Raami jäikus ja muud omadused
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Raami jäikus ja muud omadused
Tekkis küsimus ratta paremaks ehitamisel.
1. Milline raam on kõige jäigem?
2. Millisel on kaalu ja jäikuse suhe parim?
3. Palju mõjutab sõidukiirust ja stabiilsust raami jäikus?
4. Kuidas mõõta raami jäikust?
5. mis materjalist raami eelistada (Mg, C, Al (scandium), Ti, CrMo...)? Millised on erinevate eelised/puudused?
Nero
1. Milline raam on kõige jäigem?
2. Millisel on kaalu ja jäikuse suhe parim?
3. Palju mõjutab sõidukiirust ja stabiilsust raami jäikus?
4. Kuidas mõõta raami jäikust?
5. mis materjalist raami eelistada (Mg, C, Al (scandium), Ti, CrMo...)? Millised on erinevate eelised/puudused?
Nero
esiteks üks Ermo pandud link http://www2.sjsu.edu/orgs/asmtms/artcle/articl.htm
eri teemades on raamide ja konstruktsioonide aspekte käsitletud.
viewtopic.php?t=2866
viewtopic.php?t=2244
viewtopic.php?t=2141
raami puhul on 3 olulist komponenti: geomeetria, torude profiil ja mõõdud, torude materjal. see on suht tõsine töö kui soovida konstrueerida "ideaalset" raami, kõik need komponendid toimivad ju üheskoos ja sõltuvad ülejäänutest.
jäikus iseenesest ei ole mingi headuse näitaja. füüsikatunnist peaks mäletama, et jäik keha on hapram puruneb kergemini) kui elastne. siis tuleb mängu veel see, et materjalid muudavad omadusi, eelkõige on jutt alumiiniumisulamite struktuuri ja füüsikaliste omaduste muutusest kestval tsüklilisel koormusel. ehk nagu vaikija on väljendunud - raam sõidetakse saiaks.
midagi katsetamise kohta on siin http://www.efbe.de/defbefrm.htm
eri teemades on raamide ja konstruktsioonide aspekte käsitletud.
viewtopic.php?t=2866
viewtopic.php?t=2244
viewtopic.php?t=2141
raami puhul on 3 olulist komponenti: geomeetria, torude profiil ja mõõdud, torude materjal. see on suht tõsine töö kui soovida konstrueerida "ideaalset" raami, kõik need komponendid toimivad ju üheskoos ja sõltuvad ülejäänutest.
jäikus iseenesest ei ole mingi headuse näitaja. füüsikatunnist peaks mäletama, et jäik keha on hapram puruneb kergemini) kui elastne. siis tuleb mängu veel see, et materjalid muudavad omadusi, eelkõige on jutt alumiiniumisulamite struktuuri ja füüsikaliste omaduste muutusest kestval tsüklilisel koormusel. ehk nagu vaikija on väljendunud - raam sõidetakse saiaks.
midagi katsetamise kohta on siin http://www.efbe.de/defbefrm.htm
Venekeelne pikem jutustus ideaalse MTB raami valikust:erikr kirjutas:raami puhul on 3 olulist komponenti: geomeetria, torude profiil ja mõõdud, torude materjal. see on suht tõsine töö kui soovida konstrueerida "ideaalset" raami,
http://www.diletantov.net/modules.php?n ... age&pid=22
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
[quote="erikr"]esiteks üks Ermo pandud link http://www2.sjsu.edu/orgs/asmtms/artcle/articl.htm
eri teemades on raamide ja konstruktsioonide aspekte käsitletud.
viewtopic.php?t=2866
viewtopic.php?t=2244
viewtopic.php?t=2141
Aitäh!, olen ise koba arhiivides tuhnija
Nero
eri teemades on raamide ja konstruktsioonide aspekte käsitletud.
viewtopic.php?t=2866
viewtopic.php?t=2244
viewtopic.php?t=2141
Aitäh!, olen ise koba arhiivides tuhnija
Nero
Re: Raami jäikus ja muud omadused
Peaaegu 4 aastat on selle teema viimasest postist. Selle aja jooksul on palju mett kerre voolanud ja kindlasti pole ka arendajad niisama istunud.
