olen sarnast sorti projekti alustamas ning otsin hetkel endale sobivas suuruses ja geomeetriaga raami. Geomeetria võrdlused kaalutud mudelite ja L vs XL vahel on siin: https://geometrygeeks.bike/compare/kona ... t-2018-xl/
Kogu selle otsingu põhjuseks on, etmu pikkuseks on cm, aga mu jala sisemõõt 93-94 cm. Vabaduse ühikutes teeb see mu pikkuseks ligi 6'1" ning jala sisemõõduks ~36,5". Kõiksugu statistikate järgi on mu jala sisemõõt ligi 2,5" ehk sutsu üle 6 cm kõrgem keskmisest ning see tähendab omakorda lühemat torsot.
Raami suuruse osas on olemas LeMond'i valem, mille järgi on üldjuhul pedaalist kuni sadula lõpuni (vända pikkus +sadulatoru + sadulapost + sadul ise) pikkus võrdne jala sisemõõt * 0,883 (selle kohta lähemalt siin: https://www.rivbike.com/pages/pubic-bon ... e-your-pbh. Minul peaks see langema 82-83 cm kanti.
Hetkel sõidan linnavahel ja metsas ühe vana 21" raamiga teras MTB-ga ning selle puhul langebki see 82-83 cm mõõt täitsa täppi. Paraku on selle 54 cm raami ja 17,5 cm vända puhul sadulapost+sadul pikkus ligi 28 cm ning ütlen ausalt, et see on suhteliselt selline hea välimuse piiril... paar cm juurde ja oleks veidi juba liiga veider.
Surly enda lihtsakoelise suurusejuhise järgi langen mina 6'1" pikkusega suht L ja XL vahele, aga pigem L poolele. Kui võtta nüüd Big Bro ja Bridge Club L suurused, siis on mõlemal seat-tube 50,8 cm. See aga tähendaks mulle veelgi rohkem väljas olevat sadulat, mille osas ma olen väga skeptiline.
XL suurustel on sadulatoru mõlemal ligi 56 cm (geometrygeeks'i lingilt on aga näha, et efficent top-tube on Bridge Club'il lühem, seetõttu ka mu valik Bridge Clubi kasuks geomeetria poolest.
Olen küsinud kõiksugustest foorumitest ja Surly gruppidest nõu ning umbes 80% soovitavad minna XL peale, aga pean endale sellisel juhul kindlasti hankima üsna tagasiulatuva lenksu + võrdlemisi lühikese stem'i. Kõlab igati loogiliselt ka mulle endale, aga ma ei kujuta üldse ette, mis juhitavusest saab... seda enam, et mul ei ole tegelikult üldse kogemust MTB geomeetriaga.
All on pikk jutt (sorri teema kaaperdamise eest), miks ma seda uurin. Lühidalt - üritan aru saada kas peaksin otsustama L või XL raami kasuks ning kui kõrge oleks mul L raami puhul sadulatoru.
Olen sarnast sorti projekti alustamas ning otsin hetkel endale sobivas suuruses ja geomeetriaga raami. Geomeetria võrdlused kaalutud mudelite ja L vs XL vahel on siin: https://geometrygeeks.bike/compare/kona ... t-2018-xl/
Kogu selle otsingu põhjuseks on, etmu pikkuseks on cm, aga mu jala sisemõõt 93-94 cm. Vabaduse ühikutes teeb see mu pikkuseks ligi 6'1" ning jala sisemõõduks ~36,5". Kõiksugu statistikate järgi on mu jala sisemõõt ligi 2,5" ehk sutsu üle 6 cm kõrgem keskmisest ning see tähendab omakorda lühemat torsot.
Raami suuruse osas on olemas LeMond'i valem, mille järgi on üldjuhul pedaalist kuni sadula lõpuni (vända pikkus +sadulatoru + sadulapost + sadul ise) pikkus võrdne jala sisemõõt * 0,883 (selle kohta lähemalt siin: https://www.rivbike.com/pages/pubic-bon ... e-your-pbh. Minul peaks see langema 82-83 cm kanti.
Hetkel sõidan linnavahel ja metsas ühe vana 21" raamiga teras MTB-ga ning selle puhul langebki see 82-83 cm mõõt täitsa täppi. Paraku on selle 54 cm raami ja 17,5 cm vända puhul sadulapost+sadul pikkus ligi 28 cm ning ütlen ausalt, et see on suhteliselt selline hea välimuse piiril... paar cm juurde ja oleks veidi juba liiga veider.
