Kas annad manöövrist märku?
Kas annad manöövrist märku?
Tuli selline mõte, kui nägin üle pika aja üht sõitjat märku andmas.
Pean silmas just linnaliikluses sõites.
Pean silmas just linnaliikluses sõites.
vasakpöörde puhul on ju loomulik anda käega märku. juhul kui muidugi tagant mõni auto tuleb. enne vasakpööret vaatan alati selja taha! tegelikult vaatan maanteel niisama sõites ka pidevalt selja taha. kui sulle keegi ikka kunagi on tagant sisse sõitnud on raske mitte vaadata kuuldes tagant autot lähenemas
No jah, liikluseeskirjades kohustub rattur vist vasakpöörde ajal märku näitama jah. Aga ma ütlesin seda sellepärast, et ma ei ole eriti kõva mees märku andma. Tiheda liikluse puhul muidugi annan. No jah, siin Pärnus on palju väiksem liiklus kah. Ja linnast välja jõudmiseks ei pea nii palju seal linna vahel sõitma kah.
Kus juures ma olen samuti väga tihti maanteel (ja ka linnas) päris palju seja taha vaatama. Mõnele autojuhile võib imelik tunduda, et selle ajaga, kui ta must mööda sõidab jõuan ma teda passida tavaliselt vähemalt 2 korda.
Kus juures ma olen samuti väga tihti maanteel (ja ka linnas) päris palju seja taha vaatama. Mõnele autojuhile võib imelik tunduda, et selle ajaga, kui ta must mööda sõidab jõuan ma teda passida tavaliselt vähemalt 2 korda.
Sellist asja pole küll kunagi teinud, kui parempöörde eel märku annan (mida teen suhteliselt tihti) siis lihtsalt näitan parema käega paremale ja kogu moos.anthrax kirjutas:P kirjutas:No jah, liikluseeskirjades kohustub rattur vist vasakpöörde ajal märku näitama jah...Seda ka parempöörde sooritamise eel, selleks tõstetakse vasak käsi küünarnukist kõverdatuna üles.
vehin alati. Kas käsi paremale või vasakule vähem või rohkem sirgu. Isegi tühjal tänaval, pigem juba harjumusest. Samuti siis möödumisel teistest jalgratturitest või mõnest muust takistusest teel. Vahst, kui pidurdamise või manööverdamisega liiga ametis on ka vehkimata jäänud aga eks erand kinnitab reeglit.
Selline reegel oli kunagi mootorratturitele, kui viimastel puudusid suunatuled. Ja seda kah tegelikult hoopis tänu sellele, et paremat kätt ei saa lahti lasta, seal all ju teatavasi gaas. Ratturid näitavad ikka selle käega, kuhu poole pööravad.anthrax kirjutas: Seda ka parempöörde sooritamise eel, selleks tõstetakse vasak käsi küünarnukist kõverdatuna üles.
Ise siis näitan kah sel juhul, kui on kellegile näidata. Ennem vasak pööret kah nigu öökull pead keerutades. Parempöörde märget on aga väga vaja näidata nt. ringteede peal. Ka siis, kui pöörad kõrval teele ja auto jäänud sind mööda laskmiseks seisma. Mõistlik oleks sellistel juhtudel ikka viisakaks jääda.
No tegelt on nii, et vahet pole, mis käega annad. Kui pööramise poole sirgega ei saa, näitad teise käega kõveralt. Vasakukäelised keeravad paremale ikka ma arvan vasaku käega lenksu hoides ja paremaga suunda näidates.anthrax kirjutas:P kirjutas:No jah, liikluseeskirjades kohustub rattur vist vasakpöörde ajal märku näitama jah...Seda ka parempöörde sooritamise eel, selleks tõstetakse vasak käsi küünarnukist kõverdatuna üles.
§ 83. Juht, kelle sõiduki ehituses pole suuna- või stopptulesid ette nähtud, peab andma märku käega järgmiselt:1) paremsuunamärguandeks tõstma õla kõrgusele kõrvale sirge parema käe või kõverdama samasse tõstetud vasaku käe küünarnukist täisnurgi ülespoole;2) vasaksuunamärguandeks tõstma õla kõrgusele kõrvale sirge vasaku käe või kõverdama samasse tõstetud parema käe küünarnukist täisnurgi ülespoole;3) pidurdamismärguandeks liigutama kõrvale tõstetud sirget kätt üles-alla.
