Naljakad juhtumid rattatöökodadega

Remont ja hooldus
Vasta
Kasutaja avatar
kalle_100%
Rattur
Postitusi: 158
Liitunud: 30. 06. 2004. 13:22

Naljakad juhtumid rattatöökodadega

Postitus Postitas kalle_100% » 07. 07. 2004. 09:51

Alustasin uut foorumit, et teada saada, millised naljakad asjad teistel seoses ratta töökodadega on juhtunud.

Minu kogemused. Ühel tagarattal sai töökojas vahetatud rumm. Kui läksin sõitma, siis 15 km oli täitsa ok, aga peale üht tõusu otsustas tagaratas pesast välja tulla :D. Õnneks piisas ratta tagasi asetamisest ja tugevamast kinnikeeramisest.

Teine kord juhtus nii, et lasin veel ühel rattal rummud-kassetid ära vahetada. Peale seda sai kolm korda töökojas käidud:
1. Peale 200 m sõitu oli ratas lootusetult kaheksaks, kodarad korralikult pingutamata
2. Peale 5km sõitu sama jama, kodarad täielikult pingutamata.
3. Peale 25km sõitu selgus, et kassett oli liig tihedalt või misiganes, eelviimane käik ei läinud kuidagi sisse.

Tundub, et soovitus kõigile - peale remonti mutikad ise kinni keerata, jooksud üle vaadata jne.
Ratas ribadeks

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Naljakad juhtumid rattatöökodadega

Postitus Postitas erikr » 07. 07. 2004. 10:09

kalle_100% kirjutas:Tundub, et soovitus kõigile - peale remonti mutikad ise kinni keerata, jooksud üle vaadata jne.
mulle tundus juba 2,5 aastat tagasi, et parim mehann minu rattale olen mina ise. peale kummipurunemiste pole mul iial ühtegi rattaga seotud ikaldust ega probleemi olnud ei võistlusel ega niisama.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

cowrider
Rattur
Postitusi: 717
Liitunud: 30. 05. 2003. 10:02

Postitus Postitas cowrider » 07. 07. 2004. 22:00

Mina olen lasknud ühes odavas kohas laotud tagajooksu teises poes üle pingutada, sest keset pärapõrgut avastasin, et ratas ei taha pidurite vahelt läbi mahtuda ja osad kodarad lahti. Keerasin näpuga kodarad kinnimasse ja sai sõita. Kokkuvõttes ei tulnud odav.

njor71de
Rattur
Postitusi: 2
Liitunud: 14. 07. 2004. 14:23

pettunud hoolduses

Postitus Postitas njor71de » 14. 07. 2004. 14:52

viisin vahetult enne Värska MTBO-d ratta hooldusesse. Kaks korda rõhutasin, et tagapidurid on kõige olulisemad, mis vaja välja vahetada. Ja kui siis ratta ära tõin (tohutu kiiruga ei kontrollinud üle ka), siis alles stardis avastasin, et pidurid on täiesti puutumata. Kuigi igasuguste muude asjade eest oli hinnalisa kõvasti pandud.
Moraal - kõik vaata üle, mis teha palusid, lisaks tee ka need asjad ise üle :)

Kasutaja avatar
erko
Rattur
Postitusi: 362
Liitunud: 10. 09. 2003. 11:38

Re: pettunud hoolduses

Postitus Postitas erko » 14. 07. 2004. 15:30

njor71de kirjutas:Moraal - kõik vaata üle, mis teha palusid, lisaks tee ka need asjad ise üle :)
Teine moraal: ära kunagi mine otse hooldusest võistlema :idea: :)

njor71de
Rattur
Postitusi: 2
Liitunud: 14. 07. 2004. 14:23

pettunud

Postitus Postitas njor71de » 14. 07. 2004. 15:33

no aga kiireks läks ju.... :)