Surly enda lihtsakoelise suurusejuhise järgi langen mina 6'1" pikkusega suht L ja XL vahele, aga pigem L poolele. Kui võtta nüüd Big Bro ja Bridge Club L suurused, siis on mõlemal seat-tube 50,8 cm. See aga tähendaks mulle veelgi rohkem väljas olevat sadulat, mille osas ma olen väga skeptiline.
XL suurustel on sadulatoru mõlemal ligi 56 cm (geometrygeeks'i lingilt on aga näha, et efficent top-tube on Bridge Club'il lühem, seetõttu ka mu valik Bridge Clubi kasuks geomeetria poolest.
Olen küsinud kõiksugustest foorumitest ja Surly gruppidest nõu ning umbes 80% soovitavad minna XL peale, aga pean endale sellisel juhul kindlasti hankima üsna tagasiulatuva lenksu + võrdlemisi lühikese stem'i. Kõlab igati loogiliselt ka mulle endale, aga ma ei kujuta üldse ette, mis juhitavusest saab... seda enam, et mul ei ole tegelikult üldse kogemust MTB geomeetriaga.
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Tere,
Olin ise aasta tagasi täpselt sama dilemma juures, et kas L või XL ja käisin läbi samuti kõik foorumid ja tabelid.
Lõpuks võtsin raami suuruse L aga oleks võind vabalt ka XL võtta, mõlemad oleks toiminud. Pikkus 6'3" aga jala sisepikkus oli vist 34,6" kui mäletan, seega lühema jalad ja pikem keha. Mul on sadula post ka väikse offsetiga tagapoole, lühem stem kah. Vändad 17,5cm.
Aga raami valikul lähtusin lõpuks sellest, et kui jalad maas raam jalgevahel seisan, siis on seal ikka 3-4cm ruumi ja selle ma ilusti saavutasin ka.
Olin ise aasta tagasi täpselt sama dilemma juures, et kas L või XL ja käisin läbi samuti kõik foorumid ja tabelid.
Lõpuks võtsin raami suuruse L aga oleks võind vabalt ka XL võtta, mõlemad oleks toiminud. Pikkus 6'3" aga jala sisepikkus oli vist 34,6" kui mäletan, seega lühema jalad ja pikem keha. Mul on sadula post ka väikse offsetiga tagapoole, lühem stem kah. Vändad 17,5cm.
Aga raami valikul lähtusin lõpuks sellest, et kui jalad maas raam jalgevahel seisan, siis on seal ikka 3-4cm ruumi ja selle ma ilusti saavutasin ka.
Oliver Tender kirjutas: ↑06. 04. 2022. 21:15Super teema - postituste põhjal näen, et kogu projekt läks kümnesse. On mul õigus, et raami suurus on L? Kui jah, siis mis on su pikkus ja jala sisemõõt (inseam)?
//
Viimati muutis Ernie, 07. 04. 2022. 16:26, muudetud 1 kord.
-
- Rattur
- Postitusi: 44
- Liitunud: 14. 06. 2014. 22:43
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Selge pilt. siis oled ligi 5 cm pikem ja ilmselt ka pikema reach'iga, ma ise ligi 5 cm kõrgema jala sisepikkusega. Sain täna Brotheri infomeililt vastuse, et minu puhul on raske juhus tõesti, aga pigem kõlaks nagu XL Big Bro, aga ilmselt lühema stem'i ja tagasiulatuva lenksuga.
Vaatan, et nt Bombtrack Beyond Adv 2021 aasta mudel oli juba stock lahendusena võrdlemisi tagasiulatuva lenksuga: https://www.bombtrack.com/complete-bike ... d-plus-adv - mõte liigub umbes sarnase asja suunas.
Kuna mul on aga endisel suht suur segadus, siis uurin, et ega sa ei oleks nõus laskma mul enda ratta asendit korra proovida? Paneksin sadulatoru enam-vähem enda kõrgusele ja vaataks kuidas reach on ning kas see ligi 30cm väljaulatuv sadulatoru näeks L raamil väga kohutav välja. Olen ise Tallinnas, aga saan tulla kuhu vaja ning püüan su aja ja vaeva kompenseerida näiteks mõne hea õlle või muu meelepärasega.
