Palun hüva nõu käigusüsteemi vahetuseks
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Palun hüva nõu käigusüsteemi vahetuseks
Algatuseks hoiatan kohe ette, et minu näol on tegemist täieliku rattavõhikuga ja palun seega mõistmist, kui terminoloogiaga rappa panen või muidu segast peksan.
Probleemipüstitus siis järgmine:
- Lapse 24" rattal on vana jukerdav 3x7 käiguline (taga: 14-28T; ees: 42/34/24T) käigusüsteem, mis käib raskelt, ei taha korralikult käike vahetada ja nagu aru võite saada, rikub tubli osa lapse sõidurõõmust.
- Minu enda 700c hübriidrattal on toimiv 3x8 käiguline (taga: 11-32T (Shimano Acera) ees: 48/38/28T (Shimano Altus)) käigusüsteem, aga tahaksin hoopis 1x10 süsteemi.
Idee oleks siis selline, et tahaksin kaks kärbest ühe hoobiga saada - tõsta oma ratta käigusüsteemi (koos kasseti ja esihammasratastega) lapse rattale ümber ja soetada enda rattale 1x10 süsteemi ja mõlemal saaks sellest sõidurõõmu rohkem. Siinkohal läheb asi aga minu jaoks segaseks:
Esiteks - kas minu käigusüsteem üldse sobib lapse rattale ja millega peaksin seda vahetust tehes arvestama? Sellest saan ma muidugi aru, et kett tuleb lühemaks teha, aga mis veel?
Teiseks - millise 1x10 lahenduse poole võiksin vaadata? Millised komponendid peaksin ostma või kas leidub ka "bundle"-komplekte selliseks vahetuseks? Kus kohast oleks mõistlik need jupid osta? Poodides pakutav jupivalik kubiseb krüptilistest lühenditest ja marketingihõngulistest hyper/super/x-tehnoloogianimedest ja rattavõhikul on pea võimatu aru saada, mis millega ühildub ning mis on rämps.
Olgu ka öeldud, et rataste põhiline kasutusotstarve on mõnusas tempos perekondlik tervisesõit asfalt-/kruusa-/pinnasteedel (vahekorras ca 60/30/10%). Suuri kiiruseid taga ajada ja lycrasse topitud tagumik püsti asfalti vahtida pole minu rida ning mägedes ja juurikate otsas ukerdamas ka rattaga ei käi. Iga kaalugrammi taga ei aja, aga jupid peaksid siiski olema kvaliteetsed ja vastupidavad. Kulutus võiks jääda €200 piiresse.
Iga hüva nõu on teretulnud!
Probleemipüstitus siis järgmine:
- Lapse 24" rattal on vana jukerdav 3x7 käiguline (taga: 14-28T; ees: 42/34/24T) käigusüsteem, mis käib raskelt, ei taha korralikult käike vahetada ja nagu aru võite saada, rikub tubli osa lapse sõidurõõmust.
- Minu enda 700c hübriidrattal on toimiv 3x8 käiguline (taga: 11-32T (Shimano Acera) ees: 48/38/28T (Shimano Altus)) käigusüsteem, aga tahaksin hoopis 1x10 süsteemi.
Idee oleks siis selline, et tahaksin kaks kärbest ühe hoobiga saada - tõsta oma ratta käigusüsteemi (koos kasseti ja esihammasratastega) lapse rattale ümber ja soetada enda rattale 1x10 süsteemi ja mõlemal saaks sellest sõidurõõmu rohkem. Siinkohal läheb asi aga minu jaoks segaseks:
Esiteks - kas minu käigusüsteem üldse sobib lapse rattale ja millega peaksin seda vahetust tehes arvestama? Sellest saan ma muidugi aru, et kett tuleb lühemaks teha, aga mis veel?
Teiseks - millise 1x10 lahenduse poole võiksin vaadata? Millised komponendid peaksin ostma või kas leidub ka "bundle"-komplekte selliseks vahetuseks? Kus kohast oleks mõistlik need jupid osta? Poodides pakutav jupivalik kubiseb krüptilistest lühenditest ja marketingihõngulistest hyper/super/x-tehnoloogianimedest ja rattavõhikul on pea võimatu aru saada, mis millega ühildub ning mis on rämps.