Kasutaja avatar
Pierre
Rattur
Postitusi: 197
Liitunud: 16. 06. 2004. 16:02

Postitus Postitas Pierre » 14. 08. 2004. 10:49

meeskond......!.....kõik ratta hooldused ei ole sellised kus jäetakse pärast kodarate pingutamist velg läbi vajutamata......või sootuks.....pärast nt. kummiparandust ratas kinni keeramata......!......aga jutt sellest et "kõige parem mehann, oled ise ja et kunagi pole midagi muud juhtunud, kui vaid kummiparandused".....!.....kas sa ei sõida või on su ratas risu?! :shock:

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 14. 08. 2004. 11:34

damn kirjutas:aga jutt sellest et "kõige parem mehann, oled ise ja et kunagi pole midagi muud juhtunud, kui vaid kummiparandused".....!.....kas sa ei sõida või on su ratas risu?! :shock:
mu rataste kohta vaata profiilist, pildid on albumis vastavas kategoorias. sõidan ca 6000 aastas. seda pole küll teab mis palju kuid mulle piisab.
kindlasti leiab kuskilt nipet-näpet timmida kuid nagu ütlesin - mu velod pole mind kordagi alt vedanud. ka sellest mulle piisab. mehaanikaga olen ilmselt tegelenud kauem kui sul eluaastaid.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
Gunnar
Rattur
Postitusi: 1194
Liitunud: 11. 04. 2003. 14:33

Postitus Postitas Gunnar » 16. 08. 2004. 07:23

damn kirjutas:kas sa ei sõida või on su ratas risu?! :shock:
Mis kärbes sind küll hammustas? Foorumit lugedes võib veenduda, et paljud "kõvad" sõitjad on oma velo hooldamise peale mihklid ja vaevalt et nad risuga sõidavad. Ise küll end sinna kategooriasse ei sea, kuid kuna pole loomult kobakäpp, siis kah sellega seni üldiselt hakkama saanud. Aga mis on rattal sellist, mida sõitja ise ei suuda hooldada pärast mõningast harjutamist?

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Postitus Postitas Rom » 16. 08. 2004. 08:30

Gunnar kirjutas:........ Aga mis on rattal sellist, mida sõitja ise ei suuda hooldada pärast mõningast harjutamist?
Ei olegi.
Vahest tuleb vajadus spets tööriistade järele.

Kasutaja avatar
huko
Rattur
Postitusi: 556
Liitunud: 24. 02. 2003. 00:46

Postitus Postitas huko » 16. 08. 2004. 08:33

Tagaamort... Koduste vahenditega ei saa mitte seda va lämmastiku sinna pumbatud... :cry:
Signature sucks! Pilt

priv
Rattur
Postitusi: 61
Liitunud: 04. 04. 2003. 17:22

Postitus Postitas priv » 16. 08. 2004. 08:35

Gunnar kirjutas:
"... Aga mis on rattal sellist, mida sõitja ise ei suuda hooldada pärast mõningast harjutamist?"
Mitte miskit.
Kui ikka usaldusväärset (sõber, sõidukaaslane) mehanni ei ole, siis on isetegemine raudselt kõige ratsionaalsem.
Samas, kel jagub aega, raha ja närve ...
Põmmpea = kiivrita rattur

Kasutaja avatar
Pierre
Rattur
Postitusi: 197
Liitunud: 16. 06. 2004. 16:02

Postitus Postitas Pierre » 16. 08. 2004. 12:47

ei noh õige muidugi.......kui olla tehnika-sõber......tõesti pole hooldamisega probleemi.......aga remontida/upgrade?ida?.....see kõik eeldab päris palju, päris kalleid riistu(kui korraliku tööd teha, mõtlen)......ja olgem ausad......paljudel meist need kodus on?........mõni(ka mina, ma arvan) pole kõiki neid riistu elus näinudki........muidugi on asi lihtsam kui vaid oma velo peale spetsialiseeruda.......ja vaid selleks vajalikud riistad hangid.......a me ei paranda ju enam 1käigulisi "Saljut"?e.. :lol: ....kui ikka korralik võistlustehnika on......läheb raha üksjagu....... :(

Kasutaja avatar
Rivo
Rattur
Postitusi: 2845
Liitunud: 19. 05. 2003. 11:02

Postitus Postitas Rivo » 16. 08. 2004. 13:04

Ei tea, kas ma nüüd mingi laiskvorst aga...enamus asju lasen ratta juures ikka teeninduses teha. Eks muidugi, nipet-näpet teen ikka ise, aga nt. amordi hooldus - ei riski küll ise selle kallale minna.

