Kas annad manöövrist märku?

Kõikvõimalikud mõtted, mis tulevad pähe kui pole ammu sadulasse saanud või oled sinna liiga kauaks jäänud.
Vasta

Kas annad käega manöövri alustamisest märku?

Jah, alati
35
37%
Jah, alati
0
Vastused puuduvad
Tiheda liikluse korral
0
Vastused puuduvad
Tiheda liikluse korral
47
49%
Ei
13
14%
Ei
0
Vastused puuduvad
 
Hääli kokku: 95

anthrax
Rattur
Postitusi: 66
Liitunud: 17. 02. 2004. 21:49

Kas annad manöövrist märku?

Postitus Postitas anthrax » 25. 08. 2004. 18:17

Tuli selline mõte, kui nägin üle pika aja üht sõitjat märku andmas.
Pean silmas just linnaliikluses sõites.

bambino
Rattur
Postitusi: 77
Liitunud: 27. 05. 2004. 19:31

Postitus Postitas bambino » 25. 08. 2004. 18:24

tavaliselt annan märku siis, kui teised autod ka lähedal on. Üksi pole erilist mõtet vehkida. Kui on tihedamad kohad, näiteks Viimsi ringid, siis annan märku ka raja vahetamisel ja august möödapõikel.

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Postitus Postitas Rom » 25. 08. 2004. 18:32

nii "kolmemõttelisele" küsimusele ei oskagi kohe midagi vastata :wink:
on siin mingi konks?
Viimati muutis Rom, 25. 08. 2004. 18:32, muudetud 1 kord.

P
Rattur
Postitusi: 203
Liitunud: 24. 04. 2004. 13:55

Postitus Postitas P » 25. 08. 2004. 18:32

Vastusevariant - tiheda liikluse korral. Siis ka, kui auto tuleb tagant, on lähedal ja tahan vasakule pöörata. Ilma võib päris ohtlik olla.

Ruve
Rattur
Postitusi: 844
Liitunud: 04. 04. 2003. 18:33

Postitus Postitas Ruve » 25. 08. 2004. 19:04

vasakpöörde puhul on ju loomulik anda käega märku. juhul kui muidugi tagant mõni auto tuleb. enne vasakpööret vaatan alati selja taha! tegelikult vaatan maanteel niisama sõites ka pidevalt selja taha. kui sulle keegi ikka kunagi on tagant sisse sõitnud on raske mitte vaadata kuuldes tagant autot lähenemas :?

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Postitus Postitas Soobel » 25. 08. 2004. 19:15

Kui v?imalik, vehin ikka. Ent meie tänavatel ja tihedas liikluses kipub ühe käega s?itmine ohtlik olema. Peeglit pole, sest sellisest vibelevast klaasruudukesest adekvaatset pilti ei saa. Oma silm on ikka kuningas, sestap käib nupp pidevalt ringi.
mustal taustal helendab must vari

Kasutaja avatar
Konflict
Rattur
Postitusi: 311
Liitunud: 16. 04. 2003. 20:21

Postitus Postitas Konflict » 25. 08. 2004. 19:28

Vahel siis kui palju autosi on. Muidu ei vehkle kätega

cowrider
Rattur
Postitusi: 717
Liitunud: 30. 05. 2003. 10:02

Postitus Postitas cowrider » 25. 08. 2004. 19:35

Ohutus ennekõike. Kui on vaja kahe käega lenksust kinni hoida ja käega suuna näitamine pole hädavajalik, siis ei näita. Muidu üldiselt püüan näidata, loomulikult enne manöövri alustamist, mitte selle ajal. Metsas ei näita ;-)

P
Rattur
Postitusi: 203
Liitunud: 24. 04. 2004. 13:55

Postitus Postitas P » 25. 08. 2004. 19:39

No jah, liikluseeskirjades kohustub rattur vist vasakpöörde ajal märku näitama jah. Aga ma ütlesin seda sellepärast, et ma ei ole eriti kõva mees märku andma. Tiheda liikluse puhul muidugi annan. No jah, siin Pärnus on palju väiksem liiklus kah. Ja linnast välja jõudmiseks ei pea nii palju seal linna vahel sõitma kah.
Kus juures ma olen samuti väga tihti maanteel (ja ka linnas) päris palju seja taha vaatama. Mõnele autojuhile võib imelik tunduda, et selle ajaga, kui ta must mööda sõidab jõuan ma teda passida tavaliselt vähemalt 2 korda. :lol:

anthrax
Rattur
Postitusi: 66
Liitunud: 17. 02. 2004. 21:49

Postitus Postitas anthrax » 25. 08. 2004. 19:51

[quote="P"]No jah, liikluseeskirjades kohustub rattur vist vasakpöörde ajal märku näitama jah...[quote]
Seda ka parempöörde sooritamise eel, selleks tõstetakse vasak käsi küünarnukist kõverdatuna üles.