Olgu ka öeldud, et rataste põhiline kasutusotstarve on mõnusas tempos perekondlik tervisesõit asfalt-/kruusa-/pinnasteedel (vahekorras ca 60/30/10%). Suuri kiiruseid taga ajada ja lycrasse topitud tagumik püsti asfalti vahtida pole minu rida ning mägedes ja juurikate otsas ukerdamas ka rattaga ei käi. Iga kaalugrammi taga ei aja, aga jupid peaksid siiski olema kvaliteetsed ja vastupidavad. Kulutus võiks jääda €200 piiresse.
Iga hüva nõu on teretulnud!
Re: Palun hüva nõu käigusüsteemi vahetuseks
See on nagunii pikem jutt, aga ma kolm väikest repliiki.
1. Lapse ratta võiks saada tõenäoliselt käikude reguleerimisega korda. Kui. Kui tal pole näiteks see käiguvaheti taga kõver. Kui on, siis saab Su oma sinna külge panna.
2. Lapse rattal on ilmselt tirr, mitte kassett, st Sa ei saa kassetti lihtsalt ringi tõsta. Aga Shimano alumise otsa käiguvahetajad on kõik sama trossi-tõmbe ja nihke suhtega, st jupid üldjuhul sobivad kokku. St siis Su ratta käiguvaheti ja kui vaja siis ka heebel, aga siis pead ostma talle 8k tirri ja igaks juhuks ilmselt vahetama keti.
3. Su oma rattal on ilmselt Shimano nuut, mis võtab vastu kuni 9k kassetti. Kui ma midagi segi aja, isis 10k kassett käib juba microspline nuudile, ehk tuleks vahetada ka tagajooks. St ma valiks ilmselt 1x9, suurt vahet pole 1x10ga. Ja kett tuleb lisaks väntadele ja ja hammakatele nagunii vahetada, sest 9k käiguvaheti sööb kitsamat ketti.
1. Lapse ratta võiks saada tõenäoliselt käikude reguleerimisega korda. Kui. Kui tal pole näiteks see käiguvaheti taga kõver. Kui on, siis saab Su oma sinna külge panna.
2. Lapse rattal on ilmselt tirr, mitte kassett, st Sa ei saa kassetti lihtsalt ringi tõsta. Aga Shimano alumise otsa käiguvahetajad on kõik sama trossi-tõmbe ja nihke suhtega, st jupid üldjuhul sobivad kokku. St siis Su ratta käiguvaheti ja kui vaja siis ka heebel, aga siis pead ostma talle 8k tirri ja igaks juhuks ilmselt vahetama keti.
3. Su oma rattal on ilmselt Shimano nuut, mis võtab vastu kuni 9k kassetti. Kui ma midagi segi aja, isis 10k kassett käib juba microspline nuudile, ehk tuleks vahetada ka tagajooks. St ma valiks ilmselt 1x9, suurt vahet pole 1x10ga. Ja kett tuleb lisaks väntadele ja ja hammakatele nagunii vahetada, sest 9k käiguvaheti sööb kitsamat ketti.
Re: Palun hüva nõu käigusüsteemi vahetuseks
Ajad, väga segi ajad! HG (maantee) nuut võtab vastu ka 12-speed kassette, MicroSpline on 12-speed jaoks, kus kasseti väikseim hammakas on 10 hambaga. Nt 12-käiguline kassett 11-30 läheb HG maantee tirrisüdamikule peale.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Palun hüva nõu käigusüsteemi vahetuseks
Aitäh daidalus!
1. Lapse tagumine käiguvaheti ON kõver. Isegi sedavõrd kõver, et madalaima käiguga hakkab kodaratesse käima. Õnneks seda madalaimat praktiliselt vaja ei lähe - ratas käekõrval kõndida tuleb siis juba kiirem. Vaheti on suhteliselt pehmest plekist ja ma proovisin seda ka teisele poole painutada, aga siis tekkis uus jama - hakkas kõrgeima käigu peale pöörates ketti maha viskama. Seega väänasin ta tagasi. Ma ei näe eriti mõtet selle juraka timmimisega rohkem närve rikkuda.
