Ratas kõigeks ei kõlba lõpuks millekski?

Komplektsed jalgrattad. MTB, Road, Trekk, CC, BMX. ...
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
zelee
Rattur
Postitusi: 18
Liitunud: 17. 08. 2018. 08:36

Ratas kõigeks ei kõlba lõpuks millekski?

Postitus Postitas zelee » 11. 10. 2024. 16:59

Tere

Olen uue ratta otsingul kuid valik on keerulisem kui oleks osanud arvata.
Peamiselt sõidan maanteed, kuid tahaks ka osaleda mõnel gruusasõidul, sinna otsa üks-kaks 24h sõitu ning lisaks ka TM rattaralli kevadel ning rattamaraton sügisel (esimene mitte gravel tuli sellel aasta kusagil 100. ratturi paiku?). Seni olen viimast läbinud maastikurattal.

Ehk suuresti seisneb valik kas aero gravel (3T exploro racemax nt) millele juurde osta maanteejooksud või siis aero maanteeratas millele juurde osta graveli jooksud. Maanteeratastest silma jäänud Ridley Falcn, Canyon Endurance/Ultimate mis võiksid ka mahutada kruusarehvi.
Ise kalduksin viimase variandi poole kuna enamuse aega ajast hakkaks ratas siiski maanteel elama.
Kiitke laitke jagage kogemusi, pakkuge mis rattad võiks sellistele kriteeriumidele vastata.
Miks ainult üks ratas mitte gravel ja maantee eraldi? Sest ruumipuudus ja maastikuratast asendada ei plaani.
Hinnaskaala võiks olla seal 5k ish kandis.

Kasutaja avatar
erko
Rattur
Postitusi: 362
Liitunud: 10. 09. 2003. 11:38

Re: Ratas kõigeks ei kõlba lõpuks millekski?

Postitus Postitas erko » 11. 10. 2024. 19:55

Kas see hinnaskaala peab mahutama nii ratta kui ka topelt-jooksud kõikide lisadega - rehvid, pidurikettad, kassett?

Ma vaataksin BMC Kaius'e poole. Peaks geomeetrialt olema enam-vähem tema puhtaverelise maantee sõsara Teammachine kruusa versioon. Netis on hinnad küll pigem 6k kandis aga jumal teab mis hindadega praegu poed reaalselt tehinguid teevad.

Ma usun, et sõidetud saad ühe rattaga kõik. Eks käikude-ülekannete teema tekib, maanteel on kruusale sobivad ülekanded aeglased või ebasobiva kadentsiga ning kruusal taas vastupidi.
Kindlasti vali mudel, mis lubab raami maksimaalset rehvilaiust koos esikäikariga. Paljudel ratastel on see maksimum võimalik vaid ees ühe hammasrattaga.

zelee
Rattur
Postitusi: 18
Liitunud: 17. 08. 2018. 08:36

Re: Ratas kõigeks ei kõlba lõpuks millekski?

Postitus Postitas zelee » 11. 10. 2024. 22:33

Jooksud tuleks veel lisaks siis.
Mainimata jäi, et grupp peaks olema 2x skeemiga.
BMC poolt on silma jäänud BMC Kaius 01 Three muidu küll.

Kasutaja avatar
DeeJott
Rattur
Postitusi: 805
Liitunud: 21. 08. 2005. 18:26

Re: Ratas kõigeks ei kõlba lõpuks millekski?

Postitus Postitas DeeJott » 12. 10. 2024. 11:12

Miks mitte Ridley Grifn? Road versioon võtab kuni 38mm rehvi vastu.

gtr 3.0
Rattur
Postitusi: 105
Liitunud: 18. 05. 2011. 15:37

Re: Ratas kõigeks ei kõlba lõpuks millekski?

Postitus Postitas gtr 3.0 » 12. 10. 2024. 15:20

Soovitaks pigem gravel raami poole vaadata, mis vähemalt 40mm rehvi lubab. Turul ka tipptasemel maanteerehve saadaval 40mm laiuses 8)
3T Exploro, BMC Kaius olid ka mul valikus kuid lõpuks jäi Kanzo Fast peale, mis küll ainult 1x konfiguratsioonis. 2x poole mina enam ei vaata ka puhtal maanteerattal. Kanzo Fast kindlasti soovitan, väga mõnus ükskõik mis pinnasel.
Kaius jäi minul valimata põhjusel, et ei müüda raamikomplekti eraldi ning värvivalikud on... olematud. Kui need asjad ei sega, siis anna minna (y)
Ka Wilier Rave SLR võimalik 5k hinnapiiri sisse mahutada.

Trinka
Rattur
Postitusi: 41
Liitunud: 04. 05. 2021. 17:21

Re: Ratas kõigeks ei kõlba lõpuks millekski?

Postitus Postitas Trinka » 17. 10. 2024. 14:25

Mina olen nüüd ühe hooaja sõitnud Bianchi Impulso Compiga (mis on nende gravel seeria kõige madalama otsa mudel) ja väga rahul.
Kõige kangemal (Bianchi Impulso RC) on Di2 käiguvahetus ja kvaliteetsemad jooksud & komponendid.
Tegemist on aero raamiga graveliga ja käitub kenasti nii maanteel kui kruusal.

TubalaTallaja
Rattur
Postitusi: 4
Liitunud: 04. 03. 2024. 13:38

Re: Ratas kõigeks ei kõlba lõpuks millekski?

Postitus Postitas TubalaTallaja » 21. 10. 2024. 12:03

Ma olin hooaja alguses täpselt sama valiku ees ja sõelale jäi Giant Defy. Aga... tegu on siiski peamiselt endurance maanterattaga millega kannatab siledamat kruusa sõita. Hetkel all 35mm Schwalbe G-ONE RS ja tagarehvi lahutab esikäikarist 2mm kuigi tehase andmetel peaks mahtuma kuni 38mm.
Kui tahta TRR'l ja TRM'l oma täit potentsiaali realiseerida, siis ma julgen väita, et selleks on ikka kahte eraldi ratast vaja. Nagu ülalpool mainutud on lisaks rehvi laiusele erinevused ka ülekannetes.
Arvestades, et MTB jääb alles ja sõidad suurema osa maanteed, siis ma soovitaksin kaaluda nt. Ridley Grifn või Specialized Roubaix'd.
Viimati muutis TubalaTallaja, 22. 10. 2024. 14:36, muudetud 1 kord.

jaanush
Rattur
Postitusi: 36
Liitunud: 27. 08. 2014. 12:38

Re: Ratas kõigeks ei kõlba lõpuks millekski?

Postitus Postitas jaanush » 21. 10. 2024. 21:58

TubalaTallaja kirjutas:
21. 10. 2024. 12:03
Specialized Roubaix.
(y)

Vasta

Mine “Jalgrattad”