Jätkaks teemat sellega, et kui 2009/2010 peaks hakkama valima MTB raami, siis millised oleks argumendid materjalile, tootjale, geomeetriale? Millised on arengud ja trendid? Kasutusala oleks nn. "XC maraton". Sõidud 2-4h "elvast-tahkoni".
Jätkaks teemat sellega, et kui 2009/2010 peaks hakkama valima MTB raami, siis millised oleks argumendid materjalile, tootjale, geomeetriale? Millised on arengud ja trendid? Kasutusala oleks nn. "XC maraton". Sõidud 2-4h "elvast-tahkoni".
Re: Raami jäikus ja muud omadused
Eks see arendus sinna carboni suunas ikka läheb. Igasugu värke mõeldakse välja ja arendatakse. Nt Anti Wrinkle Carbon, Carbon Nanotubes 1, 2 jne. Kuidas need sooritust parandavad, ei mina seda tea. Ja järjest enam tundub, et tulevik tuleb Aasiast, tahame me seda või ei.UrmasL kirjutas:Peaaegu 4 aastat on selle teema viimasest postist. Selle aja jooksul on palju mett kerre voolanud ja kindlasti pole ka arendajad niisama istunud...
29" peale pole mõelnud? Ses osas on areng kõva olnud, sh spets juppe saadaval juba täiesti rahuldavas valikus.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Raami jäikus ja muud omadused
Kuidas titaan raamidega on? Sulami osas vist olulisi muutusi pole toimunud aga geomeetria ja disaini osas?
Re: Raami jäikus ja muud omadused
Disain klassikaline, ega materjal suurt loovust võimalda. Minu nägemusel on taaskord tänu sellel idakandile hinnatase oluliselt paremaks muutunud. Vana tuntud tootjad ikka nagu enne US põhised.UrmasL kirjutas:Kuidas titaan raamidega on? Sulami osas vist olulisi muutusi pole toimunud aga geomeetria ja disaini osas?
Geomeetriate osas on IMHO peamine ja sisuline muutus kitsama kasutuse spetsiifika sisse toomine - a la XC, maraton jne. Sellega seoses, siis ka orienteeritus konkreetsele amordikäigule - a la 80, 100 jne. Enne püüti universaalsemaid variante teha.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Raami jäikus ja muud omadused
Kui sul rohkem elus raami vahetada plaanis pole, siis jah, titaan. Et see raam ära lõhkuda, tuleb ikka vaeva näha. Aga kes meist ikka tahab aastaid ja aastaid ühe raamiga sõita. Muidugi, on võimalus spetsiaalselt endale see teha lasta - saadki sellise geomeetria, nagu just sulle vaja.UrmasL kirjutas:Kuidas titaan raamidega on? Sulami osas vist olulisi muutusi pole toimunud aga geomeetria ja disaini osas?
Titaanraamide juures tasub ka mainida, et isegi selline tootja nagu Titus on raame hakanud tegema karbonist - Racer X carbon.
Re: Raami jäikus ja muud omadused
Aga mida nad teevad, kopeerivad mingeid olemasolevaid ennast tõestanud geo-sid või teevad midagi mis näeb enam-vähem välja? Kas nad toru paksustega mängivad? Küsimusi jätkub selleni välja et mis sulameid nad kasutavad? Hiinlased ju teevad autosid ka, mis välja näevad (peaaegu) nagu BMW, aga tegelikult on üks suur küsimärk. Titaanraamiga võiks kümneid aastaid sõita, jaga hinnavahe aastate peale ära ja kokkuhoid on olematu.Mati kirjutas:Disain klassikaline, ega materjal suurt loovust võimalda. Minu nägemusel on taaskord tänu sellel idakandile hinnatase oluliselt paremaks muutunud. Vana tuntud tootjad ikka nagu enne US põhised.