2. See et tirr ja kassett on erinevad asjad tuli mulle uudisena. Kiire guugledamine näitas, et 8-käiguliste tirride saadavus pole just kõige parem.
3. Sellega, et mõlemale rattale oleks uus kett vaja, olin arvestanud. Nuudi kohta ei oska ma täpselt midagi öelda. Tootja on vaid lakooniliselt märkinud, et praegune kassett on Shimano HG31 ja jooksud Bontrager 750. 1x9 lahendust tuntumate kvaliteettootjate (Shimano, SRAM) valikus ei paista. Muudest ei oska midagi arvata.
1. Lapse tagumine käiguvaheti ON kõver. Isegi sedavõrd kõver, et madalaima käiguga hakkab kodaratesse käima. Õnneks seda madalaimat praktiliselt vaja ei lähe - ratas käekõrval kõndida tuleb siis juba kiirem. Vaheti on suhteliselt pehmest plekist ja ma proovisin seda ka teisele poole painutada, aga siis tekkis uus jama - hakkas kõrgeima käigu peale pöörates ketti maha viskama. Seega väänasin ta tagasi. Ma ei näe eriti mõtet selle juraka timmimisega rohkem närve rikkuda.
2. See et tirr ja kassett on erinevad asjad tuli mulle uudisena. Kiire guugledamine näitas, et 8-käiguliste tirride saadavus pole just kõige parem.
3. Sellega, et mõlemale rattale oleks uus kett vaja, olin arvestanud. Nuudi kohta ei oska ma täpselt midagi öelda. Tootja on vaid lakooniliselt märkinud, et praegune kassett on Shimano HG31 ja jooksud Bontrager 750. 1x9 lahendust tuntumate kvaliteettootjate (Shimano, SRAM) valikus ei paista. Muudest ei oska midagi arvata.
Re: Palun hüva nõu käigusüsteemi vahetuseks
Vii ratas hooldudesse ja lase lihtsalt vajalikud asjad korda teha. 24" rattast kasvab laps varsti välja, seega selle upgreitimine tundub pigem laristamisena...
Re: Palun hüva nõu käigusüsteemi vahetuseks
24-tollisega sõidab laps selle hóoaja ja kindlasti veel ka järgmise. Kuivõrd minu enda rattalt jääb see Acera/Altus niikuinii üle tundus mõttekam see lapse ratta jukerdava käiguvaheti asemele kruttida, kui lihtsalt minema visata.
Vahepeal guugeldades olen jõudnud arusaamale, et minu enda ratta 1x10 lahenduse võtmesõna võib olla Shimano ZEE. Saan aru, et peaksin seega ostma:
1. Shimano ZEE RD-M640 10-speed Rear Derailleur SSW (ca €57)
2. Shimano ZEE SL-M640 10-speed Shift Lever right (ca €27)
3. Shimano 105 CS-5700 10-Speed Cassette Sprocket (ca €50)
4. Nendega sobiv kett
Edasi aga läheb segaseks:
- Kas piisab, kui ma ostan ainult esihammasratta (Shimano ZEE Chainring for FC-M640/M645" - €11) ja krutin selle oma praeguse vändakomplekti (Shimano Acera FC-M361) külge või pole need ühilduvad ja peaksin ostma kogu vända täiskomplekti (Shimano ZEE MTB Crankset 1x10-speed FC-M640/M645), mis maksab üle sota ja läheb seega plaanitud eelarvest juba välja? ´
- Vändakomplekte pakutakse kahes valikus (FC-M640 for 68/73mm bottom bracket, FC-M645 83mm bottom bracket). Kuidas ma aru saan, kumb minu rattale sobiks?
- Kas ka keskjooks tuleb välja vahetada?
- Esihammasratast pakutakse kolmes erinevas suuruses: 34T/36T/38T. Milline neist oleks minu kautusotstarbe juures kõike mõistlikum?
