SCOTT vs CUBE elektriratas
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
SCOTT vs CUBE elektriratas
tere,
aidake palun ratast valida. Siiani olen sõitnud tavalise Trek hübriidiga, nüüd tahaks elektrile üle minna. Sõitmine siis rattamatkadel (üle 24 aasta juba), 90% asfalt, natuke kruusateid ka. Metsas pigem mitte.
Olen ise natukene kodutööd teinud ja jäänud kahele rattale pidama, kumba teie soovitaksite?
Laitused on ka oodatud
1. https://www.hawaii.ee/et/silence-eride- ... kmh-286558
2. https://www.veloplus.ee/et/toode/ratas- ... cm-l-65744
Aitäh
aidake palun ratast valida. Siiani olen sõitnud tavalise Trek hübriidiga, nüüd tahaks elektrile üle minna. Sõitmine siis rattamatkadel (üle 24 aasta juba), 90% asfalt, natuke kruusateid ka. Metsas pigem mitte.
Olen ise natukene kodutööd teinud ja jäänud kahele rattale pidama, kumba teie soovitaksite?
Laitused on ka oodatud
1. https://www.hawaii.ee/et/silence-eride- ... kmh-286558
2. https://www.veloplus.ee/et/toode/ratas- ... cm-l-65744
Aitäh
Re: SCOTT vs CUBE elektriratas
Elektrist ei oma halli aimu, aga miks 90% asfaltil sõites seda amorti sinna ette vaja on?
Re: SCOTT vs CUBE elektriratas
ega mul praegusel ka amorti pole, aga pole kohanud veel ratast, mille ise komplekteerida saad...
Tehases amort pandud, siis nii on
Tehases amort pandud, siis nii on
Re: SCOTT vs CUBE elektriratas
Raske elektriratta puhul võib tal isegi väike iva olla linnas sõites. Kui on äärekivid jms, siis nii rasket ratast veidi õhku tõsta äärekivide või muude takistuste sujuvaks ületamiseks on päris keeruline. Seega paneb ratas neist lihtsalt hooga üle/läbi ja siis see amordilaadne toode natuke ehk ikka võtab lööki pehmemaks.
Re: SCOTT vs CUBE elektriratas
Need 2 ratast on üpris erinevad, kuigi mõlemad Boschi mootoriga. Selle konkreetse Scotti mootor on „speed“ versioon, ehk mootori abistab vajadusel kuni kiiruseni 45kmh. Seega oleks kena ta ametlikult mopeedina arvele võtta. Numbrialus on vist koos tagatulega integreeritud porilaua külge, seda eraldi eemaldada ei saa. Üksi matkates on päris lõbus, kui igavamad lõigud kerge vaevaga 30+ kiirusel seljataha jätta, kuid siis kulutab ka akut topeltkiirusel. Silence Eride toetab küll soovi korral lisasakut 500Wh, mis sisuliselt duubeldab sõiduulatuse. Kuid antud mudelil käiks see pakiraamile, mis on sellel Scottil niigi nigela kandevõimega (15kg). Cube pakiraam peaks olema mõeldud 25kg kannatama.
Re: SCOTT vs CUBE elektriratas
Aitäh, me tegelikult matkame suure seltskonnaga, kuni 13 inimest ja keskmine kiirus 20-27km/h.eeekiri kirjutas: ↑18. 07. 2023. 15:46Need 2 ratast on üpris erinevad, kuigi mõlemad Boschi mootoriga. Selle konkreetse Scotti mootor on „speed“ versioon, ehk mootori abistab vajadusel kuni kiiruseni 45kmh. Seega oleks kena ta ametlikult mopeedina arvele võtta. Numbrialus on vist koos tagatulega integreeritud porilaua külge, seda eraldi eemaldada ei saa. Üksi matkates on päris lõbus, kui igavamad lõigud kerge vaevaga 30+ kiirusel seljataha jätta, kuid siis kulutab ka akut topeltkiirusel. Silence Eride toetab küll soovi korral lisasakut 500Wh, mis sisuliselt duubeldab sõiduulatuse. Kuid antud mudelil käiks see pakiraamile, mis on sellel Scottil niigi nigela kandevõimega (15kg). Cube pakiraam peaks olema mõeldud 25kg kannatama.
