Ratturite släng ja mõisted

Kõikvõimalikud mõtted, mis tulevad pähe kui pole ammu sadulasse saanud või oled sinna liiga kauaks jäänud.
Vasta
Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Ratturite släng ja mõisted

Postitus Postitas Mati » 12. 06. 2003. 12:54

Pakun, et oleks huvitav ja hariv natuke lahti seletada ratturite poolt kasutatavat slängi ja mõisteid. Osaliselt on seda vastavalt konkreetse teema arendusele ka tehtud, kuid omaette teema pole käsitletud. Palju on väljendeid millest vaid kirjapilti lugedes võib vägagi valesti aru saada.

Kutsuks siis siinkohal kõiki teadjaid, kogemustega ja muidu asjalikke inimesi jagama oma tarkust. Lahti võiks siis seletada nii tehnilisi (snakebite, chainsuck jne), sõidutehnikaga (karussell, kett, passatka jne) kui treeningutega (intervall, mahutrenn jne) seotud slängi ja mõisteid. Ettepanek oleks kirjutada ainult siis kui tõesti seletust korralikult tead.

Kui esialgu tuleb seletusi sõnumitena, siis mingi aja pärast saaks need "ühele lehele" kokku korjata. :idea:
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
Ermo
Rattur
Postitusi: 893
Liitunud: 21. 04. 2003. 14:44

Re: Ratturite släng ja mõisted

Postitus Postitas Ermo » 12. 06. 2003. 13:12

.
Viimati muutis Ermo, 08. 03. 2011. 15:38, muudetud 1 kord.
Sõida, aga ära mölise :twisted: .

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Postitus Postitas Mati » 12. 06. 2003. 13:26

No nii, ots lahti, pange aga edasi. Sulgudes toodud näited olid lihtsalt illustratiivsed. Lisage aga mõisteid ja slängi. Võimalus särada :!:
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
priidik
Rattur
Postitusi: 940
Liitunud: 01. 05. 2003. 19:23

Postitus Postitas priidik » 12. 06. 2003. 14:02

Kett:
1. ratta tähtis osa
2. grupisõidu mõiste - punt (grupp rattureid) imeb (sõidab võimete piiril) küljekaga (külgsuunas puhuv tuul) ketis (ratturid moodustavad küljetuule tõttu pika rivi).

Roadied (maanerattasõitu armastavad inimesed) tavaliselt metsa vahel sõidavad rahulikult (ka otse vastu- või taganttuulega). Siis vaatad et mets kohe lõppeb ja pundis läheb sagimiseks sest kõik tahavad väga ette saada, et kiirrongile (seltskond tugevaid rattureid kes pundil eest ära sõidavad, Eestis nende seas ka tavaliselt võitja) peale saada. Nüüd jõuab grupp metsast välja lageda peale ja ennäe küljetuul puhumas. Siis tavaliselt keegi (või mõned ratturid) panevad paugu (sööstab kiiresti sõites grupist välja, nim. ka litriks) ning kiirrong läheb liikvele (hakkab kiiresti sõitma). Kuna on küljekas ja raske siis otsitakse üksteise tuulest varju ja kujunebki välja kett. Keti tugevuse määrab ära tema kõige nõrgem lüli. Nii ongi et mingi nõrgema venna (rattur) juures kett katkeb ja nagu Möla-Madis Kiviloo ütleb terad on sõkaldest eraldatud. Öeldakse ka et haagiti lahti. Need kes kiirrongile peale said hakkavad tegema karusselli (kiirete regulaarsete vahetustega ringikujuline sõit) ja vahet kasvatama.

Karusselli nimetatakse ka kamandaks (vene keelest meeskonnasõit). On veel anatoomiaalane väljend maokas (kukkumine ratta seljast) mida ma tean.

