ÕPETUSSÕNU AUTOJUHTIDELE

Siia kõik hüvad nõuanded.
camp
Rattur
Postitusi: 18
Liitunud: 23. 09. 2003. 16:33

Postitus Postitas camp » 29. 09. 2003. 15:43

[quote="cowrider"]Väga paljud autojuhid ei lülita hämaras/pimedas jalgratturile vastu sõites kaugtulesid ümber ja see on ratturile sama halb või isegi halvem kui mootorsõiduki juhile ja võib väga kurvalt lõppeda.

Samas tihti on selles ka ratturid ise süüdi, kui neil puuduvad helkurid või tuled, sest ratturit on raske märgata. [quote]

Jutt täitsa õige. Isegi imestan miks tulesid maha ei võeta kui rattur tuleb. Vahet ju pole kas vastu sõidab velo või auto - täituledega pimestatakse mõlemaid. Kuigi asi paraneb tunduvalt kui tavalise helkuri asemel vähe kobetam latern kruvida :) Selle sügisene kogemus näitab, et juba üle poolte juhtide lülitavad tuled ümber.

Kruusateedel häirivad enim need retsid kes 120 rauas mööda/vastu uhavad. Isegi 90 kiltsi tunnis on palju. LE ütleb küll, et asulavälisel teel 90, aga kui ku korralikult treppisõidetud lahtisel kruusal linnadziip sellise kiirusega mööda kimab lendab rusikasuuruseid kive päris korralikult. Ei tohiks olla raske kiirus paarisajaks meetriks maha võtta.

Linnapildis on hoolimatu liiklemisega enim silma jäänud pakiautojuhid :evil: ikka kipuvad lähedalt mööda kimama ja äärekivisse rammima.

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 27. 11. 2003. 13:13

Kuulsin eile raadiost ca 17.45, kuidas üks autot juhtinu kurtis, et äsja Tallinna ringteel hämaras/pimedas ja udus sõites, oleks ta pea-aegu tagant otsa sõitnud jalgratturite grupile. Grupp oli olnud valgustamata ja juhi meelest ka ilma helkuriteta. Kas Porteri mehed tegid trenni?
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kasutaja avatar
tarmo
Testisõitja
Postitusi: 3035
Liitunud: 06. 02. 2003. 16:48

Postitus Postitas tarmo » 27. 11. 2003. 20:34

mart kirjutas:Kuulsin eile raadiost ca 17.45, kuidas üks autot juhtinu kurtis, et äsja Tallinna ringteel hämaras/pimedas ja udus sõites, oleks ta pea-aegu tagant otsa sõitnud jalgratturite grupile. Grupp oli olnud valgustamata ja juhi meelest ka ilma helkuriteta. Kas Porteri mehed tegid trenni?
olime jah meie. kogu klubiga. mõtlesime et tuleme töölt varem ära ja pedaalime veits mööda hilisügisest maanteed. panime veel tumedad riided ka selga, et tööandjad ei näeks meid. kiili ristist keerasime tallinna poole ja sealt plaanisime otse pärnamäe kalmistule jõuda...

rainer
Rattur
Postitusi: 47
Liitunud: 21. 04. 2003. 13:25

Postitus Postitas rainer » 28. 11. 2003. 12:36

Kindlasti Tarmo oli teil vihmakaitseks mustad prügikotid riietele peale tõmmatud. :lol:[/quote]

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 29. 12. 2003. 13:10

Praktiline jutt, kuidas sõiduteel, linnaliikluses ellu jääda. Endal on ntx variant 7 (parempoolne joonis) katse/eksitus meetodiga selgeks saanud.
This page shows you real ways you can get hit and real ways to avoid them. This is a far cry from normal loll safety guides, which usually tell you little more than to wear your helmet and to follow the law.
http://bicyclesafe.com/
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

grishasport
Rattur
Postitusi: 399
Liitunud: 07. 11. 2003. 23:14

Postitus Postitas grishasport » 29. 12. 2003. 17:57

Hetkel tegelen ratturite turvalisusega ja nähtavusega pimedal ajal. Nimelt on plaanis nädalavahetuste ühistrennideks soetada mugavad ja tuulekindlad vestid.
Ühistreeningute arendamisest Tarmo juba kirjutas. Ootasin suuremad aktiivsust teatud teemal. Ootan endiselt ettepanekuid.
Grisha