Kui jätta kõrvale see kuni 45km/h (sellisega ma niikuinii ei riski sõita), siis kumba ise eelistaksite?
Scotti mudel 2020-2021, Cube selle aasta oma. Kaaluvahe vaid 1kg
Maru raske otsustada, ma ise suurt vahet ei näe
Re: SCOTT vs CUBE elektriratas
Toodud linkide taga on päris erineva pikkusega inimesele mõeldud rattad. Matkamist silmas pidades eelistaks ma nende mudelite vahel valides Cube. Argumentidena värskem mudel, tugevam pakiraam, displei näitab aku jääki % täpsusega. Selle Cube 11-käigulise süsteemi jaoks kett ja kasett on kuluosadena odavamad ja rohkemates rattaärides kohe kohapeal olemas kui konkreetse Scotti 12-käigulise puhul. Ning seda Cube mudelit peaks veloplusis erinevas raamisuuruses saada olema. Soovitan minna proovima, kas üldine istumisasend sobib. Sadula saab alati endale sobivama vastu vahetada. Selles rattaklassis 1-2kg kaaluvahe rolli ei mängi. Väga järsust nõlvast üles jalutades aitab "walk assist" režiim. Autokatusel e-ratast niikuinii ei vea.
Re: SCOTT vs CUBE elektriratas
Specialized Turbo Vado SL (https://www.specialized.com/us/en/turbo ... 0/p/216532) oma alla 15kg kaaluga läheb katusele nagu niuhti ja kui aku tühjaks saab, paned edasi nagu tavarattaga. Tradeoff-iks on max 2x assist.
Re: SCOTT vs CUBE elektriratas
aitäh kõigile, uurin edasi.
See Specialized tundub ka päris ok, samuti leidsin veel sellised rattad:
1. https://www.hawaii.ee/et/sub-tour-eride-10-men-290678
2. https://www.tenways.com/products/cgo600 ... 7489941653
sügavuti nende omaduste uurimiseg apole veel läinud, aga kavatsen
See Specialized tundub ka päris ok, samuti leidsin veel sellised rattad:
1. https://www.hawaii.ee/et/sub-tour-eride-10-men-290678
2. https://www.tenways.com/products/cgo600 ... 7489941653
sügavuti nende omaduste uurimiseg apole veel läinud, aga kavatsen
Re: SCOTT vs CUBE elektriratas
OIen sõitnud 1000+km kahe erineva elektrirattaga, mõlemaga mõõdukalt ka matkanud (pakiraamikotid ja ees lenksul kott). Üks oli BMC Alpenchallenge AMP City linnaratas ja teine on Cube Stereo Hybrid 120 mtb.
BMC oli elektriratta kohta kerge (18kg), ilma amortideta jäiga raamiga ja võrdlemisi peenikeste rehvidega (37mm). Cube on paksude rehvidega (2.6'' ehk 66mm), väga raske (27kg) ja amordiga nii ees kui taga.
Minu kogemus - elektriratas on igal juhul raske, eriti veel matkakottidega koormatuna. Elektriratta (vähemalt minu omade) raam on ehitatud väga jäigana ja selle tõttu on ebatasasel pinnal nagu kruusal/metsateel/talvel jää peal oluliselt ebamugavam sõita kui tavalise rattaga. Elektrirattaga on veeretakistus väiksema tähtsusega, kuna mootor annab väntamisel jõudu juurde, seega paksude rehvide, raskema ratta ja lisatud vedrustuse tingitud lisaenergia tuleb akust, mitte jalgadest. .
