Clipless pedaalidega esimest korda sõitma.
Tere
http://layer8.estpak.ee/~janno/ratas/pedaal.jpg
jJanno
PEdaalidele on võimalik peale panna mingi plastikkate tänu millele on pedaal ühelt poolt tavalise jalatsiga sõidetav ning teiselt poolt rattajalatsiga sõidetav.crn kirjutas:* Kasutan ratast tihti ka linnas niisama asjaajamiseks, poeskäiguks jne. Kas cliplessidega saab ka tavaliste jalanõudega sõita / kuidas on spetsiaaljalatsitega niisama asfaldil käia?
http://layer8.estpak.ee/~janno/ratas/pedaal.jpg
jJanno
Kasutan minagi oma ratast ka igapäevaseks sõitudeks. Rattal on time pedaalid ja pole mingi probleem sõita tossu või kingaga. Vihmaga läheb asi ainult nats libedaks.
kui huvi on, miks mitte
www.westlineteam.com
www.westlineteam.com
Timedega tuli ka mingi "krae" kaasa, kus helkurid küljes, aga need nägid nii mittemetsakõlbulikud välja, et ei ole neid isegi kotikesest välja võtnud, sest tõenäoselt laguneksid juba esimesel päeval. (Aga noh, ma purustasin ka oma alumiiniumplatvormid vasta asfalti, niiet järska ettevaatlikum sõitja säilitab neid kauem)
Tegelt annab Timedega ka ilma lisatoetuseta normaalselt sõita, ka tavaliste jooksusussidega.
Tegelt annab Timedega ka ilma lisatoetuseta normaalselt sõita, ka tavaliste jooksusussidega.
Tere
jJanno
Ei tea. Pole teiste tootjate kraamiga kursis. Jagasin ainult omi kogemusi.margo kirjutas:Aga see on ju ainult Shimano privileeg?jjanno kirjutas: PEdaalidele on võimalik peale panna mingi plastikkate tänu millele on pedaal ühelt poolt tavalise jalatsiga sõidetav ning teiselt poolt rattajalatsiga sõidetav.
jJanno
esimene sõit cliplessiga oli suhteliselt huvitav...kõigepealt bianchi poest tartus kingad ostes jukerdasin mööda vanemuise tänavat edasi tagasi et neid kinni saada...ja sis kui koju sain tahtsin tuttavate ees ülbata, jäin järsku tagapidurit blokki lastes seisma..seisin ühe koha peal ja jalgu lahti ei saanud ..lasin käed ilusti lenksu küljest lahti ja sirutasin ette...vähemalt valutu kukkumine oli...aga tõesti..ma ei kujutax ette praegu ilma cliplessita sõitmist..eriti mägedes...esimesed korrad lollga käisin mäel nii et clipless oli aga jalas oli tavaline toss..veica liiga extreem oli..
mõnisada kilti ja trr sõidetud, igati rahul cliplessidega. esimene kukkumine tuli aga veidi enne trr-i: vedasin ratta 3ndalt korruselt välja, istusin selga, sõitsin paarsaada meetrit ja peni jalutas isaga välja... läksin siis korraks nende juurde aga jah... jalga hakkasin liiga hilja lahti tegema... samas kiirust polnud ja pehme muru oli külje all veidsa häbi oli külltaavid kirjutas:ise kah nüüdseks mõned korrad clipless pedaalidega sõitnud. eks esimese maratoniga saab õige kogemuse, aga seni kukkunud pole. alguses igatahes proovisin toas ratta seljas istudes ja tükk-tükk aega ei õnnestunud kinni saada pedaale... siis mingi hetk sai ikkagi selgeks ja alles siis läksin välja sõitma.
Minu esimene kogemus/kukkumine...
Panin klipid alla, sõitsin 200/300 meetrit, mõtlesin, et peaks sadulat nats kergitama ja sealt see esimene laks tuligi - külili asfaldi peale. Kusjuures pealtvaatajad oli mitmeid... Endalgi oli nalja kui palju.
Teine kukkumine 2 päeva hiljem - üritasin ühest jube kõrgest äärekivist üle sõita, kuid tagumine ratas jäi kuhugi taha kinni ja nii ma sõiduteele autode vahele külje maha panin.
Samas ei kujuta ilma clippideta sõitu enam ette. Sai ka TRR clippidega sõidetud. Kõik läks hästi.
