2 küsimust
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
- kristjan07
- Rattur
- Postitusi: 856
- Liitunud: 03. 04. 2004. 18:25
2 küsimust
1. küsimus: Mis järjekorras tuleks alustada varustuse ostmist just riietuse poole pealt? nt. mis järjekorras osta särk, püksid, kindad, kiiver jne. jne. Mis nagu kõige tähtsam on?
2. küsimus: Kas on kindlat vahet, et meest ja naiste sõidusärk? On mingeid kindlaid tunnuseid?
On küll lollakad küsimused ise ka tean
Ette tänades...
2. küsimus: Kas on kindlat vahet, et meest ja naiste sõidusärk? On mingeid kindlaid tunnuseid?
On küll lollakad küsimused ise ka tean
Ette tänades...
Re: 2 küsimust
kuskil oli seda käsitletud, kuid ma arvan, et....kristjan07 kirjutas:1. küsimus: Mis järjekorras tuleks alustada varustuse ostmist just riietuse poole pealt? nt. mis järjekorras osta särk, püksid, kindad, kiiver jne. jne. Mis nagu kõige tähtsam on?
2. küsimus: Kas on kindlat vahet, et meest ja naiste sõidusärk? On mingeid kindlaid tunnuseid?
On küll lollakad küsimused ise ka tean
Ette tänades...
1. kiiver (turavlisus ennekõike)
2. püksid (küll tead, kui rohkem sõitnud oled)
3. sõidukingad (omast kogemusest ei tea, kuid...)
4. kindad
5. särk
teise küsimuse vastust ei oskagi anda....
Nii, püüan oma väikese tarkusega kah siis abiks olla.
Esmalt siis kiiver, nagu siin enne on juba öelduud. Turvalisus on tõesti esimene asi, millele tähelepanu pöörata.
Teiseks vast püksid. On vägagi suur vahe sõita spetsiaasete rattapüksetga, enamusel neist on ka pehmendus tagumiku all, nn pampers.
Kolmandaks kindad ja prillid. Kinnastega on samuti hoopis teine tunne sõita. Kõigepealt kaitsevad nad käsi villide eest, mis ikka vahest tihedalt sõites tulevad. Teiseks kaitsevad nad peopesi kukkumisel. Muidugi kasvab ka sinna uus nahk, kuid ma pakuksin, et on parem, kui nahk alles jääb. Prillid ei lase silma sattuda nõmedatel sitikatel. Endal oli küll veel enne prillide olemasolu probleeme sitikate ja tee-tolmuga.
Neljandaks siis kauaoodatud särk. Kindlasti oled tundnud, kui nõme on sõita tavalise higist läbi imbunud särgiga. Spets rattasärk ei ime higi endasse ja hingab.
Viiendaks VÕIB osta kingad. Need ei ole nii tähtsad, kuid kui osaled võistlustel, parandavad nad üksjagu su tulemusi.
Esmalt siis kiiver, nagu siin enne on juba öelduud. Turvalisus on tõesti esimene asi, millele tähelepanu pöörata.
Teiseks vast püksid. On vägagi suur vahe sõita spetsiaasete rattapüksetga, enamusel neist on ka pehmendus tagumiku all, nn pampers.
Kolmandaks kindad ja prillid. Kinnastega on samuti hoopis teine tunne sõita. Kõigepealt kaitsevad nad käsi villide eest, mis ikka vahest tihedalt sõites tulevad. Teiseks kaitsevad nad peopesi kukkumisel. Muidugi kasvab ka sinna uus nahk, kuid ma pakuksin, et on parem, kui nahk alles jääb. Prillid ei lase silma sattuda nõmedatel sitikatel. Endal oli küll veel enne prillide olemasolu probleeme sitikate ja tee-tolmuga.
Neljandaks siis kauaoodatud särk. Kindlasti oled tundnud, kui nõme on sõita tavalise higist läbi imbunud särgiga. Spets rattasärk ei ime higi endasse ja hingab.
Viiendaks VÕIB osta kingad. Need ei ole nii tähtsad, kuid kui osaled võistlustel, parandavad nad üksjagu su tulemusi.
