Piduriklotside valik
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Piduriklotside valik
MTB tagumised V Piduri klotsid on kulunud ja vaja uusi. Mõtlesin, et tuleks teadlikult asjale läheneda.
Minu arusaamade kohaselt saab klotse jagada:
- Ühekordseteks (kumm on klotsiga ühes tükis)
- Mitmekordselt kasutavateks (kummi saab vahetada)
Hinnad algavad 60 EEKUst ja liiguvad kuni 300 EEKUni.
Mis on hinnaerinevuse taga?
Kas on mingeid kriteeriume millele tähelepanu pöörata?
Kas on vahet milliseid klotse ette või taha panna?
Minu arusaamade kohaselt saab klotse jagada:
- Ühekordseteks (kumm on klotsiga ühes tükis)
- Mitmekordselt kasutavateks (kummi saab vahetada)
Hinnad algavad 60 EEKUst ja liiguvad kuni 300 EEKUni.
Mis on hinnaerinevuse taga?
Kas on mingeid kriteeriume millele tähelepanu pöörata?
Kas on vahet milliseid klotse ette või taha panna?
ma jällegi julgen soovitada SRAMi kumme, (koolstop).
eesti oludes ja pöia eluea huvides kasuta alati mustast segust kumme.
üldiselt on nii, et vahetatavate kummidega on pikemas perspektiivis, eriti suure läbisõidu juures odavam pidada, lisaks on kummide vahetus lihtne ja iga klotsi ei pea uuesti pöia suhtes paika reguleerima.
eesti oludes ja pöia eluea huvides kasuta alati mustast segust kumme.
üldiselt on nii, et vahetatavate kummidega on pikemas perspektiivis, eriti suure läbisõidu juures odavam pidada, lisaks on kummide vahetus lihtne ja iga klotsi ei pea uuesti pöia suhtes paika reguleerima.
ma kasutan Richey musti Superlogicuid. Uskumatu, kuid veebruari lõpust saati ikka veel samad klotsid all Ikka on veel ressursi. Eelmine aasta läks klotse nagu leiba. Ilmselt olen vähem pidurdama hakanuderikr kirjutas:ma jällegi julgen soovitada SRAMi kumme, (koolstop)
Aga järgmiseks testin koolstope
Trennis tuleb sõita sama kiirest, kui võistlusel. Või isegi natuke kiiremini!
oleneb kus, kuidas, mis oludes ja mis rattaga sõidad ja oma km kogud. oma kogemust on alati ohtlik üldistada. tahko 60 km peal läks mul kolmandik koolstopi klotsist.mestari kirjutas:Kõvad pidurid olete . Ma olen kuue aasta jooksul 3 ratast pidanud, esimesega sõitsin neli aastat (ja jätkus veel klotsi järgmisele omanikule) ja pole veel ühelgi rattal eales klotse vahetanud. Hooajal tuleb keskmiselt 1000 km. kuus.
Ega ma üldistagi, tõin lihtsalt enda varal näite, kui erinevad võivad olla detailide kulumised.
mtb'ga sõidan. Võimalikult palju üritan ikka metsas rassida, aga eks vara kevadel ja hilja sügisel saab maanteel ka krutitud. Eriti siis olengi tähele pannud, et ega suurt pidureid tarvis pole läinud, va. mõni üksik juhus hädapidurdamiseks. Ja kuna linna servas elan, siis ei pea linnast välja jõudmiseks mingeid suuremaid ristmike ka ületama, ega fooride taga peatuma, mõnikord saab siis alles tagasi jõudes koduhoovis pidurilinki vajutada. Ja selle metsavahel sõitmiega on siin Harjumaal nagu ta on, ega laugel maal suurt pidur ei kulu. Avalanche'l, millega esimesed 4a. sõitsin oli veel müügi ajal veerand tagumise klotsi pidurikummist kulumata, aeg ajalt puhastasin vaid klotse ja pingutasin trosse.
