kiilpöidade ja tavapöidade vahe

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
Kasutaja avatar
x.0
Rattur
Postitusi: 21
Liitunud: 16. 08. 2004. 18:34

kiilpöidade ja tavapöidade vahe

Postitus Postitas x.0 » 18. 08. 2004. 12:11

mis vahe on kiilpöidadel ja tavalistel pöidadel?
tasa väntad kaugele jõuad (sest ratas ei lähe katki)

KristjanS
Rattur
Postitusi: 2833
Liitunud: 26. 04. 2003. 09:41

Re: kiilpöidade ja tavapöidade vahe

Postitus Postitas KristjanS » 18. 08. 2004. 13:00

x.0 kirjutas:mis vahe on kiilpöidadel ja tavalistel pöidadel?
Kiilpöiaga jooksud
Campagnolo Bora
Campagnolo Eurus
Tavalise pöiaga jooksud
Campagnolo Proton
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...

Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 18. 08. 2004. 13:02

ehk funktsionaalsuse seisukohast on kiilpöid tugevam, jäigem, veereb paremini....
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Re: kiilpöidade ja tavapöidade vahe

Postitus Postitas mart » 18. 08. 2004. 13:03

x.0 kirjutas:mis vahe on kiilpöidadel ja tavalistel pöidadel?
kiilpöid on vist MTB puhul miski släng. Umbes sama värd nagu Author-i rattareklaamid, kus mainitakse pöidade asemel järjekindlalt velgesid. :evil:
Kui sa enamuse (va Mavic jms) pöiad kokkupuute otstest lahti murrad, siis näed, et otsad on omavahel kiiludega ühendatud.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kirsa
Rattur
Postitusi: 4005
Liitunud: 24. 02. 2003. 23:38

Postitus Postitas Kirsa » 18. 08. 2004. 13:15

erikr kirjutas:ehk funktsionaalsuse seisukohast on kiilpöid tugevam, jäigem, veereb paremini....
Tavaline on siis kergem, kiirendab paremini?...

KristjanS
Rattur
Postitusi: 2833
Liitunud: 26. 04. 2003. 09:41

Postitus Postitas KristjanS » 18. 08. 2004. 13:25

Kirsa kirjutas:
erikr kirjutas:ehk funktsionaalsuse seisukohast on kiilpöid tugevam, jäigem, veereb paremini....
Tavaline on siis kergem, kiirendab paremini?...
kergem küll aga kiilpöid lõikab tuult paremini,seega ka kiirem :wink: 8)
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...

Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Postitus Postitas Mati » 18. 08. 2004. 13:41

Mul on meeles TDF teleülekandest etapist mis läbis Paris-Rubaix munakivi lõigu, et paljud sel etapil loobusid kiilpöiast tavapöia vastu, kuna tavapöiaga pidi taolisel pinnasel olema väiksem tõenäolisus kummi lõhkuda. Ei saanud siis päris täpselt aru asja tehnilisest loogikast, eks see inglise keelne terminoloogia on mul ka nats kehva, eriti kui asja seletab vanameister Kelly oma tugeva iiri aktsendiga :D .
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

mart2
Rattur
Postitusi: 839
Liitunud: 30. 06. 2003. 01:00

Postitus Postitas mart2 » 18. 08. 2004. 13:59

Mati kirjutas:Mul on meeles TDF teleülekandest etapist mis läbis Paris-Rubaix munakivi lõigu, et paljud sel etapil loobusid kiilpöiast tavapöia vastu, kuna tavapöiaga pidi taolisel pinnasel olema väiksem tõenäolisus kummi lõhkuda. Ei saanud siis päris täpselt aru asja tehnilisest loogikast, eks see inglise keelne terminoloogia on mul ka nats kehva, eriti kui asja seletab vanameister Kelly oma tugeva iiri aktsendiga :D .
Juhtusin ka sõitu Eurospordist vaatama ja minu arusaamaks jäi, et tavapöid ei ole nii jäik ning annab munakividel 'mängida', s.t väiksem võimalus läbilöögiks.
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...

Kasutaja avatar
x.0
Rattur
Postitusi: 21
Liitunud: 16. 08. 2004. 18:34

Postitus Postitas x.0 » 19. 08. 2004. 13:00

küsiks ka siin kohal mida annab pöiale freesitud külg
tasa väntad kaugele jõuad (sest ratas ei lähe katki)

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 19. 08. 2004. 13:08

x.0 kirjutas:küsiks ka siin kohal mida annab pöiale freesitud külg
pidur võtab siledal pinnal paremini ja ühtlasemalt. pöia valmistamiseks kasutatava profiili küljed on reeglina ka eelnevalt töödeldud mingi materjali kõvadust tõstva tehnoloogiaga.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 19. 08. 2004. 13:18

x.0 kirjutas:küsiks ka siin kohal mida annab pöiale freesitud külg
http://alexrims.com/tech_wallfinish.htm
ja lisaks tutvu ülejäänud Technology teemadega :wink:
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Vasta

Mine “Jupid”