Tagaratta (laagri) ragin
Tagaratta (laagri) ragin
Tervitus!
Kui aja jooksul tekkinud tagaratta loks, sai kinni keeratud, siis paari päeva pärast tekkis väntamisel rattasse ragin. Tegelikult see polegi ragin, vaid pigem meenutab heli seda, kui aerosoolvärvi purki loksutada ja seal sees see kuul liigub. Iseenesest sõidab, vabajooksul pole ka eriti viga, aga see müra on üsna vali ja häiriv. Kunagi sai neid nõuka-rataste tagajookse enam-vähem kinnisilmi lahti-kokku lapatud, aga praeguse aja "hulgikäiguliste" jooksu sisse pole veel vaadanud. Selles mõttes on tegu nö. tavalise jooksuga, et pole rummusisest käiguvahetust.
Lühidalt - mis on selle jutu järgi esialgne diagnoos, kui keeruline on selle vea kõrvaldamine ja kas tasub lammutada, või mõttekam teine tagaratas alla otsida kusagilt?
Tänud ette!
Kui aja jooksul tekkinud tagaratta loks, sai kinni keeratud, siis paari päeva pärast tekkis väntamisel rattasse ragin. Tegelikult see polegi ragin, vaid pigem meenutab heli seda, kui aerosoolvärvi purki loksutada ja seal sees see kuul liigub. Iseenesest sõidab, vabajooksul pole ka eriti viga, aga see müra on üsna vali ja häiriv. Kunagi sai neid nõuka-rataste tagajookse enam-vähem kinnisilmi lahti-kokku lapatud, aga praeguse aja "hulgikäiguliste" jooksu sisse pole veel vaadanud. Selles mõttes on tegu nö. tavalise jooksuga, et pole rummusisest käiguvahetust.
Lühidalt - mis on selle jutu järgi esialgne diagnoos, kui keeruline on selle vea kõrvaldamine ja kas tasub lammutada, või mõttekam teine tagaratas alla otsida kusagilt?
Tänud ette!
Re: Tagaratta (laagri) ragin
Kuna Sa ei ütle, mis jooks on, siis ma laest arvan, et tegu on koonustel lahtiste kuulidega rummuga.
Siis on abiks koonusevõtmed, paks määre, puhastuslapid ja kui Sa oled varem laagreid kinni-lahti lappinud, siis peaks paari katse ja eksimisega saama kokku-lahti kenasti.
Mis võib viga olla? Paremal juhul pole raginaga sõitmine lõhkunud ära rummu veerepindasid, kuulid ja vahel ka koonused on vahetatavad, kui lahti võttes on üks või teine krobeline. Kui rummu pind on pekkis, siis on igal juhul vahetus.
Võib viia ka teenindusse, see pole mingi kallis operatsioon. Diagnostikast lähtuvalt saab ka sirgelt uue soetada.
Näidis sellest, mis võib karul kõhus olla - https://www.highlandsbikes.com/shimano- ... -road.html
Siis on abiks koonusevõtmed, paks määre, puhastuslapid ja kui Sa oled varem laagreid kinni-lahti lappinud, siis peaks paari katse ja eksimisega saama kokku-lahti kenasti.
Mis võib viga olla? Paremal juhul pole raginaga sõitmine lõhkunud ära rummu veerepindasid, kuulid ja vahel ka koonused on vahetatavad, kui lahti võttes on üks või teine krobeline. Kui rummu pind on pekkis, siis on igal juhul vahetus.
Võib viia ka teenindusse, see pole mingi kallis operatsioon. Diagnostikast lähtuvalt saab ka sirgelt uue soetada.
Näidis sellest, mis võib karul kõhus olla - https://www.highlandsbikes.com/shimano- ... -road.html
Re: Tagaratta (laagri) ragin
Ega isegi tea mis tüüpi. Pole näppinud. Aga vastusest sain julgustust, et võtan mingil ajal asja ise lahti. Töökodadest uurisin, kõigil sama, et järjekorrad vähemalt nädal.