A võibolla olen lihtsalt liiga aeglane
mtb'ga sõidan. Võimalikult palju üritan ikka metsas rassida, aga eks vara kevadel ja hilja sügisel saab maanteel ka krutitud. Eriti siis olengi tähele pannud, et ega suurt pidureid tarvis pole läinud, va. mõni üksik juhus hädapidurdamiseks. Ja kuna linna servas elan, siis ei pea linnast välja jõudmiseks mingeid suuremaid ristmike ka ületama, ega fooride taga peatuma, mõnikord saab siis alles tagasi jõudes koduhoovis pidurilinki vajutada. Ja selle metsavahel sõitmiega on siin Harjumaal nagu ta on, ega laugel maal suurt pidur ei kulu. Avalanche'l, millega esimesed 4a. sõitsin oli veel müügi ajal veerand tagumise klotsi pidurikummist kulumata, aeg ajalt puhastasin vaid klotse ja pingutasin trosse.
A võibolla olen lihtsalt liiga aeglane
Kas kallimad klotsid peavad ka kauem vastu või vastupidi?Kas klotsidest oleneb ka pöidade eluiga?Sai just peale Haanjat vahetatud tavaliste("odavate") klotside vastu.Peab tõdema, et on lahjemad, kui klotisd, mis algselt peal olid.Panin tähele ka seda, et need peale pandud klotsid on tunduvalt paksemad, kui olid eelmised(uuest peast).Miks nii?
EDIT: kust saab Eestist koolstop klotse ja mis suurusjärku jääb hind.kas juurdehindlus on suur?
EDIT: kust saab Eestist koolstop klotse ja mis suurusjärku jääb hind.kas juurdehindlus on suur?
Viimati muutis MH, 06. 07. 2004. 22:34, muudetud 1 kord.
reeglina on kallimad klotsid (koolstop, ritchey, XTR) paremad kui odavad. pöid kulub kiiremini kui kasutad extreme condition klotsi või keraamilise pöia klotsi tavapöiaga. odav on seepärast ilmselt paksem, et kestaks veidikenegi aega võrreldes kallimaga.martin kirjutas:Kas kallimad klotsid peavad ka kauem vastu või vastupidi?Kas klotsidest oleneb ka pöidade eluiga?Sai just peale Haanjat vahetatud tavaliste("odavate") klotside vastu.Peab tõdema, et on lahjemad, kui klotisd, mis algselt peal olid.Panin tähele ka seda, et need peale pandud klotsid on tunduvalt paksemad, kui olid eelmised(uuest peast).Miks nii?
Ostsin omale mingi nädal või kaks tagasi nelja klotsi komplekti 190 krooni eest Piritalt sellest ratta poest mis kaupleb Giantiga, nime ei mäleta kahjuks.martin kirjutas:...EDIT: kust saab Eestist koolstop klotse ja mis suurusjärku jääb hind.kas juurdehindlus on suur?
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
jalgrattakeskus, endises pirita poe hoones. tuletan n+esimest korda ka meelde, et SRAMi klotsid on ka valmistatud koolstopi poolt.Mati kirjutas: Ostsin omale mingi nädal või kaks tagasi nelja klotsi komplekti 190 krooni eest Piritalt sellest ratta poest mis kaupleb Giantiga, nime ei mäleta kahjuks.
mis asjaerikr kirjutas:jalgrattakeskus, endises pirita poe hoones. tuletan n+esimest korda ka meelde, et SRAMi klotsid on ka valmistatud koolstopi poolt.Mati kirjutas: Ostsin omale mingi nädal või kaks tagasi nelja klotsi komplekti 190 krooni eest Piritalt sellest ratta poest mis kaupleb Giantiga, nime ei mäleta kahjuks.
Sram teeb klotse "nimega" koolstop või oolstop teeb klotse "nimega" Sram
Poest küsid ju ikka Srami koolstop klotse või kuidas?