Teise küsimusena veel - kas tellisid otse Brotheri lehelt ning kuidas UK-st tellides sul see maksude asi välja nägi? Vaatan, et non-EU klientidele hind 562,5 naela (ca 675€) ning siis sellele tulevad ilmselt maksud otsa.
Vaatan, et nt Bombtrack Beyond Adv 2021 aasta mudel oli juba stock lahendusena võrdlemisi tagasiulatuva lenksuga: https://www.bombtrack.com/complete-bike ... d-plus-adv - mõte liigub umbes sarnase asja suunas.
Kuna mul on aga endisel suht suur segadus, siis uurin, et ega sa ei oleks nõus laskma mul enda ratta asendit korra proovida? Paneksin sadulatoru enam-vähem enda kõrgusele ja vaataks kuidas reach on ning kas see ligi 30cm väljaulatuv sadulatoru näeks L raamil väga kohutav välja. Olen ise Tallinnas, aga saan tulla kuhu vaja ning püüan su aja ja vaeva kompenseerida näiteks mõne hea õlle või muu meelepärasega.
Teise küsimusena veel - kas tellisid otse Brotheri lehelt ning kuidas UK-st tellides sul see maksude asi välja nägi? Vaatan, et non-EU klientidele hind 562,5 naela (ca 675€) ning siis sellele tulevad ilmselt maksud otsa.
Ernie kirjutas: ↑07. 04. 2022. 16:21Tere,
Olin ise aasta tagasi täpselt sama dilemma juures, et kas L või XL ja käisin läbi samuti kõik foorumid ja tabelid.
Lõpuks võtsin raami suuruse L aga oleks võind vabalt ka XL võtta, mõlemad oleks toiminud. Pikkus 6'3" aga jala sisepikkus oli vist 34,6" kui mäletan, seega lühema jalad ja pikem keha. Mul on sadula post ka väikse offsetiga tagapoole, lühem stem kah. Vändad 17,5cm.
Aga raami valikul lähtusin lõpuks sellest, et kui jalad maas raam jalgevahel seisan, siis on seal ikka 3-4cm ruumi ja selle ma ilusti saavutasin ka.
Oliver Tender kirjutas: ↑06. 04. 2022. 21:15Super teema - postituste põhjal näen, et kogu projekt läks kümnesse. On mul õigus, et raami suurus on L? Kui jah, siis mis on su pikkus ja jala sisemõõt (inseam)?
//
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Ma tellisin otse nende lehelt aga nüüd telliksin mõnelt saksa lehelt, mul on tunne, et saaks odavamalt. Sest maksin nii käibekat kui tolli.
Vaatasin just palju mul post välja ulatub, 22-23cm ja seal otsas sadul siis. 30cm jääb ikka väga naljakas. Proovida saab muidugi, ma liigun Tallinnas ka aga mitte veel selle rattaga (ilm noh) ja muidu olen Tallinnast 10km väljas. Saada mulle privasse oma messengeri kontakt näiteks (kui sul on selline asi).
Vaatasin just palju mul post välja ulatub, 22-23cm ja seal otsas sadul siis. 30cm jääb ikka väga naljakas. Proovida saab muidugi, ma liigun Tallinnas ka aga mitte veel selle rattaga (ilm noh) ja muidu olen Tallinnast 10km väljas. Saada mulle privasse oma messengeri kontakt näiteks (kui sul on selline asi).
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Ma ka oma 189cm pikkuse juures sama dilemma ees juba aastaid ja olen lahendanud nii, et kõik rattad, mille puhul on vaja järsakust alla sõita(MTB või cyclo-gravel kui metsa mineku plaanid), on XL ja sujuvama sõidu(maantee, graveliga matkamine) rattad L. L on maanteel vajanud 130mm lenksupikendust, mis teeb lenksu aeglaseks - maanteele sobib hästi, mujale mitte. NB! Tollimõõdustikus numbrid (a la 21") ei kanna üksi veel täit infot - erinevate tootjate 20-22" võivad tunduda ühesugustena.