Seega - kui on sõita raskelt koormatud rattaga ja ebatasasel teel, tasub kaaluda elektriratast ostes tavarattast jämedamate rehvidega ja ideaalis vähemal esiamordiga isendit (ja võib-olla ka sadula-amordiga), kuna vastasel juhul perutab raske ratas ebatasasel teel sõites kõvasti käsi ja seda kohta, kus selg ja jalad kokku saavad.
(Sõidan ka tavalise akustilise amortideta "kruusarattaga" ja sellega on ebatasasel teel igati OK.)
BMC oli elektriratta kohta kerge (18kg), ilma amortideta jäiga raamiga ja võrdlemisi peenikeste rehvidega (37mm). Cube on paksude rehvidega (2.6'' ehk 66mm), väga raske (27kg) ja amordiga nii ees kui taga.
Minu kogemus - elektriratas on igal juhul raske, eriti veel matkakottidega koormatuna. Elektriratta (vähemalt minu omade) raam on ehitatud väga jäigana ja selle tõttu on ebatasasel pinnal nagu kruusal/metsateel/talvel jää peal oluliselt ebamugavam sõita kui tavalise rattaga. Elektrirattaga on veeretakistus väiksema tähtsusega, kuna mootor annab väntamisel jõudu juurde, seega paksude rehvide, raskema ratta ja lisatud vedrustuse tingitud lisaenergia tuleb akust, mitte jalgadest. .
Seega - kui on sõita raskelt koormatud rattaga ja ebatasasel teel, tasub kaaluda elektriratast ostes tavarattast jämedamate rehvidega ja ideaalis vähemal esiamordiga isendit (ja võib-olla ka sadula-amordiga), kuna vastasel juhul perutab raske ratas ebatasasel teel sõites kõvasti käsi ja seda kohta, kus selg ja jalad kokku saavad.
(Sõidan ka tavalise akustilise amortideta "kruusarattaga" ja sellega on ebatasasel teel igati OK.)
Re: SCOTT vs CUBE elektriratas
Akustiline ratas?
Re: SCOTT vs CUBE elektriratas
Aitäh! Vist sinnapoole kaldungi....Rings kirjutas: ↑24. 07. 2023. 19:49OIen sõitnud 1000+km kahe erineva elektrirattaga, mõlemaga mõõdukalt ka matkanud (pakiraamikotid ja ees lenksul kott). Üks oli BMC Alpenchallenge AMP City linnaratas ja teine on Cube Stereo Hybrid 120 mtb.
BMC oli elektriratta kohta kerge (18kg), ilma amortideta jäiga raamiga ja võrdlemisi peenikeste rehvidega (37mm). Cube on paksude rehvidega (2.6'' ehk 66mm), väga raske (27kg) ja amordiga nii ees kui taga.
Minu kogemus - elektriratas on igal juhul raske, eriti veel matkakottidega koormatuna. Elektriratta (vähemalt minu omade) raam on ehitatud väga jäigana ja selle tõttu on ebatasasel pinnal nagu kruusal/metsateel/talvel jää peal oluliselt ebamugavam sõita kui tavalise rattaga. Elektrirattaga on veeretakistus väiksema tähtsusega, kuna mootor annab väntamisel jõudu juurde, seega paksude rehvide, raskema ratta ja lisatud vedrustuse tingitud lisaenergia tuleb akust, mitte jalgadest. .
Seega - kui on sõita raskelt koormatud rattaga ja ebatasasel teel, tasub kaaluda elektriratast ostes tavarattast jämedamate rehvidega ja ideaalis vähemal esiamordiga isendit (ja võib-olla ka sadula-amordiga), kuna vastasel juhul perutab raske ratas ebatasasel teel sõites kõvasti käsi ja seda kohta, kus selg ja jalad kokku saavad.
(Sõidan ka tavalise akustilise amortideta "kruusarattaga" ja sellega on ebatasasel teel igati OK.)