Maastikukummi maksimaalne rõhk ja mõju sisekummile.

Kummidele kohe oma foorum ;-)
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
Kasutaja avatar
Gunnar
Rattur
Postitusi: 1194
Liitunud: 11. 04. 2003. 14:33

Maastikukummi maksimaalne rõhk ja mõju sisekummile.

Postitus Postitas Gunnar » 16. 08. 2004. 10:14

Endall tegu rocksteriga (2.1'' kevlar), nendel max rõhk 5.5 bar-i ja kui sai põrandapump muretsetud, siis ka proovisin selle rõhu ära. Selline tunne oli, et kui 5.5 sisse sain, siis ratas lausa võbises rõhu käes ja järgmisel hetkel viskas sisekummi mantli alt välja ja puruks. Krt, küll ehmatas alles.

Nüüd, reede, tahtsin minna maanteele ja panin 4.5 rocksterisse (ennegi seda teind) ning Nokian Light (-2.3'') sisekumm andis otsad ilma välja karrgamata, lihtsalt "rebenes" pöia poolt.

Et on kellelgi õnnestund rocksterisse 5.5 edukalt sisse saada?
Ja teiseks, et mis üldse peaks juhtuma, kui ületad max rõhu? Teoreetiliselt mantel ju just väga kergelt alla ei anna, aga samas see, et sisekummi ääre alt välja viskas, ei ole ka normaalne. Ja sisekummi puruks pumpamine, siin ma lihtsalt kahtlustan et oli praak või lihtsalt väike täke juba sisse tulnud, sest sisekumm ei võta ju seda rõhku ise vastu vad kannab selle mantlile üle.

cowrider
Rattur
Postitusi: 717
Liitunud: 30. 05. 2003. 10:02

Postitus Postitas cowrider » 16. 08. 2004. 10:27

Sama kumm ja maxiga küll sõidetud. Ma tavaliselt lükkangi maksimaalse lubatud sisse ja vajadusel lasen hiljem tühjemaks. Selle kummiga sai asfalti maxiga sõidetud. Millega sa rõhku mõõdad ja kas presta ventiiliga sisekumm? Ma mõõdan schwalbe mõõdikuga. Sisekumm oli vist tavaline IRC deluxe tube 26 x 1.9-2.1. Pöid mavic x139.

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2049
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Postitus Postitas UrmasL » 16. 08. 2004. 10:36

Ülerõhk võib väliskummi ära lõhkuda küll. Või vähemalt vigastada. Mul juhtus selline lugu, et lasin bensuka kompressorist UST kummile veidi rohkem rõhku, et lööks randid paika korralikult. Ühel hetkel käis siuke litter, et lõi kurdiks. Rõhk oli kummi üle pöia visanud. Selle tulemusena kummis mingid kihid vms. rebenesid. Õhku küll peab, kuid viskab silmnähtavalt. Pöid ise on täiesti sirge. Kumm siis Hutc. Python UST.

Kasutaja avatar
Gunnar
Rattur
Postitusi: 1194
Liitunud: 11. 04. 2003. 14:33

Postitus Postitas Gunnar » 16. 08. 2004. 11:34

cowrider kirjutas:Sama kumm ja maxiga küll sõidetud. Ma tavaliselt lükkangi maksimaalse lubatud sisse ja vajadusel lasen hiljem tühjemaks. Selle kummiga sai asfalti maxiga sõidetud. Millega sa rõhku mõõdad ja kas presta ventiiliga sisekumm? Ma mõõdan schwalbe mõõdikuga. Sisekumm oli vist tavaline IRC deluxe tube 26 x 1.9-2.1. Pöid mavic x139.
manomeeter pumbal (hea noname NRP-st) ja pöiaks x221, aga enam küll ei julge 5.5 sisse panna. Tegelt kevad-sügis hooajaks on asfaldikummid olemas, aga hooaja sees ei viitsi neid vahetada.

cowrider
Rattur
Postitusi: 717
Liitunud: 30. 05. 2003. 10:02

Postitus Postitas cowrider » 16. 08. 2004. 14:46

Mul on ka see pump olemas - selle manomeeter näitab mul õigesti. Samas seda Rockster Pro rehvi on suht tülikas peale panna, sest on nii vedel, et kipub maha tulema - võib olla asi ongi selles, et rehv polnud päris tsentris. Ei tea, igatahes kui selle rehvi alla panen, siis pumpan ikka max täis ja eks ole näha. Enne sügist pole vist vajadust. Põrandapumbaga pole seda pumbanud - käsipumbaga täitub aeglasemalt.

