e-Cargobike Tallinnas sõitmiseks
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
e-Cargobike Tallinnas sõitmiseks
Kas keegi on proovinud elektrilise kastirattaga (a la Urban Arrow Family vms) Tallinnas liigelda? Kas kannatab sõita? Kas lastel korvis mugav või Tallinna teed liiga konarlikud?
Peres on mitu väikest last, keda vaja lähemale ja kaugemale lasteaeda viia-tuua. Kodust kooli ja tööle viib Tallinna mõistes luksuslik muudest liiklejatest üsna eraldatud jalgrattatee. Täna jõuan tavalise jalgrattaga tööle sama kiiresti kui autoga.
Pean silmas eelkõige "long john" tüüpi kaherattalist cargobike'i ja vähem huvitab kolmerattaline.
Peres on mitu väikest last, keda vaja lähemale ja kaugemale lasteaeda viia-tuua. Kodust kooli ja tööle viib Tallinna mõistes luksuslik muudest liiklejatest üsna eraldatud jalgrattatee. Täna jõuan tavalise jalgrattaga tööle sama kiiresti kui autoga.
Pean silmas eelkõige "long john" tüüpi kaherattalist cargobike'i ja vähem huvitab kolmerattaline.
Re: e-Cargobike Tallinnas sõitmiseks
Väga üksikud kastikad on külavahel näha, seega neid kellel parktilist kogemust Tallinna teedest jagada on väga vähe. Siin näikse lapsi vedavaid kastikaharrastajaid olevat: http://www.kastigaratas.ee/
Minul jäi kastika hankimine selle taha, et praktiliselt igal mu sõidul tuleb ületatada raudtee kust ei mahu kastikaga niisamaa lihtsalt läbi ja ümbesõit pikk või ebamugav. Näiteks Kitseküla, Tallinn-Väike, Veerenni, Järvevana tee ja Järve raudteeülekäigud, kitsas Lilleküla tunnel ka kastikaga väga mugav pole. Kastika hankimist kaaludes jäi veel silma, et kohtades kus jalgrattatee ületab sõiduteed kahes etapis ja peab tee keskel järgmist rohelist ootama ei pruugi kastikas kahe sõiduraja vahele ära mahtuda, selline on näiteks Odra-Juhkentali rist kus peab tee keskel kuni 2 minutit passima. Kastikaga oleks seal mõitlik mööda autoteed sõita. Teed on Tallinnas isegi suht siledada aga ka vastvalminud rattadeedel on äärekivid asfaldist vähemalt 1cm kõrgemal mis rasket ratast raputab kui hoogu päris maha ei võta aga rattatee ristmikuid ju tulebki ületada jalakäia kiirusega.
Minul jäi kastika hankimine selle taha, et praktiliselt igal mu sõidul tuleb ületatada raudtee kust ei mahu kastikaga niisamaa lihtsalt läbi ja ümbesõit pikk või ebamugav. Näiteks Kitseküla, Tallinn-Väike, Veerenni, Järvevana tee ja Järve raudteeülekäigud, kitsas Lilleküla tunnel ka kastikaga väga mugav pole. Kastika hankimist kaaludes jäi veel silma, et kohtades kus jalgrattatee ületab sõiduteed kahes etapis ja peab tee keskel järgmist rohelist ootama ei pruugi kastikas kahe sõiduraja vahele ära mahtuda, selline on näiteks Odra-Juhkentali rist kus peab tee keskel kuni 2 minutit passima. Kastikaga oleks seal mõitlik mööda autoteed sõita. Teed on Tallinnas isegi suht siledada aga ka vastvalminud rattadeedel on äärekivid asfaldist vähemalt 1cm kõrgemal mis rasket ratast raputab kui hoogu päris maha ei võta aga rattatee ristmikuid ju tulebki ületada jalakäia kiirusega.
Re: e-Cargobike Tallinnas sõitmiseks
Tere
Ehk siis tasub ehk rendist mõni kastikas võtta ja oma plaanitav tee paar korda läbi sõita ja füüsilised gabariidid ära testida.
jJanno
Ma küll ei sõida kastikaga vaid järel kulgeva käruga, aga sellele murele kirjutan kahe käega alla. No ei ole võimalik isegi ratta kõrval jalutades osadest raudteeülekäikudest ilma murul või kraavis käimata läbi saada. Kui ukerdamisest aega üle jääb, siis heal juhul märkab rongi ka. Halvemal juhul ukerdad nii kaua, et rong jõuab horisondi tagant kohale. Ja see ratas (haagisega) vastab oma mõõtmetelt igati liiklusseadusele.
Ehk siis tasub ehk rendist mõni kastikas võtta ja oma plaanitav tee paar korda läbi sõita ja füüsilised gabariidid ära testida.
jJanno
Re: e-Cargobike Tallinnas sõitmiseks
Proovisin terve nädalavahetuse Eestis toodetud Nighthawki e-kastiratast (https://kpcyclery.com/product/nighthawk-cargo-e-bike/), millel peal see laiem versioon korvist koos kahe lapseistmega.