Re: Raami jäikus ja muud omadused
Minu teada vurab neid "sara" raame siinmail ka ja pole veel probleeme kuulnud Selle idakandiga käib vist paratamatult kaasas psüholoogiast tuntud jada - denial, acceptance, depression . Idahirmu leevendamiseks soovitan lugeda antud uudist.Villem T kirjutas:Aga mida nad teevad, kopeerivad mingeid olemasolevaid ennast tõestanud geo-sid või teevad midagi mis näeb enam-vähem välja? Kas nad toru paksustega mängivad? Küsimusi jätkub selleni välja et mis sulameid nad kasutavad? Hiinlased ju teevad autosid ka, mis välja näevad (peaaegu) nagu BMW, aga tegelikult on üks suur küsimärk. Titaanraamiga võiks kümneid aastaid sõita, jaga hinnavahe aastate peale ära ja kokkuhoid on olematu.Mati kirjutas:Disain klassikaline, ega materjal suurt loovust võimalda. Minu nägemusel on taaskord tänu sellel idakandile hinnatase oluliselt paremaks muutunud. Vana tuntud tootjad ikka nagu enne US põhised.
OT/PS! Miks sa selle piirkonna autode asemel mobiile võrdluseks tuua ei taha?/OT
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Raami jäikus ja muud omadused
Võib ka mobiile võrrelda - "hiina iPhone" on kuuldavasti karvasemate servadega. Olla katsudes tunda. Aga mobiilidest tean ma veel vähem kui ratastest või autodest. Ja mobiilil on raud vähem oluline ka.Mati kirjutas:Minu teada vurab neid "sara" raame siinmail ka ja pole veel probleeme kuulnud Selle idakandiga käib vist paratamatult kaasas psüholoogiast tuntud jada - denial, acceptance, depression . Idahirmu leevendamiseks soovitan lugeda antud uudist.
OT/PS! Miks sa selle piirkonna autode asemel mobiile võrdluseks tuua ei taha?/OT
Probleemidest sa ei kuulegi, seal on see sama psühholoogiline jada. Mida sa ikka kaagutad kui oma rumaluse eest vastu nokka saad. Või on rõõm heast hinnast nii suur et varjutab kõik muu. Lisaks on see "idakant" suurem kui sinu poolt viidatud tuuletunnel ja sealt tuleb väga erinevat kraami. Ma ei ütle et seal üldse midagi head ei valmistata, Taiwanis ja kindlasti mujalgi tehakse väga korralikku tööd. Seepärast saavad ka Taiwani keevitajad rohkem palka kui nende USA ametivennad jne. Aga siis on ka hinnad teised.
Mina kogu idast tuleva suhtes sinu optimismi ei jaga, hinnavahel on sageli väga hea põhjus.
Re: Raami jäikus ja muud omadused
Ma arvan, et meie kahe peamine erinevus on see, et sina oled faasis - denial ja mina acceptance. Nüüd on vaid küsimus kumb meist ja mis põhjusel enne viimasesse faasi jõuab.Villem T kirjutas:...Mina kogu idast tuleva suhtes sinu optimismi ei jaga, hinnavahel on sageli väga hea põhjus.
Aga muidu oleks huvitav teada mida keegi kolmas, nt UrmasL asjast arvab .
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Raami jäikus ja muud omadused
Ma jälgin põnevusega Pigem otsingi infot ridade vahelt ja taustalt. Piisava taustinfo korral pole valiku tegemine enam kuigi keeruline. Enda raami esialgu ei vaheta ja teematõstatus on seoses sõbrale uue MTB projekti algatamisega. Olemas on mõned uitmõtted ja märksõnad:
- võtaks seekord Titaani?
- no mingi 4-5-6 aastat kindlasti ajaks sama raamiga läbi
- Marin ja Corratec on sümpaatsed millegipärast. Mõlemal Ti ka olemas...
- Idabloki titaan...võiks ikka edevam olla...
- FS'i ei taha, enamus sõidud siiski EEC laadi
- võtaks seekord Titaani?
- no mingi 4-5-6 aastat kindlasti ajaks sama raamiga läbi
- Marin ja Corratec on sümpaatsed millegipärast. Mõlemal Ti ka olemas...
