Esikäikkar ei vaheta kõige väiksema hammasratta peale

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
tanelq
Rattur
Postitusi: 48
Liitunud: 17. 02. 2005. 21:46

Esikäikkar ei vaheta kõige väiksema hammasratta peale

Postitus Postitas tanelq » 28. 06. 2005. 15:30

Probleem selline siis et esikäiguvaheti peale trossi vahetamist ei vaheta enam eest 1-mese hammasratta peale olen trossi ka täiesti lahti lasknud kuid ikka jääb 2 peale. Viimati võeti käiguvahetitega midagi ette hoolduses. Varem olen ise trossi vahetanud küll ja pole probleemi olnud.
Kust võiks veel reguleerida või mida ette võtta ?

Kasutaja avatar
avasalu
Rattur
Postitusi: 52
Liitunud: 15. 09. 2004. 12:31

Postitus Postitas avasalu » 28. 06. 2005. 15:36

kui lased trossi täiesti lõdvaks ja ei vaheta ikka siis probleem tundub olevat piiramiskruvi vales reguleeringus, liiga kinni keeratud ja käiguvahetaja ei saagi kõige väiksemale hammakale vahetada, liikumine on takistatud. L kruvi tuleb lahtisemaks keerata.

Kasutaja avatar
fax
Rattur
Postitusi: 157
Liitunud: 09. 09. 2004. 01:50

Postitus Postitas fax » 28. 06. 2005. 15:50

Teine teoreetiline asi veel, et tasuks vaadata ka, et miski "kolmas" asi käikarit ei takista, enda vanal rattal oli selleks porilaud, mis vajus aegajalt allapool ja jäi käikarile takistavaks elemendiks..
Kui te olete saanud täna hommikul hakkama 6 võimatu asjaga, miks siis mitte lisada sellele veel jalgrattasõit ?

P
Rattur
Postitusi: 203
Liitunud: 24. 04. 2004. 13:55

Postitus Postitas P » 28. 06. 2005. 17:30

Ma arvan kah, et L kruvi liiga kinni. Keera rohkem vastupäeva lahti. Kui reguleerida ei oska, vaata http://www.parktool.com/repair_help/how ... leur.shtml.

tanelq
Rattur
Postitusi: 48
Liitunud: 17. 02. 2005. 21:46

Postitus Postitas tanelq » 28. 06. 2005. 21:42

niih sain vahetama küll muidu kui 3-ndalt plõksida kohe 1 peale ... aga 2-selt 1-sele ikka ei vaheta :(

Kasutaja avatar
fax
Rattur
Postitusi: 157
Liitunud: 09. 09. 2004. 01:50

Postitus Postitas fax » 28. 06. 2005. 22:13

Kas käikari "raam" on ikka sirge ja jookseb täpselt paralleelselt esimeste hammakatega? Samuti kui kett tagant kõige suurema ja eest kõige väiksema peal siis käikari sise külg on ikka ketist umbes 1mm eemal ja välimisega siis tagant väike ja eest suur samuti 1mm vahet?
Ise sain oma kaasa rattal esimese käikari vahetusega ilusti hakkama, nagu siine kodanik Veiko õpetas, et kõigepealt trossipingutus kruvid täiesti lõdvaks ja siis edasi trossi pingutus kruvidega mängida ja esimene samm paika ajada, õnneks on mõleal korral käikaril samm õige olnud ja piiramiskruve pole vaja kasutada olnud.
Samas tekkis väike kahtlus juurde, et kas on nii, et kui teise pealt esimese peale lülitad siis käiguvahetaja läheks nagu õigesse kohta, aga kett ei taha üle tulla ? Sellisel juhul tasuks see teine hammaks üle vaadata ja vajaduse korral ka natukene viilida või välja vahetada..
Disclaimer: Kui keski leiab vea minu jutus siis ütlen ausalt, et mul on kalduvus rohelisusele, blondiinsusele, ebapädevusele ja paranoiale..
Kui te olete saanud täna hommikul hakkama 6 võimatu asjaga, miks siis mitte lisada sellele veel jalgrattasõit ?

tanelq
Rattur
Postitusi: 48
Liitunud: 17. 02. 2005. 21:46

Postitus Postitas tanelq » 28. 06. 2005. 23:41

Käikar paistis õieti olema küll , kett justkui tahaks minna aga ei lähe ragiseb ja muud midagi. Tekkis järelemõeldes väike kahtlus viimase hoolduse suhtes ..tehti keskjooksu vist ümber ja tänu sellele nihutati võibolla natuke hammasrattaid et enam hästi ei jookse ?

Kasutaja avatar
Matkaja
Rattur
Postitusi: 73
Liitunud: 09. 09. 2003. 08:46

Postitus Postitas Matkaja » 29. 06. 2005. 07:19

Vaata, kas käikar vastu ratta raami ei lähe. Selline variant võib tekkida, kui keskjooksuga on midagi tehtud s.t tsentrist eemale nihutatud.

Kasutaja avatar
Ants1
Rattur
Postitusi: 131
Liitunud: 19. 08. 2004. 10:29

Postitus Postitas Ants1 » 29. 06. 2005. 10:45

Tervitust.

Mul ka üks väike küsimus esimese käiguvaheti kohta.

Probleem selles: peale hooldust ei vaheta 2 hammakalt 1 hammakale ja sama jama ka 3lt 2 vahetades. Täpsemalt on point selles et kui kett hakkab langema teiselt hammakalt esimesele, siis käiguvaheti surub keti hammasratta ja vahetaja vahele kinni ja kett ongi maas, mis teha?

Ratas GT agressor 03 ja originaal sis käikarid, ratas sõitnud max 300 km.
Ants.
E mail: raikko@hot.ee
Mob 5171251

Vasta

Mine “Jupid”