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2048
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Re: Ratturite släng ja mõisted

Postitus Postitas UrmasL » 12. 06. 2003. 14:03

Ermo kirjutas:Snakebite (inlise)- kui pöia äär lööb sisekummile 2 auku sisse juhtub kui sõidad ebapiisava rõhuga üle mingi takistuse.
Ehk nimi tuleb sis sellest, et sisekummil on kaks auku nagu oleks seda madu hammustanud
Ermo kirjutas:Chainsuck ( inglise) - klassikaline, kui käiku vahetades hammakas tirib keti kaasa ja " kogub käikari vahele puntrasse ". Vahest öeldakse Chainsuck ka siis, kui kett "kukub" esihammakatest mööda raami vahele.
Ei pea olema tingimata käiku vahetades. Reeglina juhtub ees keskmisel hammakul kõvemal vajutamisel (mäkke) kui kett ei lase esihammakast lahti ja tõmbab seega kohe tagakäikari pingule ning kindlustatud on, et poole pöörde pealt vänt enam edasi ei liigu. Põhjuseid chainsuckiks on mitu. Kaks enamlevinumat on kulunud kett/hammakas ja märg pori. Samuti on chainsuck tihedam esinema talvel. Samas võib esineda ka täiest suvaliselt muudel juhtudel. Igatahes päris selgeks pole keegi teinud miks selline asi esineb. Tihti võib asi olla kinni ka ratta/raami geomeetriast. On isegi välja mõeldud seadeldisi mis peaksid aitama chain-suck'i vältida
Ermo kirjutas:Passatka (vene) - sõiduasend, asend kuidas ratta seljas istud.
Põhimõtteliselt nõus. Samuti võib seda mõista sadula/ratta tunnetuse all. Ntx olen kogu hooaja sõitnud oma rattaga ja siis sõidan nädalakese võõra/teist tüüpi rattaga. Oma rattale tagasi istudes on "passatka" paigast ära. Paari päevaga on tunnetus jälle tagasi.

Kasutaja avatar
priidik
Rattur
Postitusi: 940
Liitunud: 01. 05. 2003. 19:23

Re: Ratturite släng ja mõisted

Postitus Postitas priidik » 12. 06. 2003. 14:11

UrmasL kirjutas:
Ermo kirjutas:Passatka (vene) - sõiduasend, asend kuidas ratta seljas istud.
Põhimõtteliselt nõus. Samuti võib seda mõista sadula/ratta tunnetuse all. Ntx olen kogu hooaja sõitnud oma rattaga ja siis sõidan nädalakese võõra/teist tüüpi rattaga. Oma rattale tagasi istudes on "passatka" paigast ära. Paari päevaga on tunnetus jälle tagasi.
Seda peaks mõnelt vanemalt roadielt küsima mida täpsemalt passatka all mõeldakse aga mida olen sellest pigem nii aru saanud nagu Ermo kirjeldab. Passatka põhikomponendid: sadula otsa kaugus keskjooksust vertikaaltasapinnas (õeldakse et kõige tähtsam mõõt), siis sadula kõrgus keskjooksust ja lenksu kaugus sadula otsast. Kui saad uue ratta siis kannad sellele oma passatka üle. Ma olen nii oma passatka teinud 1:1-le baigil ja maantekal aga ikkagi on nii et kui sõidad kas või ühe päeva baigiga on maantekal kohe tunnetus häiritud.

Kasutaja avatar
Andrus K
Rattur
Postitusi: 1745
Liitunud: 14. 05. 2003. 15:29

Postitus Postitas Andrus K » 12. 06. 2003. 14:18

priidik kirjutas: Siis tavaliselt keegi (või mõned ratturid) panevad paugu (sööstab kiiresti sõites grupist välja, nim. ka litriks) ning kiirrong läheb liikvele (hakkab kiiresti sõitma). Kuna on küljekas ja raske siis .
TRR-il on juba linnast välja saades erinevate tasemetega suured pundid tekkinud, ning "paugutamine" käib pidevalt - kas tahab keegi laisast pundist tugevamale pundile järele panna või kontrollitakse lihtsalt disatantsi vältel korduvalt pundi tugevust, et nõrgemaid grupi lõpust maha raputada
Trennis tuleb sõita sama kiirest, kui võistlusel. Või isegi natuke kiiremini!