Re: Tagaratta (laagri) ragin
Kui sul on 5-6-7-(8)käiguline, siis on tirriga jooks. Tirr on vanakooli lahendus. Tirr on süsteem, kus hammasrattad on kõik kinni needitud omavahel ja see süsteem keeratakse tagarummu keermele. Lihtne, aga mitte kõige töökindlam. Kui tirri hammasrattad ära kuluvad või tirri mehanismi seest midagi hävineb, siis pannakse uus tirr. Nii on mõistlik. Vajab eraldi tirrivõtit, et rummule peale/maha keerata.
https://fixus24.ee/toode/QU1GVFo1MDA3ND ... ku-14-28t/
https://fixus24.ee/toode/QU1GVFo1MDA3ND ... ku-14-28t/
Re: Tagaratta (laagri) ragin
.... kui sul on (8)-9 ja rohkemate käikudega ratas, siis on kassettiga jooks. Seal, kui hammakaid kinnihoidev mutter maha keerata, siis esimesed 3 väiksemat hammasratast kukuvad ära! Hammasrattad on lahtiselt vabakäigu korpuse (freehub body) peal. Vabakäigu korpus moodustab koos rummuga süsteemi.
Näiteks selline on kassetiga rumm https://bikko.ee/varuosad/rattad-rehvid ... -tagumised
Näiteks selline on kassetiga rumm https://bikko.ee/varuosad/rattad-rehvid ... -tagumised
Re: Tagaratta (laagri) ragin
Kas vabahooga veeredes käib väntadest läbi "naks-naks-naks-naks!"??? Vändates ei pruugi tunda, aga just vabahooga veeredes tunned, et päka all naksub... nagu miski tõmbaks ketti kaasa iga pöörde järel?
Kas tundub, et jooksu pöid on sirge või natuke "viskab"?
Kas tundub, et jooksu pöid on sirge või natuke "viskab"?
Re: Tagaratta (laagri) ragin
Väga palju oleks abi, kui sa ütleksid, mis nimi on värvitud rummule....
https://polaver.ee/tootekategooria/varu ... agarummud/
https://polaver.ee/tootekategooria/varu ... agarummud/
Re: Tagaratta (laagri) ragin
Mul töökaaslane tuli jutuga, et "kle, ma ei saa pöida sirgeks, tagumine jooks viskab, ehk teed ise?"
Hoopis võll oli rämedalt kõveraks sõidetud. Vahetasin võlli + uued 6,35 laagrid.... ja vahetasin ka pöia, sest sinna oli auk sisse kulunud! Muidu pöid oli sirge iseenestest
Tirriga tagajooks.
Hoopis võll oli rämedalt kõveraks sõidetud. Vahetasin võlli + uued 6,35 laagrid.... ja vahetasin ka pöia, sest sinna oli auk sisse kulunud! Muidu pöid oli sirge iseenestest
Tirriga tagajooks.
Re: Tagaratta (laagri) ragin
Homme uurin ja teen pildid. Tänase vaba aja nõudis kalastus
Re: Tagaratta (laagri) ragin
Jah, aga kas ka võttis? Emajõel?
Ma ise nullitasin laupäeval järve peal. Ahven ei võta.
Ma ise nullitasin laupäeval järve peal. Ahven ei võta.
Re: Tagaratta (laagri) ragin
Ma olen kunagi umbes 1990 paiku 15+ aastat vana Minski tagarummus enamuse kuule tükkideks sõitnud. Ragises ja pildus ka päris hästi, aga vinnasin end koju ära.
Nagu juba eelnevalt postitajad öelnud, soovituste andmiseks on vaja täpselt teada mis rummuga tegu.
Nagu juba eelnevalt postitajad öelnud, soovituste andmiseks on vaja täpselt teada mis rummuga tegu.
Re: Tagaratta (laagri) ragin
Vägagi võimalik
Minski-aja kvaliteet ei olnud kiita, aga suudetakse ka tänapäeval laagrikuule puruks sõita. Ma ise pole sellega hakkama saanud veel.
Minski-aja kvaliteet ei olnud kiita, aga suudetakse ka tänapäeval laagrikuule puruks sõita. Ma ise pole sellega hakkama saanud veel.