tanelq
Rattur
Postitusi: 48
Liitunud: 17. 02. 2005. 21:46

Postitus Postitas tanelq » 27. 02. 2005. 12:10

Kõige rohkem ajavad jah närvi need tuudutajad ( meenutavad ameerika rekkamehi kes üksteisele vastusõites signaali annavad ) . Suunatulede näitamisega on nii et on ja ei ole . Mõned ikka näitavad kui vastasrida on tühi ja sinna saab tõmmata aga üldiselt mitte . Niipalju austust võiks ikka olla et vähemalt kaugtuled maha võtta ! eile just üks pani täpselt minuni jõudes kaugtuled :evil: . TV-s jooksvad klipid oleks abiks ma usun :)

Kasutaja avatar
RomanN
Rattur
Postitusi: 41
Liitunud: 30. 07. 2004. 14:41

Postitus Postitas RomanN » 27. 02. 2005. 19:01

Põhilised "pohhuiroolikeerajad " leidub ikka jeepide seast ! Neil alati kiire ! Täiesti omasmullis on ega pane tähele mis ta ümber toimub, mina olen suur, kõrge ja mürisen KÕIK EEST ÄRA :evil: !
Palju kogemusi nende kenade vendadega ! Ise ka vigu tehtud kuid saagu aru et neil suur plekkarp ümber ja 100 rauas kes rohkem haiget saab ? Midagi peaks ette võtma :!:

Kasutaja avatar
Ereliukas
Testisõitja
Postitusi: 788
Liitunud: 18. 02. 2003. 12:26

Postitus Postitas Ereliukas » 27. 02. 2005. 21:38

mida siis plaanid ette võtta?
ei näe mõtet siin ajada lihtsalt itku ja hala.
soovitaks enne, kui teisi süüdistada, mõelda järele, kas ise võite käe südamele panna ja olete teinud kõik, mis liikluseeskirjad ja head tavad jalgrattajuhilt nõuavad, kusjuures ei räägi ma signaalkellast ja suveajal kodarahelkuritest?
kas ise näitad rattaga alati ristmikul suunda, kas oled teinud kõik, et täistuledega vastu sõitev autojuht sind üldse pimedas ja halva nähtavuse korral tähele paneks, kas jääd ALATI foori punase tule taha seisma jne.
ei taha rääkida, et meil liikluses kõik parimas korras - ohtlikke situatsioone on olnud minulgi ja mitte vähe, kuid ise liikluses liiklejana käitudes olen kogenud ka palju vastutulelikkust ja arvestamist autojuhtide poolt, ka tlna linnaliikluses.
mis puudutab dziibi ja rullnoka sündroome, siis selliseid on ka väga palju ratturite seas

Kristiano
Rattur
Postitusi: 292
Liitunud: 15. 10. 2004. 17:59

Postitus Postitas Kristiano » 27. 02. 2005. 22:14

Aga noh, sellegipoolest oleks võinud see universaal mul pühapäevasel rattasõidul seal kodala uusrajooni jäisel külateel oma kiirust natuke kahandada. Umbes 90 põrutas vastu, arvas vist et oli enda arust "Markko"! Ja üldsegi, mida sa nende ratta reeglite all silmas pead! Kui on punane, aga ühtegi autot pole, siis olen loomulikult "rullnokk" ja sõidan edasi. Autojuht istub soojas ja olgu see rattur selline pursui milline tahes, ta peab esimesena võtma tarvitusele ohtlikku olukorda vältivad tegurid!

Kasutaja avatar
Ereliukas
Testisõitja
Postitusi: 788
Liitunud: 18. 02. 2003. 12:26