Kasutaja avatar
alar
Rattur
Postitusi: 507
Liitunud: 03. 01. 2004. 21:48

Postitus Postitas alar » 25. 08. 2004. 19:56

anthrax kirjutas:
P kirjutas:No jah, liikluseeskirjades kohustub rattur vist vasakpöörde ajal märku näitama jah...
Seda ka parempöörde sooritamise eel, selleks tõstetakse vasak käsi küünarnukist kõverdatuna üles.
Sellist asja pole küll kunagi teinud, kui parempöörde eel märku annan (mida teen suhteliselt tihti) siis lihtsalt näitan parema käega paremale ja kogu moos.

Kasutaja avatar
veiko
Kolimisspetsialist
Postitusi: 1859
Liitunud: 21. 05. 2003. 23:17

Postitus Postitas veiko » 25. 08. 2004. 19:58

vehin alati. Kas käsi paremale või vasakule vähem või rohkem sirgu. Isegi tühjal tänaval, pigem juba harjumusest. Samuti siis möödumisel teistest jalgratturitest või mõnest muust takistusest teel. Vahst, kui pidurdamise või manööverdamisega liiga ametis on ka vehkimata jäänud aga eks erand kinnitab reeglit.

Kasutaja avatar
Rivo
Rattur
Postitusi: 2845
Liitunud: 19. 05. 2003. 11:02

Postitus Postitas Rivo » 25. 08. 2004. 20:10

anthrax kirjutas: Seda ka parempöörde sooritamise eel, selleks tõstetakse vasak käsi küünarnukist kõverdatuna üles.
Selline reegel oli kunagi mootorratturitele, kui viimastel puudusid suunatuled. Ja seda kah tegelikult hoopis tänu sellele, et paremat kätt ei saa lahti lasta, seal all ju teatavasi gaas. Ratturid näitavad ikka selle käega, kuhu poole pööravad.
Ise siis näitan kah sel juhul, kui on kellegile näidata. Ennem vasak pööret kah nigu öökull pead keerutades. Parempöörde märget on aga väga vaja näidata nt. ringteede peal. Ka siis, kui pöörad kõrval teele ja auto jäänud sind mööda laskmiseks seisma. Mõistlik oleks sellistel juhtudel ikka viisakaks jääda.

Kasutaja avatar
Kaspar
Rattur
Postitusi: 24
Liitunud: 11. 06. 2004. 10:45

Postitus Postitas Kaspar » 25. 08. 2004. 21:47

Kättega vehin ikka siis kui on peale minu veel masinaid, eriti näitan muidugi reavahetuse korral. Ühekäega sõites võib ratas kergesti käest minna kui vaatad selja tahas kas kedagi on tulemas ning samal ajal läbi augu sõites. Paremat "suunda näitan harva.

bambino
Rattur
Postitusi: 77
Liitunud: 27. 05. 2004. 19:31

Postitus Postitas bambino » 25. 08. 2004. 23:08

anthrax kirjutas:
P kirjutas:No jah, liikluseeskirjades kohustub rattur vist vasakpöörde ajal märku näitama jah...
Seda ka parempöörde sooritamise eel, selleks tõstetakse vasak käsi küünarnukist kõverdatuna üles.
No tegelt on nii, et vahet pole, mis käega annad. Kui pööramise poole sirgega ei saa, näitad teise käega kõveralt. Vasakukäelised keeravad paremale ikka ma arvan vasaku käega lenksu hoides ja paremaga suunda näidates.

§ 83. Juht, kelle sõiduki ehituses pole suuna- või stopptulesid ette nähtud, peab andma märku käega järgmiselt:1) paremsuunamärguandeks tõstma õla kõrgusele kõrvale sirge parema käe või kõverdama samasse tõstetud vasaku käe küünarnukist täisnurgi ülespoole;2) vasaksuunamärguandeks tõstma õla kõrgusele kõrvale sirge vasaku käe või kõverdama samasse tõstetud parema käe küünarnukist täisnurgi ülespoole;3) pidurdamismärguandeks liigutama kõrvale tõstetud sirget kätt üles-alla.

Kasutaja avatar
Gunnar
Rattur
Postitusi: 1194
Liitunud: 11. 04. 2003. 14:33

Postitus Postitas Gunnar » 26. 08. 2004. 07:35

bambino kirjutas: No tegelt on nii, et vahet pole, mis käega annad. Kui pööramise poole sirgega ei saa, näitad teise käega kõveralt. Vasakukäelised keeravad paremale ikka ma arvan vasaku käega lenksu hoides ja paremaga suunda näidates.
nagu ühes liiklussaates soovitati, et seda küünarnukist kõverdatud käe varianti võimalusel mitte kasutada, kuna pole tagant tulevale autojuhile piisavalt selge märguanne ja ega ise ka autoroolis ei vaagi, et kas nüüd ratturi käsi on 90 kraadi või veidi vähem. Kui ikka vasakuga leffitab, küllap ka vasakule keerab.
ise vehin siis, kui auto selja taga, üldjuhul nii vasak kui parempööret tehes. Enne vasakpööret hakkan varakult seljataha kiikama ja üldjuhul saavad sellest autojuhid aru, et mul miskit kurja plaanis ja arvestavad sellega.

