Ettevalmistus esimeseks kriteeriumiks !!!!
Ettevalmistus esimeseks kriteeriumiks !!!!
Tere tere jälle kõigile
Olen oma sari teemaga ``Ettevalmistus`` jõudnud kriteeriumi juurde. Selle aastal, siis plaan osaleda kahel kriteeriumil, mis toimuvad 7.mail (TALLINNA MEISTRIVÕISTLUSED KRITEERIUMIS) ja 20.mail (EESTI MEISTRIVÕISTLUSED KRITEERIUMIS).
Esiteks, tahan teada, kas antud üritused on kohe liiga kõvad pähklid Seenior1 klassis osalemiseks?
Teiseks, kas ma oma alu cx rattaga jään väga aeglaseks?
Ratta osas on mul muidugi dilemma et kas ostan uued carbon 60mm sügavusega jooksud või vanema pöiapiduritega MNT ratta.
Eesmärk oleks antud üritustel väga lihtne , mitte viimaseks jääda. Olen juba pea aasta jälginud sellist kanalit nagu https://www.youtube.com/@NorCalCycling ja sealt ka saanud oma pisiku osaleda mõnel kritil. Kahjuks meil Eestis selliseid klassi süsteeme pole nagu USA-s kus saavad algajad step-by-step liikuda klassides ülesse poole.
Kuna see teema Treeningu alla tuli, siis võib julgelt anda soovitusi, mis intervalli trenne võiks teha.
Väga tahan teada, mis tase Seenior1 klassis on.
Ja vabalt võib mulle ´´puid alla panna´´sellise mõtte peale
Olen oma sari teemaga ``Ettevalmistus`` jõudnud kriteeriumi juurde. Selle aastal, siis plaan osaleda kahel kriteeriumil, mis toimuvad 7.mail (TALLINNA MEISTRIVÕISTLUSED KRITEERIUMIS) ja 20.mail (EESTI MEISTRIVÕISTLUSED KRITEERIUMIS).
Esiteks, tahan teada, kas antud üritused on kohe liiga kõvad pähklid Seenior1 klassis osalemiseks?
Teiseks, kas ma oma alu cx rattaga jään väga aeglaseks?
Ratta osas on mul muidugi dilemma et kas ostan uued carbon 60mm sügavusega jooksud või vanema pöiapiduritega MNT ratta.
Eesmärk oleks antud üritustel väga lihtne , mitte viimaseks jääda. Olen juba pea aasta jälginud sellist kanalit nagu https://www.youtube.com/@NorCalCycling ja sealt ka saanud oma pisiku osaleda mõnel kritil. Kahjuks meil Eestis selliseid klassi süsteeme pole nagu USA-s kus saavad algajad step-by-step liikuda klassides ülesse poole.
Kuna see teema Treeningu alla tuli, siis võib julgelt anda soovitusi, mis intervalli trenne võiks teha.
Väga tahan teada, mis tase Seenior1 klassis on.
Ja vabalt võib mulle ´´puid alla panna´´sellise mõtte peale
Re: Ettevalmistus esimeseks kriteeriumiks !!!!
Kui suudad tunni jooksul ca. 300W keskmist hoida + ca. 8x800W lõigud sinna sisse lisada, siis on juba lootust, et korjad vahekatest ka mõne punkti.
Re: Ettevalmistus esimeseks kriteeriumiks !!!!
kui max on 800W siis jääd kohe maha
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Ettevalmistus esimeseks kriteeriumiks !!!!
Seeniore oli 1-st kuni vist 8-ni. Ja nüüd pole enam üldse SEN klasse!
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Ettevalmistus esimeseks kriteeriumiks !!!!
Lisaks "naised saunas rääkisid" tasemel infole võib olla kasulik tutkida eelmise aasta protokolle
https://is2020.sportos.eu/bw_client_fil ... oit(2).pdf
https://kttiming.ee/2022-tallinna-mv-kr ... 8-05-2022/
allikas: https://www.ejl.ee/event-directory/kalender/
Re: Ettevalmistus esimeseks kriteeriumiks !!!!
Ma paneks puid alla ja ütleks et kehv mõte. Täna hakata mõtlema et mis treeninguid teha oled juba 1-2 aastat hiljaks jäänud.