- kristjan07
- Rattur
- Postitusi: 856
- Liitunud: 03. 04. 2004. 18:25
See oleneb muidugi rajast. Nii ei oskagi kohe öelda, kui palju täpselt. Siin on sellele kindlasti täpsemaid vastajaid. Ma arvan, et raskemal metsarajal või kus iganes, on sul kindlasti olnud probleeme sellega, et jalad tulevad pedaalidelt maha või ei püsi pedaalidel. No mitte nüüd päris nii, aga kuna kindlasti oled seda kogenud, kui oled natuke tõsisem sõitja, saad ehk aru. Kuna clipless-idega on jalad pedaalide küljes, parandavad need natuke raja läbimise kiirust. Ja siit ongi minu poolt sulle küsimus- mitu km läbid aastas? Ehk siis kas oled tõsisem sõitja või harrastaja, võib arvata, et oled, kuna hakkad soetama riideid.kristjan07 kirjutas:Kui palju on üksjagu?P kirjutas:Viiendaks VÕIB osta kingad. Need ei ole nii tähtsad, kuid kui osaled võistlustel, parandavad nad üksjagu su tulemusi.
-
- Rattur
- Postitusi: 156
- Liitunud: 21. 07. 2003. 16:17
teadmatus on õndsusGreen_Day kirjutas:Ma sõidan siiani tossudes ning.....ei teagi paremat tahta.
Kristjan07 küsib:
on vahe.2. küsimus: Kas on kindlat vahet, et meest ja naiste sõidusärk? On mingeid kindlaid tunnuseid?
Naistel lõige erinev.
Naine paneb üldjuhul meeste lõikega särgi selga
aga mees naistele mõeldut ei pane(ei sobi).
Sai kevadel hakatud ka sõitma. Enne seda polnud miskit erivarustust. Vajalikkuse järgi sai siis soetatud:
kindad, pika sõrmega (kuradi külm oli ilma ja lumelauakindaga hakkas sitaks palav)
treki pampersiga alukad, nendega koos sai kasutataud talviseid jooksupükse (pükstel nüüdseks tagumik läbipaistev, osta rattapüksid , tuleb odavam)
salomoni mütsike, aitas soojemate ilmadega
Seejärel särk ja kilejopp (baltijaamaturu ekstra, uued aga pleekinud, t-särk ei olnud maanteel just suurem asi)
kiiver (me bad, samas clubbersite vihje citymarketi kiivrileti kohta aitas hädast)
lühikesed püksid koos paksema pampersiga
plaanis on nüüd clipless mtb jalats ja pedaal
kindad, pika sõrmega (kuradi külm oli ilma ja lumelauakindaga hakkas sitaks palav)
treki pampersiga alukad, nendega koos sai kasutataud talviseid jooksupükse (pükstel nüüdseks tagumik läbipaistev, osta rattapüksid , tuleb odavam)
salomoni mütsike, aitas soojemate ilmadega
Seejärel särk ja kilejopp (baltijaamaturu ekstra, uued aga pleekinud, t-särk ei olnud maanteel just suurem asi)
kiiver (me bad, samas clubbersite vihje citymarketi kiivrileti kohta aitas hädast)
lühikesed püksid koos paksema pampersiga
plaanis on nüüd clipless mtb jalats ja pedaal
eat more, fat needed for workout
Kogu sõiduvarustus on tähtis ja naljakas on see, et kui mingi hetkeni oled nõus veel kompromissidega stiilis "ah, saan paljakäsi ka hakkama", siis peale hea varustusega sõitmist ei taha mingitest vanaema käpikutest ja vahtkummist slemmist enam kuuldagi
Ratas ja sõitja muu varustus peaksid olema omavahel tasakaalus, siis ei juhtu üheski olukorras halbu üllatusi. Minu meelst on üks suurimaid vigu see, kui aetakse ratast ostes iga grammi taga, ostetakse kalleid ja ultrakergeid steme ja sadulatorusid ning selle tulemusena jäävad rahapuudusel ostmata kiiver, kindad, soe pesu, head sokid jne. Eesti kliimas võid suvel kuu aega kasvõi palja p.... sõita, aga ülejäänud ajal aastas maksab juba sant riietus ennast kiiresti kätte. Seega soovitaks 10-20% ratta hinnast muu varustuse peale kulutada ja nauding on iga ilmaga tagatud.