Panin klipid alla, sõitsin 200/300 meetrit, mõtlesin, et peaks sadulat nats kergitama ja sealt see esimene laks tuligi - külili asfaldi peale. Kusjuures pealtvaatajad oli mitmeid... Endalgi oli nalja kui palju.
Teine kukkumine 2 päeva hiljem - üritasin ühest jube kõrgest äärekivist üle sõita, kuid tagumine ratas jäi kuhugi taha kinni ja nii ma sõiduteele autode vahele külje maha panin.
Samas ei kujuta ilma clippideta sõitu enam ette. Sai ka TRR clippidega sõidetud. Kõik läks hästi.
Hakkan tugevaks:)
Re: SPD
Esimesed kogemused eelmisest reedest:mart2 kirjutas:Kui omale paar aastat tagasi SPD pedaalid ostsin, siis müüa kohe hoiatas kukkumise eest ja aitas klõpsu pinget vähemaks keerata. See aitas algul jalga kergemini kinni-lahti saada. Hiljem vastavalt harjumisele olen tasapisi tugevamaks keeranud ja praegu normaalne.
Maanteel (peateel) kiirus ~40 km/h ja kõrvalteelt vasakult tuli auto esikahvlisse sisse. Raam puru, ise saltoga maas ja ratas oma 10 meetrit eemal. Kuidas jalad lahti tulid, ei tea, aga hüppeliigestel polnud muud häda, kui vasakul asfaldist marrastused ja paremal suure hammaka lõigatud väike haav (hammasrataste komplekt 8-s ). Igaljuhul päästis suuremast jamast kiiver ja kliplessid, sest korvist poleks jalg välja tulnud ja siis vist oleks väänanud-murdnud . Nahk ja liha on ju väikevahend ja kulumaterjal .
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...
Ma tean, et kui mina üle pea käisin tulid jalad pedaalidelt lahti alles siis, kui ratas juba maad puudutas (see mats oli vist niivõrd kõva, et lõi pedaalid lahti. Muidugi mul oli hoog kah kaunis väike üle pea käimise hetkel.Lauri kirjutas:Kõvama kukkumisega tulevad jah jalad alati imekombel lahti. Näiteks ülepea käies ei ole sul peale kukkimist ratas seljas vaid kuskil põõsas . Küllap siis jalad mingid kahtlased liigutused teevad, et klipid lahti tulevad.
Enamasti tuleb pedaalidega kaas väike raamatuke või paberileht, millel soovitatakse enne clippidega sõitu minekut proovida kohapeal jala pedaalist vabastamist mõned korrad.
Ronid aga ratta selga, toetad käega ennast kusagile vastu ja istud sadulas ning plõksid jalgu kinni-lahti.
Ja siis sõites tuleb meeles pidada (ole mureta, see harjub sisse), et jalad tuleb ENNE peatumist vabastada.
Üldiselt - sõidad natuke, kukud paar korda lollis olukorras ja edasi on suht muretu
Ronid aga ratta selga, toetad käega ennast kusagile vastu ja istud sadulas ning plõksid jalgu kinni-lahti.
Ja siis sõites tuleb meeles pidada (ole mureta, see harjub sisse), et jalad tuleb ENNE peatumist vabastada.
Üldiselt - sõidad natuke, kukud paar korda lollis olukorras ja edasi on suht muretu
velo.clubbers.ee
Ritchey WCS QRS vektor
Ritchey WCS QRS vektor
Hula!
Sain minagi klipimeeste hulka lõpuks.
Pedaalideks Shimano M324, millel ühel pool on clip ja teisel pool tavaline lapats, et oleks hea plätudega poodi piima järgi sõita.
Kingadeks universaalne matkajalats Shimano SH038, et oleks hea rattasõidu vahepeal normaalse inimese moodi kõndida.
Eriti karm oli muidugi vanade pedaalide lahti keeramine. Ühe saime naabrimehe garaa?is kruustangide vahel ära keeratud, teine keeldus ära tulemast. Vahepeal väike foorumilugemine, et kus ja kuidas. Sõbra rattapoe laos sai siis mingi ullu pika võtmega lahti keeratud.
Esimene sõit oli vaikselt koju tagasi, 7 km. Alguses väntasin selle tavalise poolega ja proovisin ühte jalga kinni-lahti teha. Kui see selge, siis teisega.