Kõigepealt on sellist 10k km aastas põhja alla vaja ja siis sinna peale saab intervalle tegema hakata.
Mine sõida alustuseks Filtril rahvasõitu ja saa kätte tunne pundis sõitmisest.
Sellest oled küll õigesti aru saanud et USA-s on päris hea süsteem aga meil on kahjuks ainult üks agoonia.
Kõigepealt on sellist 10k km aastas põhja alla vaja ja siis sinna peale saab intervalle tegema hakata.
Mine sõida alustuseks Filtril rahvasõitu ja saa kätte tunne pundis sõitmisest.
Sellest oled küll õigesti aru saanud et USA-s on päris hea süsteem aga meil on kahjuks ainult üks agoonia.
Müüa Veloflex MNT rehvid: viewtopic.php?f=144&t=84505&p=387357#p387357
Re: Ettevalmistus esimeseks kriteeriumiks !!!!
Ma usun, et teemaalgatajal pole füüsisega häda kedagi - lendas CX skeenesse korraliku pauguga sisse.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Ettevalmistus esimeseks kriteeriumiks !!!!
[/quote]
Lisaks "naised saunas rääkisid" tasemel infole võib olla kasulik tutkida eelmise aasta protokolle
https://is2020.sportos.eu/bw_client_fil ... oit(2).pdf
https://kttiming.ee/2022-tallinna-mv-kr ... 8-05-2022/
allikas: https://www.ejl.ee/event-directory/kalender/
[/quote]
Helistasin mõlema võistluse korraldajale ja sain teada kogu vajaliku info Nad ütlesid sama, et vaataksin eelmise aasta juhendeid.
Lisaks "naised saunas rääkisid" tasemel infole võib olla kasulik tutkida eelmise aasta protokolle
https://is2020.sportos.eu/bw_client_fil ... oit(2).pdf
https://kttiming.ee/2022-tallinna-mv-kr ... 8-05-2022/
allikas: https://www.ejl.ee/event-directory/kalender/
[/quote]
Helistasin mõlema võistluse korraldajale ja sain teada kogu vajaliku info Nad ütlesid sama, et vaataksin eelmise aasta juhendeid.
Re: Ettevalmistus esimeseks kriteeriumiks !!!!
Eks n.ö trenni tegemine käib mul juba aastast 2019 Pigem vb on kellegil soovitada mõnda kindla intervalliga trenne. Filtri sõidud võivad olla muidugi hea algus aga kuidagi ei kutsu Eelmise aasta Tartu Rattarallil oli äge sõita küll AGA kuidagi venis ja mulle sellised 3h sõidud ei sobi. Hetkel tahaks rohkem actionit nagu XCO-l ja CX-il, ainult nüüd MNT rattalOmiar kirjutas: ↑07. 02. 2023. 21:58Ma paneks puid alla ja ütleks et kehv mõte. Täna hakata mõtlema et mis treeninguid teha oled juba 1-2 aastat hiljaks jäänud.
Kõigepealt on sellist 10k km aastas põhja alla vaja ja siis sinna peale saab intervalle tegema hakata.
Mine sõida alustuseks Filtril rahvasõitu ja saa kätte tunne pundis sõitmisest.
Sellest oled küll õigesti aru saanud et USA-s on päris hea süsteem aga meil on kahjuks ainult üks agoonia.
Re: Ettevalmistus esimeseks kriteeriumiks !!!!
Filtri grupisõidud on hoopis teine tassike teed kui mõni kriteerium. Kui tahad harjutust, alusta 30-30-st. 30 sek max, 30 sek off. Sedasi näiteks 8 korda. Siis kerid 5-10 minutit ja kordad. Ja siis veel korra. Võid varieerida ka 30-15 või 45-15. Või siis loe kuskilt tabata treeningu kohta, seal on intervallid veel lühemad (aga ega see ei tähenda, et see oleks lihtne trenn).
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Ettevalmistus esimeseks kriteeriumiks !!!!