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Postitus Postitas Mati » 12. 06. 2003. 14:56

Üritan eos asju nati regullida (mängin väikest administraatorit :wink: ). Palun püsige teemas, mõiste-seletus (täiendav pikem asjalik selgitus on OK) :!: :)
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 12. 06. 2003. 17:58

endo - endover ehk kukkumine otse üle lenksu, reeglina tänu sellele, et esiratas piisavalt edasi ei liigu (põhjused erinevad)
nippel - kukkumine, nt päris hea nippel oli, niplit või niplisse panema - kukkuma,
baik - mountain loll (mägiratas)
haamer- olukord kus konkreetse sõidu ajal organism on tühjaks pingutatud ja ei olda enam võimeline tavapärase intensiivsusega edasi liikuma, reeglina juhtub võistlusel. tavaliselt kasutusel vormis haamrit saama -
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Ray
Rattur
Postitusi: 302
Liitunud: 17. 04. 2003. 13:20

Postitus Postitas Ray » 12. 06. 2003. 19:58

haamer=kang :lol:

Kasutaja avatar
oddo
Rattur
Postitusi: 205
Liitunud: 31. 03. 2003. 19:22

Postitus Postitas oddo » 12. 06. 2003. 20:49

haamer=kang=paneel, vähemasti suusatajad kasutavad viimast ka.
Oddo

Kasutaja avatar
oddo
Rattur
Postitusi: 205
Liitunud: 31. 03. 2003. 19:22

Postitus Postitas oddo » 12. 06. 2003. 20:51

priidik kirjutas:hakkavad tegema karusselli (kiirete regulaarsete vahetustega ringikujuline sõit).
Hihii, võhikule võib sellest sõnastusest jääda mulje, et vennad sõidavad mööda ringjoont. :)
Oddo

Kasutaja avatar
priidik
Rattur
Postitusi: 940
Liitunud: 01. 05. 2003. 19:23

Postitus Postitas priidik » 12. 06. 2003. 22:30

Purakas - tunne te jalgades ikka hullult jõudu (megapower)
Klistiiri saama = sain kangi, haamri
Purgaa - tugev tuul, torm (vene k.)
Haljava - sisuliselt puhkama ehk pundi taga tuules tirri laskma (vene k.)
Atrõõv - jooksikud (vene k.)
Strahovka - kindlustus (vene k.), tuuridel on liidri ees alati stahovka ehk vennike kes veab liidri igale äraminekukatsele järgi, nii et liider ennast väga palju ei väsitaks.

Kasutaja avatar
Andrus K
Rattur
Postitusi: 1745
Liitunud: 14. 05. 2003. 15:29

Postitus Postitas Andrus K » 13. 06. 2003. 07:42

maratonijooksu mehed ütlevad veel, et algajatel või ka lihtsalt liiga kiiresti alustades, tuleb kusagil, nt. 30.km-l "sein" ette. Lihtsalt kööga, ei liigu enam, või kui siis meeletu tahtejõuga. Rattaspordis see hea, et lased lihtsalt tempo alla ja lõpetad ikkagi.

Sry, see polnud nüüd rattajutt, aga keegi iitsatas suusatamisest ka, nii et ...
Trennis tuleb sõita sama kiirest, kui võistlusel. Või isegi natuke kiiremini!

Kasutaja avatar
Overkilla
Rattur
Postitusi: 254
Liitunud: 15. 02. 2004. 14:20

Kui juba seletamiseks läks siis ehk..

