Trosside õlitus?
Trosside õlitus?
Kuidas ja mis õliga trosse ning kõrisid õlitada ja milleks see üldse oluline on?
Mitte õli vaid midagi paksemat - ise kasutan Weldite Lithium valget möksi. Lapiga tross puhtaks, määre peale ja kõrisse. Õli voolab minema ja mõjub ajutiselt.
http://www.veloplus.ee/index.php?show=t ... =52&id=720
40kr, aga isegi 10% pole veel ära kulunud, kuigi remontimisel pidevalt kasutan.
http://www.veloplus.ee/index.php?show=t ... =52&id=720
40kr, aga isegi 10% pole veel ära kulunud, kuigi remontimisel pidevalt kasutan.
Omapärasel kombel on mul just need õlid olemas-- Weldite Lithium Grease ja Motorex WetLube. Kuid hakkan juba kahtlema, kas käin ikka õige mehhaaniku juures, kuna ketti soovitas ta puhastada vaid lapi ja harjaga ning trosse soovitas õlitada tavalise õmblusmasina õliga. Sealjuures keelas ta keti lahusesse panemist. Olen kuulnud ka et trosse otseselt ei õlitata, vaid lastakse kõrid survesilikoniga puhtaks ja õliseks, kusjuures sel moel ei ole vaja trossi eraldi õlitada. Milline on siis see parim variant?
Roland Green lasi mudasel rajal enne starti mingi naise käest virutatud praeahju spray õliga raami üle, et sitt nii kergelt raami külge ei kleepuks.Kristiano kirjutas:Omapärasel kombel on mul just need õlid olemas-- Weldite Lithium Grease ja Motorex WetLube. Kuid hakkan juba kahtlema, kas käin ikka õige mehhaaniku juures, kuna ketti soovitas ta puhastada vaid lapi ja harjaga ning trosse soovitas õlitada tavalise õmblusmasina õliga. Sealjuures keelas ta keti lahusesse panemist. Olen kuulnud ka et trosse otseselt ei õlitata, vaid lastakse kõrid survesilikoniga puhtaks ja õliseks, kusjuures sel moel ei ole vaja trossi eraldi õlitada. Milline on siis see parim variant?
värvivigastusi parandatakse küünelakiga, gripid peale juukselakiga...
igaühel omad nõksud, pole seda õigeimat viisi. sest keda sa lõpuks usud, kas õmblusmasinaõli mehanni või tundmatuid mölakustisid foorumis.
igaüks usub oma metoodikasse ja sinu asi on kas proovida ja pettuda, niikaua kuni oma variandi leiad või siis mõelda ka asja juures ja proovida tõenäoliselt kõge sobivamat varianti.
motorexi rohelise all mõtlesin Bike Grease 2000 rohelist tuubimääret
mina olen ikka nii teind, et võtan trossi kõri seest välja, või käikari trossi puhul lihtsalt nihutan kõri ja siis tõmban ta lapiga puhtaks ja vana head vene tavotti lapiga õhuke kiht peale ja jälle kõri tagasi
töötab hästi ja kui viimati nii õlitasin, umbes kuu tagasi, muutus käiguvahetus ikka kiiremaks küll. enne seda hakkas juba tõrkuma kasseti väiksematele hammakatele minemast ja käiguvahetus võttis ikka aega.
eks see selleks oluline olegi et tross paremini ja kiiremalt kõris liikuda saaks.
töötab hästi ja kui viimati nii õlitasin, umbes kuu tagasi, muutus käiguvahetus ikka kiiremaks küll. enne seda hakkas juba tõrkuma kasseti väiksematele hammakatele minemast ja käiguvahetus võttis ikka aega.
eks see selleks oluline olegi et tross paremini ja kiiremalt kõris liikuda saaks.
Söidame mönuga
Kristiano kirjutas: Kuid hakkan juba kahtlema,.. Olen kuulnud ... Milline on siis see parim variant?
erikr kirjutas:igaühel omad nõksud, pole seda õigeimat viisi. .... mõelda ka asja juures ja proovida tõenäoliselt kõige sobivamat varianti.
tundmatu mölakusti mart kirjutas:
Rattavidindus - muuhulgas kõrid, kõriotsad, trossid ja määrded omale külge saanud hulganisti NASA & DuPont jt leiutistest - silikoon, teflon (PTFE), fosfaat, roostevaba jms. Seetõttu lähevad nn õige otsingud aina põnevamaks, harivamaks ja kahjuks ka kallimaks. Ise tahaks kah proovida varianti, kus kõri on roostevaba, isemäärivate otsikutega ja teflon soolikaga, tross ülipainduv, roostevaba ja teflon kattega. Kuniks ideaalset pole nuusutanud, hoian tehnika puhta ja määrin möksidega, mille puhul tean, et keemilist vastuseisu/reaktsiooni ei teki (ntx kusihappega ei puhasta ega määri - effekt küll silmnähtav, aga lõpptulem sööbiv).
