väliskumm kõver? Paigaldamise viga?
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
väliskumm kõver? Paigaldamise viga?
Ostsin endale uued Shwalbe Hurricane väliskummid ja nüüd mure selline, et nad ei jookse sirgelt, mingi jõnks on sees - kummi käib vasakule-paremale. Samuti on siledal asfaldil tunda, et ka jämeduses on jõnks. Suht vastik.
Kas ma sain paigaldamisel midagi valesti teha? Või on lootust, et sõites läheb sirgeks. Uut sisekummi proovisin kah, ei aidanud.
Kas ma sain paigaldamisel midagi valesti teha? Või on lootust, et sõites läheb sirgeks. Uut sisekummi proovisin kah, ei aidanud.
Variandid:
1. Kumm on kehvalt peale pandud ja viskab seetõttu
2. Kumm on praak ja viskab seetõttu
Lahendus:
Võta maha ja pane uuesti peale jälgides, et kumm on otse (pumpad nats täis ja siis sätid paika.
Hästi ei saa aru väitest, et siledal asfaldil on tunda, et ka jämeduses on jõnks. Punnitab? Kui kumm punnis, siis tavaliselt kumm katki. POle võimatu ka praak.
PS! Sõites ei lähe ükski kumm sirgeks!
1. Kumm on kehvalt peale pandud ja viskab seetõttu
2. Kumm on praak ja viskab seetõttu
Lahendus:
Võta maha ja pane uuesti peale jälgides, et kumm on otse (pumpad nats täis ja siis sätid paika.
Hästi ei saa aru väitest, et siledal asfaldil on tunda, et ka jämeduses on jõnks. Punnitab? Kui kumm punnis, siis tavaliselt kumm katki. POle võimatu ka praak.
PS! Sõites ei lähe ükski kumm sirgeks!
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: väliskumm kõver? Paigaldamise viga?
loe see teema ka läbi viewtopic.php?t=6323 selle teema jätkuks ütlen, et vahetasin oma 221 pöia välja 717 pöia vastu ja sain kummi peaaegu ilusti jooksma. tellisin ära ka XR4.1 pöia, loodan sellega saada oma vana hea ratta tagasi 221 ja 717 pöia see serv mille taha kumm haakub on natuke madalam kui XR 4.1 pöial. kui nüüd kummi sisse üle 30 psi pumbata, siis see madalam serv ei hoia mõnda kummi mudelit väga hästi kinni ja hakkab veidi loperdama. natukene aitab kui väänata kummi pöial, Veloplusis oli selleks ka spetstööriist olemas mehaanikute ruumis.jaan kirjutas:Ostsin endale uued Shwalbe Hurricane väliskummid ja nüüd mure selline, et nad ei jookse sirgelt, mingi jõnks on sees - kummi käib vasakule-paremale. Samuti on siledal asfaldil tunda, et ka jämeduses on jõnks. Suht vastik.
Kas ma sain paigaldamisel midagi valesti teha? Või on lootust, et sõites läheb sirgeks. Uut sisekummi proovisin kah, ei aidanud.
muidugi võib sinu schwalbe hurricane olla ka tehase praak.
Nojah. Tundub nagu ta oleks umbes 20 cm pikkusel alal natukene madalam. Päris punnis nagu ei ole.Mati kirjutas: Hästi ei saa aru väitest, et siledal asfaldil on tunda, et ka jämeduses on jõnks. Punnitab? Kui kumm punnis, siis tavaliselt kumm katki. POle võimatu ka praak.
Mõtlesin, et kui halvasti peale pandud siis äkki sõites läheb paika vms.Mati kirjutas:PS! Sõites ei lähe ükski kumm sirgeks!
Suure rõhu all ei lähe küll miski paika. Soovitan sul siiski veel korra installeerimisprotsess läbi teha, aga hoolikalt.jaan kirjutas:Mõtlesin, et kui halvasti peale pandud siis äkki sõites läheb paika vms.Mati kirjutas:PS! Sõites ei lähe ükski kumm sirgeks!
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Kõige kergemini saab kummi sitasti peale nii, et kui õhukumm kuskil väliskummi ja velje vahele jääb. Siis ei venita ükski jõud kummi otseks. Eriti kergesti jääb õhukumm velje vahele ventiili juures.
Endal on kogemus ScwalbeDeltaCruiser-kummidega, nendest üks oli algusest peale kergelt rase. Mitte lausa nii, et sõites hüpanud oleks, viskas rohkem külgedele.
Ja praegu on all Michelini 25mm-sed. Väga head kummid!