Postitus Postitas Ereliukas » 27. 02. 2005. 22:29

Kristiano kirjutas:Aga noh, sellegipoolest oleks võinud see universaal mul pühapäevasel rattasõidul seal kodala uusrajooni jäisel külateel oma kiirust natuke kahandada. Umbes 90 põrutas vastu, arvas vist et oli enda arust "Markko"! Ja üldsegi, mida sa nende ratta reeglite all silmas pead! Kui on punane, aga ühtegi autot pole, siis olen loomulikult "rullnokk" ja sõidan edasi. Autojuht istub soojas ja olgu see rattur selline pursui milline tahes, ta peab esimesena võtma tarvitusele ohtlikku olukorda vältivad tegurid!
ei tea, mis sinuga seal uusrajoonis toimus, aga kas tead täpselt, et auto tuli 90-ga, vo tuli hoopis 60-ga ja mõtles, et hull rattur arvab, et on kirsipuu...
rattur, kes talvel rattaga välja läheb, peab arvestama, et vo peab tuule käes rohelist tuld ootama ja sellele vastavalt riietuma...see, kas keegi soojas-külmas, ei oma liiklusohutuse seisukohast tähtsust.
aga kas sa sellele mõtled, et enda ntx punasega sõitmisega tõmbad paljude autojuhtide viha ka kõigi ratturite peale....ei hakka siin üldse meenutama, mida suviti mingid kottpüksivennad ja õed ratastega korda saadavad, olen näinud autoga sõites ka ntx cfc v muus teamivormis seltsimehi imetrikke liikluses tegemas.
tahan öelda, et siin ühepoolselt tagaselja siunamisega ja sooviga olla võrdsemast võrdsem, ei saavuta keegi mitte midagi - igaüks saab meie liikluspilti muuta paremaks alustades iseendas tegudest ja püüdes arvestada teiste liiklejatega.

Kasutaja avatar
Rivo
Rattur
Postitusi: 2845
Liitunud: 19. 05. 2003. 11:02

Postitus Postitas Rivo » 27. 02. 2005. 23:03

Ereliukase kahe viimase postitusega 100% nõus.
Ainult siin probleemist heietades ei tee suurt miskit ära (ok, no midagi vast teeb, kuid see jääb ikka väheseks)
Möödunud suvel tegin ükskord vähe teistmoodi trenni. Võtsin suunaks Laagri-Haabneeme-Laagri, kuhu sisse jäi ka Tallinna kesklinn. Läksin üht teed pidi, tagasi teist. Käitusin rattal nii, nagu seda teeks korrektne autojuht. Peaks ütlema, et ei tekkinud ühtegi korda olukorda, kus oleks pidanud mõnd autojuhti kiruma. Pigem oligi olukord vastupidine. Autojuhuid näitasid üles viiskust ja vastutulelikust. Kordagi ei läinud "hammaste näitamiseks" Tagant järgi mõeldes võib isegi öelda, et autojuhid olid üllatunud, nähes kõiki LE eeskirju järgivat jalgratturit.
....._0
....\<,
(-)/ (-) ProKLUBI - ProShop - Estonian Cup

Kristiano
Rattur
Postitusi: 292
Liitunud: 15. 10. 2004. 17:59

Postitus Postitas Kristiano » 27. 02. 2005. 23:59

Kui ma siunaks midagi, ei oleks ma siin, vaid kirjutaks protokolli. Ja minu teada juht kes asub rooli taga kangesti vihastama, tuleks jätta üldse lubadeta. Lihtsalt jagan kogemust ja arvamust vastavalt teemale. Kui ma oleks võinud 100 prossa kindel olla, et sellise kiirusega jää peal on kõik ohud välistatud, siis on ju väga tore - Risk Free Rally Championship. Arvestades ükskõik milliseid liiklussituatsioone, sõbralikke või vaenulikke jääb ohu korral kaotajaks alati rattur, sellest järeldan, et autojuhid peavad olenemata olukorrast tegutsema korrektselt, sest tagant järgi ei ole enam midagi arutadagi! Markko või Kirsipuu? Sõites teepervel ja raskendatud oludes, mõtlesin et oleks olnud viisakam, kui juht oma käru soliidsele kiirusele pidanuks, sest juhul kui ma oleks olnud ratta asemel rooli taga, oleks ta lihtsalt olnud sunnitud oma kiirust maandama ja põllu peenart riivama, et turvaliselt mööduda. Selliseid juhuseid on olnud ja saab olema, sest kes ei ole ise teedpidi niimoodi rööbanud, ei tea ka kuidas olla viisakam liikleja! Natuke sarnane näide emakeselt looduselt- kas karu vaatab, mille peale ta istub või tatsub. On seal all mõned haruldased mardikad, põrnikad või jõhvikad, see on talle kokkuvõttes ükspuha, sest ta ei ole ju mardikas olnud, hüppa või kraavi varju. Muidugi mu jutuke siin ei tähenda seda et ei ole normis juhte! Ja et liiklemine ohutumalt toimiks, tuleks ratturit arvestada kui autojuhti, s.t., ratturist möödudes tuleks hoida sama distants nagu autosõidukist möödudes ja seda nimetatakse "respect". Viimane lause on pigem, A,B,C..kategoorilistele, et see neile ükskord selgeks saaks, kes pole seda teada võtnud :D