Lõpuks mõlemad jalad kinni ja minekut. Õnneks keegi ette ei keeranud ja sai kodus vaikselt lahti keerata.
Eks õhtul trenni tehes ole näha, kas täiega pannes ka nii hästi läheb.
Sain minagi klipimeeste hulka lõpuks.
Pedaalideks Shimano M324, millel ühel pool on clip ja teisel pool tavaline lapats, et oleks hea plätudega poodi piima järgi sõita.
Kingadeks universaalne matkajalats Shimano SH038, et oleks hea rattasõidu vahepeal normaalse inimese moodi kõndida.
Eriti karm oli muidugi vanade pedaalide lahti keeramine. Ühe saime naabrimehe garaa?is kruustangide vahel ära keeratud, teine keeldus ära tulemast. Vahepeal väike foorumilugemine, et kus ja kuidas. Sõbra rattapoe laos sai siis mingi ullu pika võtmega lahti keeratud.
Esimene sõit oli vaikselt koju tagasi, 7 km. Alguses väntasin selle tavalise poolega ja proovisin ühte jalga kinni-lahti teha. Kui see selge, siis teisega.
Lõpuks mõlemad jalad kinni ja minekut. Õnneks keegi ette ei keeranud ja sai kodus vaikselt lahti keerata.
Eks õhtul trenni tehes ole näha, kas täiega pannes ka nii hästi läheb.
Hee, ma mäletan kah oma esimesi kogemusi clipless-iga.
Kõigepealt, nagu siin juba enne räägitud, ei saanud ma jalga kinni. No kui lõpuks sain parema kinni, jamasin edasi vasakuga (kusjuures see oli kodu-aias). Sain siis vasaku kinni, kuid õnnetuseks ei jõudnud väntama hakata. Siis sai päris mõnus nippel pandud. Nii ma seal aias sõitsin ja kukkusin. Pärast läksin trenni tegema, autode vahel foori taga jõudsin ilusasti kinga lahti keerata. Muidugi keerasin vedru kah lõdvemaks. Ühel kruusateel sai kah natuke kukutud. Ma peatusin, et natuke juua ja clippide lahti võtmist harjutada. Sain ühe jala lahti, haarasin pudeli, kuid ma olin harjunud, et teine jalg on samuti maa peal, ja käisin külili võssa. See polnd eriti valus. Rohkem polegi vist kukkumisi eriti olnud. Kuid võistluste puhuks olen eraldi harjutanud jala kinni saamist, et start hästi õnnestuks. Varsti siis näeb, kuidas TRM-il rahvamassis läheb.
Kõigepealt, nagu siin juba enne räägitud, ei saanud ma jalga kinni. No kui lõpuks sain parema kinni, jamasin edasi vasakuga (kusjuures see oli kodu-aias). Sain siis vasaku kinni, kuid õnnetuseks ei jõudnud väntama hakata. Siis sai päris mõnus nippel pandud. Nii ma seal aias sõitsin ja kukkusin. Pärast läksin trenni tegema, autode vahel foori taga jõudsin ilusasti kinga lahti keerata. Muidugi keerasin vedru kah lõdvemaks. Ühel kruusateel sai kah natuke kukutud. Ma peatusin, et natuke juua ja clippide lahti võtmist harjutada. Sain ühe jala lahti, haarasin pudeli, kuid ma olin harjunud, et teine jalg on samuti maa peal, ja käisin külili võssa. See polnd eriti valus. Rohkem polegi vist kukkumisi eriti olnud. Kuid võistluste puhuks olen eraldi harjutanud jala kinni saamist, et start hästi õnnestuks. Varsti siis näeb, kuidas TRM-il rahvamassis läheb.
teema jäkuks.....kah siis kevadest saati klipsimees, kukkumisi tükki 4...stiilis stopp seis armetu üritus vabastada jalg ja külg maha(kusjuures teisel korral läks ka ribi)....