Re: Tagaratta (laagri) ragin
tiba OT:Gerd kirjutas: ↑15. 05. 2024. 19:45Kui sul on 5-6-7-(8)käiguline, siis on tirriga jooks. Tirr on vanakooli lahendus.
https://fixus24.ee/toode/QU1GVFo1MDA3ND ... ku-14-28t/
Tegelt pole tirr (flyweel/freewheel) vanakool. Suht palju on nt tagamootoriga elektrirattaid, kus too kasutusel (kuni 11 speed).
https://vi.aliexpress.com/item/10050055 ... ry_from%3A
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Tagaratta (laagri) ragin
Tänan, Mart, hariva info eest
Elektriratastest midagi ei tea. Aga tirriga e-ratast ma ikkagi ei võtaks. Parem koonus jääb ju rummu keskele Ja sealt paremalt ta "väsima" hakkab.
Oma ürgvana Helkamat taastades leidsin, et vasakul pool tagarummus on kõik nagu uus (1980) ja kõik hädad ja mured ja õnnetused on paremal pool.
5-käigulise tegin vähe moodsamaks 6-käiguliseks tirriga. 5-st tagumist käiguvahetajat ei olnud kusagilt saada....
Elektriratastest midagi ei tea. Aga tirriga e-ratast ma ikkagi ei võtaks. Parem koonus jääb ju rummu keskele Ja sealt paremalt ta "väsima" hakkab.
Oma ürgvana Helkamat taastades leidsin, et vasakul pool tagarummus on kõik nagu uus (1980) ja kõik hädad ja mured ja õnnetused on paremal pool.
5-käigulise tegin vähe moodsamaks 6-käiguliseks tirriga. 5-st tagumist käiguvahetajat ei olnud kusagilt saada....
Re: Tagaratta (laagri) ragin
7-käiguline tirr.
Mnjaa.... hammasrattad paistavad eriti jubedad, mõni äragi murdunud.
Talvel on ratas liiga kaua seisnud. Niiskus ronis sisse. Rooste-uss krõmpsutas midagi pulbriks. Kui rummu pole mitte kunagi varem hooldatud, siis ta veereb originaalõli peal ja see on vedelam õli. Liiga niiske kelder ja hakkab roostetama.
Ei, uut jooksu ei ole sul tingimata vaja. Asi on parandatav.
Samas ma soovitaks nädal-kaks oodata ja viia ta asjalikumasse töökotta. Mitte kõik rattapoed ei ole pädevad. Enamik neist on päris saamatud. Kusjuures enamik neist ei tahagi sellist jooksu remontida, kuulutavad selle lootusetuks juhtumiks ja proovivad sulle uut jooksu müüa ("liiga odav, et parandada"jne,jne). Aga sul ei ole vaja uut jooksu. Sul on vaja hästi-hästi pädevat rattapoodi. Natuke tuleb otsida seda "õiget". Nagu otsiks sinilindu.
Ma ei tea, kust seda Haapsalus leida. Igatahes Sportlandi ära mine, need ei oska sokkegi müüa, rääkimata remondist.
Rapla ja Pärnu on vist sulle lähemal? Tallinnas saavad hakkama Team Rattapood Pirita velodroomi ääres ja Veloplus, aga Veloplusis on kilomeetrine järjekord, hea, kui enne sügist löögile saad. Polaver võib ka selle töö ära teha, see on lasnamäel. Mustamäe Fixusega on mul head suhted, ma olen sealt nii palju head kaupa saanud + nõu. See mehaanik tunneb asja.
Viljandis on Joosepi Rattapood.
Muidugi tahab hea mehaanik palka saada ja 40-50€ tööraha. Oleneb, kes teeb. Võibolla tasub uus jooks osta selle asemel, et mehaanikule maksta. Kui sul on kusagilt osta.
Aga mina sinu asemel laseks remontida. Mitte ei ostaks. Mina remondiks. Mulle meeldib vanadele asjadele uus elu anda. See on parandatav.
Mnjaa.... hammasrattad paistavad eriti jubedad, mõni äragi murdunud.