- Saksa netipoodides pakutakse veel ka sellist asja nagu "Shimano XT M8000 1x11-speed Upgrade-Kit", mille hinnaklass jääb €250 kanti, mis oleks ka veel talutav hind. Kas see oleks mõttekam lisakulutus kui 1x10 ZEE? Miks?
- Kas Shimano ZEE-le on paremaid alternatiive samas hinnaklassis?
Vahepeal guugeldades olen jõudnud arusaamale, et minu enda ratta 1x10 lahenduse võtmesõna võib olla Shimano ZEE. Saan aru, et peaksin seega ostma:
1. Shimano ZEE RD-M640 10-speed Rear Derailleur SSW (ca €57)
2. Shimano ZEE SL-M640 10-speed Shift Lever right (ca €27)
3. Shimano 105 CS-5700 10-Speed Cassette Sprocket (ca €50)
4. Nendega sobiv kett
Edasi aga läheb segaseks:
- Kas piisab, kui ma ostan ainult esihammasratta (Shimano ZEE Chainring for FC-M640/M645" - €11) ja krutin selle oma praeguse vändakomplekti (Shimano Acera FC-M361) külge või pole need ühilduvad ja peaksin ostma kogu vända täiskomplekti (Shimano ZEE MTB Crankset 1x10-speed FC-M640/M645), mis maksab üle sota ja läheb seega plaanitud eelarvest juba välja? ´
- Vändakomplekte pakutakse kahes valikus (FC-M640 for 68/73mm bottom bracket, FC-M645 83mm bottom bracket). Kuidas ma aru saan, kumb minu rattale sobiks?
- Kas ka keskjooks tuleb välja vahetada?
- Esihammasratast pakutakse kolmes erinevas suuruses: 34T/36T/38T. Milline neist oleks minu kautusotstarbe juures kõike mõistlikum?
- Saksa netipoodides pakutakse veel ka sellist asja nagu "Shimano XT M8000 1x11-speed Upgrade-Kit", mille hinnaklass jääb €250 kanti, mis oleks ka veel talutav hind. Kas see oleks mõttekam lisakulutus kui 1x10 ZEE? Miks?
- Kas Shimano ZEE-le on paremaid alternatiive samas hinnaklassis?
Re: Palun hüva nõu käigusüsteemi vahetuseks
Hübriidrattale ZEE?
Leia parem kasutatud 1x10 jupid (kett ja kassett uued, käikar, shifter ja vänt/hammakad võivad olla kasutatud)ZEE provides a rock-solid platform to support aggressive riding on mountain trails
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Palun hüva nõu käigusüsteemi vahetuseks
Miks üldse 1x10? Osta 1x11. Kas sul on hetkel pidurilingid ja käiguvahetuse heeblid eraldi?
Re: Palun hüva nõu käigusüsteemi vahetuseks
Tegelesin natuke arvutamisega:
- Minu praegune 11-32T x 42/34/24T käiguvahetus annab kordistitegurite ulatuseks 1,7 - 8,4 (suurima esihammasrattaga 2,9 - 8,4; keskmisega 2,3 - 6,7; pisimaga 1,7 - 4,9).
- ZEE 38T esihammakas kombinatsioonis Shimano 105 CS-5700 11-28T kassetiga annaks kordistitegurite ulatuseks 2,6 - 6,7.
- 11 käiguline Shimano XT CS-M8000 11-42T kassett koos Shimano XT SM-CRM81 32T esihammasrattaga ulatus oleks aga vaid 1,5 - 5,6
- Kõige lähedasem praegusele käiguulatusele oleks aga hoopis 10-käiguline Shimano Deore M4100 11-46T kassett koos 40T esihammasrattaga, mis annaks juba 1,7 - 7,0.
Ok, ega neid esimesi ja viimaseid käike praktikas eriti vaja ei lähe, aga ikkagi tundub selles vaates 11-käiguline Shimano XT neist kõige mõttetum. Kas mu arutluses on kuskil mingi kala? (Kasutasin arvutamiseks seda kalkulaatorit: https://www.sheldonbrown.com/gear-calc.html )
Kuradi keeruline on sellest kõigest läbi närida...