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 28. 02. 2005. 08:26

jah, igipõline teema. aksioomiks tuleb siiski võtta käibetõde, et tõpraid on igasuguste inimrühmade hulgas, sh ka autojuhtide ja ratturite hulgas. mõistlik juht arvestab ratturi kui nõrgemaga, tõprast juhi puhul on ratturi asi leida parim lahendus situatsioonile sest nagu siin kõik räägivad, jääb ta nõrgemana kokkupõrkes kaotajaks. ja selle kindlakstegemiseks, kas juht on heasoovlik või tõbras, jääb ratturil tavaliselt väga vähe aega.

ühel kõige vaiksemal hommikul (vist 2. jaanuar) ühissõidule NRP juurde sõites mööda pärnu mnt pääsküla ja kivimäe vahel lasi mööduv volkar kiiruse maha ja juht karjub aknast, et ole inimene, sõida kõnniteel. ma ei osand muud kui küsida, et kas ostsid juhiloa?
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Postitus Postitas Villem T » 28. 02. 2005. 12:11

mart kirjutas:Praktiline jutt, kuidas sõiduteel, linnaliikluses ellu jääda.
http://bicyclesafe.com/
Eriti hea nõuanne on see "sõida nagu oleksid nähtamatu". Nagu elu on korduvalt õpetanud, ei saa inimesi usaldada ja rattaga sõites ei saa arvestada, et keegi sinuga arvestab.

Näppudega vehkimine autojuhtide suhtumist jalgratturitesse ei paranda, ise harrastan rohkem naeratamist ja pöidla tõstmist - "jäin ellu" - teeb autojuhil ka tuju paremaks ja äkki järgmine korda vaatab enne manöövrit hoolikamalt?

Kirsa
Rattur
Postitusi: 4003
Liitunud: 24. 02. 2003. 23:38

Postitus Postitas Kirsa » 28. 02. 2005. 13:34

Minu arust on meie teed ja tänavad lihtsalt kitsad. Kui autojuhtidel oleks igal pool 4 rada ja jalgratturidel oma tee 2m eemal ning jalakäijatel veel oma tee 3m sõiduteeservast eemal - siis ei oleks mingit paksu verd ega õnnetusi.
Soomes oli küll näha selliseid jalgrattateid - niiet see pole utoopia.

Kasutaja avatar
Hanno
Rattur
Postitusi: 310
Liitunud: 31. 03. 2003. 20:17

Postitus Postitas Hanno » 28. 02. 2005. 14:12

Kirsa kirjutas: Minu arust on meie teed ja tänavad lihtsalt kitsad...
Taanis nägin, kuidas neljarealine autotee tehti kahe realiseks ja asemele tehti rattatee. Keset Kopenhaagenit muide...

Kasutaja avatar
Pierre
Rattur
Postitusi: 197
Liitunud: 16. 06. 2004. 16:02

Postitus Postitas Pierre » 01. 03. 2005. 16:51

Väga palju pikka põhjalikku juttu, ei jõudnudki kõike läbi lugeda. Aga, mis kindel, on see, et autojuhid ja jalgratturid, jäävad "kohtuma" ikkagi :( . Mind huvitaks teema, et mis tagajärgedest saab? Iga kord ei saada surma, vahel ei juhtu üldse midagi. Kuid ratas roolikeeraja süül lõhutud/kõver/kasutuskõlbmatu. Kes ütleb, kui palju ta sul väärt on, peale igasuguseid tuuninguid? Kas makstakse, kui politseile väidad, et su velo-kahjud on 12 000.-? Kas tal peab omal raha olema, või saab kindlustusest mingit abi? Kohustuslik liikluskindlustus peaks hõlmama vaid mootorsõidukeid, või mitte? Kui suur lootus on saada 12 000.- purjus vanapapilt, kes sõidab oma üks-kuus Asconniga, veel jumal teab mitmest inimesest üle?