Talvel on ratas liiga kaua seisnud. Niiskus ronis sisse. Rooste-uss krõmpsutas midagi pulbriks. Kui rummu pole mitte kunagi varem hooldatud, siis ta veereb originaalõli peal ja see on vedelam õli. Liiga niiske kelder ja hakkab roostetama.
Ei, uut jooksu ei ole sul tingimata vaja. Asi on parandatav.
Samas ma soovitaks nädal-kaks oodata ja viia ta asjalikumasse töökotta. Mitte kõik rattapoed ei ole pädevad. Enamik neist on päris saamatud. Kusjuures enamik neist ei tahagi sellist jooksu remontida, kuulutavad selle lootusetuks juhtumiks ja proovivad sulle uut jooksu müüa ("liiga odav, et parandada"jne,jne). Aga sul ei ole vaja uut jooksu. Sul on vaja hästi-hästi pädevat rattapoodi. Natuke tuleb otsida seda "õiget". Nagu otsiks sinilindu.
Ma ei tea, kust seda Haapsalus leida. Igatahes Sportlandi ära mine, need ei oska sokkegi müüa, rääkimata remondist.
Rapla ja Pärnu on vist sulle lähemal? Tallinnas saavad hakkama Team Rattapood Pirita velodroomi ääres ja Veloplus, aga Veloplusis on kilomeetrine järjekord, hea, kui enne sügist löögile saad. Polaver võib ka selle töö ära teha, see on lasnamäel. Mustamäe Fixusega on mul head suhted, ma olen sealt nii palju head kaupa saanud + nõu. See mehaanik tunneb asja.
Viljandis on Joosepi Rattapood.
Muidugi tahab hea mehaanik palka saada ja 40-50€ tööraha. Oleneb, kes teeb. Võibolla tasub uus jooks osta selle asemel, et mehaanikule maksta. Kui sul on kusagilt osta.
Aga mina sinu asemel laseks remontida. Mitte ei ostaks. Mina remondiks. Mulle meeldib vanadele asjadele uus elu anda. See on parandatav.
Re: Tagaratta (laagri) ragin
Tänud soovituste eest, kuid paari asja siiski parandaks. Tehasemääre pole kindlasti, sest eelmisel suvel sai see (väidetavalt) taastatud tagaratas ostetud ühe pealinna Havaii esinduse mehaanikult. Vähemalt nii ta väitis, et selle eriala peal. Eelmisel tagarattal hakkas miski kärinal üle viskama veo ajal ja soovitati paarikümne rubla eest "uus" tagaratas. Sõitiski kenasti kuni kuu aega tagasi tuli loks sisse ja selle kinnikeeramisel tekkis praegune probleem. Niiskes keldris pole seisnud, vaid täiesti kuivas puukuuris. Ju see niiskus ja rooste on teistpidi tee rattani leidnud.
Kõige enam vaidlen vastu Mustamäe Fixuse mehaaniku pädevusele. Maal oleval jalgrattal esiratas viskas natuke. Kuna oli pealinna asja, viskasin esiratta pagassi. Mustamäel vaadati, et oi-oi-oi-oi, siin pole enam mitte midagi teha, tuleb uus esiratas osta ja kui juba jutt sinna läks, siis näed, meil siin just praegu hea hinnaga esirattad. Kuna see hea hind oli pea terve jalgratta väärtus jäigi soodne tehing sõlmimata. Teel tagasi oli Vesse Maksimarketisse asja. Vaatasin, et seal Authori esindus. Küsisin, et kas hooldate ja rihite ka - jah, ikka. Üks vanem härrasmees oli seal, pani mu esiratta pinki ja "siin pole ju häda midagi". Keeras paari-kolme kodarat, ning ei tahtnud isegi raha selle eest. Ratas siiani sirge. Kiidan ja soovitan siiani kõigile. Ma ei tea, kas Mustamäel on mitu mehaanikut, või erinevad kuufaasid, aga minul usaldust selle koha vastu (enam) ei ole. Rõhutan, et siinkohal polnud küsimus mitte rahas, vaid otseselt pädevuses, kus üks kannab asja juba eos maha, et prügimäe kaup ja teine näeb, et pole häda midagi, paneb hetkeks käe külge ja asi korras.