- Minu praegune 11-32T x 42/34/24T käiguvahetus annab kordistitegurite ulatuseks 1,7 - 8,4 (suurima esihammasrattaga 2,9 - 8,4; keskmisega 2,3 - 6,7; pisimaga 1,7 - 4,9).
- ZEE 38T esihammakas kombinatsioonis Shimano 105 CS-5700 11-28T kassetiga annaks kordistitegurite ulatuseks 2,6 - 6,7.
- 11 käiguline Shimano XT CS-M8000 11-42T kassett koos Shimano XT SM-CRM81 32T esihammasrattaga ulatus oleks aga vaid 1,5 - 5,6
- Kõige lähedasem praegusele käiguulatusele oleks aga hoopis 10-käiguline Shimano Deore M4100 11-46T kassett koos 40T esihammasrattaga, mis annaks juba 1,7 - 7,0.
Ok, ega neid esimesi ja viimaseid käike praktikas eriti vaja ei lähe, aga ikkagi tundub selles vaates 11-käiguline Shimano XT neist kõige mõttetum. Kas mu arutluses on kuskil mingi kala? (Kasutasin arvutamiseks seda kalkulaatorit: https://www.sheldonbrown.com/gear-calc.html )
Kuradi keeruline on sellest kõigest läbi närida...
Re: Palun hüva nõu käigusüsteemi vahetuseks
Vabalt võib mulle ka kasutatud 1x käiguosa kraami pakkuda. Ost/müük teemas ei hakanud silma.
Käiguvahetuse heeblid ja pidurilingid on hetkel eraldi.
Käiguvahetuse heeblid ja pidurilingid on hetkel eraldi.
Re: Palun hüva nõu käigusüsteemi vahetuseks
38x11 ülekanne on Sul praegusel rattal olemas, st Sa saad endalt küsida, kas Sul on kiiremat ülekannet tarvis. Ma pakun, et mitte. Aga ma selle Su kirjeldatud kasutuse juures väga väiksemat esihammasratast ka ei võtaks. 40, 42 oleks täitsa OK. Ja taha katsu saada 32 või rohkem. St pigem Deore kui 105, pigem Acera kui kui Tiagra, pigem MTB kui MNT. See käikude rohkus on mõnes mõttes progressiga pealesurutud hüve, lihtsa inimese jaoks on vahe väike. Kui kasseti ulatus on suur - näiteks 11-42 - siis hakkab rohkem käike tarvilikum olema, et vahed oleks väiksemad, aga 11-28 juures on see suhteliselt mõttetu teema, kas 9 või 10.
Kui Sa jätad lapse ratta 3x7, siis piisab käiguvaheti ümbertõstmisest ja käikude reguleerimisest ning asi peaks olema OK. Vändaplokki pole mõtet ringi kantida, võit on liiga väike. Ja siis hakkaks kohe see eesmise käiguvaheti kinnituse ühildumise teema, kuna 48 hambaga vaheti on suurema raadiusega.
Põhimõtteliselt võiks see ZEE esihammasratas minna selle Altuse vända külge - 4x104 BCD on poldivalem ja ilmselt oleks ketiliin parem, kui ta kinnitada siseküljele. Ka mõni 104 BCD Narrow-Wide hammasratas oleks OK, aga too ZEE on kaunis soodsa hinnaga, et isegi hiinakad ei konkureeri.
Kui Sa jätad lapse ratta 3x7, siis piisab käiguvaheti ümbertõstmisest ja käikude reguleerimisest ning asi peaks olema OK. Vändaplokki pole mõtet ringi kantida, võit on liiga väike. Ja siis hakkaks kohe see eesmise käiguvaheti kinnituse ühildumise teema, kuna 48 hambaga vaheti on suurema raadiusega.
Põhimõtteliselt võiks see ZEE esihammasratas minna selle Altuse vända külge - 4x104 BCD on poldivalem ja ilmselt oleks ketiliin parem, kui ta kinnitada siseküljele. Ka mõni 104 BCD Narrow-Wide hammasratas oleks OK, aga too ZEE on kaunis soodsa hinnaga, et isegi hiinakad ei konkureeri.