Ma pole ise kriteeriumit küll sõitnud, kuid eeldades et sul on kaasvõistlejatega võrreldav füüsis, siis otsustavad nüansid on veidi teised kui tavalises grupisõidus. Kuna sõit käib vahefinishite peale siis põhiline oskus on ennast ringi peal hoida ja samas jälgida positsiooni, et vahefinshis oleks võimalik rünnata. Ehk lihtsustatult, kes oma piiratud arvu padruneid kõige efektiivsemalt ära kasutab. Kuna postisioonivõitlus on pidev, siis on peab olema julgust ja kogemust, et ohutult kuid efektiivselt ennast heal positsioonil hoida. Kaootilisust on palju ja see kes oskab psikesed detailid oma kasuks pöörata on ka edukas.
Re: Ettevalmistus esimeseks kriteeriumiks !!!!
Jutt jumala õige. Kahjuks ainus koht, kus seda positsioneerimist ja taktikaid harjutada, on võistlustel. Jällegi tuues näiteks USA kriti kultuuri, siis seal kombeks teha harjutus sõite. Vb tehakse ka Eestis aga ma pole sellest teadlik.UrmasL kirjutas: ↑13. 02. 2023. 11:30Ma pole ise kriteeriumit küll sõitnud, kuid eeldades et sul on kaasvõistlejatega võrreldav füüsis, siis otsustavad nüansid on veidi teised kui tavalises grupisõidus. Kuna sõit käib vahefinishite peale siis põhiline oskus on ennast ringi peal hoida ja samas jälgida positsiooni, et vahefinshis oleks võimalik rünnata. Ehk lihtsustatult, kes oma piiratud arvu padruneid kõige efektiivsemalt ära kasutab. Kuna postisioonivõitlus on pidev, siis on peab olema julgust ja kogemust, et ohutult kuid efektiivselt ennast heal positsioonil hoida. Kaootilisust on palju ja see kes oskab psikesed detailid oma kasuks pöörata on ka edukas.
Re: Ettevalmistus esimeseks kriteeriumiks !!!!
Tere
Aasta küll möödas, aga aeg sama. Talvised ettevalmistused hooaja alguseks.
Väga hea meel on lugeda, et harrastajatel tekib huvi kriteeriumisõidu vastu. Väga viis!
Kurdeti, et meil süsteem niru. On. Aga sõitjate arv tingibki selle.
Minu küsimus oleks, mida peab võistluskorraldaja tegema, et kriteeriumil oleks 3 kategoori jagu sõitjaid ( a 100 võistlejat kokku)
Siis kannatab teha cat 1, 2 ja 3.
Küsimus on kuidas teid joonele saada?
Küsiti kuidas kriteeriumiks treenida.
Esimene asi, mis silma jäi oli, et peab 10 kilo sõidetud olema, ei pea. Vabalt võib suusatada ka talve.
Kuidas kritiks treenida?
See on nii individuaalne ühest vastust on raske anda. Kõik oleneb kus sa hetkel oled, mis on sinu tugevused ja piirajad.
Aga, et teada, mida nõuab kriteerium, Eestis panin ma mõned tabelid google docsi, siia ma ei oska panna veel.
https://docs.google.com/document/d/1Ffj ... sp=sharing
Ehk
kreatiinfosfaadi patarei peab olema võimas ja kiiresti täituma,
grupis sa pead teadma ja oskama mida teha,
laktaadi kiire elimineerimine
ja võistlusele kohane üldine tase.
Aga mis igal inimesel vaja esmajoones treenida on erinev.
Kõike Paremat
Aasta küll möödas, aga aeg sama. Talvised ettevalmistused hooaja alguseks.
Väga hea meel on lugeda, et harrastajatel tekib huvi kriteeriumisõidu vastu. Väga viis!
Kurdeti, et meil süsteem niru. On. Aga sõitjate arv tingibki selle.
Minu küsimus oleks, mida peab võistluskorraldaja tegema, et kriteeriumil oleks 3 kategoori jagu sõitjaid ( a 100 võistlejat kokku)
Siis kannatab teha cat 1, 2 ja 3.
Küsimus on kuidas teid joonele saada?
Küsiti kuidas kriteeriumiks treenida.
Esimene asi, mis silma jäi oli, et peab 10 kilo sõidetud olema, ei pea. Vabalt võib suusatada ka talve.