Eks endalegi meeldib erinevaid vanu asju putitada ja taas elule aidata. Muidu oleks poest ju uue jalgratta ostnud. Samas sellel vanakraami elule aitamisel tuleb ühel hetkel see mõistlikuse piir ette rahalises mõttes. Teades kogu aparaadi ja üksikute sõlmede väärtusi, tuleb sellest lähtuda otsuse tegemisel.
Pikk jutt, s-tähega vilets jutt. Hakkan uurima, kes ette võtaks ja kes neist tiba pädevam oleks siinkandis.
Kõige enam vaidlen vastu Mustamäe Fixuse mehaaniku pädevusele. Maal oleval jalgrattal esiratas viskas natuke. Kuna oli pealinna asja, viskasin esiratta pagassi. Mustamäel vaadati, et oi-oi-oi-oi, siin pole enam mitte midagi teha, tuleb uus esiratas osta ja kui juba jutt sinna läks, siis näed, meil siin just praegu hea hinnaga esirattad. Kuna see hea hind oli pea terve jalgratta väärtus jäigi soodne tehing sõlmimata. Teel tagasi oli Vesse Maksimarketisse asja. Vaatasin, et seal Authori esindus. Küsisin, et kas hooldate ja rihite ka - jah, ikka. Üks vanem härrasmees oli seal, pani mu esiratta pinki ja "siin pole ju häda midagi". Keeras paari-kolme kodarat, ning ei tahtnud isegi raha selle eest. Ratas siiani sirge. Kiidan ja soovitan siiani kõigile. Ma ei tea, kas Mustamäel on mitu mehaanikut, või erinevad kuufaasid, aga minul usaldust selle koha vastu (enam) ei ole. Rõhutan, et siinkohal polnud küsimus mitte rahas, vaid otseselt pädevuses, kus üks kannab asja juba eos maha, et prügimäe kaup ja teine näeb, et pole häda midagi, paneb hetkeks käe külge ja asi korras.
Eks endalegi meeldib erinevaid vanu asju putitada ja taas elule aidata. Muidu oleks poest ju uue jalgratta ostnud. Samas sellel vanakraami elule aitamisel tuleb ühel hetkel see mõistlikuse piir ette rahalises mõttes. Teades kogu aparaadi ja üksikute sõlmede väärtusi, tuleb sellest lähtuda otsuse tegemisel.
Pikk jutt, s-tähega vilets jutt. Hakkan uurima, kes ette võtaks ja kes neist tiba pädevam oleks siinkandis.
Re: Tagaratta (laagri) ragin
Kui see on nüüd SEE muhe härra Vesse Authoris, siis tema käest ostsin 11-34 kasseti tagajooksule paar aastat tagasi aga ta on veits üle koormatud, peab juhuslike klientidega suhtlema, kaupa tellima ja samal ajal remontima. Mees nagu orkester.Priit_IZ kirjutas: ↑17. 05. 2024. 08:29Tehasemääre pole kindlasti, sest eelmisel suvel sai see (väidetavalt) taastatud tagaratas ostetud ühe pealinna Havaii esinduse mehaanikult. Vähemalt nii ta väitis, et selle eriala peal. Eelmisel tagarattal hakkas miski kärinal üle viskama.
Teel tagasi oli Vesse Maksimarketisse asja. Vaatasin, et seal Authori esindus. Küsisin, et kas hooldate ja rihite ka - jah, ikka. Üks vanem härrasmees oli seal, pani mu esiratta pinki ja "siin pole ju häda midagi". Keeras paari-kolme kodarat, ning ei tahtnud isegi raha selle eest. Ratas siiani sirge. Kiidan ja soovitan siiani kõigile.
Hakkan uurima, kes ette võtaks ja kes neist tiba pädevam oleks siinkandis.
Võibolla sõitsid 6,35mm kuullaagri puruks nagu eespool pakuti. Üliharva juhtub, aga juhtub.
