jama esikäiguvahetajaga
jama esikäiguvahetajaga
armsad sõbrad, aidake!
sõidumõnu on hakanud rikkuma üks probleem. nimelt kõige väiksemalt esimeselt hammakalt keskmisele vahetades tekib ühel juhul viiest selline ebameeldiv nähe, kus kett küll vahetub probleemideta, aga vahetuse lõpufaasis, kus kett on all veel väiksema hammaka peal, tõmbab miski või keski hetkeks keti raksaki hammaka ja tagakahvli vahele. ise arvan, et kett jääb keskmise hammaka siseküljel olevate vahetust soodustavate nagade taha kinni. pikk jutt tuli nüüd, aga nii väike kui ka keskmine hammakas on pea uued ja mingit viskamist ka ei ole, kett on küll juba veidi kulunud, kuigi mitte väga katastroofiliselt (annab tõsta kuni poole hamba kõrguseni), ehk on probleem ketis? või on see märk, et koliseva, kuid siiani käike vahetava alivio võiks lõppude lõpuks pensionile saata!
sõidumõnu on hakanud rikkuma üks probleem. nimelt kõige väiksemalt esimeselt hammakalt keskmisele vahetades tekib ühel juhul viiest selline ebameeldiv nähe, kus kett küll vahetub probleemideta, aga vahetuse lõpufaasis, kus kett on all veel väiksema hammaka peal, tõmbab miski või keski hetkeks keti raksaki hammaka ja tagakahvli vahele. ise arvan, et kett jääb keskmise hammaka siseküljel olevate vahetust soodustavate nagade taha kinni. pikk jutt tuli nüüd, aga nii väike kui ka keskmine hammakas on pea uued ja mingit viskamist ka ei ole, kett on küll juba veidi kulunud, kuigi mitte väga katastroofiliselt (annab tõsta kuni poole hamba kõrguseni), ehk on probleem ketis? või on see märk, et koliseva, kuid siiani käike vahetava alivio võiks lõppude lõpuks pensionile saata!
Kuidas teha kindlaks esihammakate kulumist? Arvatavasti on hammakad kulunud juba pisut varem, enne kui nad saekettaks kujunevad. Üks võimalus on vist vaadata muljutuid servi ja kidasid hammaste vahel.
Ja kui kaua võiks olla nende eluiga korralikult kette vahetades mnt-l ja mtb-l nii keskmise Deore taseme juures?
Ja kui kaua võiks olla nende eluiga korralikult kette vahetades mnt-l ja mtb-l nii keskmise Deore taseme juures?
Sellise jama põhjustajaks on tavaliselt siiski ainult hammakad. Hambad ei pea kulunud olema, vaid külje peale on tekkinud metallikisad vmt, viilimine aitab tavaliselt.
Veel võid vaadata kas mõni hammas juhtumisi kõver ei ole.
Väga paks ketiõli võib ka teinekord taolist asja põhjustada, või üldine mustus, pese kõik värk korralikult puhtaks.
Kui kõik eelpool nimetatud tingimused on täidetud ja endiselt jamab, siis on põhjus ehk keskjooksus või vales chainlines või on kett halvasti koku ühendatud.
Veel võid vaadata kas mõni hammas juhtumisi kõver ei ole.
Väga paks ketiõli võib ka teinekord taolist asja põhjustada, või üldine mustus, pese kõik värk korralikult puhtaks.
Kui kõik eelpool nimetatud tingimused on täidetud ja endiselt jamab, siis on põhjus ehk keskjooksus või vales chainlines või on kett halvasti koku ühendatud.
- vigurivänt
- Rattur
- Postitusi: 798
- Liitunud: 27. 09. 2004. 07:49
Mina sain sama vea Meridaspetsiaaleditsiooniga lisana kaasa.Esimene poolaasta oli lõbus Eriti H 100.veiko kirjutas:Omal on XT04 ja juba teine keskmine hammakas läbi
Tõsi,et tegemist on hammaka probleemiga.Igatahes ei andnud minul keti vahetus tulemust,ja hammaka viilimine siit ja sealt samuti.
Praeguse hammaka marki ja mudelit ei tea,aga hetkel toimib.