....kerge irooniaga meenutan ladusat "kokkuvarisemist" Türisalu pangal...suvi pank rahvast tulvil ukerdan inimeste ja autode vahelt läbi keeran aegsasti parema jala lahti pargin end teise vana (ratturi) kõrvale...kaob tasakaal...ning oige saatel kontakt maaga.....äärmiselt piinlik moment oli hüppa või pangalt alla....
samas teadmiseks veel neile kes esmakordselt uute kingade, pedaalide saatel esimesi sõite teevad...nimelt tasuks proovida erinevaid mooduseid kuidas vabastada jalg pedaalist....ise algul lähtusin loogikast "pööra ja tõsta jalga(absurdne aga tundus loogiline)......kuid palju hõlpsamalt saab kingad pedaalidest lahti nii...keera jalg kergelt kõrvale surudes kinga ettepoole(tõsta jalga küll ei ole vaja pigem suru pedaali vastu)...vähemalt Time-i puhul nii.... SPD-ga puuduvad kogemused....
....kerge irooniaga meenutan ladusat "kokkuvarisemist" Türisalu pangal...suvi pank rahvast tulvil ukerdan inimeste ja autode vahelt läbi keeran aegsasti parema jala lahti pargin end teise vana (ratturi) kõrvale...kaob tasakaal...ning oige saatel kontakt maaga.....äärmiselt piinlik moment oli hüppa või pangalt alla....
samas teadmiseks veel neile kes esmakordselt uute kingade, pedaalide saatel esimesi sõite teevad...nimelt tasuks proovida erinevaid mooduseid kuidas vabastada jalg pedaalist....ise algul lähtusin loogikast "pööra ja tõsta jalga(absurdne aga tundus loogiline)......kuid palju hõlpsamalt saab kingad pedaalidest lahti nii...keera jalg kergelt kõrvale surudes kinga ettepoole(tõsta jalga küll ei ole vaja pigem suru pedaali vastu)...vähemalt Time-i puhul nii.... SPD-ga puuduvad kogemused....
Klipid on mul rattasõidu juures üks parimaid uuendusi.
Alguses oli harjumatu. Seisma jäädes suutsin isegi külili vajuda, kuna ei saanud jalga lahti. (see oli esimesel päeval, kui ennast harjutasin)
Maastikul sõites on super, kui hüpekatel jalad kindlalt ratta küljes püsivad.
Nii mõnedki juhused on ette tulnud, kui imestan, et jalg lahti tuli. Aga jala vabastamine kindlast haardest muutub kinlasti intsinktiivseks liigutuseks!
Kõik, kes veel kahtlevad, kas minna üle klippidele või mitte, siis vlige klipid. Ma ise alguses olin väga umbusklik, et jalad siiski ju täiseti kinni ja ei tea, kuidas kukkumine välja peaks nägema, kui ratta külge naelutatud oled.
Kahtlused hajuvad kiirelt!
Alguses oli harjumatu. Seisma jäädes suutsin isegi külili vajuda, kuna ei saanud jalga lahti. (see oli esimesel päeval, kui ennast harjutasin)
Maastikul sõites on super, kui hüpekatel jalad kindlalt ratta küljes püsivad.
Nii mõnedki juhused on ette tulnud, kui imestan, et jalg lahti tuli. Aga jala vabastamine kindlast haardest muutub kinlasti intsinktiivseks liigutuseks!
Kõik, kes veel kahtlevad, kas minna üle klippidele või mitte, siis vlige klipid. Ma ise alguses olin väga umbusklik, et jalad siiski ju täiseti kinni ja ei tea, kuidas kukkumine välja peaks nägema, kui ratta külge naelutatud oled.
Kahtlused hajuvad kiirelt!