Võibolla on koonuses (toetab laagrit!) niivõrd räige täke, et see põhjustab naksumist. Viga avaldus ju siis, kui sa koonuse tihedamaks keerasid. Ennem lihtsalt loksus
Ei, ükski poe mehaanik sul tirri lahti lammutama ei hakka. Neil pole sellist aega, kannatust, julgust, oskusi. Peen nikerdamine (et mitte öelda nusserdamine!).
Aga saada mulle postipakiga?? Ma teen korda, saadan postipakiga tagasi. Maksad ainult uute juppide eest (laagrid vahetan kindlasti ära, need on surnud) + saatmiskulu 2X. Mul on oma päristöö juures aega vahepeal muude asjadega tegeleda.
Muidugi, kui sa võõraid inimesi usaldad. Ma olen ju täiesti võõras inimene.
Aga ega mul sinu vana 7-käigulist pole põhjust varastada. Ta on odav. Ja mul on teistsugused rattad. Rohkem p* keerata nagu ta juba praegu on, ei ole ka võimalik
Re: Tagaratta (laagri) ragin
Ja jah, hea teada. Ega mul endal polnud ju aimugi, et mu ratas vana ja odav on. Veel parem on teada, et seda ei tahetagi ära varastada. Maitsed on muutnud. Kui mingi aeg vahepeal ~10 aastat tagasi pealinnas elasin, tuldi kuidagi trepikotta sisse, lõigati rattalukk läbi ja viidi vana Kettler minema. Üldse ei pirtsutatud. Sai 3x käia politseis seletusi andmas ja lõpuks uhke kirja, et uurimine on lõpetatud. Sellega oli üldse üks pull lugu. Uurija ütles, et tõenäosus, et kätte saadakse, on olematu, aga hakka ise pandimaju läbi kammima. Ma ei uskunud, kui palju pandimaju ainuüksi Sõle tänaval toona oli. Selle läbikammimise mõttetusest sain aru sel hetkel, kui astusin järjekordsesse lombardisse sisse ja küsimuse peale "Kas teil jalgrattaid ka müügis on", tuli kiire vastus "Ei, meil ei ole sinist Kettlerit". Siis sain aru, et mõttetu tegevus. Kõik üks kamp, info liigub.
Aga jah, teemasse tagasi tulles, siis Cargo/kulleriga (pakiautomaati ei mahu ju) saatmisel pole nüüd küll mingit mõtet. Selle edasi-tagasi summa eest saab uue tagaratta (+aeg).
Aga jah, teemasse tagasi tulles, siis Cargo/kulleriga (pakiautomaati ei mahu ju) saatmisel pole nüüd küll mingit mõtet. Selle edasi-tagasi summa eest saab uue tagaratta (+aeg).
Re: Tagaratta (laagri) ragin
Ma olen ju kohutavalt kaugel - Pirita.
Sa oled huvitavat elu elanud, elulooraamat vaja välja anda + tõsieluseriaal.
Aga kui Jumindasse meriforelli püüdma lähed, astu läbi. Saada 1 päev varem sõnum, sest mul on vahetustega töö, hommikuti, keskpäeval magan. Siis jõuab reageerida. Number 555-kolm-viis-kaks-54.
Näd.vahetus ma ise pean samuti kalale minema. Ei saa teha. Alles nädala keskel. Töö ajal. Selles mõttes hea töö, et ma saan oma asju ajada. Ma enda ratast hooldan kogu aeg töö ajal - pesen ketti, õlitan laagreid, vahetan keskjooksu..... hiljuti vahetasin pedaalid ära. Nüüd peaks vanad pedaalid lahti kakkuma ja need korda tegema. Platvormpedaalid aja jooksul hakkavad loksuma.
Mul tõesti ei ole sinu tagumise jooksuga midagi... müüa? Kellele? 10 euro eest
Mul on hübriidrattal 3 paari jookse! Talvised, kus on naelrehvid, suvised kitsa rehviga ja nn. vahepealsed, kus 38mm rehv, et saaks varakevadel sodi täis tänavatel sõita. Ma ei vaheta rehve, ma vahetan jookse! Sest mul on 3 paari jookse. Igaks elujuhtumiks. Kõik olen ise ladunud.