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Erinevad lähenemised. Kui minul viimati määrida oli vaja siis tegin lapiga puhtaks, vedel teflonõli peale ja seejärel hõõrusin lapiga praktiliselt kuivaks. Selle tulemusena jäi trossile imeõhuke määrdekiht mis ei haagi endaga tulmu. Kuivem, puhtam ja libedam tunne kestab kauem. Vastupidiselt paksu määrdega määritud trossidele...Kristiano kirjutas:No sellest jutust võib küllalt järeldada, et käib trossile paks õli või määre.
Kuid mehhann ajas ikka pada küll siis
Nüüdsest MTB peal XTR kõri-trossi komplekt ja MNT peal Dura-Ace komplekt. Aasta jooksul polnud kumbagi vaja määrida....
Ülilibe, enamasti tumedavärviline plastik, millega määritakse või kaetakse pindasid. Enim tuntud koduriistadel - praepann ja triikraud.Kristiano kirjutas:mida see teflon endast kujutab ?
http://www.dupont.com/teflon/coatings/basic_types.html
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Kogu jutt käib miskipärast trosside ümber, kuid mis kasu on määritud trossist,
kui kõri on kõntsa täis? Trossi puhastamine on käkitegu, kuid olulisem on kõri
seest puhtaks saada. Aerosoolpudelis silikoon on selleks lihtsaim, surtsatad
paar korda tugevalt kõri läbi ning näed kuidas alla pandud ajalehele tekib
räpane laik..
kui kõri on kõntsa täis? Trossi puhastamine on käkitegu, kuid olulisem on kõri
seest puhtaks saada. Aerosoolpudelis silikoon on selleks lihtsaim, surtsatad
paar korda tugevalt kõri läbi ning näed kuidas alla pandud ajalehele tekib
räpane laik..
Mul on tavalised 14EEK tk trossid ning kõrid sellised plastikust, ning jutt käis just sellest kuidas ma enda ratta trosse õlitan! Õmblusmasina õlist jääb siis vist väheseks!Kirsa kirjutas:Tavalist roostevaba trossi ja kõri on soovitav määrida paksu määrdega.
Aga kui on teflon tross ja kõri, siis igatahes trossi pakendil oli kiri et mitte üldse määrida. Võib-olla mehhaaniku jutt et natuke õli võiks panna käiski teflontrosside kohta?
Kristiano kirjutas:mida see teflon endast kujutab ? Ühes eeskirjas oli märgitud, et määrige trosse kõris teatud määrdeainega (aga mitte "tefloniga" vooderdatud kõris).
On olemas teflonist "trossid", selline Jagwire?i kõikide trosside komplekt maksab ca. 400eeki, ta on libedam kui terastross, kaalub vähem ja ei aja kiudu...
teflonist küll sobivat trossi ei valmista. tross on ikka terasest ja tefloniga kaetud. kaaluefekt saavutatakse hoopiski komplektis olevate kõride armatuuris terase asemel osaliselt süsinikkiu kasutamisega.damn kirjutas:On olemas teflonist "trossid", selline Jagwire?i kõikide trosside komplekt maksab ca. 400eeki, ta on libedam kui terastross, kaalub vähem ja ei aja kiudu...
proovi kõik kiud omale kohale keerata ja siis õigetpidi keerates kõrisse suruda. keerama pead trossi sellesse suunda, et kiud laiali ei kisuks.Käru kirjutas:kuidas pärast trossi kõrisse tagasi saab kui ots hargnema hakkab? Ja kust uue trossi otsa saab? Vana tagasi ei lähe, proovisin.
nii olen ka hargnevaid trosse kõrist sisse saanud.
kui mõtled trossi otsa all seda pehmest metallist kuplikest, mis otsa koos hoiab, siis seda pead kysima rattapoest, kuid usun et vana saaksid ka korda. või siis kasuta korralikku trossi, mis tefloniga kaetud, need pysivad igaljuhul koos. kuid ma endaoma lõikasin suvaliste tangidega lyhemaks ja muljusin trossi ning hakkas hargnema, siis võtsin vana trossi otsa ja hoidsin seda näpitsate vahel ja peene naaskliga surusin kupli seest jälle kumeraks ja torkasin trossi otsa ning pigistasin näpitsatega uuesti kinni.
proovi, äkki õnnestub nii
Söidame mönuga
Vanema trossi saab lihtsamalt tagasi lõigates tavaliste lõiketangidega trossi otsa tasa(sealjuures tuleks vaadata et tangid oleksid lõikamisel õieti käes). Samuti olla hea viis tross sulgeda jootmisega kasutades kampoli asemel "..ei tule meelde see nimetus" teist aseainet kokku tinutamiseks, mis võimaldab tinal terasele kinnituda.