kalev
Rattur
Postitusi: 519
Liitunud: 08. 04. 2003. 09:52

Postitus Postitas kalev » 26. 08. 2004. 08:33

http://www.velodroom.ee/mnt/liiklus/04_G
Kunagise jalgrattafilmi abijuhend, milles juttu ka märguannetest. Seda vist näidati kunagi koolides. Igatahes vaevalt, et põhitõdedes väga suuri muutusi on toimunud.

Kasutaja avatar
Andrus K
Rattur
Postitusi: 1745
Liitunud: 14. 05. 2003. 15:29

Postitus Postitas Andrus K » 26. 08. 2004. 08:37

rattaga sõites näitan suundasid nagu auto. Pöörded, reavahetused, takistused, ringteed jms. Ja kindlasti paraja ajavaruga (3-5 sek. enne manöövrit), mitte siis kui juba manöövrit teen. Autojuhtidele selline ordnung meeldib ja seetõttu saame hästi läbi :) Paraku on autojuhtide endi suunanäitamistega väga kehvasti.
Trennis tuleb sõita sama kiirest, kui võistlusel. Või isegi natuke kiiremini!

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11886
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 26. 08. 2004. 08:41

teedel näitan alati, enamasti isegi harku metsas tuhateedel sest ei tea kunagi millal sulle mõni vant on ennast tagarattasse kleepinud ja siis ta lendab sulle sisse põhjendusega "mõtlesin, et tahad otse sõita"
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
Gunnar
Rattur
Postitusi: 1194
Liitunud: 11. 04. 2003. 14:33

Postitus Postitas Gunnar » 26. 08. 2004. 08:56

kalev kirjutas:http://www.velodroom.ee/mnt/liiklus/04_G
Kunagise jalgrattafilmi abijuhend, milles juttu ka märguannetest. Seda vist näidati kunagi koolides. Igatahes vaevalt, et põhitõdedes väga suuri muutusi on toimunud.
Samas, mina küll autokoolis seda peatükki ei mäleta, ja sellest, et mina ratturina neid käemärke jagan, on natuke vähe. neid pilte vaadates, 2 asja, ühe käega juhtrauast hoides on väga raske sõitu alustada (tee äärest) ja ka liiklusvooluga kaasa minnes enne igat piduri näppimist ka ei lehvita, see oleks ju absurdne.

kalev
Rattur
Postitusi: 519
Liitunud: 08. 04. 2003. 09:52

Postitus Postitas kalev » 26. 08. 2004. 09:07

Gunnar kirjutas:Samas, mina küll autokoolis seda peatükki ei mäleta, ja sellest, et mina ratturina neid käemärke jagan, on natuke vähe. neid pilte vaadates, 2 asja, ühe käega juhtrauast hoides on väga raske sõitu alustada (tee äärest) ja ka liiklusvooluga kaasa minnes enne igat piduri näppimist ka ei lehvita, see oleks ju absurdne.
Sellega olen tõesti nõus, et vehkimis näidetega on natuke üle pingutatud. Kuid suuremaid sõidusuuna muutusi võiks ikka näidata. Ise reeglina püüan üldjuhul alati näidata muidugi sõltuvalt tee olukorrast. Pika peale harjub sellega nii ära, et vahel on suisa imelik olla kui ei näita isegi siis kui ühtegi autot ees ja taga pole. :D

mart2
Rattur
Postitusi: 839
Liitunud: 30. 06. 2003. 01:00

Postitus Postitas mart2 » 26. 08. 2004. 09:55

Näitan alati, sest loodan, et sellest võtab mõni juhuslik pealtnägija õppust. :roll:
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...

vahur
Rattur
Postitusi: 46
Liitunud: 05. 08. 2004. 20:38

Postitus Postitas vahur » 26. 08. 2004. 20:12

Enamasti vehin kätega enne pööramist tänaval sõites (enda ohutuse ning eeskuju näitamise seisukohalt, nagu mart2). Ainuüksi eeskuju pärast seisan ka punase tule taga, kuigi võiks vabalt edasi minna/sõita.
Tõsi jah, peatumise märguannet pole veel kasutanud, kuna üldjuhul punktid A ja B asuvad aktiivsest liiklusest eemal.
(Harku) metsas ei näita suunda, aga pea käib pidevalt ringiratast ( nagu tänavalgi sõites). Juba refleksid kujunenud, enne iga käänakut ning ka sirgjoonelise liikumise ajal ohutuse kontroll, suvalise liiklusvahendiga (või ka jala liigeldes). Tänu sellele ka nii vanaks elanud :D

Vasta

Mine “Üldfoorum”