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
See on sul valesti. Seda 82-83 cm mõõdad ikka vända tsentrist. Sinu poolt pandud lingil on ka nii kirjas. Mul on reie sisepikkus sama ja sadul 81,5cm vända tsentrist.Oliver Tender kirjutas: ↑06. 04. 2022. 21:15Raami suuruse osas on olemas LeMond'i valem, mille järgi on üldjuhul pedaalist kuni sadula lõpuni (vända pikkus +sadulatoru + sadulapost + sadul ise) pikkus võrdne jala sisemõõt * 0,883 (selle kohta lähemalt siin: https://www.rivbike.com/pages/pubic-bon ... e-your-pbh. Minul peaks see langema 82-83 cm kanti.
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Panen siia enda jaoks märgi maha, et 2800km ja teine õlivahetus Kindernays ja hooaja avamine.
-
- Rattur
- Postitusi: 44
- Liitunud: 14. 06. 2014. 22:43
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Tänud! Kirjutan.Ernie kirjutas: ↑07. 04. 2022. 18:54Ma tellisin otse nende lehelt aga nüüd telliksin mõnelt saksa lehelt, mul on tunne, et saaks odavamalt. Sest maksin nii käibekat kui tolli.
Vaatasin just palju mul post välja ulatub, 22-23cm ja seal otsas sadul siis. 30cm jääb ikka väga naljakas. Proovida saab muidugi, ma liigun Tallinnas ka aga mitte veel selle rattaga (ilm noh) ja muidu olen Tallinnast 10km väljas. Saada mulle privasse oma messengeri kontakt näiteks (kui sul on selline asi).
Paistab, et mul kipub samuti XL poole. Seda enam, et Surly ja Brother'i klienditoest soovitati samuti XL'i.SK kirjutas: ↑07. 04. 2022. 22:12Ma ka oma 189cm pikkuse juures sama dilemma ees juba aastaid ja olen lahendanud nii, et kõik rattad, mille puhul on vaja järsakust alla sõita(MTB või cyclo-gravel kui metsa mineku plaanid), on XL ja sujuvama sõidu(maantee, graveliga matkamine) rattad L. L on maanteel vajanud 130mm lenksupikendust, mis teeb lenksu aeglaseks - maanteele sobib hästi, mujale mitte. NB! Tollimõõdustikus numbrid (a la 21") ei kanna üksi veel täit infot - erinevate tootjate 20-22" võivad tunduda ühesugustena.
Tänud tähele panemast. Sai tõesti valesti kirja... Numbrid on õiged, aga "vända pikkus" sai üleliigne.arnea kirjutas: ↑07. 04. 2022. 23:37See on sul valesti. Seda 82-83 cm mõõdad ikka vända tsentrist. Sinu poolt pandud lingil on ka nii kirjas. Mul on reie sisepikkus sama ja sadul 81,5cm vända tsentrist.Oliver Tender kirjutas: ↑06. 04. 2022. 21:15Raami suuruse osas on olemas LeMond'i valem, mille järgi on üldjuhul pedaalist kuni sadula lõpuni (vända pikkus +sadulatoru + sadulapost + sadul ise) pikkus võrdne jala sisemõõt * 0,883 (selle kohta lähemalt siin: https://www.rivbike.com/pages/pubic-bon ... e-your-pbh. Minul peaks see langema 82-83 cm kanti.
-
- Rattur
- Postitusi: 44
- Liitunud: 14. 06. 2014. 22:43
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Palju sul see tollimaksu protsent raamikomplektile tuli? Kirjutasin EMTA-le, aga ootan nende vastust...Ernie kirjutas: ↑07. 04. 2022. 18:54Ma tellisin otse nende lehelt aga nüüd telliksin mõnelt saksa lehelt, mul on tunne, et saaks odavamalt. Sest maksin nii käibekat kui tolli.
Vaatasin just palju mul post välja ulatub, 22-23cm ja seal otsas sadul siis. 30cm jääb ikka väga naljakas. Proovida saab muidugi, ma liigun Tallinnas ka aga mitte veel selle rattaga (ilm noh) ja muidu olen Tallinnast 10km väljas. Saada mulle privasse oma messengeri kontakt näiteks (kui sul on selline asi).
Täna noolin ühte UK-s olevat raamikomplekti, mille hind EU kliendile on £625.
Koos postitamisega on ca £670 ehk tänase valuuta juures ca 760€.
