Kas ta nüd kasulikuks näpunäiteks kvalifitseerub, aga see katekooria tundus kõige sobivam. Lugu ise siis selline, et 2016 aastal ostsin kodarapingemõõtja, aga se hakkas juba esimese kasutuskorra ajal lagunema. Kuna mitu kuud oli juba ostukuupäevast möödas ka ja hinge tegi väga täis, siis müüjaga ühendust ei võtnud, tootjaga ka mitte.(Ei tahtnud rohkem vihastada)
Esialgu lahendasin probleemi nii, et panin võtme kaabli zipperiga seda püsimatut kruvi kinni hoidma. Hiljem kruvisin tööriista koost lahti, et keerme liimi vahele panna.
Õnnetuseks ma ei taibanud vedrureguleerimiskruvile kontramutrit otsa keerata ja kohe kui ma vedru eemaldasin, hakkas se kruvi seal oma enese tarkusest pöörlema.(Pildid on tehtud elmine suvi, sellepärast on seal se mutter juba olemas). Tööriista kalibreeritus läks aiataha. Aga selles ma polnud tegeliklut juba ennem kindel, sest tööriist saabus veebipoest avatud pakendis. Kellegi blond juuksekarv oli koos tööriistaga karbi sees.
Et keerme liim on anaeroobne ja kivistub ainult siis, kui kruvi kõvasti kinni on, panin ta ööseks kruustangide vahele, et liim ära kivistuks. Kruvi ennast kõvasti kinnikeerata ei saanud, se reguleerib hinge/liigendi liikumist. Aga kruustangitrikk taitas. Peale seda töötas mõnda aega, aga tagantjärgi arvan, et mitte hästi. Eelmine suvi hakkas jälle rohkem valetama. Ei saanud samalt kodaralt, sama kohapealt järjestiku mõõtes, päris sama tulemust.
Tegelik põhjus, miks ta ei töötand ja kruvi lahti kippus(Mille ma ka juba esimene kord kui ta ära lagunes olin tuvastanud). Oli vedrus, või õigemini kruvis. Sinna oli pandud pikem, 3 täis keeruga vedru. Kasutusjuhendi järgi peaks olema 2 täis keeruga. Et vedru pikem oli, siis oli sinna sisse pandud veel üks paks läikiv seib/puks(pildil olevatest piltidest väikseimal pildil all paremal on seda näha ka) mida juhendis/kataloogis loetletud pole. Kuna kruvi oli jäetud sama, siis se ei ulatanud enam piisavalt sügavale mutri/võlli sisse ja ilmselt vajus viltu, ja sellepärast hakkas seda ka lahti kerima.
Lõplikult korda sain eelmine suvi selle nii, et eemaldasin kruvi pea alt selle musta paksu seibi. Selle mis vedru kinni hoidis. Keerme liimi panin muidugi ka juurde. Nüüd ulatub kruvi piisavalat sügavale ja kontra mutter, mis ma vedrureguleerimis kruvi otsa keerasin, hoiab seibi asemel ise vedru paigal. Ja tööriist töötab nii nagu peab ja töötama mõeldud on.
Nüüd sel talvel ehitasin lõpuks kalibreerimisraami/stendi ka. Ostsin digitaalse kraana kaalu, mis maksis peaegu sama palju, nagu se kodarapinge mõõdik ise ja kalibreerisin oma kodarapinge mõõdiku ära. Uued täpsemad näidu konverteerimis tabelid tegin ka.. Kuigi kuna mul on se stend, pole tabeleid tarviski. Üllataval kombel ta ei valetanudki väga palju. Kusagil 5 kilo näitas vähem kui parktooli tabeli järgi pidanuks!
Tunde järgi ja umbes arvates, et mis asendis se reguleerimis kruvi enne võis olla. Olin päris õigesti paika saanud selle.
Kuigi ma algul kui se ära lagunes olin väga vihane ja pidin selle tööriista pikaks ajaks silma alt ära panema. Olen ma nüüd väga rõõmus. Oleks korraliku tööriista ostnud, poleks ilmselt raatsinud kraanakaalu osta, ega isegi mitte asja uurida, ega poleks kalibreerimis stendi ehitanud. Oleks ikka arvanud, et parktools on seal oma laborites mingit maagiat teinud ja ega mina ise sellist asja kodus valmis ei oska teha.