kui on korralikud tangid siis jah ok. mõni tross aga kipub ikkagi lapikuks ja laiali minema. kergema lõikamise jaoks kuumuta trossi lõikekohast leegil (küünal, tulemasin, tikk) ja lõika siis. hoopis teine tera.Kristiano kirjutas:Vanema trossi saab lihtsamalt tagasi lõigates tavaliste lõiketangidega trossi otsa tasa(sealjuures tuleks vaadata et tangid oleksid lõikamisel õieti käes). Samuti olla hea viis tross sulgeda jootmisega kasutades kampoli asemel "..ei tule meelde see nimetus" teist aseainet kokku tinutamiseks, mis võimaldab tinal terasele kinnituda.
aseaine õige termin on räbusti. trossi puhul sai vanasti kasutatud saltserit ehk tsinkkloriidi lahust või ortofosforhapet. sai ka eelneva puudusel aspiriinist ja paarist tilgast veest paras möks tehtud. tänapäeval peaks Tevalost ja Oomipoest sobilikku räbustit ikka saama.
Trosse lõikan tavalise rällakaga e. ketaslõikuriga. Parim oleks vist kõvasulamteraga ketas, aga kitsas metalliketas käib kah. Ainult peab jälgima, et ketta pöörlemissuund oleks trossi keerdudega "pärikarva", siis ei löö trossiotsa haraliseks.
Pole lihtsalt raatsinud trossitange osta.
Pole lihtsalt raatsinud trossitange osta.
Gravity is a Bitch
Olem kimbatuses Rattal on teflon kõrid Jagwire firma omad kuid on roostevaba trossid.Mis ma nüüd tegema pean Kas vedelam määre-õli nagu soovitatakse teflonile või paksem tavott nagu teras ja roostevaba trossidele.
Selliste soovitustega nagu " osta teflonkattega trossid" ärge palun vaeva nähke.Olen proovinud,ei poolda eelistan roostevaba trossi ja jään endale kindlaks.Lisan seda,et jutt on ainult käiguvahetite trossidest,piduritrosse ja kõrisid ei kasuta.
Selliste soovitustega nagu " osta teflonkattega trossid" ärge palun vaeva nähke.Olen proovinud,ei poolda eelistan roostevaba trossi ja jään endale kindlaks.Lisan seda,et jutt on ainult käiguvahetite trossidest,piduritrosse ja kõrisid ei kasuta.
Püüan vastata Kirsale:
Ostes uue ratta tulid rattaga kaasa 2004a. XT käikarid ja lingid.Peale esimist võistlust ei hakanud tagakäikar enam korralikult tööle.Avastasin selle alles vahetult enne järgmisi võistlusi.Pöördusin abisaamiseks Hawaii Expressi telkki ja sealt öeldi,et see nähtus on täiesti tavaline uute trossidega (venivad).Raha oli ja ostsin siis Jagwire komplekti.Vahetasin siis kõrid-trossid ära ja ikka sama jama.Järgmisena pöördusin Hawaii Expressi rattaservisesse ja SEAL SOOVITATI mul kasutada ikka roostevaba trossi.Lasin siis mehaanikul paigaldada trossi roostevabast.Asi töötas 50-70 km. Lõpuks selgus,et puruks on hoopis käiguvahetusmehanism.Praegu kasutan Srami ja täiesti rahul.Pika ja segase jutu kokuvõteks:kui asi ei töödanud teflon trossiga ültse aga roostevabaga vähemalt 70km.siis otsustasingi puhta roostevaba kasuks,ilma teflon katteta.
Ostes uue ratta tulid rattaga kaasa 2004a. XT käikarid ja lingid.Peale esimist võistlust ei hakanud tagakäikar enam korralikult tööle.Avastasin selle alles vahetult enne järgmisi võistlusi.Pöördusin abisaamiseks Hawaii Expressi telkki ja sealt öeldi,et see nähtus on täiesti tavaline uute trossidega (venivad).Raha oli ja ostsin siis Jagwire komplekti.Vahetasin siis kõrid-trossid ära ja ikka sama jama.Järgmisena pöördusin Hawaii Expressi rattaservisesse ja SEAL SOOVITATI mul kasutada ikka roostevaba trossi.Lasin siis mehaanikul paigaldada trossi roostevabast.Asi töötas 50-70 km. Lõpuks selgus,et puruks on hoopis käiguvahetusmehanism.Praegu kasutan Srami ja täiesti rahul.Pika ja segase jutu kokuvõteks:kui asi ei töödanud teflon trossiga ültse aga roostevabaga vähemalt 70km.siis otsustasingi puhta roostevaba kasuks,ilma teflon katteta.