Postitus Postitas Overkilla » 01. 05. 2004. 13:42

Mis tähendab DH (Downhill), FR (Freeride), Hardtail, XC.
Trial peaks tähendama trikisõitu.
Vajaks korralikku seletust, sest ähmane arusaam juba on.

mestari
Rattur
Postitusi: 122
Liitunud: 31. 05. 2003. 08:06

Postitus Postitas mestari » 01. 05. 2004. 15:34

Suusatamist tead :?:
DH on nagu suusatamises kiirlaskumine, võidab see kes kiiremini mäest alla laskunud.
XC nagu murdmaasuusatamine
FR on lihtsalt mõnusa sõidu nautimine, tee trikke, hüpeid, kihuta mäest alla, sõida kitsal palgil, mida iganes, kellaga ega teiste võistlejatega sul rinda pista ei tule.
Hardtail on kõva tagakahvliga ehk ilma tagavedrustuseta mtb ratas.

Kasutaja avatar
pnyx
Rattur
Postitusi: 5
Liitunud: 24. 03. 2004. 11:14

Re: Ratturite släng ja mõisted

Postitus Postitas pnyx » 01. 05. 2004. 16:11

Ermo kirjutas: Snakebite (inlise)- kui pöia äär lööb sisekummile 2 auku sisse juhtub kui sõidad ebapiisava rõhuga üle mingi takistuse.
mõtlesin, et mis värk on...pidevalt paaris augud õhukummis...now i know...ty 8)
GT ZR 5000

Kasutaja avatar
Andres L
Rattur
Postitusi: 196
Liitunud: 14. 07. 2003. 15:27

Postitus Postitas Andres L » 01. 05. 2004. 20:19

taavet-tavott(määre)

nael
Rattur
Postitusi: 16
Liitunud: 14. 09. 2003. 16:16

Postitus Postitas nael » 03. 05. 2004. 21:11

Trial on sport, kus testitakse oskusi ratta kontrollis ületades erinevaid takistusi.
Nimi tuleneb Try all-ist (kõike proovima)
Algus on alati raske...
biketrials.ee

Kasutaja avatar
Corrosion
Rattur
Postitusi: 846
Liitunud: 02. 04. 2003. 16:58

Postitus Postitas Corrosion » 03. 05. 2004. 22:01

Aga kas keegi räägiks midagi dresiinast vms ja mamast...Mingid mnt sõitu puutuvad väljendid :roll:
No Pain No Gain

Kasutaja avatar
alar
Rattur
Postitusi: 507
Liitunud: 03. 01. 2004. 21:48

Postitus Postitas alar » 10. 06. 2004. 19:58

Ei käi vist küll ainult ratta slängi hulka (see rohkem neti släng), kuid kirjutage palun lahti lühend imo (oli vist nii). Tänud

vic
Rattur
Postitusi: 230
Liitunud: 19. 03. 2003. 21:48

Postitus Postitas vic » 10. 06. 2004. 20:02

imo=in my opinion ehk minu arvates.. millele kahjuks pole eesti keeles ühtki üheselt mõistetavat lühendit (vaadates erikr-i postitust tundub, et siiski on.. kuigi mina polnud varem MAK-i kohanud)
Viimati muutis vic, 10. 06. 2004. 20:10, kokku muudetud 2 korda .
veni vidi vici

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 10. 06. 2004. 20:02

alar kirjutas:Ei käi vist küll ainult ratta slängi hulka (see rohkem neti släng), kuid kirjutage palun lahti lühend imo (oli vist nii). Tänud
enimkasutatud netikeele lühendid foorumis
IMO - in my opinion - MAK - minu arvamuse kohaselt
IMHO - in my humble opinion - MTAK - minu tagasihoidliku arvamuse kohaselt
IRL - in real life
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
alar
Rattur
Postitusi: 507
Liitunud: 03. 01. 2004. 21:48

Postitus Postitas alar » 10. 06. 2004. 20:05

vic kirjutas:imo=in my opinion ehk minu arvates.. millele kahjuks pole eesti keeles ühtki üheselt mõistetavat lühendit
erikr kirjutas:
alar kirjutas:Ei käi vist küll ainult ratta slängi hulka (see rohkem neti släng), kuid kirjutage palun lahti lühend imo (oli vist nii). Tänud
enimkasutatud netikeele lühendid foorumis
IMO - in my opinion - MAK - minu arvamuse kohaselt
IMHO - in my humble opinion - MTAK - minu tagasihoidliku arvamuse kohaselt
IRL - in real life
OK, tänan veelkord, nüüd ma tsipa rohkem haritud.