Ma arvan, et ma saan selle stendiga veel mitmesuguseid huvitavaid katseid ka teha. Ma tahan sinna kunagi ühe lisa vidina teha, et proovida kuidas kodara kinnitus nurk mõjutab kodara pingetest vabastamist("stress reliveng/pretensioning")... Kui keegi ette ei jõua. Seda et mitu korda stress relievingit mõtet teha on, keegi Alex Hern facebooki wheelbuildingu grupist juba oli katsetanud.. Sealt mul se mõte kinnitus nurka katsetada tegelikult tuligi. Ja seal jagatud teiste tehtud tööristade piltide järgi tegin oma raami ka.. Kuigi mul sai se natuke liiga suur ja kohmakas, aga ma ei tahtnud seda riski võtta, et liiga nõrk saab ja uuesti peab tegema.. Seega tegin varuga ja õige oli ka. Põlve otsas tegemine pole ültse lihtne. Peitlika lõikasin kätte tapid said kõverad, sest saagisin viltu, epo vaiku läks sinna tühimikesse palju.. Aga üle 200 kilo olen peale keeranud ja kannataks rohkem ka, aga pole vajadust olnud ja ei taha, et midagi katki läheks. 1.8mm kodara elastsus punkt räägitakse olevat 240kg kandis.. kaal kannatab 300 kg.
Tegin parktool tm1 kodarapingemõõdiku pikavedruga varjandi korda.
Siia kõik hüvad nõuanded.
Otsetee teistesse foorumitesse
- RattaFoorum
- ↳ Teated
- ↳ RattaFoorum paremaks!
- ↳ Varastatud rattad
- Rattad, jupid ja muu varustus
- ↳ Jalgrattad
- ↳ Jupid
- ↳ Kummid
- ↳ Riietus ja jalanõud
- ↳ Treeningu tehnilised abivahendid
- ↳ Hooldus
- ↳ Kasulikud näpunäited
- ↳ Ülevaated ja hinnangud
- Treenimine ja funride
- ↳ Treening
- ↳ ÜKE
- ↳ Toitumine ja eluviisid
- ↳ Rajad ja ringid
- ↳ Sõidutehnika
- ↳ Üheskoos sõitma!
- ↳ Tervisespordi ühistrennid
- ↳ Sportlove ühistrennid
- ↳ ÜKE ühistreeningud
- ↳ Käty ÜKE ühistreeningud
- ↳ Tervisespordi ÜKE ühistrennid
- Võistlused
- ↳ Võistlustel laenatu tagastamine
- ↳ Eesti võistlused
- ↳ Haanja100
- ↳ Škoda maastikuratta kolmapäevakud 2024
- ↳ Bosch Eesti Maastikurattasari 2024
- ↳ Estonian Cup maastikurattakarikasari 2024
- ↳ Husqvarna Olümpiakrossi Karikasari 2024
- ↳ Filter Temposari 2024
- ↳ Filter maanteekarikasari 2024
- ↳ CX karikasari 2022
- ↳ Lost In Woods E-Bike Cup 2024
- ↳ Transport Eesti võistlustele
- ↳ Võistlused mujal
- ↳ Võistluste arhiiv
- ↳ Maastikuratta kolmapäevakud
- ↳ Kolmapäevakud 2011
- ↳ Kolmapäevakud 2010
- ↳ Kolmapäevakud 2009
- ↳ Kolmapäevakud 2008
- ↳ Kolmapäevakud 2012
- ↳ Škoda maastikuratta kolmapäevakud 2013
- ↳ Škoda maastikuratta kolmapäevakud 2014
- ↳ Škoda maastikuratta kolmapäevakud 2015
- ↳ Škoda maastikuratta kolmapäevakud 2016
- ↳ Škoda maastikuratta kolmapäevakud 2017
- ↳ Škoda maastikuratta kolmapäevakud 2018
- ↳ Škoda maastikuratta kolmapäevakud 2019
- ↳ Škoda maastikuratta kolmapäevakud 2020
- ↳ Škoda maastikuratta kolmapäevakud 2021
- ↳ Škoda maastikuratta kolmapäevakud 2022
- ↳ Škoda maastikuratta kolmapäevakud 2023
- ↳ Aerobike
- ↳ Aerobike 2008
- ↳ Aerobike 2009
- ↳ Teamide info 2004
- ↳ Wattbike 2012
- ↳ KoMo karikasari 2012
- ↳ Marimetsa kapp
- ↳ Marimetsa kapp 2012
- ↳ Marimetsa Kapp 2013
- ↳ Marimetsa kapp 2014
- ↳ Marimetsa kapp 2015
- ↳ Marimetsa Kapp 2016
- ↳ Marimetsa Kapp 2017
- ↳ Marimetsa kapp 2018