Näiteks see siin maksab:
Hope pro4 rumm 85€+ 9,9€ saatmine
Kodarad 24€
Pöid 56€
Niplid 10€ + 9,9€
Kokku jubinate peale...... 195€?
Kui mul on uut jooksu vaja, MA LAON SELLE!
Poe jooksudega ma üldse ei sõida. Usk ei luba. Poe omad on sitasti kokku laotud ja toovad halba õnne. Poe jooksudega ma olen 2x auto alla jäänud, siis hakkasin ise laduma. Peale seda pole auto alla jäänud
Kui sa muialt kuskilt adekvaatset remonti ei leia, saada sõnum ja helistan tagasi.
Sa oled huvitavat elu elanud, elulooraamat vaja välja anda + tõsieluseriaal.
Aga kui Jumindasse meriforelli püüdma lähed, astu läbi. Saada 1 päev varem sõnum, sest mul on vahetustega töö, hommikuti, keskpäeval magan. Siis jõuab reageerida. Number 555-kolm-viis-kaks-54.
Näd.vahetus ma ise pean samuti kalale minema. Ei saa teha. Alles nädala keskel. Töö ajal. Selles mõttes hea töö, et ma saan oma asju ajada. Ma enda ratast hooldan kogu aeg töö ajal - pesen ketti, õlitan laagreid, vahetan keskjooksu..... hiljuti vahetasin pedaalid ära. Nüüd peaks vanad pedaalid lahti kakkuma ja need korda tegema. Platvormpedaalid aja jooksul hakkavad loksuma.
Mul tõesti ei ole sinu tagumise jooksuga midagi... müüa? Kellele? 10 euro eest
Mul on hübriidrattal 3 paari jookse! Talvised, kus on naelrehvid, suvised kitsa rehviga ja nn. vahepealsed, kus 38mm rehv, et saaks varakevadel sodi täis tänavatel sõita. Ma ei vaheta rehve, ma vahetan jookse! Sest mul on 3 paari jookse. Igaks elujuhtumiks. Kõik olen ise ladunud.
Näiteks see siin maksab:
Hope pro4 rumm 85€+ 9,9€ saatmine
Kodarad 24€
Pöid 56€
Niplid 10€ + 9,9€
Kokku jubinate peale...... 195€?
Kui mul on uut jooksu vaja, MA LAON SELLE!
Poe jooksudega ma üldse ei sõida. Usk ei luba. Poe omad on sitasti kokku laotud ja toovad halba õnne. Poe jooksudega ma olen 2x auto alla jäänud, siis hakkasin ise laduma. Peale seda pole auto alla jäänud
Kui sa muialt kuskilt adekvaatset remonti ei leia, saada sõnum ja helistan tagasi.
Re: Tagaratta (laagri) ragin
Pilt uuesti
Re: Tagaratta (laagri) ragin
Huvitavat elu muidugi. Kui veel teised valdkonnad välja tooks, näiteks kalastuse, tsiklid (klubid/kokkutulekud), fotograafia, raadioamatörism, siis võib mõne ägeda kirjastuse kaudu tõesti rikkaks saada. Mis teha, ise loll - ei ole vajadust eluloo raamatuid avaldada. Ju siis keskeakriis sinna pole veel jõudnud.
Mu jaoks on jalgratas suvine liiklusvahend, mugavusraadiusega ~15km/ots, punnitamisega 35, aga see pole enam nauditav. Samuti, nagu auto, pole velo mu jaoks mingi staatuse näitaja, vaid täpselt samasugune tarbeese, nagu taburet, või lusikas. Mul elus tiba teised prioriteedid.
Kasutatud ja korda tehtud tagaratas on näiteks Rocca Hawaii sõnul 25 rubla. Eks "korras" on ka suhteline mõiste, aga 70€ velole mingeid 190 rublaseid jullasi küll ostma ei hakka. Las need jäävad noortele ja ägedatele meestele.
Poes tehtud asi pole auto alla siiani ajanud. Mingi müstika.