Olen positiivselt üllatunud. Käisin 0-3 lapsega mitu korda Nõmmelt kesklinnas, sõitsime Harku metsas ja Nõmme väikestel tänavatel.
Nighthawki ratas toimis üllatavalt hästi - hea sõiduasend, elektrimootor ja 11-käiguga rummusisene käiguvaheti koos rihmülekandega töötasid kenasti, akutäiega sai läbida 40km+. Lapsed olid rahul, ise olen rahul.
Probleemid samad, mida eelkõnelejad on öelnud - raske on mahtuda läbi raudteeületuskohtade, mahtuda ära ohutussaartele. Kesklinnas need punased valimisteks maha joonitud rattateed polnudki nii hullud. Vähemalt jalakäijad hoidsid "punasest vaibast" kõrvale. Lisaks on suurt ratast paljudes kohtades ebamugav parkida ja kuna tegemist üsna kalli riistaga, siis on väike stress, et keegi ära varastab.
Esiamort oleks abiks olnud, kuna sõidutee ületuskohtades on ikkagi väikesed nurgakesed äärekivil, mida tavarattaga väga ei märka, aga kastikaga käib üle sõites kolks. Nighhawki korvil on ees tuuleklaas, aga vihmakate "katusel" oleks abiks.
Nõmmelt linna läksime ca 30-35min-ga, mis on igati OK tulemus. Rongiga uksest-ukseni on meil 45min ja autoga ca 25min. Seega ratas on täiesti konkurentsivõimeline.
Olen positiivselt üllatunud. Käisin 0-3 lapsega mitu korda Nõmmelt kesklinnas, sõitsime Harku metsas ja Nõmme väikestel tänavatel.
Nighthawki ratas toimis üllatavalt hästi - hea sõiduasend, elektrimootor ja 11-käiguga rummusisene käiguvaheti koos rihmülekandega töötasid kenasti, akutäiega sai läbida 40km+. Lapsed olid rahul, ise olen rahul.
Probleemid samad, mida eelkõnelejad on öelnud - raske on mahtuda läbi raudteeületuskohtade, mahtuda ära ohutussaartele. Kesklinnas need punased valimisteks maha joonitud rattateed polnudki nii hullud. Vähemalt jalakäijad hoidsid "punasest vaibast" kõrvale. Lisaks on suurt ratast paljudes kohtades ebamugav parkida ja kuna tegemist üsna kalli riistaga, siis on väike stress, et keegi ära varastab.
Esiamort oleks abiks olnud, kuna sõidutee ületuskohtades on ikkagi väikesed nurgakesed äärekivil, mida tavarattaga väga ei märka, aga kastikaga käib üle sõites kolks. Nighhawki korvil on ees tuuleklaas, aga vihmakate "katusel" oleks abiks.
Nõmmelt linna läksime ca 30-35min-ga, mis on igati OK tulemus. Rongiga uksest-ukseni on meil 45min ja autoga ca 25min. Seega ratas on täiesti konkurentsivõimeline.
Re: e-Cargobike Tallinnas sõitmiseks
Parem muidugi eestimaist ratast eelistada.
Praegu veel on kastikaid nii vähe, et vaevalt seda keegi varastama hakkab aga korralik lukk aitab. Linnades kus rattavargused on suur probleem soovitatakse kasutada kahte lukku või raamilukku millel ümber posti pandava plug-in trossi kinnitus nagu see: https://www.axasecurity.com/bike-securi ... ck-xxl-set .
Laste vedamiseks on Euroopas näha penoplasti moodi materjalist kaste kus mudilasel soe istuda ning kastil kate peal nagu sellel rattal (esimene netist leitud näide): https://www.urbanarrow.com/en/family
Reform käis Tallinnas valimisnimekirja viimas kastikatega (2x Nighthawk, 1x kolmekas) ja ka sotsid olid ratastega, kesk värvib rattateid punaseks- kõigil on valimiste teemaks Tallinna rattasõidu paremaks tegemine. Eks need äärekivid lähe siis madalamaks, rattateede võrk paremaks ja rauteeületuskohad jalgrattaga ületatavaks. Peamine küll minuarust, et autojuhid oskaksid ratast märgata- praegu tihti ei vaadatagi kas rattateel keegi tuleb kellel tuleks teed anda.
Praegu veel on kastikaid nii vähe, et vaevalt seda keegi varastama hakkab aga korralik lukk aitab. Linnades kus rattavargused on suur probleem soovitatakse kasutada kahte lukku või raamilukku millel ümber posti pandava plug-in trossi kinnitus nagu see: https://www.axasecurity.com/bike-securi ... ck-xxl-set .