Üks nüanss veel klippide juures - lisaks sellele, et nad sobival ajal lahti ei tule, võivad nad ebasobival ajal kinni minna Paar korda olen klippidega sõitnud, kõige ärevam moment oli siis, kui vaatasin, et paari meetri pärast on raske koht tulemas, keerasin jala klipi küljest ära lahti, üks kerge vändatõmme veel, ongi käes paras aeg jalg maha panna... aga klipp on uuesti kinni jäänud. Jaanika-jaanika, majas on paanika
Kangutan taas vana teemat. Sai ka siis tehtud see samm ja TIME cliplessid peale kruvitud. Väike harjutamine toas, seejärel pehme pinnasega metsavahel - kõik oli jonksus, läks kinni ja tuli lahti nagu vaja. Siis maanteele, ka ei mingeid suuri probleeme. Senine väike kogemus aga pani mind mõtlema, et mis saab siis kui rattas äkki seisma jääb - on siis mõni äärekivi tee peal ees, millest üle ei õnnestu tõmmata või metsas tõusul libedad kivid/juurikad ette jäävad ja tagaratas ringi hakkab viskama. Siis võib küll emake maa kiirelt vastu tulla. Kas on kellelgi kogemusi jagada selles vallas (äärekivid, libedad juurikad/kivid metsas), et mida on kõige targem teha või on kukkumine siis 99% kindel? Mõtlen juba kerge õudusega Mulgi maratoni Sinialliku tõusule, kus punkt 1 paljud keskmikud ja tagaotsa mehed üles jalutavad ning takistavad sõitjaid ja punkt 2 on ka palju juurikaid
cliplessidega teinud alla kümne sõidu, esimene kukkumine oli teise sõidu ajal linnas, kui üks "nutikas" autojuht teeristil jokutas (vahtis telefon kõrva ääres maeiteamida).
üldiselt käis külg maha väga kähku aga õnneks seisu pealt, lihtsalt ei suutnud tasakaalu hoida, et jalga lahti keerata ja nii see maapind vastu tuli.
üldiselt käis külg maha väga kähku aga õnneks seisu pealt, lihtsalt ei suutnud tasakaalu hoida, et jalga lahti keerata ja nii see maapind vastu tuli.
tahaks isegi teada. suhtkoht vähe kah clippidega sõitnud.sqber kirjutas:Kangutan taas vana teemat. Sai ka siis tehtud see samm ja TIME cliplessid peale kruvitud. Väike harjutamine toas, seejärel pehme pinnasega metsavahel - kõik oli jonksus, läks kinni ja tuli lahti nagu vaja. Siis maanteele, ka ei mingeid suuri probleeme. Senine väike kogemus aga pani mind mõtlema, et mis saab siis kui rattas äkki seisma jääb - on siis mõni äärekivi tee peal ees, millest üle ei õnnestu tõmmata või metsas tõusul libedad kivid/juurikad ette jäävad ja tagaratas ringi hakkab viskama. Siis võib küll emake maa kiirelt vastu tulla. Kas on kellelgi kogemusi jagada selles vallas (äärekivid, libedad juurikad/kivid metsas), et mida on kõige targem teha või on kukkumine siis 99% kindel? Mõtlen juba kerge õudusega Mulgi maratoni Sinialliku tõusule, kus punkt 1 paljud keskmikud ja tagaotsa mehed üles jalutavad ning takistavad sõitjaid ja punkt 2 on ka palju juurikaid
Kui oled juba kukkumas siis pole Sul aega mõtiskleda, et foorumis Aadu soovitas seda ja Juku toda. Oled külili ja kõik. Sõida, turni, kuku, harjuta. Lõpuks on see Sul jalasees ja jalg tuleb lahti automaatselt, mõtlemata (vahest ei tule ka ). Kliplessid ostes said tasuta kaasa teatud arvu kukkumisi ning peale selle arvu täitumist hakkavad pedaalid alles korralikult tööle.
täpselt nagu veiko ütles.
lisaks soovitus, et algul tuleb teha sõidu pealt lahtivõtmise harjutusi kui seina najal lahtivõtmine on selge. küll väikese küll suur ekiiruse pealt nii 1 jalg korraga kui ka mõlemad korraga ja jällegi sama hooga sõidu pealt kinni ka.
kunagi pole mõtet oodata kuni kiirus on null ja siis hakata jalgu lahti võtma, jalg lahti enne lõplikku peatumist. seda ka tõusudel. siis kui on selge, et ikaldus saabub vältimatult, hops jalad lahti ja siis tegutseda edasi vastavalt olukorrale.
lisaks soovitus, et algul tuleb teha sõidu pealt lahtivõtmise harjutusi kui seina najal lahtivõtmine on selge. küll väikese küll suur ekiiruse pealt nii 1 jalg korraga kui ka mõlemad korraga ja jällegi sama hooga sõidu pealt kinni ka.
kunagi pole mõtet oodata kuni kiirus on null ja siis hakata jalgu lahti võtma, jalg lahti enne lõplikku peatumist. seda ka tõusudel. siis kui on selge, et ikaldus saabub vältimatult, hops jalad lahti ja siis tegutseda edasi vastavalt olukorrale.