Kasutaja avatar
alar
Rattur
Postitusi: 507
Liitunud: 03. 01. 2004. 21:48

Postitus Postitas alar » 16. 08. 2004. 18:07

Rivo kirjutas:Ei tea, kas ma nüüd mingi laiskvorst aga...enamus asju lasen ratta juures ikka teeninduses teha. Eks muidugi, nipet-näpet teen ikka ise, aga nt. amordi hooldus - ei riski küll ise selle kallale minna.
Mul täpselt samad sümptoomid.

änts
Rattur
Postitusi: 64
Liitunud: 08. 10. 2003. 10:19

Re: Naljakad juhtumid rattatöökodadega

Postitus Postitas änts » 21. 08. 2004. 20:38

kalle_100% kirjutas:Alustasin uut foorumit, et teada saada, millised naljakad asjad teistel seoses ratta töökodadega on juhtunud.

Minu kogemused. Ühel tagarattal sai töökojas vahetatud rumm. Kui läksin sõitma, siis 15 km oli täitsa ok, aga peale üht tõusu otsustas tagaratas pesast välja tulla :D. Õnneks piisas ratta tagasi asetamisest ja tugevamast kinnikeeramisest.

Teine kord juhtus nii, et lasin veel ühel rattal rummud-kassetid ära vahetada. Peale seda sai kolm korda töökojas käidud:
1. Peale 200 m sõitu oli ratas lootusetult kaheksaks, kodarad korralikult pingutamata
2. Peale 5km sõitu sama jama, kodarad täielikult pingutamata.
3. Peale 25km sõitu selgus, et kassett oli liig tihedalt või misiganes, eelviimane käik ei läinud kuidagi sisse.

Tundub, et soovitus kõigile - peale remonti mutikad ise kinni keerata, jooksud üle vaadata jne.
Kui ostsin oma esimese ratta ,peale esimest pidurdust oli tagumine ratas risti all ja ei käinud raami vahelt läbi .õnneks mulle see ratas eriti ei meeldinudki,praeguseks olen leidnud usaldusväärse poe ja mehaanikud 8)
põletame maanteid.

Suusataja
Rattur
Postitusi: 116
Liitunud: 20. 03. 2004. 16:14

Postitus Postitas Suusataja » 02. 09. 2004. 08:53

Nalja pole palju saanud, aga peaaegu iga kord, kui saan ratta hooldusest tagasi kommentaariga - nüüd on kõik tipp-topp- ei veere see üldse.

Ei tea, kas pannakse piduritrossid nii pingule, et pöid, mis ilmselt ei ole ideaalselt sirge ka timmimise järel käib klotsidele vastu...
Või on äkki pidurid ise kuidagi vedelad ja jäävad klotsid pärast pidurdamist kuidagi peale :?:
...või on jooksud nii pehmed, et lähevad kohe kõveraks kui poe lävepakust üle sõidan :!: :wink:

Misiganes see ka poleks, aga tipp-topp see ei ole :roll:

Ma ei viitsi tehnikaga tegeleda aga kahjuks ainult nii ka läbi ei saa, et saad hooldusest ratta ja sõidad.

Peeter
Rattur
Postitusi: 227
Liitunud: 16. 04. 2003. 16:09

Postitus Postitas Peeter » 02. 09. 2004. 09:03

Suusataja kirjutas:Nalja pole palju saanud, aga peaaegu iga kord, kui saan ratta hooldusest tagasi kommentaariga - nüüd on kõik tipp-topp- ei veere see üldse.
Tuttav tunne. Viimane kord kui ratas hoolduses käis oli tagumine pidur täitsa kinni "timmitud". Ja naljakas ei olnud üldse :? .

Vasta

Mine “Hooldus”