Ratas ja sõitja muu varustus peaksid olema omavahel tasakaalus, siis ei juhtu üheski olukorras halbu üllatusi. Minu meelst on üks suurimaid vigu see, kui aetakse ratast ostes iga grammi taga, ostetakse kalleid ja ultrakergeid steme ja sadulatorusid ning selle tulemusena jäävad rahapuudusel ostmata kiiver, kindad, soe pesu, head sokid jne. Eesti kliimas võid suvel kuu aega kasvõi palja p.... sõita, aga ülejäänud ajal aastas maksab juba sant riietus ennast kiiresti kätte. Seega soovitaks 10-20% ratta hinnast muu varustuse peale kulutada ja nauding on iga ilmaga tagatud.
Huvitav on see tähelepanek, et siin tavaliselt kes nõu küsivad on teada tuntud vanuses, vähemalt nii palju kui ma jutu põhjal oletan.Samas pole neid vanema generatsiooni pühapäevureid siin foorumis nagu eriti märganud, samas kui linnas märkan, piisavalt selliseid inimesi, kes pole peljanud paljuks omale kiiver soetada ( jultunult meie käest nõu küsimatta ), mille hinnaklass jääb paremale poole kilost. Ehk siis vanemate inimeste kogemuse pagasit arvestades polegi kiivri soetamine midagi nii sekundaarne.Samas kui nooremad mõtlevad turvalisuse asemel miski pärast rohkem välimuse peale a?la stiilis et kas nähakse kiivriga nõme välja või ei. Minul oleks kiiver selgelt esikohal, sest kukkuda ohtlikult võid ka väikesel poodi sõidul kus ei kinda ega püksi puudumisel veel nahk ei puneta ja kus pole clippe veel vaja.
Selline oli minu arvamus.
Selline oli minu arvamus.
Viimati muutis maanus, 13. 07. 2004. 23:09, muudetud 1 kord.
Mõned soovitused ka pigem ratta seljas matkajalt kui tõsiselt spordiharrastajalt.
Kuna kiiver on korduvalt mu tervise ja võib olla ka elu päästnud - mitte küll rattasõidus, aga sellisel veespordialal nagu süstaslaalom, siis alustaksin ise kah kiivrist. Olen mitu kiivrit ribadeks saanud ja seetõttu oskan ka rattasõidul kiivrist lugu pidada.
Kuna mu ainsaks rattavõistluseks jääb teatud kohustuste tõttu Tartu Rattamaraton ja ega ma seal kah erilist kiirust taga ei aja, siis mõtlen ennekõike oma sõidumugavuse peale.
Korralikud pikad ja lühikesed püksid, pampersiga - suur samm mugavuse suunas. Ka rattamatkates.
Kindad - eriti pikki lahtise kruusaga teid sõites on oluline vahe. Soovitavalt geeliga.
Korralik soe sõiduvest - külmal aastaajal aitab igasugu reumalaadsed haigused kerest eemal seista.
Sõidusärgina kasutan suusatajate omi - need lihtsalt on olemas.
Aga jalanõude osas kasutan siiani tosse ja korve - matkates on piisav, võiseldes oleks kindlasti prioriteediks cliplessid ja sõidukingad.
Vahur
Kuna kiiver on korduvalt mu tervise ja võib olla ka elu päästnud - mitte küll rattasõidus, aga sellisel veespordialal nagu süstaslaalom, siis alustaksin ise kah kiivrist. Olen mitu kiivrit ribadeks saanud ja seetõttu oskan ka rattasõidul kiivrist lugu pidada.
Kuna mu ainsaks rattavõistluseks jääb teatud kohustuste tõttu Tartu Rattamaraton ja ega ma seal kah erilist kiirust taga ei aja, siis mõtlen ennekõike oma sõidumugavuse peale.
Korralikud pikad ja lühikesed püksid, pampersiga - suur samm mugavuse suunas. Ka rattamatkates.
Kindad - eriti pikki lahtise kruusaga teid sõites on oluline vahe. Soovitavalt geeliga.
Korralik soe sõiduvest - külmal aastaajal aitab igasugu reumalaadsed haigused kerest eemal seista.
Sõidusärgina kasutan suusatajate omi - need lihtsalt on olemas.
Aga jalanõude osas kasutan siiani tosse ja korve - matkates on piisav, võiseldes oleks kindlasti prioriteediks cliplessid ja sõidukingad.
Vahur