Kasutaja avatar
Andres
Rattur
Postitusi: 36
Liitunud: 11. 05. 2004. 17:34

Postitus Postitas Andres » 10. 06. 2004. 21:08

ma tegelesin põrssapõlves motokrossiga. meil oli kukkumise kohta selline väljend kui "papagoi", siis - pani kena papagoi - seotud ka ilmselt ratta pealt maha lendamisega :)

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Postitus Postitas Soobel » 12. 07. 2004. 17:45

Käbla, pani koogi, käis käntsa...
"parasiiti v?tma" v?i "parasiteerima."
Ise kasutan seda väljendit selle kohta, et kui mingi k?vem vend maanteel mööda s?idab, spurdin järele ja haagin tuulde. Olen tähele pannud, et enamikule sportlastest ei meeldi, kui mingi paks s?jaaegse rattaga neil tuules kiigub ja siis läheb perioodiliseks sadulastt?usmiseks. Ega ikka iga vend eest ära ei spurdi.

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Postitus Postitas Soobel » 21. 07. 2004. 22:52

Veel meenus: "Kumm jäi rasedaks" - sümptomiks on lihtsalt keset kummi jämedama koha teke.
mustal taustal helendab must vari

Kasutaja avatar
Andrus K
Rattur
Postitusi: 1745
Liitunud: 14. 05. 2003. 15:29

Postitus Postitas Andrus K » 21. 09. 2004. 13:52

mis on mis ?
Ise arvasin seni, et ->

käpp/käpad=vänt/vändad ilma hammakateta
ja
crank e. crankset on vändad+hammakad

Või kuidas ikkagi on ? Teeme selle asja selgeks. Erinevate teemade all kasutatakse minu meelest kohati neid mõisteid valesti ... :roll: Või siis olen ise rumal ...
Trennis tuleb sõita sama kiirest, kui võistlusel. Või isegi natuke kiiremini!

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 21. 09. 2004. 14:01

Andrus K kirjutas:mis on mis ?
Ise arvasin seni, et ->

käpp/käpad=vänt/vändad ilma hammakateta
ja
crank e. crankset on vändad+hammakad

Või kuidas ikkagi on ? Teeme selle asja selgeks. Erinevate teemade all kasutatakse minu meelest kohati neid mõisteid valesti ... :roll: Või siis olen ise rumal ...
sommidel on ütlemine - sama paska kaikki.
ega meie ka seda asja siin rahvale õigetpidi suhu ei pane.
crank ei ole crankset. carank on vänt, crankset vänt hammakatega.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Postitus Postitas Soobel » 21. 09. 2004. 14:44

Vänt on vänt.
Parem vänt on minu teada kas hammaka, kolmeharulise käpa (turist ja sosse) v?i viieharulise käpaga (jalgrattad). On ka kummalisi erandeid.

Veel on olemas vändapaar (monoliitne), mille leiutasid enne s?da Husqvarna tehase meistrid ja mis praegu on enamiku skandinaavia päritolu poeskäimisrataste all. Teagi, miks see süsteem levinud ei ole, sest see on lihtne ja pole ka muret nelikantide-kiiludega.
mustal taustal helendab must vari