Endal on kogemus ScwalbeDeltaCruiser-kummidega, nendest üks oli algusest peale kergelt rase. Mitte lausa nii, et sõites hüpanud oleks, viskas rohkem külgedele.
Ja praegu on all Michelini 25mm-sed. Väga head kummid!
mustal taustal helendab must vari
Enne kui jõuga peale lähed loe Riho postitus läbi.jaan kirjutas:Kui muu ei aita, siis proovin kindlasti :)Pierre kirjutas:Kusjuures on variant väiksema tööga pääseda. 8) Nimelt otsi, mida võimsam seda parem, korralik kompressor, ja lase sinna kummi nii palju õhku kui võimalik, vaata kas hüppab sirgeks. :D
Eriti tõenäoline on see odaval kleepuva ilma talgita sisekummi ja vähese praktika korra kui ei taibata enne toppimist nats õhku sisse lüüa.
Ära proovi. Ma lasin tubelessi kompressoriga üle pöia. Siuke litter käis, et pool päeva kõrvas vilistas. Lisaks tõmbas kummis mingid kiud katki ja jäi tsipa viskama peale seda.jaan kirjutas:Kui muu ei aita, siis proovin kindlastiPierre kirjutas:Kusjuures on variant väiksema tööga pääseda. Nimelt otsi, mida võimsam seda parem, korralik kompressor, ja lase sinna kummi nii palju õhku kui võimalik, vaata kas hüppab sirgeks.
Täpsustan omalt poolt:UrmasL kirjutas:Ära proovi. Ma lasin tubelessi kompressoriga üle pöia. Siuke litter käis, et pool päeva kõrvas vilistas. Lisaks tõmbas kummis mingid kiud katki ja jäi tsipa viskama peale seda.jaan kirjutas:Kui muu ei aita, siis proovin kindlasti :)Pierre kirjutas:Kusjuures on variant väiksema tööga pääseda. 8) Nimelt otsi, mida võimsam seda parem, korralik kompressor, ja lase sinna kummi nii palju õhku kui võimalik, vaata kas hüppab sirgeks. :D
Racing Ralph tubelessi ja Crossmax XL-i puhul käib meeletu laks, tolmupilv (ja tilk püksi) nõksa üle 6 bari juures...
...imelik tundus see, et lõi maha korraga üle mõlema pöiaääre.
Kummiga ei juhtunud midagi, jooksu ajas Molev sirgeks. Pöia liitekohast lõi mõne mm keraamikat lahti. Küll klots ta ühtlaseks nühib.
- tõeline siga
- Rattur
- Postitusi: 272
- Liitunud: 02. 06. 2004. 08:51
Sama ka Fast Frediga, ehki bar?e oli ca 5Kuldar kirjutas:Täpsustan omalt poolt:UrmasL kirjutas:
Ära proovi. Ma lasin tubelessi kompressoriga üle pöia. Siuke litter käis, et pool päeva kõrvas vilistas. Lisaks tõmbas kummis mingid kiud katki ja jäi tsipa viskama peale seda.
Racing Ralph tubelessi ja Crossmax XL-i puhul käib meeletu laks, tolmupilv (ja tilk püksi) nõksa üle 6 bari juures...
...imelik tundus see, et lõi maha korraga üle mõlema pöiaääre.
Kummiga ei juhtunud midagi, jooksu ajas Molev sirgeks. Pöia liitekohast lõi mõne mm keraamikat lahti. Küll klots ta ühtlaseks nühib.
Miks te sinna nii palju lööte?
4 või 4.5 atti on tavaliselt ju maksimaalne lubatud rõhk.
Ja see nõuanne, et löö niipalju kui lubatud sisse ja vaata kas lööb kummi sirgeks ja randi välja - ei ole ju vale!
Oluline et lööd "niipalju kui lubatud" - ehk siis 4 või 4.5.
Ma arvan et teemaalgatajal ongi see probleem, et pöid on suur ja kumm väike ning kummiserv ei ole mõnest kohast kenasti randis, siis jääbki sedasi madalamaks ka.
4 või 4.5 atti on tavaliselt ju maksimaalne lubatud rõhk.
Ja see nõuanne, et löö niipalju kui lubatud sisse ja vaata kas lööb kummi sirgeks ja randi välja - ei ole ju vale!
Oluline et lööd "niipalju kui lubatud" - ehk siis 4 või 4.5.
Ma arvan et teemaalgatajal ongi see probleem, et pöid on suur ja kumm väike ning kummiserv ei ole mõnest kohast kenasti randis, siis jääbki sedasi madalamaks ka.