Re: Palun hüva nõu käigusüsteemi vahetuseks
38x11 ülekanne annab ratta kiiruseks 60RPM väntamistempo juures 27,1 km/h. Sileda rattatee ja taganttuulega tuleb suuremaid kiirusenumbreid ette küll ja sellest kohast minu probleemid algavadki - nimelt olen selleks hetkeks jõudnud keskmise esihammasratta "lõppu" ja nüüd suuremale üle minnes tuleb paralleelselt tagakäiguvahetit tagasi klõpsida. Kuivõrd ma pole eluski viitsinud pähe õppida, kui palju seda teha, trehvan tihtipeale käigule, mis ei sobi ja selleks ajaks kui käikudega mässamisega ühele poole saan, vajub ratta hoog juba maha ja tuleb uuesti klõbistama hakata.
Käiguvahetuse aeglasema otsa pärast ma väga pead ei vaeva. Ei mäletagi, millal viimati kõige väiksemat esihammakat kasutasin. See on pmst mittevajalik kaassõitja. Olukorras, kus kilpkonna kiirusega kulgemiseks tuleks meeletu kiirusega jalgadega siblida, eelistan ma pigem siis juba vanakooli moodi püsti tõusust üles pressida või džentelmenina rattalt maha astuda ja seda käekõrval lükata (mis pahatihti ongi siis juba kiirem liikumismeetod).
Mõned asjad on praeguseks siis selgeks saanud: ette vähemalt 42T ja taha 10-käiguline, mitte suurem kui 11-42T, et käiguvahed liiga pikaks ei läheks. Nüüd tuleb veel vaid mõistliku hinna ja kvaliteedisuhtega kokkusobiv komplekt otsida, mis nendele tingimustele vastaks.
PS. Olen aastaid sõitnud kolmekäigulise (rummusisese) rattaga. Esimesega mäest üles, teisega kruusateel ja lauges tõusus, kolmandaga tasasel asfaldil. Elu oli lihtne ja ilus.
Käiguvahetuse aeglasema otsa pärast ma väga pead ei vaeva. Ei mäletagi, millal viimati kõige väiksemat esihammakat kasutasin. See on pmst mittevajalik kaassõitja. Olukorras, kus kilpkonna kiirusega kulgemiseks tuleks meeletu kiirusega jalgadega siblida, eelistan ma pigem siis juba vanakooli moodi püsti tõusust üles pressida või džentelmenina rattalt maha astuda ja seda käekõrval lükata (mis pahatihti ongi siis juba kiirem liikumismeetod).
Mõned asjad on praeguseks siis selgeks saanud: ette vähemalt 42T ja taha 10-käiguline, mitte suurem kui 11-42T, et käiguvahed liiga pikaks ei läheks. Nüüd tuleb veel vaid mõistliku hinna ja kvaliteedisuhtega kokkusobiv komplekt otsida, mis nendele tingimustele vastaks.
PS. Olen aastaid sõitnud kolmekäigulise (rummusisese) rattaga. Esimesega mäest üles, teisega kruusateel ja lauges tõusus, kolmandaga tasasel asfaldil. Elu oli lihtne ja ilus.
Re: Palun hüva nõu käigusüsteemi vahetuseks
Lapse rattal võib olla kõver ka see käiguvahetaja kinnituskõrv. Siis on natuke rohkem mässamist.
Re: Palun hüva nõu käigusüsteemi vahetuseks
Rattur võiks püüda hoida oma väntamissagedust 80-100 rpm. See on piisavalt lai vahemik, et igaüks peaks leidma endale mugava pedaalimissageduse nii et põlved ei nuta.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Palun hüva nõu käigusüsteemi vahetuseks
See 60 RPM oli tõesti üsna huupi pakutud. Kui sõitmas käisin, lugesin minuti jooksul vändaringe ja neid tuli ikka vähe rohkem. Seega ei hakanud ette 42T hammakat punnitama ja võtsin ZEE 38T. Kui ikkagi väheks jääb, vahetan suurem vastu ära ja kaotus on vaid 11 euri. Kokkuvõttes siis tellisin bike-discount.de-st sellise komplekti:
Shimano DEORE RD-M5120 10/11-speed Rear Derailleur SGS-Type - €35
Shimano ZEE Chainring for FC-M640/M645 38T - €11
Shimano DEORE CS-M4100 10-speed Cassette 11-46T - €46
Shimano DEORE SL-M4100 10-speed Shift Lever right - €23
Shimano Deore 10-speed Chain CN-HG54 - €17
Kokku siis €132 + 6 euri transporditasu, mis tuli ka kenasti alla plaanitud eelarve. Atäh kõigile, kes viitsisid kaasa mõelda ja vihjeid anda.