- Idabloki titaan...võiks ikka edevam olla...
- FS'i ei taha, enamus sõidud siiski EEC laadi
Re: Raami jäikus ja muud omadused
http://img39.imageshack.us/img39/5144/c ... itan1f.jpg
Corratec titaanraam, kaal 18`` 1500g
Hind Ebay-s 1500 $, toovad veel tasuta koju kätte ka.
Corratec titaanraam, kaal 18`` 1500g
Hind Ebay-s 1500 $, toovad veel tasuta koju kätte ka.
Viimati muutis RasmusS, 20. 05. 2009. 14:44, muudetud 1 kord.
Re: Raami jäikus ja muud omadused
Oojaa mõistan teid härra. Minu sügaval sisemuses pesitsev sümpaatia kuulub Ti-maailmas nimedele nagu Moots, Dean, Seven, Titus jne, aga ... teatud praktilistel kaalutlustel olen valmis ka kaaluma brände nagu Mosso, Airborne jne.UrmasL kirjutas:...- Idabloki titaan...võiks ikka edevam olla...
Netis luusides tundub muuseas, et uut tulekut on tegemas teras. Kas mingi tehnoloogilise uuenduse tõttu (midagi kuskil oli, otsin) või puht nostalgiast, pole veel päris täpselt aru saanud.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Raami jäikus ja muud omadused
Pole võimalik et on veel sinisilmseid kes usuvad, et toode "made in USA" toodetakse Ameerikas! Õnneks või kahjuks tuleb ameerika kaup ikka Hiinast või Taiwanist! Hea näide sellest on Eestis olemas - Trigoni ( Ritchey ) carbon MTB vilkad! Olen neid müünud sel hooajal ca 20 tk ja tulevad nad Taivanist, tegu on vägagi normaalse kaalu, hinna ja vastupidavuse suhtega. http://www.trigonbicycles.com/entery.swf,.Ma pole veel leidnud, et läänepoolel midagi sellist oleks vastu panna.
Trigoni arendustööst on annab järgmine artikkkel mingi ülevaate http://www.roadcyclinguk.com/news/artic ... 06/v/1/sp/
Ise sõidan "noname" titaan raamiga (1550 gr) samuti Taivani toode, minule sobiv geomeetria, ei hiilga eriti sexikusega aga kas see on kõige tähtsam, samas võid ju raami üle värvida ja peale mida iganes kirjutada. Titaanraam on investeering paljudeks aastateks, titaaani omadused ajas ja kasutades ei muutu ning eristud hallist massist oma veetorudest raamiga.
Trigoni arendustööst on annab järgmine artikkkel mingi ülevaate http://www.roadcyclinguk.com/news/artic ... 06/v/1/sp/
Ise sõidan "noname" titaan raamiga (1550 gr) samuti Taivani toode, minule sobiv geomeetria, ei hiilga eriti sexikusega aga kas see on kõige tähtsam, samas võid ju raami üle värvida ja peale mida iganes kirjutada. Titaanraam on investeering paljudeks aastateks, titaaani omadused ajas ja kasutades ei muutu ning eristud hallist massist oma veetorudest raamiga.
MARGUS tel.+3725015581
Re: Raami jäikus ja muud omadused
Kuna teemapealkirjas ka jäikus mainitud siis erinevate materjalide käitumised on ka kindlasti olulised
Võrdluseks siis (legendaarselt) subjektiivset p...setunnetust
alu vs. titaan vs. carbon võistluselemendis
siis alu raam meeldis mulle kõige rohkem, just oma jäikuse poolest -tunned kuidas toores jõud otse maha surutakse.
Järgneb kohe karbon - ei ole küll nii jäik kuid samas töötab koos sinuga positiivselt teravalt igas asendis kaasa.
No ja siis titaan mis tundus ikka väga tuim tükk olema -vetrub.. aga tüütult laisalt. Minu 2,5 kg kaaluv authori igailma raam on umbes sama "emotsioonikas " ja jäik .