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 21. 09. 2004. 15:26

erikr kirjutas: ega meie ka seda asja siin rahvale õigetpidi suhu ei pane.
crank ei ole crankset. crank on vänt, crankset vänt hammakatega.
Segadust tekitab ka asjaolu, et odavama otsa (shimano SIS jt ) vändale on esihammakad külge needitud st kõik on ühes tükis. Seetõttu, kui vaid seda varianti näinud/nuusutanud isend räägib crangist, siis põhjusmõtteliselt on tal ju õigus. Nõuda temalt mõistet crancset on tiba liig.:roll:
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Postitus Postitas Mati » 21. 09. 2004. 15:31

teades vahet olen ka ise "crankseti" puhul teadlikult kasutanud väljendit "kränk" :) ja seni on kõik saanud ühtemoodi aru. kui vändast räägitakse siis öeldakse üldjuhul pigem "vänt" või "käpp" kui "kränk". või on mul lihtsalt vedanud :)
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 21. 09. 2004. 15:37

Mati kirjutas:teades vahet olen ka ise "crankseti" puhul teadlikult kasutanud väljendit "kränk" :) ja seni on kõik saanud ühtemoodi aru. kui vändast räägitakse siis öeldakse üldjuhul pigem "vänt" või "käpp" kui "kränk". või on mul lihtsalt vedanud :)
Jama tekib siis, kui müügikuulutuses on ntx XT vändad 800.- pärast selgub, et müüja mõtles käppa+vasakut vänta. (crankarm+left crank) Hammakaid (chainrings) ja kinnituspolte (chainring fixing bolts) ei pakutud.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Postitus Postitas Mati » 21. 09. 2004. 15:46

mart kirjutas:
Mati kirjutas:teades vahet olen ka ise "crankseti" puhul teadlikult kasutanud väljendit "kränk" :) ja seni on kõik saanud ühtemoodi aru. kui vändast räägitakse siis öeldakse üldjuhul pigem "vänt" või "käpp" kui "kränk". või on mul lihtsalt vedanud :)
Jama tekib siis, kui müügikuulutuses on ntx XT vändad 800.- pärast selgub, et müüja mõtles käppa+vasakut vänta. (crankarm+left crank) Hammakaid (chainrings) ja kinnituspolte (chainring fixing bolts) ei pakutud.
no eks igas asjas võiks ju kehtida "usalda aga kontrolli" põhimõte. kardan, et ega me seda juppide terminite ja õigekeele asja lõplikult ja jäädavalt paika pane. soovituslikult võiks siis alati oma juttu võimalusel illustreerida pildiga nt.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 21. 09. 2004. 15:52

Soobel kirjutas: Veel on olemas vändapaar (monoliitne)... Teagi, miks see süsteem levinud ei ole
One-piece Crank
Vastuse saad siit:
http://www.sheldonbrown.com/gloss_m-o.html#opc
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Postitus Postitas Soobel » 22. 09. 2004. 19:46

Täna tuli siis veel üks kellaajaliste m?istete süsteem meelde. Nii.

Rattal oli miski 20kilone last, s?itsin kodu poole ja kiirendasin foori tagant. Eks see vasak vänt oli ennegi kergelt pool seitse, aga nüüd hakkas ta ligi poolt kaheksat näitama. Ega midagi, kurss dünamo poe poole, kus müüdi poolkogemata keskjooksu v?lli, mis hakkas täpselt kiviaegse ratta kiviaegsetele väntadele (m??tsin supleriga). Ja edasi kodu poole. ühe (parempoolse) masinaga.
Panin uue v?lli kohale ja tegin proovis?itu, vänt läks kohe seitsmesse. Kiilud ei läinud l?puni sisse ja jäid nurga peale kandma. Tuli ?hemaks lihvida. Siis sain asja enam-vähem jonksu. Kui kiil ühte pidi oli, näitas vänt pool seitset, teistpidi näitas pool viit. Sirgeks ehk kuueks süsteemi ei saanudki - eks vänt ise ole 70 aastaga k?veraks s?tkutud.

Aga vana v?ll oli kiilu alt rebenenud ja peaaegu pooleks väänatud. Eks hiinlased olid selle oma kaalu järgi treinud ja raske maamees sai asjast aastaga jagu. Ratta originaalv?ll on ka alles, ent see on lühike ega v?imalda teist hammasratast raami vahele panna.
mustal taustal helendab must vari

Vasta

Mine “Üldfoorum”