Nädala sees jõudis kola kohale ja täna sain mahti see oma rattale külge laduda. Üllatavalt libedalt läks ja isegi käikude häälestamisega ei tekkinud probleeme. Homme hakkan oma ratta pealt üle jäänud kraami lapse rattale külge kruttima.
Nüüd aga jäi kripeldama küsimus: ma panin esihammaka oma vana vända külge, kus enne oli kolmene komplekt. See tähendab siis seda, et hammakas jäi umbes sellisesse asendisse, nagu varem oli kolmest suurim, äärmine. Otse jookseb kett seitsmendal käigul ja madalamate käikudega jookseb kett ikka väga pentsikult viltu. Kas ma peaksin nüüd vända ja hammaka vahele mingid vahepuksid või seibid panema, et esihammakas tagakasseti keskkohta (5-6 käikude vahe) rihtida või rihin ta pigem nende käikude pihta mida enim kasutan ja lasengi vähemkasutatavate käikude suunas rämedalt viltu joosta?
Shimano DEORE RD-M5120 10/11-speed Rear Derailleur SGS-Type - €35
Shimano ZEE Chainring for FC-M640/M645 38T - €11
Shimano DEORE CS-M4100 10-speed Cassette 11-46T - €46
Shimano DEORE SL-M4100 10-speed Shift Lever right - €23
Shimano Deore 10-speed Chain CN-HG54 - €17
Kokku siis €132 + 6 euri transporditasu, mis tuli ka kenasti alla plaanitud eelarve. Atäh kõigile, kes viitsisid kaasa mõelda ja vihjeid anda.
Nädala sees jõudis kola kohale ja täna sain mahti see oma rattale külge laduda. Üllatavalt libedalt läks ja isegi käikude häälestamisega ei tekkinud probleeme. Homme hakkan oma ratta pealt üle jäänud kraami lapse rattale külge kruttima.
Nüüd aga jäi kripeldama küsimus: ma panin esihammaka oma vana vända külge, kus enne oli kolmene komplekt. See tähendab siis seda, et hammakas jäi umbes sellisesse asendisse, nagu varem oli kolmest suurim, äärmine. Otse jookseb kett seitsmendal käigul ja madalamate käikudega jookseb kett ikka väga pentsikult viltu. Kas ma peaksin nüüd vända ja hammaka vahele mingid vahepuksid või seibid panema, et esihammakas tagakasseti keskkohta (5-6 käikude vahe) rihtida või rihin ta pigem nende käikude pihta mida enim kasutan ja lasengi vähemkasutatavate käikude suunas rämedalt viltu joosta?
Viimati muutis VIR, 29. 07. 2022. 22:04, muudetud 1 kord.
Re: Palun hüva nõu käigusüsteemi vahetuseks
Ahjaa, üks asi jäi veel ratast kokku pannes silma: Kui lasta tagarattal tühikäigul ringi joosta, siis kassett kergelt õõtsub või "lainetab". Vaevumärgatavalt küll, aga siiski. Kas see tähendab, et mul on miski tagajooksus kõver (mis asi?) või on selle kasseti paigaldusega ka mingid peenseadistuse nipid, mida peaks jälgima?
Mingit sodi poleks tohtinud vahele jääda, sest tegin selle rummu, mille otsa kassett käib, eelnevalt päris hoolikalt brakecleaneriga puhtaks ja määrisin ära. Määrde ebaühtlane jaotumine ju sellist asja ei tee ... või?