Jube mõelda!

DH_feaver_Beast
Rattur
Postitusi: 23
Liitunud: 05. 03. 2005. 11:23

Postitus Postitas DH_feaver_Beast » 11. 03. 2005. 22:49

cowrider kirjutas:Väga paljud autojuhid ei lülita hämaras/pimedas jalgratturile vastu sõites kaugtulesid ümber ja see on ratturile sama halb või isegi halvem kui mootorsõiduki juhile ja võib väga kurvalt lõppeda.
sellisel juhul saab autojuhile tagasi teha v2ga head moodi :)

v6tad taskust v2ikese laseri ja siis siblad autojuhile esi aknast n2kku :)

Kyll ta tuled maha v6tab.!
Ride hard, go pro.

Ruve
Rattur
Postitusi: 844
Liitunud: 04. 04. 2003. 18:33

Postitus Postitas Ruve » 11. 03. 2005. 23:11

Pierre kirjutas:Väga palju pikka põhjalikku juttu, ei jõudnudki kõike läbi lugeda. Aga, mis kindel, on see, et autojuhid ja jalgratturid, jäävad "kohtuma" ikkagi :( . Mind huvitaks teema, et mis tagajärgedest saab? Iga kord ei saada surma, vahel ei juhtu üldse midagi. Kuid ratas roolikeeraja süül lõhutud/kõver/kasutuskõlbmatu. Kes ütleb, kui palju ta sul väärt on, peale igasuguseid tuuninguid? Kas makstakse, kui politseile väidad, et su velo-kahjud on 12 000.-? Kas tal peab omal raha olema, või saab kindlustusest mingit abi? Kohustuslik liikluskindlustus peaks hõlmama vaid mootorsõidukeid, või mitte? Kui suur lootus on saada 12 000.- purjus vanapapilt, kes sõidab oma üks-kuus Asconniga, veel jumal teab mitmest inimesest üle?


Jube mõelda!
süüdlase kindlustus maksab remondi kulud välja. asi käib täpselt samamoodi nagu autodega, aga ratas ei pea olema kindlustatud.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 12. 03. 2005. 07:54

DH_feaver_Beast kirjutas:
cowrider kirjutas:Väga paljud autojuhid ei lülita hämaras/pimedas jalgratturile vastu sõites kaugtulesid ümber ja see on ratturile sama halb või isegi halvem kui mootorsõiduki juhile ja võib väga kurvalt lõppeda.
sellisel juhul saab autojuhile tagasi teha v2ga head moodi :)

v6tad taskust v2ikese laseri ja siis siblad autojuhile esi aknast n2kku :)

Kyll ta tuled maha v6tab.!
nii ratturi kui autojuhina kaldun sinnapoole, et enne olgu autol kaugtuled peal . kui on ikka pime nagu neegri kõhus ja keskkond neelab tule siis ei saa autojuht halligi aru kas on rattur, jalakäija või teda jõllitav põder, enne kui vahemaa on väga väike. juhina tahan ma väga aru saada mis mind ees ootab ja kuidas ta käitub. sest ega need rattatuled ja esihelkurid mingid imeasjad ole. kui need teil üldse peal on.
kakuka ringil pimedat otsa sõites on mul vilkuv esituli ja ega ma juhile väga pahaks kaugtulesid ei pane, võin ju otse ette maha ka vaadata. tiba ebamugav on. 20W halogeeniga kiivril sõites pole veel ükski juht jätnud tulesid maha võtmata.
kui aga keegi mulle laseriga siblab siis teen kõik selelks, et see tegelane kätte saada ja vastavat vastaspoole käitumisele valin talle antava õppetunni. ma olen roolis olles pisikestelt pättidelt silma saanud ja rohkem ei taha. ja julgen väita, et sellega loob rattur head eeldused, et auto talle lihtsalt otsa paneb sest pimedas tahab juht sellisel puhul kindlustada auto tee peale jäämise ja tuleb paremast servast keskele kui mälupildis just vastutulevat autot näha pole.
mõelge poisikesed enne kui midagi räägite või teete.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

