Raami kvaliteet
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Raami kvaliteet
Milliseid tulemusi on keegi saanud järeljooksu kontrollimisel?
Trek 800 oli u. 3 mm sõidurajast väljas (s.t. odava seeriatoodangu raam).
Trek 800 oli u. 3 mm sõidurajast väljas (s.t. odava seeriatoodangu raam).
-
- Rattur
- Postitusi: 23
- Liitunud: 05. 03. 2005. 11:23
Kui ratta juhitavus ei ole päris korras, siis võib viga olla kõveras raamis, mis viib rattad(ka rihitud) sõidurajalt välja. Seda saab kindlaks teha näiteks: üks nööri ots tagaratta kinnituskõrva külge, siis nöör ümber lenkstangi kaela toru keskelt ning kinnitada teine ots nööri tagaratta teise kinnituskõrva külge. Mõõtes kummaltki poolt kaugust sadulatorust nöörini ei tohiks erinevus üle 3 mm olla. Ideaalne kui mõlemad pooled on võrdsed. Ehk see näitab kuidas sidevardad ja tagakahvel on tsentreeritud ülejäänud torude suhtes ja kuidas jooksud üksteisele peaksid järgnema.
Pane jooksud pukki ühtepidi ja teistpidi. Siis on selge. Kui pole tsentris, lase korda teha, või tee ise. Kui jooksud korras, roni selga ja sõida. Ja vaat siis sõidu ajal vaatad kuidas esiratas jookseb raami suhtes ja taga ratas on sama hästi näha... Samas saab sellest aru ka seisvat ratast vaadates...
...ei tea. Seda millimeetrit ple minuarust näha, lihtsalt seisvat velo vaadates, a negatiivne effekt võib-olla ikkagi.Road kirjutas:Pane jooksud pukki ühtepidi ja teistpidi. Siis on selge. Kui pole tsentris, lase korda teha, või tee ise. Kui jooksud korras, roni selga ja sõida. Ja vaat siis sõidu ajal vaatad kuidas esiratas jookseb raami suhtes ja taga ratas on sama hästi näha... Samas saab sellest aru ka seisvat ratast vaadates...
Kristiano seletus kuidas raami painutust mõõta, ei ole võib-olla nii selge kõigile. Ma sõnastaks seda nii, et: võta niit, kinnita 1. ots selle toru tsentrisse, milles esikahvel asub, 2. ots tagaratta ekstsentriku "muttri" külge, nii raami lähedale kui võimalik.....ja niitide kaugus sadulatorust ei tohiks minu andmetel ületada 2mm.... Super on kui kaugused võrdsed, tavaliselt (ka kallid raamid) erinevus ikkagi 1mm. Vanadel vene romudel võib olla see isegi 7-8mm!
Jooksudel aja "katus" õigeks, ilma et ratta allapanemisel sinna veel mingeid seibe vahele ajad (mõni ketas/ketta poldid käivad vastu amorti kui seibi pole). Kõige odavam viis jooksu veerevust parandada (muidugi eelkõige peab see olema lõtkuvaba ja õiges määrdes)
Nii olen mina talitanud....
Seisad ratta ette ja vaatad üks silm ühelt, teine teiselt poolt. Liigutad hellalt hellalt pead ja vaatad. Kõige parem kui tead et jooks tsentris on, siis on juba tagahargist näha. Ja jooks peab minema täpselt hargi vahele. Mingid seibid jne... unustage ära. Ja veel parem on kui kummi peal pole. Mägirattal kummimuster segab.
Jooks muidugi tsentrisse, aga seda nööri meetodit tarvitatakse pigem tagaratta kinnituskõrvade tsentreerituse kontrollimiseks sadulatoru(vertikaaltoru) suhtes. Sest kui sidevardad on viltu on ka pöid nihutatult.
See annab kindlama tulemuse kui silma järgi, kuigi see +- 2 mm sinna, tänna ei oleks minu tasemele eriti oluline.
See annab kindlama tulemuse kui silma järgi, kuigi see +- 2 mm sinna, tänna ei oleks minu tasemele eriti oluline.
Kristiano, sa ei saa vist aru. KUI sul jooks on korras, ja korralikult alla pandud, siis on juba tagahargist näha. St. "sidevarrastest". Siis mõõda oma "sidevarda" kaugus pöiast-veljest mõlemalt poolt. Ja nööri pole vajagi.
Aga need millimeetrid ütlen mina just silmaga ära. Su mõõtmis täpsus on ise juba 1mill. siia-sinna.
Aga need millimeetrid ütlen mina just silmaga ära. Su mõõtmis täpsus on ise juba 1mill. siia-sinna.