nagu ühes liiklussaates soovitati, et seda küünarnukist kõverdatud käe varianti võimalusel mitte kasutada, kuna pole tagant tulevale autojuhile piisavalt selge märguanne ja ega ise ka autoroolis ei vaagi, et kas nüüd ratturi käsi on 90 kraadi või veidi vähem. Kui ikka vasakuga leffitab, küllap ka vasakule keerab.bambino kirjutas: No tegelt on nii, et vahet pole, mis käega annad. Kui pööramise poole sirgega ei saa, näitad teise käega kõveralt. Vasakukäelised keeravad paremale ikka ma arvan vasaku käega lenksu hoides ja paremaga suunda näidates.
ise vehin siis, kui auto selja taga, üldjuhul nii vasak kui parempööret tehes. Enne vasakpööret hakkan varakult seljataha kiikama ja üldjuhul saavad sellest autojuhid aru, et mul miskit kurja plaanis ja arvestavad sellega.
http://www.velodroom.ee/mnt/liiklus/04_G
Kunagise jalgrattafilmi abijuhend, milles juttu ka märguannetest. Seda vist näidati kunagi koolides. Igatahes vaevalt, et põhitõdedes väga suuri muutusi on toimunud.
Kunagise jalgrattafilmi abijuhend, milles juttu ka märguannetest. Seda vist näidati kunagi koolides. Igatahes vaevalt, et põhitõdedes väga suuri muutusi on toimunud.
rattaga sõites näitan suundasid nagu auto. Pöörded, reavahetused, takistused, ringteed jms. Ja kindlasti paraja ajavaruga (3-5 sek. enne manöövrit), mitte siis kui juba manöövrit teen. Autojuhtidele selline ordnung meeldib ja seetõttu saame hästi läbi Paraku on autojuhtide endi suunanäitamistega väga kehvasti.
Trennis tuleb sõita sama kiirest, kui võistlusel. Või isegi natuke kiiremini!
Samas, mina küll autokoolis seda peatükki ei mäleta, ja sellest, et mina ratturina neid käemärke jagan, on natuke vähe. neid pilte vaadates, 2 asja, ühe käega juhtrauast hoides on väga raske sõitu alustada (tee äärest) ja ka liiklusvooluga kaasa minnes enne igat piduri näppimist ka ei lehvita, see oleks ju absurdne.kalev kirjutas:http://www.velodroom.ee/mnt/liiklus/04_G
Kunagise jalgrattafilmi abijuhend, milles juttu ka märguannetest. Seda vist näidati kunagi koolides. Igatahes vaevalt, et põhitõdedes väga suuri muutusi on toimunud.
Sellega olen tõesti nõus, et vehkimis näidetega on natuke üle pingutatud. Kuid suuremaid sõidusuuna muutusi võiks ikka näidata. Ise reeglina püüan üldjuhul alati näidata muidugi sõltuvalt tee olukorrast. Pika peale harjub sellega nii ära, et vahel on suisa imelik olla kui ei näita isegi siis kui ühtegi autot ees ja taga pole.Gunnar kirjutas:Samas, mina küll autokoolis seda peatükki ei mäleta, ja sellest, et mina ratturina neid käemärke jagan, on natuke vähe. neid pilte vaadates, 2 asja, ühe käega juhtrauast hoides on väga raske sõitu alustada (tee äärest) ja ka liiklusvooluga kaasa minnes enne igat piduri näppimist ka ei lehvita, see oleks ju absurdne.
Enamasti vehin kätega enne pööramist tänaval sõites (enda ohutuse ning eeskuju näitamise seisukohalt, nagu mart2). Ainuüksi eeskuju pärast seisan ka punase tule taga, kuigi võiks vabalt edasi minna/sõita.
Tõsi jah, peatumise märguannet pole veel kasutanud, kuna üldjuhul punktid A ja B asuvad aktiivsest liiklusest eemal.
(Harku) metsas ei näita suunda, aga pea käib pidevalt ringiratast ( nagu tänavalgi sõites). Juba refleksid kujunenud, enne iga käänakut ning ka sirgjoonelise liikumise ajal ohutuse kontroll, suvalise liiklusvahendiga (või ka jala liigeldes). Tänu sellele ka nii vanaks elanud
Tõsi jah, peatumise märguannet pole veel kasutanud, kuna üldjuhul punktid A ja B asuvad aktiivsest liiklusest eemal.
(Harku) metsas ei näita suunda, aga pea käib pidevalt ringiratast ( nagu tänavalgi sõites). Juba refleksid kujunenud, enne iga käänakut ning ka sirgjoonelise liikumise ajal ohutuse kontroll, suvalise liiklusvahendiga (või ka jala liigeldes). Tänu sellele ka nii vanaks elanud