rapid-rise vs. tavaline tagavahetaja "kogu tõde"

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2048
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

rapid-rise vs. tavaline tagavahetaja "kogu tõde"

Postitus Postitas UrmasL » 13. 01. 2004. 12:29

http://www.mtbsa.co.za/news_archive/highderrailleur.htm

Seletab lihtsalt ja lühidalt Shimano rapid-rise (low-normal vedru) ja tavalise (high-normal vedru) erinevusi.

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 16. 01. 2004. 11:06

Selle rapid rise/low normal konstruktsiooni puhul saab tagakäikari survevedru olema nõrgim lüli. Kogu ülesse käiguvahetus jääb lootma, et kett haakub vedru survel, suurema hammaka õige soonega. Kui vedru peaks äraväsima või sooned on ummistunud, siis vist on suuremate hammakate suunas käiguvahetusel kriips peal. :?
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kasutaja avatar
Ereliukas
Testisõitja
Postitusi: 788
Liitunud: 18. 02. 2003. 12:26

Postitus Postitas Ereliukas » 16. 01. 2004. 11:14

Mulluse hooaja sõitsin rapid-rise xtr käikariga.
Vahetas suurematele ketastele väga hästi ja ilmselt on vedru tehtud
piisava vastupidavusega, mis muidugi ei välista aegade jooksul selle suremist.
Asja juures on loomulikult võtmesõna ikka: kõrid-trossid.

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 16. 01. 2004. 11:31

Ereliukas kirjutas:Mulluse hooaja sõitsin rapid-rise xtr käikariga.
Vahetas suurematele ketastele väga hästi.
Kas sinu tagahammakatel on miskid spetsiaal rapid-rise sooned või kasutad tavakassetti.:roll: shimano ju rõhutab 8) , et: Mathematically, there are only a few places where a gap in the chain will line up with a tooth on the next sized sprocket. Shimano?s sprockets are masterfully carved to persuade the chain to swerve off at a precise point on the first cog, so it can latch onto the next cog at another deformed section....
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kasutaja avatar
Ereliukas
Testisõitja
Postitusi: 788
Liitunud: 18. 02. 2003. 12:26

Postitus Postitas Ereliukas » 16. 01. 2004. 11:44

mart kirjutas: Kas sinu tagahammakatel on miskid spetsiaal rapid-rise sooned või kasutad tavakassetti.:roll:
Absoluutselt tavalist lx kassetti. ketid olid Hg 73 ja 2x sram 99

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 17. 01. 2004. 15:30

mart kirjutas: Kas sinu tagahammakatel on miskid spetsiaal rapid-rise sooned või kasutad tavakassetti.:roll:
mul oli kogu suvise hooaja uus XTR ja 7.0 kassett. no problems. kusjuures tõuse võtan kerides, seega 28 ja 32 ka tihti töös. pigem mäletan möödunud kevadest kus 28 ka 32 ei pidanud ketti korralikult peal kuna XT tagakäikaris olid juba nii suured lõtkud. uus tagavahetaja lahendas probleemi täielikult.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

vaikija
Rattur
Postitusi: 384
Liitunud: 22. 02. 2003. 17:29

Postitus Postitas vaikija » 17. 01. 2004. 18:23

Kasutasin ka kunagi pahupidi xtr-i ja minu meelest oli see tavapärasest parem lahendus.

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 21. 06. 2004. 19:52

matts kirjutas: kas 04XT Rapid Rise hakkab tööle koos sellise kooslusega nagu Deore shifterid...
Mul on 04 rattal tehasevarustuses kombinatsioon: Deore (SL-M510, Mega-9 Shift) koos 04XT Rapid Rise tagakäikariga. Ju siis mingi aja on nende koostöötamine tagatud :?
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

matts
Rattur
Postitusi: 199
Liitunud: 25. 04. 2004. 10:50

Postitus Postitas matts » 21. 06. 2004. 19:58

mart kirjutas:Mul on 04 rattal tehasevarustuses kombinatsioon: Deore (SL-M510, Mega-9 Shift) koos 04XT Rapid Rise tagakäikariga. Ju siis mingi aja on nende koostöötamine tagatud :?
Jõudsin juba enda posti siit maha lasta, kuna kõrvalthreadis tekkis umbes sama diskusioon.

Aga miks mingi aja ja see kahtlane nägu? :)

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 21. 06. 2004. 20:09

matts kirjutas:
mart kirjutas:Mul on 04 rattal tehasevarustuses kombinatsioon: Deore (SL-M510, Mega-9 Shift) koos 04XT Rapid Rise tagakäikariga. Ju siis mingi aja on nende koostöötamine tagatud :?
Jõudsin juba enda posti siit maha lasta, kuna kõrvalthreadis tekkis umbes sama diskusioon.

Aga miks mingi aja ja see kahtlane nägu? :)
Ma ei ole Shimano austaja, eriti teades , kuidas too end võõraste sulgedega ntx endisaegse Suntouri koopiatega ehib. :x mis puutub minu kombinatsiooni rapidXT+tavaDeore, siis teoreetiliselt peaks Deore suht nobedalt otsad andma (ta ju lahjemast klassist). Ei saa ka hästi aru, kuidas saab üks ja sama shifter, ühel juhul töötada survele, teisel juhul tõmbele. St tava & rapid-rise klõpsuvad shifteri sisehammakatel erinevas suunas samaväärselt :?
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kasutaja avatar
Jack
Rattur
Postitusi: 226
Liitunud: 30. 06. 2003. 20:01

Postitus Postitas Jack » 21. 06. 2004. 20:36

Rapid rise on minu maitse järgi palju parem kui tavaline XTR. "Kergemaks" vahetamine käib lihtsalt ning see töötab. Seda tagant suuremale vahetust on tihti "ootamatult" vaja.

Olen sõitnud mõlema XTR-iga ja pooldan rapid rise tüüpi vahetajat. Minu arust klassi võrra parem kui tavaline.

vaikija
Rattur
Postitusi: 384
Liitunud: 22. 02. 2003. 17:29

Postitus Postitas vaikija » 21. 06. 2004. 22:19

Mida hr mart mõtles selle shifteri survele ja tõmbele töötamise all :?:

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 22. 06. 2004. 07:07

vaikija kirjutas:Mida hr mart mõtles selle shifteri survele ja tõmbele töötamise all :?:
kardan, et mardil on jäänud käikarite konstruktsioonierinevus märkamata, ehk selles kuulsas parallelogrammmehhanismis paikneb vedru RR süsteemis vastupidiselt tavalisele. shifter lenksul tirib ikka trossi samamoodi ja käikari vedru tirib seda taas vastupidises suunas. lihtsalt ühel juhul liigub käikar vedru toimel sissepoole, teisel juhul väljapoole.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Vasta

Mine “Jupid”