Kuidas kritiks treenida?
See on nii individuaalne ühest vastust on raske anda. Kõik oleneb kus sa hetkel oled, mis on sinu tugevused ja piirajad.
Aga, et teada, mida nõuab kriteerium, Eestis panin ma mõned tabelid google docsi, siia ma ei oska panna veel.
https://docs.google.com/document/d/1Ffj ... sp=sharing
Ehk
kreatiinfosfaadi patarei peab olema võimas ja kiiresti täituma,
grupis sa pead teadma ja oskama mida teha,
laktaadi kiire elimineerimine
ja võistlusele kohane üldine tase.
Aga mis igal inimesel vaja esmajoones treenida on erinev.
Kõike Paremat
Re: Ettevalmistus esimeseks kriteeriumiks !!!!
Kuulasin eelmine aasta jalgratta palaviku Spotify-st sel teemal et üleüldse läheb iga aastaga korraldus keerulisemaks ja ma täiesti mõistan miks meil pole cati süsteemi. Meil lihtsalt pole sellist massi võtta aga ehk on veel minusuguseid kes vaatavad USA sõite ja hakkavad vaikselt proovima.lepsik kirjutas: ↑29. 01. 2024. 10:11
Kurdeti, et meil süsteem niru. On. Aga sõitjate arv tingibki selle.
Minu küsimus oleks, mida peab võistluskorraldaja tegema, et kriteeriumil oleks 3 kategoori jagu sõitjaid ( a 100 võistlejat kokku)
Siis kannatab teha cat 1, 2 ja 3.
Küsimus on kuidas teid joonele saada?
Ma eelmine aasta kahjuks lõin ikkagi viimasel hetkel põnnama aga see oli vist isegi hea otsus. Seletan miks
Ma hakkasin käima eelmise aasta novembrist esimest korda spinningu trennis ja ülla ülla mees kes pole terve kolm aastat ei võistlustel ega trennides püsti sõitnud pidi äkki seda tegema üsna tihit ja pikalt. Mul läks esimesed kolm trenni aega et selle possaga ära harjuda ja samuti mu lihased saaksid tugevamaks ( just reie pealsed). Kuigi mul veel pole ühtegi kriti kogemust, olen üsna kindel et püsti sõites momente tuleb selles distsipliinis rohkelt.lepsik kirjutas: ↑29. 01. 2024. 10:11
Küsiti kuidas kriteeriumiks treenida.
Esimene asi, mis silma jäi oli, et peab 10 kilo sõidetud olema, ei pea. Vabalt võib suusatada ka talve.
Kuidas kritiks treenida?
See on nii individuaalne ühest vastust on raske anda. Kõik oleneb kus sa hetkel oled, mis on sinu tugevused ja piirajad.
Mul on kodus ka tark pukk olemas aga sellel ei ole see püsti väntamine kuidagi õige( selline tunne et kohe läheks midagi pooleks) . Ja muidugi kui panen mingi treeningplaani käima zwiftis ja ERG mode peal siis 900w intervalli ajal ei pane see süsteem õiget takistust. Mitmeid kordi seda juhtunud.
Seega, ma saan seda kinnitada alles peale esimest kritti aga miski ütleb et spinningu trennidest võib väga palju kasu olla. Eriti kui pole spetsiifiliselt sadulast väljas lõike harjutanud.
Üks soovitus mida seal NorCal videos öeldi , et tea oma vastaseid. See oleks nagu ainus asi mida vast jälgida esimesel sõidul, kuidas antud sõidu favoriidid käituvad ja nende rünnakute järgi arvestama. Kerge öelda muidugi aga vähemalt mingigi plaan. Teine kriteerium on raja keerukus. Siis oleks kõige efektiivsem võimalikult ees olla, mis võib tunduda vale aga kurvist välja kiirendamisl kaotaks rohkem küünlaid kui tuule käes olla.
Üldjuhul on mulle sobinud sellised tunnised täiega andmise võistlused. Plaanin nüüd Elvasse minna ka Talikrossile ja kõik aprilli kuu rattapoe etapid teha. Koos spinningu trennide ja võistlustega peaks ehk see laktaadi patarei ka enam vähem tulema
Eks näis