DH_feaver_Beast
Rattur
Postitusi: 23
Liitunud: 05. 03. 2005. 11:23

Postitus Postitas DH_feaver_Beast » 12. 03. 2005. 12:27

erikr kirjutas:
DH_feaver_Beast kirjutas:
cowrider kirjutas:Väga paljud autojuhid ei lülita hämaras/pimedas jalgratturile vastu sõites kaugtulesid ümber ja see on ratturile sama halb või isegi halvem kui mootorsõiduki juhile ja võib väga kurvalt lõppeda.
sellisel juhul saab autojuhile tagasi teha v2ga head moodi :)

v6tad taskust v2ikese laseri ja siis siblad autojuhile esi aknast n2kku :)

Kyll ta tuled maha v6tab.!
nii ratturi kui autojuhina kaldun sinnapoole, et enne olgu autol kaugtuled peal . kui on ikka pime nagu neegri kõhus ja keskkond neelab tule siis ei saa autojuht halligi aru kas on rattur, jalakäija või teda jõllitav põder, enne kui vahemaa on väga väike. juhina tahan ma väga aru saada mis mind ees ootab ja kuidas ta käitub. sest ega need rattatuled ja esihelkurid mingid imeasjad ole. kui need teil üldse peal on.
kakuka ringil pimedat otsa sõites on mul vilkuv esituli ja ega ma juhile väga pahaks kaugtulesid ei pane, võin ju otse ette maha ka vaadata. tiba ebamugav on. 20W halogeeniga kiivril sõites pole veel ükski juht jätnud tulesid maha võtmata.
kui aga keegi mulle laseriga siblab siis teen kõik selelks, et see tegelane kätte saada ja vastavat vastaspoole käitumisele valin talle antava õppetunni. ma olen roolis olles pisikestelt pättidelt silma saanud ja rohkem ei taha. ja julgen väita, et sellega loob rattur head eeldused, et auto talle lihtsalt otsa paneb sest pimedas tahab juht sellisel puhul kindlustada auto tee peale jäämise ja tuleb paremast servast keskele kui mälupildis just vastutulevat autot näha pole.
mõelge poisikesed enne kui midagi räägite või teete.
ytleme nii, et endal p6leb esi tuli ja helkur on kah :)

Plus need helkurid, mis on riiete kyljes. :) ja kui autojuht ikka nahaalseks j22b, siis ei j22 muud yle ju.
Ride hard, go pro.

peeter009
Rattur
Postitusi: 80
Liitunud: 11. 05. 2004. 17:56

Postitus Postitas peeter009 » 12. 03. 2005. 14:47

erikr kirjutas:võin ju otse ette maha ka vaadata. tiba ebamugav on. .
jääb ikka muud yle, nagu erikr kirjutas. kui on yksik auto, mis tuleb täistuledega vastu, aitab lihtsalt kõrvale vaatamine hästi.
kui helkurid ja lamlollsed on kyljes ja juht ei lylita tulesid ymber, siis on see muidugi ilmselge juhipoolne sigadus, kuid kui talle hakata selle laseriga näitama, ega see head kaasa too, juht võib saada pimestatud ja juhtuda võib tõsine autoõnnetus. ise autojuhina kyll ei tahaks, et mingi hull mulle laseriga silma vehiks, kuid alati olen ka tuled õigeaegselt ymber lylitanud. kuna mulle pole keegi selle laseriga silma näidanud sõidu ajal, siis ei oska õelda, mis tunne on, kuid erikr postitusest võis välja lugeda, et ega see vist meeldiv pole. pealegi on neil osutuslaseritel kirjas et ei tohi otseselt silma lasta, kuna on kahjulikud-ei tohi teise inimese tervist rikkuda :evil:
yldiselt ei näe põhjust, miks peaksid ratturi sõiduvarustuse sekka siginema laserid, saab ka inimlikumalt :roll:
Söidame mönuga