Kirsa
Rattur
Postitusi: 4006
Liitunud: 24. 02. 2003. 23:38

Postitus Postitas Kirsa » 16. 08. 2004. 14:51

Kuna enamus maastikukumme on lubatud kuni 4.5 atti, siis võib olla on õhukummid ka arvestatud kuni selle piirini. Rockster oma 5.5 atiga on erand. Aga milleks seda 5.5-t atti sinna vaja on? Asfaldisõiduks?
Rockster on tegelikult väga kehva veeremisega asfaldil - võrreldes nende kummidega mida mul on juhust olnud proovida: Conti twister, Ritchey Innovader, IRC Mythos XC Slick, et ei tasu vaeva.

cowrider
Rattur
Postitusi: 717
Liitunud: 30. 05. 2003. 10:02

Postitus Postitas cowrider » 16. 08. 2004. 14:58

Nyyd läheb jutt Rocksteri veeremisomaduste peale, mis ei ole selle teema mõte. Kui tuleb sõita vaheldumisi asfalt/mets, siis on ikka mõtet rõhku vahetada, mitte varurehvi kaasas vedada. Sinupoolt mainitud rehvid on slickimad - loogiline, et veerevad siledal kõval pinnasel paremini. Teistes oludes on võib olla Rockster üle. Iseasi tõesti, kui suur on asfaldil Rockster Pro veeremise vahe 4.5-5.5. Ei tea.

Kirsa
Rattur
Postitusi: 4006
Liitunud: 24. 02. 2003. 23:38

Postitus Postitas Kirsa » 16. 08. 2004. 15:11

Sorry. Rockster veereb tõesti paremini kui maapinnaga puutub kokku ainult tema keskmine tihe osa. Raske mehe korral tuleb sedasi tõesti 5 atti sinna sisse lüüa. Maastikukonfiguratsioonis kui isegi raske kodaniku korral on 3.5 või vähem atti õhku sees puutub ka äär vastu maapinda ja sedasi veeremine halveneb.

Kasutaja avatar
Gunnar
Rattur
Postitusi: 1194
Liitunud: 11. 04. 2003. 14:33

Re: Maastikukummi maksimaalne rõhk ja mõju sisekummile.

Postitus Postitas Gunnar » 27. 08. 2004. 14:38

Gunnar kirjutas:Endall tegu rocksteriga (2.1'' kevlar), nendel max rõhk 5.5 bar-i ja kui sai põrandapump muretsetud, siis ka proovisin selle rõhu ära. Selline tunne oli, et kui 5.5 sisse sain, siis ratas lausa võbises rõhu käes ja järgmisel hetkel viskas sisekummi mantli alt välja ja puruks. Krt, küll ehmatas alles.
Eila "avastasin" mavicu lehelt, et x221 soovitud rõhk 2.1 kummile on 4 bar-i, seega sinna see kala maetud ongi.

Kasutaja avatar
Intzz
Rattur
Postitusi: 129
Liitunud: 08. 05. 2003. 22:30

Postitus Postitas Intzz » 28. 08. 2004. 17:35

mööda küsimus -
kui kummile väntad 4,5 sisse kas sellel üldse mingit pidamist maapinnaga ka on?
kas tõesti on veerevus tähtsam kui haakuvus?

Kasutaja avatar
Lauri
Rattur
Postitusi: 611
Liitunud: 31. 03. 2003. 16:36

Postitus Postitas Lauri » 28. 08. 2004. 21:12

Intzz kirjutas:mööda küsimus -
kui kummile väntad 4,5 sisse kas sellel üldse mingit pidamist maapinnaga ka on?
kas tõesti on veerevus tähtsam kui haakuvus?
Parajalt mööda küsimus jah :P Veerevus asfaldil olla esmatähtis. Tegelikult oleneb olukorrast, st tuleb leida vastava võistlus jaoks õige rõhk. XC-s enam ei ole veerevus enam nii tähtis, tuleb juba arvestada pinnase eripärasi (kas on kivine või pehme jne) .
velo.clubbers.ee

Vasta

Mine “Kummid”