Koos käibemaksuga 912€ ja kui midagi sellele veel juurde tuleks, mis tõstaks hinna kuhugi 1000€ kanti, siis paneks juba mõtlema...
et äkki oleks asjalikum võtta täis cr-mo raamikomplekti asemel juba midagi veidi veel ägedamat (nt Brother Mehteh) või äkki hoopis väiksema raha eest endale ka kõvakahvliga matkakas osta.
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Väike abi.
Kaubakoodi leidmine pole nii keeruline. Natuke kannatust ja loogilist mõtlemist. Mine https://apps.emta.ee/arctictariff-public-web/ Vali menüüst Nomenklatuur valik Nomenklatuuri päring. Keri allapoole, loe ja mõtle kus võiks jalgratta raamid olla. Tihti on mitu loogilist varianti, siis klõpsi nad lahti ja loe edasi.
Jalgrattad ja nende jupid on seekord "JAOTIS XVII - Sõidukid, õhusõidukid, veesõidukid ja muud transpordivahendid (grupid 86 - 89)" all. Sealt edasi liikudes jõuad "8712 Jalgrattad jm rattad (k.a velorikšad ja kolmerattalised veojalgrattad), mootorita" juurde. Aga nende varuosad on "8714 Osad ja tarvikud rubriikide 8711-8713 sõidukitele". Panin siia pildi, mis avaneb kui see lahti klõpsida:
See asi, mis segadusse ajab on see "muud" valiku sage kasutamine. Tihti on seal "muud" all omaette väike maailm.
See, milline on õige kaubakood raamile sõltub mitmest asjast. Esiteks kas ta on viimistletud ("Värvitud, anodeeritud, lihvitud ja/või lakitud") või viimistlemata ("muud"). Kui viimistletud, siis edasi on oluline, kas ta on Hiinast pärit või saadetud ja millest tehtud on (süsinikkiud, alumiinium, kõik muud variandid). Viimistlemata raamide puhul on ka materjal oluline.
Oletame, et mitte-Hiina värvitud alumiiniumraam, siis on kaubakood "8714 91 10 35". Sellega võid minna maksude arvutuse menüüsse. Paste oma kaubakood sinna valikusse ja vajuta Edasi. Siis täida ära see vorm: UCC, tolliväärtus (see on kauba hind, koos kõigi saatekuludega) sinul 670 naela, mass - näiteks 2kg, päritoluriik (mitte see kust ta tuli, vaid kus ta tehtud on) näiteks GB, soodustuse kood 100 (ei ole soodustust), protseduuri kood 40 (tavaline import), tükiarv 1, vajuta Edasi
Siis küsitakse lisakoode (alati ei pruugi neid olla). Neid võib igasuguseid imelisi olla. Loogika siin see, et kui tegu pole ravimi, ega rasestumisvastase vahendi, meditsiinioote, vms siia vali Muu. Vajuta Edasi.
Mõnikord võidakse küsida lisadokumente (sertifikaadid näiteks, mis on vajalikud importimiseks) või lisamõõtühikuid. Seekord mitte. Aparaat arvutab mis maksu ja kui palju tuleb:
Maksud kokku 196 eurot. Kui päritoluriik on midagi muud, võib tollimaksu määr palju kõrgem olla.
Kaubakoodi leidmine pole nii keeruline. Natuke kannatust ja loogilist mõtlemist. Mine https://apps.emta.ee/arctictariff-public-web/ Vali menüüst Nomenklatuur valik Nomenklatuuri päring. Keri allapoole, loe ja mõtle kus võiks jalgratta raamid olla. Tihti on mitu loogilist varianti, siis klõpsi nad lahti ja loe edasi.
Jalgrattad ja nende jupid on seekord "JAOTIS XVII - Sõidukid, õhusõidukid, veesõidukid ja muud transpordivahendid (grupid 86 - 89)" all. Sealt edasi liikudes jõuad "8712 Jalgrattad jm rattad (k.a velorikšad ja kolmerattalised veojalgrattad), mootorita" juurde. Aga nende varuosad on "8714 Osad ja tarvikud rubriikide 8711-8713 sõidukitele". Panin siia pildi, mis avaneb kui see lahti klõpsida:
See asi, mis segadusse ajab on see "muud" valiku sage kasutamine. Tihti on seal "muud" all omaette väike maailm.