- tõeline siga
- Rattur
- Postitusi: 272
- Liitunud: 02. 06. 2004. 08:51
Ja kui 4 atiga UST "oma kohale" ei jookse mis siis saab? Siis peaks ju rõhku veidi tõstma, et UST kumm korralikult oma kohale liiguks. Või ei pea?Kirsa kirjutas:Miks te sinna nii palju lööte?
4 või 4.5 atti on tavaliselt ju maksimaalne lubatud rõhk.
Ja see nõuanne, et löö niipalju kui lubatud sisse ja vaata kas lööb kummi sirgeks ja randi välja - ei ole ju vale!
Oluline et lööd "niipalju kui lubatud" - ehk siis 4 või 4.5.
Läheb juba tubelessi teemaks, aga minul 5 bari juures veel naksus - tähendab otsis veel oma õiget kohta.Kirsa kirjutas:5-6 atti ei ole küll lahendus.tõeline siga kirjutas:Ja kui 4 atiga UST "oma kohale" ei jookse mis siis saab? Siis peaks ju rõhku veidi tõstma, et UST kumm korralikult oma kohale liiguks. Või ei pea?
Sellisel juhul lased tyhjaks tagasi, mudid, paned seepi juurde ja uuele katsele.
Ja see jutt saigi selleks toksitud, et teised oma agarusest seda lollust ei teeks - et teiste vigadest õpitaks.
Nüüd tead sina kah, et kui seier 6 peale jõuab siis hakkab paksu nalja saama.
Kummi minemalendamise koha pealt: nii mõnigi veoautojuht on selle kätte surnud. Lihtsalt pani kummi koostades vitsa valesti peale ja asus pumpama. Kuni see vits sealt pääses...
Ehk siis õhurõhul on päris tugev purustusjõud, seega ei julgeks ise selliseid lõhkipumpamise katseid teha. Jalgrattaga ka mitte.
Ehk siis õhurõhul on päris tugev purustusjõud, seega ei julgeks ise selliseid lõhkipumpamise katseid teha. Jalgrattaga ka mitte.
mustal taustal helendab must vari
Re: väliskumm kõver? Paigaldamise viga?
Pikas lõimes on vaid korra möödaminnes seepi mainitud. Kas sa panid kummijaan kirjutas:Ostsin endale uued Shwalbe Hurricane väliskummid ja nüüd mure selline, et nad ei jookse sirgelt, mingi jõnks on sees - kummi käib vasakule-paremale. Samuti on siledal asfaldil tunda, et ka jämeduses on jõnks. Suht vastik.
Kas ma sain paigaldamisel midagi valesti teha? Või on lootust, et sõites läheb sirgeks. Uut sisekummi proovisin kah, ei aidanud.
kuivalt peale või kasutasid seebivett? Kuivalt jäädki kummi sättima, märjalt
pannes lükkab siserõhk ise kummi paika. Kui pöid on ilma kummita sirge nii
külg- kui radiaalsuunas, siis võib veel pöia siseservad üle vaadata. Kui needki
jonksus, siis ma kahtlustaks kummi.
kui oled rehvi (mitte kummi) peale monteerinud, täis pumbanud ja näppude vahel jooksma pannud ja märkad, et see loperdab-viskab jne, siis leia koht (vaiksemal näpuvahelisl veeremisel) ja lase õhk rehvist välja. sellele viskavale piirkonnale lase rehvi äärele (mingi 5-10cm lõik kohe) n mingit õli (wd40, motip'i teflonõli vms) ja proovi uuesti survestada rehv (kerge ülerõhuga). kui kõik ilusti paika jookseb ja enam ei viska, on ok, kui ikka viskab, siis hakka uurima, kas rehvi endga on ikka kõik ok
ohh, me ei eksinudki teelt!
ahh, mul sõidust rõõmus meel ...
ahh, mul sõidust rõõmus meel ...
" lase rehvi äärele (mingi 5-10cm lõik kohe) n mingit õli (wd40, motip'i teflonõli vms) "
Õli ei ole hea. Kui, siis vaid SILIKOONÕLI. Tavalised naftapõhised õlid rikuvad kummi. Ilmselt sööb õli kummi aeglasemalt, kui kumm kulub, aga kindlasti muudab õliga kokkupuude kummi pehmemaks.
Õli ei ole hea. Kui, siis vaid SILIKOONÕLI. Tavalised naftapõhised õlid rikuvad kummi. Ilmselt sööb õli kummi aeglasemalt, kui kumm kulub, aga kindlasti muudab õliga kokkupuude kummi pehmemaks.
mustal taustal helendab must vari