Loomulikult sai nendega sõidetud väga erinevates füüsilise vormi faasides, mis muudab tunnet oluliselt, kuid siiski...
Võrdluseks siis (legendaarselt) subjektiivset p...setunnetust
alu vs. titaan vs. carbon võistluselemendis
siis alu raam meeldis mulle kõige rohkem, just oma jäikuse poolest -tunned kuidas toores jõud otse maha surutakse.
Järgneb kohe karbon - ei ole küll nii jäik kuid samas töötab koos sinuga positiivselt teravalt igas asendis kaasa.
No ja siis titaan mis tundus ikka väga tuim tükk olema -vetrub.. aga tüütult laisalt. Minu 2,5 kg kaaluv authori igailma raam on umbes sama "emotsioonikas " ja jäik .
Loomulikult sai nendega sõidetud väga erinevates füüsilise vormi faasides, mis muudab tunnet oluliselt, kuid siiski...
Re: Raami jäikus ja muud omadused
See on väga hea et raamid tulevad Aasiast. Hetkel on maailma parim carboni töötlemise tehnoloogia Taiwanis, seda olen kuulunud rattatootjate endi suust. Ma eelistan igal juhul mõne Taiwani suurema tootja carbonraami Euroopas või USA-s valmistatud nn "käsitöö" raamidele, mida paljud peavad eksklusiivseks kuid tegelikult ei ole seda. "Handmade in USA" ei mängi minu jaoks enam mingit rolli ja selle eest maksaks pigem vähem.Mati kirjutas: Ja järjest enam tundub, et tulevik tuleb Aasiast, tahame me seda või ei.
Re: Raami jäikus ja muud omadused
See on üks järjekordseid üldlevinud arvamusi, et titaanraam ei purune. Teoorias võivad tugevusnäitajad olla taevas, aga reaalne elu on teine. Puruneb, ja kuidas veel. Näiteid võib leida Eestist mitmeid.Rivo kirjutas: Kui sul rohkem elus raami vahetada plaanis pole, siis jah, titaan. Et see raam ära lõhkuda, tuleb ikka vaeva näha. Aga kes meist ikka tahab aastaid ja aastaid ühe raamiga sõita.
Re: Raami jäikus ja muud omadused
Elastsus on see omadus mis teeb titaani MTB-l raamimaterjalina kasutatvaks. Titaani dünaamilised näitajad ju hoopis erinevad alust ja terasest. Ja ikkagi vastupidavus!!! Purunematuid asju pole olemas, aga titaanraamide purunemise näiteid tahaks ise ka näha või lugeda!
MARGUS tel.+3725015581
Re: Raami jäikus ja muud omadused
pilte, pilte paluks purustatud Ti raamidest.mrg kirjutas:Elastsus on see omadus mis teeb titaani MTB-l raamimaterjalina kasutatvaks. Titaani dünaamilised näitajad ju hoopis erinevad alust ja terasest. Ja ikkagi vastupidavus!!! Purunematuid asju pole olemas, aga titaanraamide purunemise näiteid tahaks ise ka näha või lugeda!
Re: Raami jäikus ja muud omadused
Teema algataja küsimuse riskianalüüsi osas tundub, et Ti on edev, aga kui juhtub (no kasvõi 1/1000), siis on vist parandamine probleem? Olen aru saanud, et Ti keevitamine on peen töö nii oskuse kui tehnoloogia poolest.
Alu osas on asi ok ja ka karboni paranduse osas on viimasel ajal olemas foorumistki läbi käinud tip-top lahendus.
UrmasL, mis eelarve muidu on üldse? Me võime siin jäädagi lahmama üle lati või siis ka alla.
Alu osas on asi ok ja ka karboni paranduse osas on viimasel ajal olemas foorumistki läbi käinud tip-top lahendus.