See, milline on õige kaubakood raamile sõltub mitmest asjast. Esiteks kas ta on viimistletud ("Värvitud, anodeeritud, lihvitud ja/või lakitud") või viimistlemata ("muud"). Kui viimistletud, siis edasi on oluline, kas ta on Hiinast pärit või saadetud ja millest tehtud on (süsinikkiud, alumiinium, kõik muud variandid). Viimistlemata raamide puhul on ka materjal oluline.
Oletame, et mitte-Hiina värvitud alumiiniumraam, siis on kaubakood "8714 91 10 35". Sellega võid minna maksude arvutuse menüüsse. Paste oma kaubakood sinna valikusse ja vajuta Edasi. Siis täida ära see vorm: UCC, tolliväärtus (see on kauba hind, koos kõigi saatekuludega) sinul 670 naela, mass - näiteks 2kg, päritoluriik (mitte see kust ta tuli, vaid kus ta tehtud on) näiteks GB, soodustuse kood 100 (ei ole soodustust), protseduuri kood 40 (tavaline import), tükiarv 1, vajuta Edasi
Siis küsitakse lisakoode (alati ei pruugi neid olla). Neid võib igasuguseid imelisi olla. Loogika siin see, et kui tegu pole ravimi, ega rasestumisvastase vahendi, meditsiinioote, vms siia vali Muu. Vajuta Edasi.
Mõnikord võidakse küsida lisadokumente (sertifikaadid näiteks, mis on vajalikud importimiseks) või lisamõõtühikuid. Seekord mitte. Aparaat arvutab mis maksu ja kui palju tuleb:
Maksud kokku 196 eurot. Kui päritoluriik on midagi muud, võib tollimaksu määr palju kõrgem olla.
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Ma ei mäleta enam ja emtasse ka praegu sisse ei saanud, äkki toll oli ka mingi 7%. Ise ostaksin praegu brother cyclesi raame otse mandri Euroopast. Aga kui sa juhuslikult tellid sealt võid teada anda ma tahaks ka vb miskit.
Täna tegin rattaga tiiru just ja koik toimib kenasti. Kindernay kohta on muidugi tulnud igasugust jama välja teiste kasutajakogemuste põhjal (käigud viskavad üle ja kaovad ära, swapcage läheb puruks, käoguvahetussüsteem annab saba). Minu oma on siiani ideaalilahedaselt toiminud, läbisõit ka väike 4000~ kandis.
Mul on kange isu omale teiseks rattaks võtta Omniumi raamide valikust midagi aga veits on kallid hetkel.
Täna tegin rattaga tiiru just ja koik toimib kenasti. Kindernay kohta on muidugi tulnud igasugust jama välja teiste kasutajakogemuste põhjal (käigud viskavad üle ja kaovad ära, swapcage läheb puruks, käoguvahetussüsteem annab saba). Minu oma on siiani ideaalilahedaselt toiminud, läbisõit ka väike 4000~ kandis.
Mul on kange isu omale teiseks rattaks võtta Omniumi raamide valikust midagi aga veits on kallid hetkel.
Oliver Tender kirjutas: ↑28. 02. 2023. 00:16Palju sul see tollimaksu protsent raamikomplektile tuli? Kirjutasin EMTA-le, aga ootan nende vastust...Ernie kirjutas: ↑07. 04. 2022. 18:54Ma tellisin otse nende lehelt aga nüüd telliksin mõnelt saksa lehelt, mul on tunne, et saaks odavamalt. Sest maksin nii käibekat kui tolli.
Vaatasin just palju mul post välja ulatub, 22-23cm ja seal otsas sadul siis. 30cm jääb ikka väga naljakas. Proovida saab muidugi, ma liigun Tallinnas ka aga mitte veel selle rattaga (ilm noh) ja muidu olen Tallinnast 10km väljas. Saada mulle privasse oma messengeri kontakt näiteks (kui sul on selline asi).
Täna noolin ühte UK-s olevat raamikomplekti, mille hind EU kliendile on £625.
Koos postitamisega on ca £670 ehk tänase valuuta juures ca 760€.
Koos käibemaksuga 912€ ja kui midagi sellele veel juurde tuleks, mis tõstaks hinna kuhugi 1000€ kanti, siis paneks juba mõtlema...
et äkki oleks asjalikum võtta täis cr-mo raamikomplekti asemel juba midagi veidi veel ägedamat (nt Brother Mehteh) või äkki hoopis väiksema raha eest endale ka kõvakahvliga matkakas osta.