- ↳ Marimetsa kapp 2019
- ↳ Marimetsa kapp 2020
- ↳ Marimetsa kapp 2021
- ↳ Estonian Cup Maastikurattakarikasari
- ↳ Samsung Estonian Cup 2012 rattamaratonide sari
- ↳ Samsung Estonian Cup 2013 rattamaratonide sari
- ↳ Estonian Cup maastikurattakarikasari 2014
- ↳ Estonian Cup maastikurattakarikasari 2015
- ↳ Estonian Cup maastikurattakarikasari 2016
- ↳ Estonian Cup maastikurattakarikasari 2017
- ↳ Estonian Cup maastikurattakarikasari 2018
- ↳ Estonian Cup maastikurattakarikasari 2019
- ↳ Estonian Cup maastikurattakarikasari 2020
- ↳ Estonian Cup maastikurattakarikasari 2021
- ↳ Estonian Cup maastikurattakarikasari 2022
- ↳ Bosch Eesti Maastikurattasari
- ↳ Eesti Maastikurattasari 2016
- ↳ MTBEST rattamaratonide sari 2015
- ↳ Bosch Eesti Maastikurattasari 2017
- ↳ Bosch Eesti Maastikurattasari 2018
- ↳ Bosch Eesti Maastikurattasari 2019
- ↳ Bosch Eesti Maastikurattasari 2020
- ↳ Bosch Eesti Maastikurattasari 2021
- ↳ Bosch Eesti Maastikurattasari 2022
- ↳ Bosch Eesti Maastikurattasari 2023
- ↳ Eesti Rahva Velotuur
- ↳ Eesti Rahva Velotuur 2013
- ↳ Eesti Rahva Velotuur 2014
- ↳ Filter maanteekarikasari
- ↳ Filter Maanteekarikasari 2010
- ↳ Filter Maanteekarikasari 2011
- ↳ Filter maanteekarikasari 2013
- ↳ Filter Maanteekarikasari 2012
- ↳ Filter maanteekarikasari 2014
- ↳ Filter maanteekarikasari 2015
- ↳ Filter Maanteekarikasari 2016
- ↳ Filter Maanteekarikasari 2017
- ↳ Filter Maanteekarikasari 2018
- ↳ Filter Maanteekarikasari 2019
- ↳ Filter Maanteekarikasari 2020
- ↳ Filter maanteekarikasari 2021
- ↳ Filter maanteekarikasari 2022
- ↳ Filter temposõidukarikasari
- ↳ Filter Temposõidu Karikasari 2011
- ↳ Filter Temposõidu Karikasari 2010
- ↳ Filter temposõidu karikasari 2013
- ↳ Filter Temposõidu Karikasari 2012
- ↳ Filter temposõidu karikasari 2014
- ↳ Filter temposõidukarikasari 2015
- ↳ Filter temposõidukarikasari 2016
- ↳ Filter temposõidukarikasari 2017
- ↳ Filter Temposari 2018
- ↳ Filter Temposari 2019
- ↳ Filter Temposari 2020
- ↳ Filter Temposari 2021
- ↳ Filter Temposari 2022
- ↳ Husqvarna Olümpiakrossi Karikasari
- ↳ Husqvarna Olümpiakrossi Karikasari 2018
- ↳ Husqvarna Olümpiakrossi Karikasari 2019
- ↳ Husqvarna Olümpiakrossi Karikasari 2020
- ↳ Husqvarna Olümpiakrossi Karikasari 2021
- ↳ Husqvarna Olümpiakrossi Karikasari 2022
- ↳ Husqvarna Olümpiakrossi Karikasari 2023
- ↳ Transtar temposari
- ↳ Transtar Temposari 2017
- ↳ Transtar Temposari 2018
- ↳ Transtar temposari 2019
- ↳ SOUDAL Eesti CX karikasari
- ↳ SOUDAL Eesti CX karikasari 2017
- ↳ SOUDAL Eesti CX karikasari 2018
- ↳ SOUDAL Eesti CX karikasari 2019
- ↳ Team Vänt sõidud ja võistlused
- ↳ Lost In Woods E-Bike Cup
- ↳ Lost In Woods E-Bike Cup 2023/24
- Äri
- ↳ Müük-vahetus
- ↳ Müük: Jalgrattad
- ↳ Müük: Jupid
- ↳ Müük: Treeningu tehnilised abivahendid
- ↳ Müük: Riietus ja jalanõud
- ↳ Müük: Hooldus
- ↳ Müük: Spordikeemia
- ↳ Müük: Stardikohad võistlustel
- ↳ Müük: Muu
- ↳ Ost
- ↳ Ära anda
- ↳ Rattapoed
- ↳ Tööpakkumised
- ↳ Ebaausad või probleemsed kauplejad
- Muu
- ↳ Üldfoorum
- ↳ Eesti profid
- ↳ Kaotatud-leitud
- ↳ Teadete arhiiv
- Test area
- ↳ Test foorum