UrmasL, mis eelarve muidu on üldse? Me võime siin jäädagi lahmama üle lati või siis ka alla.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Raami jäikus ja muud omadused
Ti raamidel on reeglina väga mõistlik garantii või replacement policy. On-One Ti lubab järgmist: "Lifetime warranty against manufacturing defects, and a generous crash replacement policy". Seega "äkki läheb katki mis siis saab" pole valikul üldsegi argument. Eelarve on nii ja naa. Ütleme, et lahtine Hiina/Taiwan vs. EU vs. Handmade in USA. pole samuti valikul argument. Põhiline on siiski toode. Netis on ülevaated olemas ja ridade vahelt tuleb asja olemus üsna ilusti välja
Üldiselt hakkab mul juba mingi kuvand tekkima. Aga arutame edasi
Üldiselt hakkab mul juba mingi kuvand tekkima. Aga arutame edasi
Re: Raami jäikus ja muud omadused
See "lifetime" on eksole toote eeldatav eluiga normaalse kasutuse korral, mitte sinu eluiga kui piisavalt rohelist sööd ja ennast regulaarselt liigutad. Planeeritud 5-6 aastat katab kindlasti. Arvestades, et mõned tehasetiimi mehed sõidavad vahest praegugi üheksakümnendate keskelt pärit raamidega, ei tohiks probleeme olla. Ja millegipärast olla need vanemad raamid oluliselt paremad olnud kui värskemad, valmistaja vahetus.UrmasL kirjutas:"Lifetime warranty against manufacturing defects, and a generous crash replacement policy"
Mis purunemisse puutub siis iga asja saab kuidagi katki.
Re: Raami jäikus ja muud omadused
http://forum.mtb.lv/viewtopic.php?p=70369#70369erikr kirjutas: Purunematuid asju pole olemas, aga titaanraamide purunemise näiteid tahaks ise ka näha või lugeda!
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Raami jäikus ja muud omadused
Ma ühe suutsin leida :) Kuigi see pole päris aus, sest Colnago Bititan raamil oli see vist disainiviga.erikr kirjutas:pilte, pilte paluks purustatud Ti raamidest.mrg kirjutas:Elastsus on see omadus mis teeb titaani MTB-l raamimaterjalina kasutatvaks. Titaani dünaamilised näitajad ju hoopis erinevad alust ja terasest. Ja ikkagi vastupidavus!!! Purunematuid asju pole olemas, aga titaanraamide purunemise näiteid tahaks ise ka näha või lugeda!
http://gallery.mtbr.com/showphoto.php/p ... 01/cat/510
Viimati muutis Gunnar, 21. 05. 2009. 20:33, kokku muudetud 2 korda .
Ratas on minu hobi, mitte elu
Re: Raami jäikus ja muud omadused
Ei tea kas pildid on kehvad, aga need raamid ja muu kola näeb väga kole välja! Äkki need ongi need purunevad titaanraamid ja komponendid!! http://www.rapid-titan.ru/frame_mtb.htm
MARGUS tel.+3725015581
Re: Raami jäikus ja muud omadused
Tunbub, et praegu on valik langenud siia:
http://vannicholas.com/WbmBikeHome.aspx ... %2f1OdA%3d
Tegemist endise Airborn brandiga. Konkreetne TUAREG raam oli Airborn ajal tuntud kui "Black Widow". Selliseid sõidab eestis minuateada kaks ja mõlemad omanikud väga rahul.
http://vannicholas.com/WbmBikeHome.aspx ... %2f1OdA%3d
Tegemist endise Airborn brandiga. Konkreetne TUAREG raam oli Airborn ajal tuntud kui "Black Widow". Selliseid sõidab eestis minuateada kaks ja mõlemad omanikud väga rahul.
Re: Raami jäikus ja muud omadused
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Raami jäikus ja muud omadused
Van Nicholas saadab mulle oma reklaammaterjale, seal on ka muid häid raame ning muud titaan stuffi ja hinnad ka normaalsed!
UrmasL kirjutas:Tunbub, et praegu on valik langenud siia:
http://vannicholas.com/WbmBikeHome.aspx ... %2f1OdA%3d
Tegemist endise Airborn brandiga. Konkreetne TUAREG raam oli Airborn ajal tuntud kui "Black Widow". Selliseid sõidab eestis minuateada kaks ja mõlemad omanikud väga rahul.
MARGUS tel.+3725015581