Mingit sodi poleks tohtinud vahele jääda, sest tegin selle rummu, mille otsa kassett käib, eelnevalt päris hoolikalt brakecleaneriga puhtaks ja määrisin ära. Määrde ebaühtlane jaotumine ju sellist asja ei tee ... või?
Re: Palun hüva nõu käigusüsteemi vahetuseks
Teadmata täpselt su vända/spideri anatoomiast, ma paneks esihammaka sellisesse positsiooni, kus sul varem oli keskmine esihammakas
Kasseti lainetus viitab kõverale võllile
Kasseti lainetus viitab kõverale võllile
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Palun hüva nõu käigusüsteemi vahetuseks
Kolmest käppa üheseks tehes pannakse hammakas üldiselt keskmise asemele. Ühese süsteemi puhul peaks kindlasti kasutama narrow wide tüüpi hammasratast, et tagada keti paremat püsimist hammakal.
Kasseti "ujumine" on tingitud sellest, et võll on õrnalt kõver.
Kasseti "ujumine" on tingitud sellest, et võll on õrnalt kõver.
Re: Palun hüva nõu käigusüsteemi vahetuseks
Infoks, et see ZEE hammakas ei ole narrow-wide. Deore käikar on vist siduriga, see veidi muudab olukorda paremaks aga narrow-wide hammakaga oleks keti mahatulek sisuliselt välistatud. Praegusele süsteemile kuluks sul üks ketipüüdja või -suunaja ära.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Palun hüva nõu käigusüsteemi vahetuseks
Selge. Aitäh! Võtan narrow-wide hammaka kaalumisele. Senistel proovisõitudel pole ZEE veel märku andnud, et tahaks maha tulla, aga pole ka mahti olnud pikemalt sõita. Korra on mul juhtunud, et kett jooksis maha ja loomulikult nii õnnetult ei jäi veel kuhugi vahele kinni ja väänas puruks. Pidin pea 15 kilti tallapressi tõukerattana kasutama, et koju jõuda. Enam ei tahaks.
Kiire otsinguga jäi silma selline asi: "Katana Razorblade Oval Narrow Wide Chainring 104mm 40T "- €35. Kas see Katana on selline nimi, millega julgeks luurele minna?
See tabaks muidu mitu kärbest korraga: a) lahendaks potentsiaalse ketimahatuleku mure; b) annaks kiirematele käikudele kaks lisahammast; c) võimaldaks rahuldada uudishimu ovaalse hammaka vastu, mida seni pole olnud juhust proovida.
Kiire otsinguga jäi silma selline asi: "Katana Razorblade Oval Narrow Wide Chainring 104mm 40T "- €35. Kas see Katana on selline nimi, millega julgeks luurele minna?
See tabaks muidu mitu kärbest korraga: a) lahendaks potentsiaalse ketimahatuleku mure; b) annaks kiirematele käikudele kaks lisahammast; c) võimaldaks rahuldada uudishimu ovaalse hammaka vastu, mida seni pole olnud juhust proovida.
Re: Palun hüva nõu käigusüsteemi vahetuseks
Ja täpselt nii oligi. Kui oma vana Acera peale panin, hakkas see juba 2. käigu pealt kodarasse jooksma. Kõrv oli kõver ja selle kompenseerimiseks oli käiguvahetaja vastupidises suunas kõveraks väänatud. Ime siis, et käiguvahetus jupsis. Väänasin kõrva tagasi, panin Acera ja nüüd käib nagu kellavärk.
Kui enda rattaga läks kõik libedalt, siis lapse rattaga pidin üksjagu vaeva nägema. Lisaks juba mainitud kõrvale selgus, et minu vana käiguvahetaja hoovad ei sobi lenksu peal teps mitte kokku tema pidurihoobadega (ma oma naiivsuses arvasin, et need tehakse universaalsed). Siis selgus, et tagajooks oli nii kinni poodud, et pea ragises ja tagatipuks hakkas mingitel käikudel kett vastu seda kahvlit jooksma, mis keskjooksust tagajooksuni läheb. Pea terve päeva mässasin, enne kui rahule jäin, aga mitu viga sai välja ravitud ja ratas nüüd kindlasti parem.