Mina soovitan võtta asja loomulikult. Mine sõitma ja sõida. Kui vaja siis üritad võtta jala lahti või siis unustad ja käid külili. Seda kõike siis seni kuni ükshetk märkad, et ei mäletagi kuidas see jalg nüüd lahti tuli ja kiirelt uuesti kinni läks. Vot see on staadium, kus on lahti/kinni klippimine on selge - ehk asi käib selle peale mõtlemata
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Nonii - esimesed kukkumisedki üle elatud. Kõigepealt käisin toas isteasendit sättides ilge laksuga pikali. Jõudsin naisele veel hüüda, et "Kurat, kukun" ja läraki pikali maas. Üks jalg oli küll lahti aga mis sellest abi, kui teisele poole kukud Teine kord kogesin asfalti karmi kallistust kui ühest ehitusplatsist möödudes avastasin eest ühtäkki lauajupi, millel naelad sees (püsti). Kiire pööre tähendas, et ette jäi äärekivi (teisel pool vurasid autod), hoog jäi väikeseks ja jala lahti saamine hiliseks. Õnneks oli kukkumine suht valutu, jala sain ka murdosa sekundit enne kukkumist lahti ja see päästis hullemast. Ehitusmeestel oli naer aga laginal lahti Toas 0-kiiruse pealt kukkumine oli isegi valusam Mis ei tapa teeb aga tugevaks
Ma käisin külili, kuna üks jalg oli kinni ning teiselt poolt pudenes üks sadulast roniv mudilane koos oma rattaga mulle küljepealt otsa. Moraal - kui oled sõidu lõpetanud, siis tasub mõlemad jalad lahti haakida. Ma olen harjunud seistes vasakut jalga pedaali küljes hoidma ja paremale jalale toetuma.
Selle lause peale meenub mul, kuidas kunagi ammu ereliukase seljas hakkasin üle tee minema, kuid kuna auto tuli, siis pidin jala korraks maha panema. Aga oh õudu- ma panin maha panekuks valmis tee poolse jala, kuid millegipärast oli raskus teisele poole suunatud ning nii ma siis just äsja süvendatud kraavi, mille põhjas oli üks katkine pudelipõhi, mille vastu ma oma käe katki tegin, kukkusingi. Huvitav, mis ma siis mõtlesin, et jalga lihtsalt pedaali pealt ära ei võtnud ja maha ei pannudsqber kirjutas: Üks jalg oli küll lahti aga mis sellest abi, kui teisele poole kukud
Endal siis selline juhus kunagi,et hakkasin teed ületama valgusfoori taga ja korraks oli vaja seisma jääda,jäin siis rahva keskel seisma,kui järsku avastasin,et tasakaal kaob ja pikali ma olingi (olin teisel sõidul clippidega)!
Inimesed vaatasid algul küll veidi imelikult kuid siis aitasid püsti ja uurisid et on kõik ikka korras!
Veidi piinlik oli natuke aega,kuid nüüd ajavad taolised situatsioonid ainult naerma!
Inimesed vaatasid algul küll veidi imelikult kuid siis aitasid püsti ja uurisid et on kõik ikka korras!
Veidi piinlik oli natuke aega,kuid nüüd ajavad taolised situatsioonid ainult naerma!
Tundub, et esimesteks klippideks ostetakse enamasti ikka SPD-d, peale seda liigutakse edasi kallimate Time'ide peale. Aga SPD'del on ju regullimise kruvid olemas millest saab reguleerida kui kergesti jalg pedaalilt lahti tuleb. Ma ei saa päris hästi aru kui klippide esmakatsetajad lähevad viimase tugevuse peale reguleeritud klippidega kohe nt kuskile võistlusele ja siis punnitavad seal nägu punane peas jalgu pedaalidelt lahti, teevad suitsiidile kalduvaid trikke või tulevad selg ees mäest alla Instruktsiooni lugemise soovitus ei kuulu alati vaid naljanurka...