DH_feaver_Beast
Rattur
Postitusi: 23
Liitunud: 05. 03. 2005. 11:23

Postitus Postitas DH_feaver_Beast » 12. 03. 2005. 16:31

peeter009 kirjutas:
erikr kirjutas:võin ju otse ette maha ka vaadata. tiba ebamugav on. .
jääb ikka muud yle, nagu erikr kirjutas. kui on yksik auto, mis tuleb täistuledega vastu, aitab lihtsalt kõrvale vaatamine hästi.
kui helkurid ja lamlollsed on kyljes ja juht ei lylita tulesid ymber, siis on see muidugi ilmselge juhipoolne sigadus, kuid kui talle hakata selle laseriga näitama, ega see head kaasa too, juht võib saada pimestatud ja juhtuda võib tõsine autoõnnetus. ise autojuhina kyll ei tahaks, et mingi hull mulle laseriga silma vehiks, kuid alati olen ka tuled õigeaegselt ymber lylitanud. kuna mulle pole keegi selle laseriga silma näidanud sõidu ajal, siis ei oska õelda, mis tunne on, kuid erikr postitusest võis välja lugeda, et ega see vist meeldiv pole. pealegi on neil osutuslaseritel kirjas et ei tohi otseselt silma lasta, kuna on kahjulikud-ei tohi teise inimese tervist rikkuda :evil:
yldiselt ei näe põhjust, miks peaksid ratturi sõiduvarustuse sekka siginema laserid, saab ka inimlikumalt :roll:
Njah, ega ma ise kasutanud ei ole seda tehnikat, kuid see on v6imalus ;) siis autojuht teab, et next time v6tab tuled maha.
Ise oleksin 22repealt suurde auku s6itnud, sest uto pimestas
Ride hard, go pro.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 12. 03. 2005. 16:36

DH_feaver_Beast kirjutas:
ytleme nii, et endal p6leb esi tuli ja helkur on kah :)

Plus need helkurid, mis on riiete kyljes. :) ja kui autojuht ikka nahaalseks j22b, siis ei j22 muud yle ju.
kust sina tead kas ta on nahaalne või tahab ta veenduda, et nähtavus oleks hea ja et ta ei taha mingile vilkuvale-helendavale asjale otsa sõita.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

DH_feaver_Beast
Rattur
Postitusi: 23
Liitunud: 05. 03. 2005. 11:23

Postitus Postitas DH_feaver_Beast » 12. 03. 2005. 18:46

erikr kirjutas:
DH_feaver_Beast kirjutas:
ytleme nii, et endal p6leb esi tuli ja helkur on kah :)

Plus need helkurid, mis on riiete kyljes. :) ja kui autojuht ikka nahaalseks j22b, siis ei j22 muud yle ju.
kust sina tead kas ta on nahaalne või tahab ta veenduda, et nähtavus oleks hea ja et ta ei taha mingile vilkuvale-helendavale asjale otsa sõita.
Mul esituli ei vilgu reeglina siiski :)

Kuid jah, 2rme vaidle ;)
Ride hard, go pro.

kepsa
Rattur
Postitusi: 31
Liitunud: 15. 04. 2005. 15:05

Postitus Postitas kepsa » 31. 08. 2005. 06:03

Omaltpoolt lisaks veel sellise mõtte, mida polegi selles foorumis veel kohanud. Ehk siis seda, et kui lubatud kiirus on 50 või 90, siis autojuhid ju aeglasemalt ei sõida. :? Pimedas sõites lasevad täistuledega :idea: , vabandades end sellega, et siis parem nähtavus ja ohutus. Või kui maanteel kaks ratturit kõrvuti, siis vahet ei ole, kas tuleb keegi vastu või mingi muu olukord, autojuht lihtsalt peab mööda saama ilma hoogu maha võtmata. Sellest ka need signaalitamised. Täielik lollus ikka.
Samas olles ise nii jalgrattur kui autojuht, siis suhtun küll roolis olles suure kartusega jalgratturitesse. Eriti veel peale seda, kui üks vanem naisterahvas lihtsalt mulle sisse sõitis.
Samas rattaga on vahest lausa hirm sõita.

Ühe sõbra mõttetera aga on, et mida lähemal teeservale sõita, seda lähemalt ja ohtlikumalt autojuhid mööda sõidavad.
Rõõmsal jalgratturil on hambavahed sääski täis!

margus v
Rattur
Postitusi: 578
Liitunud: 24. 04. 2004. 02:31

Postitus Postitas margus v » 31. 08. 2005. 07:50

kepsa kirjutas:Ühe sõbra mõttetera aga on, et mida lähemal teeservale sõita, seda lähemalt ja ohtlikumalt autojuhid mööda sõidavad.
Täpselt minu isiklik kogemus Tallinn-Keila trassil,mööda Paldiski mnt.sõites :!:(jalgrattaga)

Vasta

Mine “Kasulikud näpunäited”