Laste vedamiseks on Euroopas näha penoplasti moodi materjalist kaste kus mudilasel soe istuda ning kastil kate peal nagu sellel rattal (esimene netist leitud näide): https://www.urbanarrow.com/en/family
Reform käis Tallinnas valimisnimekirja viimas kastikatega (2x Nighthawk, 1x kolmekas) ja ka sotsid olid ratastega, kesk värvib rattateid punaseks- kõigil on valimiste teemaks Tallinna rattasõidu paremaks tegemine. Eks need äärekivid lähe siis madalamaks, rattateede võrk paremaks ja rauteeületuskohad jalgrattaga ületatavaks. Peamine küll minuarust, et autojuhid oskaksid ratast märgata- praegu tihti ei vaadatagi kas rattateel keegi tuleb kellel tuleks teed anda.
Viimati muutis mtm, 08. 09. 2021. 08:47, muudetud 1 kord.
Re: e-Cargobike Tallinnas sõitmiseks
Tartus saab puhtamuidu endale kastikaid rentida:
https://tartu.ee/et/velorent
Ülal pildil olev Urban Arrow Family Edrive on ka olemas.
10€ päev / 25€ nädal on odavam kui muud rendirattad.
https://tartu.ee/et/velorent
Ülal pildil olev Urban Arrow Family Edrive on ka olemas.
10€ päev / 25€ nädal on odavam kui muud rendirattad.
Viimati muutis j6ukur, 04. 04. 2022. 13:14, muudetud 1 kord.
Re: e-Cargobike Tallinnas sõitmiseks
Aitäh neile, kes kaasa mõtlesid. Tänaseks on esimesed 500km Urban Arrow Family kastikaga Tallinnas läbitud ja tunne hea - kolm väiksemapoolset (2,5,8) last mahub kasti ära (2tk on mugav, 3 väikest last ja väike koer on praktiline maksimum), vihmakate hoiab lapsed kuivas-soojas, elektrimootor teeb sõidu talutavaks. Nõmmelt mööda raudteetammi kergliiklusteed ja loomaaia tagust rattateed Kalamajja tööle jõuab ca 35min-ga (autoga tipptunnil ca 25min), seega ajaliselt on konkurentsivõimeline.
Kalamajas on paari Urban Arrow'd veel näha.
Miinustest - esiamort oleks abiks Tallinna jaburatel järsu äärekiviga teeületuskohtadel, raudteeületuskohtadele ehitatud labürindist ei pääse hästi läbi ja parkimisel on ikka veel stress, et kuidas kinnitada nii et ära ei varastataks. Lisaks - ratta ostuhinda arvestades tuleb kilomeetri hind päris krõbe .
Kalamajas on paari Urban Arrow'd veel näha.
Miinustest - esiamort oleks abiks Tallinna jaburatel järsu äärekiviga teeületuskohtadel, raudteeületuskohtadele ehitatud labürindist ei pääse hästi läbi ja parkimisel on ikka veel stress, et kuidas kinnitada nii et ära ei varastataks. Lisaks - ratta ostuhinda arvestades tuleb kilomeetri hind päris krõbe .
Re: e-Cargobike Tallinnas sõitmiseks
Esiamordi peaks saama ka järelpaigaldada. Kastikatel kasutatav Suntour MOBIE-A32-20" ja Spinner 300 Air 20" maksaksid mõlemad umbes 250€ kui neid saada oleks. Vaja oleks teha roolimunaka kinnitus umbes nagu on pildil oleval Nicolai NC-1'l ja uus roolivarras:
Urban Arrow Cargo variandil on vedrukahvel olemas, selle jupid võivad ka sobida. Teoreetiliselt oleks lihtsam variant vedrutamist suurendada panna nii lai esikumm kui mahub, insert sisse ja lasta rõhku madalamaks. Schwalbe laiem 20" cargo kumm on 20-2,35 ehk 60x406, sisekummiga sobiv insert on näiteks Tannus Armour. Kogemus mul puudub kas nii saab täislastis sõita piisavalt madala rõhuga aga kui madalaima rõhu üles leida on esilohvi teepeal lihtne vahetada.
Su rattal peaks olema Boschi mootor mis ilma oma displeita ei tööta. Mootorit ei saa kasutada + mehaaniline lukk + kastikate vähesus peaks vargused suht kõrge tõenäosusega ära hoidma.
Urban Arrow Cargo variandil on vedrukahvel olemas, selle jupid võivad ka sobida. Teoreetiliselt oleks lihtsam variant vedrutamist suurendada panna nii lai esikumm kui mahub, insert sisse ja lasta rõhku madalamaks. Schwalbe laiem 20" cargo kumm on 20-2,35 ehk 60x406, sisekummiga sobiv insert on näiteks Tannus Armour. Kogemus mul puudub kas nii saab täislastis sõita piisavalt madala rõhuga aga kui madalaima rõhu üles leida on esilohvi teepeal lihtne vahetada.
Su rattal peaks olema Boschi mootor mis ilma oma displeita ei tööta. Mootorit ei saa kasutada + mehaaniline lukk + kastikate vähesus peaks vargused suht kõrge tõenäosusega ära hoidma.
Re: e-Cargobike Tallinnas sõitmiseks
Esimene aasta Urban Arrow Familyga sai Tallinnas tehtud ja kirjutasin oma mõtted üles siia https://medium.com/@crclhll/urban-arrow ... 2f6b221dd4