Millest sellised järeldused? Isiklikult oman TIME Atac'isid, regulerimisvõimaluseta. Ja keegi pole siin kirjutanud, et nad pedaalid kõige tugevama peale on reguleerinudJannoR kirjutas:Tundub, et esimesteks klippideks ostetakse enamasti ikka SPD-d, peale seda liigutakse edasi kallimate Time'ide peale. Aga SPD'del on ju regullimise kruvid olemas millest saab reguleerida kui kergesti jalg pedaalilt lahti tuleb. Ma ei saa päris hästi aru kui klippide esmakatsetajad lähevad viimase tugevuse peale reguleeritud klippidega kohe nt kuskile võistlusele ja siis punnitavad seal nägu punane peas jalgu pedaalidelt lahti, teevad suitsiidile kalduvaid trikke või tulevad selg ees mäest alla Instruktsiooni lugemise soovitus ei kuulu alati vaid naljanurka...
- vigurivänt
- Rattur
- Postitusi: 798
- Liitunud: 27. 09. 2004. 07:49
Alustasin ka SPD ga,timmisin korralikult vedru peale(et tõmbega lahti ei tuleks),ja nägin kurja vaeva,et hirmust üle saada.Kui ikka keerulisem koht tuli,siis võtsin jalad lahti ja väntasin niisama.Käisin ka korra Väimela jooksu stardi eel kõikide ees kummuli(asfaldil),pläss oli.
Sügisel avastasin,et kui maha keerata siis saab sama hästi sõita.Kui Haanja 100-l piki rada kulgeva rondi otsa sõitsin,lendasin ratta seljast ilusti lahti.SPD kohta ei ütle midagi halba,olen seiklusspordis pidevalt mudas mässanud ja kinnitusega pole probleeme,aga nüüd tahaks time-i ka proovida.Muide alustasin korvidega.Need olid õudukad.Sõitsin üle purde,ees mees jäi seisma,ja mina kukkusin külili mudasse.Küünarnukk ees kuni kaelani.
Sügisel avastasin,et kui maha keerata siis saab sama hästi sõita.Kui Haanja 100-l piki rada kulgeva rondi otsa sõitsin,lendasin ratta seljast ilusti lahti.SPD kohta ei ütle midagi halba,olen seiklusspordis pidevalt mudas mässanud ja kinnitusega pole probleeme,aga nüüd tahaks time-i ka proovida.Muide alustasin korvidega.Need olid õudukad.Sõitsin üle purde,ees mees jäi seisma,ja mina kukkusin külili mudasse.Küünarnukk ees kuni kaelani.
Sain samuti üle-eile oma teisel sõidul külje maha. Tundub, et esimene kukkumine kipub tulema just teisel sõidul. Esimesel korral püüdsin pidevalt meeles pidada ja läks viperusteta.
Teine kord olin juba "tegija" ning sadama kaudu keskklinna läbides vajusin foori ees seisma jäädes lihtsalt külili, kuna üritasin jalga tõsta, mitte keerata. Rahvas sai ilmselt imestada minu sõidustiili pärast
Teine kord olin juba "tegija" ning sadama kaudu keskklinna läbides vajusin foori ees seisma jäädes lihtsalt külili, kuna üritasin jalga tõsta, mitte keerata. Rahvas sai ilmselt imestada minu sõidustiili pärast
Vaadake, et te esimese-teise sõidu sõitjad oma klotsid kõvasti ikka kinni keerate, sest muidu need värisevad lahti ja siis, kui tahad kinga lahti teha, siis keera seda jalga palju tahad, jalg lahti ei tule. Üks aasta Mulgi maratoni finishis (teine sõit clippidega ) sai seda jalga finishis lahti kangutatud, aga ei tulnd, jala tõmbas krampi ja siis tasakaal läks ja küllili ma olingi seal liivasees.
velo.clubbers.ee
Esimesest kogemusest klippidega pole mul veel nädalatki möödas. Ostsin kah omale alustuseks Time'ist vähe jõukohasemad pedaalid. Esimene sõit algas masendavalt. Terve tutvumissõit maadlesin nendega. Alguses ei läinud nad üldse oma pessa. Siis lõpuks sain ühe klipi tööle, kuid teine jäi tolle sõidu lõpuni mulle närvidele käima. Ei püsinud kohe kuidagi kinni. Tööriistu regullimise jaoks kah polnud kaasas paraku. Kuid sellele vaatamata suutsin hankida hulganiselt kogemusi ja seda kõike kohe Haanjamaal H100 lõikudel. Kukkumisi tuli 10 tükki vähemalt, kuna mõnes kohas polnud rada veel õieti sissegi sõidetud
Pärast õhtul regullisin mõlemad pedaalid üle ja tulemus sai laitmatu. Positiivne elamus võrreldes ketsidega oli just see, et Haanjamaa mäed, mis varem tundusid ketsidega väga rasked, või hoopis võimatud, olid nüüd täiesti sõidetavad.