Viimati muutis MH, 24. 08. 2004. 20:56, muudetud 1 kord.
allhankest oled midagi kuulnud? srami klotsid on valmistatud koolstopi poolt.martin kirjutas: mis asja
Sram teeb klotse "nimega" koolstop või oolstop teeb klotse "nimega" Sram
Poest küsid ju ikka Srami koolstop klotse või kuidas?
jumala segaduses olen selle jutu peale
HP ei valmista ise ühtegi tindiprinterit. N moblasid toodab vähemalt 3 firmat peale N enda.... jne.
poest küsid koolstopi klotse või srami klotse. saad kvaliteetse kauba. muud ei pea sa teadma.
ritchey ei tooda näiteks ise midagi - kõik on valmistatud allhankijate poolt. kaubamärk-nimi tootel ei pruugi tähendada, et ta ka selle ise valmistanud on.
aga sellegipoolest võid ka küsida poest ritchey klotse ja saad ka korraliku kauba.
tänuderikr kirjutas:allhankest oled midagi kuulnud? srami klotsid on valmistatud koolstopi poolt.martin kirjutas: mis asja
Sram teeb klotse "nimega" koolstop või oolstop teeb klotse "nimega" Sram
Poest küsid ju ikka Srami koolstop klotse või kuidas?
jumala segaduses olen selle jutu peale
poest küsid koolstopi klotse või srami klotse. saad kvaliteetse kauba. muud ei pea sa teadma.
ritchey ei tooda näiteks ise midagi - kõik on valmistatud allhankijate poolt. kaubamärk-nimi tootel ei pruugi tähendada, et ta ka selle ise valmistanud on.
aga sellegipoolest võid ka küsida poest ritchey klotse ja saad ka korraliku kauba.
Viimati muutis MH, 15. 08. 2004. 21:35, muudetud 1 kord.
OK, aga mis odaval ja kallil klotsil ikkagi vahet on? Minu meelest saab iga klotsiga tagakummi lohisema ja esipiduritega "üle nipli" lennata, ei saa aru, kuidas mõni klots paremini pidurdab? Või on tippklots ikkagi "karedam" kui MasterBike'i klots, mis maksab AINULT 5 KROONI PAAR!!!!???
Kes pärast naerab, naerab pärast
Ega sa ennem aru ei saagi, kui pole ise proovinud. Samas ei saa sa täit effekti nautida, kui paned mõnele madala otsa piduritele head klotsid. Mõnel sõbral-tuttaval vast ikka eespool mainitud klotsid koos korralike piduritega, küsi proovida ja siis saad aru.mcrae kirjutas:OK, aga mis odaval ja kallil klotsil ikkagi vahet on? Minu meelest saab iga klotsiga tagakummi lohisema ja esipiduritega "üle nipli" lennata, ei saa aru, kuidas mõni klots paremini pidurdab? Või on tippklots ikkagi "karedam" kui MasterBike'i klots, mis maksab AINULT 5 KROONI PAAR!!!!???
sry - läheb juba OT-ks.
Kogu eelnevast jutust saan aru niimoodi, et parema klotsiga on pidurdamine täpsemalt kontrollitav. Enda kogemustest tean, et ka kulub vähem ja töötab isegi määrdunult vaiksemalt ning tõhusamalt võrreldes odava klotsiga. Nt. Wheeleri originaalklotsid (tootjat ei tea) kulusid läbi ca 1000-1500 km-ga, Jagwire vahetatavate patjadega klotsid näevad aga peale 500 km välja nagu uued.tarmo kirjutas:sitt klots panebki ratta lohisema, hea klots pidurdab. lohisevast rattast pole suurt kasu, sest seda sa enam ei kontrolli.mcrae kirjutas:Minu meelest saab iga klotsiga tagakummi lohisema ja esipiduritega "üle nipli" lennata,
Kes pärast naerab, naerab pärast