Mu jaoks on jalgratas suvine liiklusvahend, mugavusraadiusega ~15km/ots, punnitamisega 35, aga see pole enam nauditav. Samuti, nagu auto, pole velo mu jaoks mingi staatuse näitaja, vaid täpselt samasugune tarbeese, nagu taburet, või lusikas. Mul elus tiba teised prioriteedid.
Kasutatud ja korda tehtud tagaratas on näiteks Rocca Hawaii sõnul 25 rubla. Eks "korras" on ka suhteline mõiste, aga 70€ velole mingeid 190 rublaseid jullasi küll ostma ei hakka. Las need jäävad noortele ja ägedatele meestele.
Poes tehtud asi pole auto alla siiani ajanud. Mingi müstika.
Re: Tagaratta (laagri) ragin
Mu jaoks on jalgratas transpordivahend. Ma ei tee sporti, ma ei käi võistlemas. Pirita Selveri juures teen peatuse, et toidukott pakiraamile panna ja väntan teksadega tööle. Tavaliste riietega sõidan.
Ja ratas on 14 aastat vana. Aga ta ei näe vana välja! Peaaegu kõik jupid on vahetatud Lihtsam on öelda, mis on alles jäänud: raam, lenks, sadulapost, ketaspiduri sadulad + voolikud ja kõik heeblid, mis lenksu peal olid.
Ülejäänud kraam on kõik läbi trööbatud ja välja vahetatud.
Kas tasus ära??? Ei. Loomulikult mitte! Absoluutselt ei ole mõtet ratast parandada. Majanduslikult
Oleks pidanud metsa alla viskama ja okidoki'st järgmise (varastatud) ratta ostma. Oleks lihtsam.
Asi on selles, et ratas komplekteerituna on odav, aga jupid eraldivõetuna on röögatult kallid. Kui poes on mingi ratas, aga ma ei saa teda osta ja hakkan täpselt samasugust - samasuguste juppidega - üles ehitama.... eraldi raam, eraldi pedaalid, sama kett, kodarad, jnejne. Iga jupp eraldi osta - see tuleb kallim! Võibolla isegi 2x, lausa 3x kallim!
Aga miks me siis teeme seda? Miks me parandame, kui on kallis?
Mul oli eelmine suvi vaja vahetada mõraga esihark täpselt samasuguse vastu(160€) + kaelalaagrid (50€ koos vahetusega, rattapood tegi, mul pole spets tõmmitsat). 210 eurtsiga oleks saanud 3 varastatud jalgratast Lombardist. Või osta.ee'st.
Miks me üldse parandame??? Jupid on ebapropotsionaalselt kallid. Miks kõige tavalisem 2mm kodar maksab 35 senti. 32 kodarat on 11,2€. Aga võiks olla 3,25 kokku?
Pluss kulunud aeg ja teenuse eest makstavad rahad (ma kasutan rattapoe teenuseid üliharva, tugev kokkuhoid!) Jooksu ladumine Veloplusis on ALATES 35 eurost. Mingi eriti lihtne jooks vist, ma ei tea, mida see tähendab sisuliselt.
Nii et võta see Rocca 25 eurine poolpidune käkerdis ära! Samasuguse kokkuladumine maksab 75 eurot. Võibolla saad rohkem sõita kui 1 suve, siis on juba hästi.
Aga kontrolli oma käega üle, et koonused ei oleks liiga kinni reguleeritud!! Nad teevad selle vea, et keeravad tuugalt kinni! Laagrid peavad saama vabalt veereda. Võlli näpuvahel keerutades tunned. Loksu ei tohi olla, aga ei tohi ka liiga kõvasti olla! Kuulid peavad rõõmsalt veerema.
Re: Tagaratta (laagri) ragin
Loomulikult, kõik, mis pole sinu käest tulnud, on varstatud, käkerdised ja ei tohiks üldse koos püsida, ning keegi ei tea, kuidas asjad tegelikult käivad.
See jutt ei vii kuhugi, seega teema lukku ja kustutamisele
Moded, ae.
See jutt ei vii kuhugi, seega teema lukku ja kustutamisele
Moded, ae.