Kui ketsidega tavaliselt Elionidel esi neljandiku/kolmanidku sisse sõitsin, ütles sõber selle peale, et ma olen müstiline vend. Ootan juba millal saan uute pedaalidega võistlustulle astuda Motti ja tahet tuli küll peale esimesi proovimisi kõvasti juurde
Pärast õhtul regullisin mõlemad pedaalid üle ja tulemus sai laitmatu. Positiivne elamus võrreldes ketsidega oli just see, et Haanjamaa mäed, mis varem tundusid ketsidega väga rasked, või hoopis võimatud, olid nüüd täiesti sõidetavad.
Kui ketsidega tavaliselt Elionidel esi neljandiku/kolmanidku sisse sõitsin, ütles sõber selle peale, et ma olen müstiline vend. Ootan juba millal saan uute pedaalidega võistlustulle astuda Motti ja tahet tuli küll peale esimesi proovimisi kõvasti juurde
- vigurivänt
- Rattur
- Postitusi: 798
- Liitunud: 27. 09. 2004. 07:49
muig..
Meenus oma esimene kukkumine - värsked klipid all ja aia najal harjutatud lahti-kinni panekut. Egas midagi - käis küll ja oma traditsioonilisele trenniringile. See viib mul vanematekodust mööda. Vaatsin, et ema õue peal ja et ajaks törtsu juttu... Noja läksingi, sõidu pealt juba tervitasin ja alustasin jutuga, no ja loomulikult läksid värsked vidinad jala küljes meelest. Kui seisma jäin ja jalga maha ei saanud (vanal viisil) jõudsin mõelda, et "mida kuradit" ja külili ma seal olin. Emal muidugi muretsemist kui palju, et "pojake oled ikka terve ja kas Sa iga päev teed nii..."
-
- Rattur
- Postitusi: 7
- Liitunud: 14. 08. 2005. 17:33
Ostsin endale kah lõpuks Timed. Pikali pole õnneks käinud. Muretsen aga TRMi pärast. Kuna stardin täiesti tagant siis kardan, et vahepeal peab seisma jääma ja järsku ei suuda lahti tõmmata. Äkki võiks ühe klipi alguses lahti jätta, et saaks jala kohe maha. Mida teadjamad mehed oskavad stardi kohta öelda?
- vigurivänt
- Rattur
- Postitusi: 798
- Liitunud: 27. 09. 2004. 07:49
Kui ühe jala kinni jätad,siis kukud kindlasti kinnise jala poole See on nagu reegel.Ise võtsin täitsa pikalt(ca pool aastat)jalad enne ohtlikku kohta lahti ja väntasin tavaliselt,olin ju siis suht kaua ilma rattata elanud,ja kui sõitsin siis ikka teel.Pealegi olid mul vedrud suht kõvasti peale keeratud.Kui selle vea kõrvaldasin oli hoopis kindlam sõita ja praegu ei tule mõttessegi jalga välja võtta.Sul on veel üle nädala jäänud,mine nikerda kuskil ohutumas kohas,küll ära harjud.killerimiku kirjutas:Ostsin endale kah lõpuks Timed. Pikali pole õnneks käinud. Muretsen aga TRMi pärast. Kuna stardin täiesti tagant siis kardan, et vahepeal peab seisma jääma ja järsku ei suuda lahti tõmmata. Äkki võiks ühe klipi alguses lahti jätta, et saaks jala kohe maha. Mida teadjamad mehed oskavad stardi kohta öelda?
Kes ei riski, see shampust ei joo.....st. jalad klippi ja tuld. Minu soovitus-ära mõtle selle peale. Kui kukud, siis kukud, vahet pole. Uuesti püsti ja edasi. Sedasi kramplikult harjutamine pole sugugi hea. Varsti hakkab see jala "välja keeramine" niikui nii automaatselt tulema.killerimiku kirjutas:Äkki võiks ühe klipi alguses lahti jätta, et saaks jala kohe maha. Mida teadjamad mehed oskavad stardi kohta öelda?