Pidurid krigisevad
Pidurid krigisevad
Tere
Ostsin endale uued piduriklotsid. Panin need rattale külge. Kõik tundub olevat nagu korras, pidurid on mõlemalt poolt ühekaugusel, käivad korralikult vastu ratast, kuid pidurdamisel tekib päris tugev krigin. Kas keegi oskab anda näpunäiteid, kuidas sellest kriginast lahti saada. Hooldusesse viia päris niisama ei saa, kuna pole ühtegi hooldust läheduses.
Ette tänades
Ostsin endale uued piduriklotsid. Panin need rattale külge. Kõik tundub olevat nagu korras, pidurid on mõlemalt poolt ühekaugusel, käivad korralikult vastu ratast, kuid pidurdamisel tekib päris tugev krigin. Kas keegi oskab anda näpunäiteid, kuidas sellest kriginast lahti saada. Hooldusesse viia päris niisama ei saa, kuna pole ühtegi hooldust läheduses.
Ette tänades
Re: Pidurid krigisevad
Õli või mingi muu määre veljel või klotsil ja säärane vile ja kriuks et kõik ümberringi vahivad...andresppp kirjutas:Tere
Ostsin endale uued piduriklotsid. Panin need rattale külge. Kõik tundub olevat nagu korras, pidurid on mõlemalt poolt ühekaugusel, käivad korralikult vastu ratast, kuid pidurdamisel tekib päris tugev krigin. Kas keegi oskab anda näpunäiteid, kuidas sellest kriginast lahti saada. Hooldusesse viia päris niisama ei saa, kuna pole ühtegi hooldust läheduses.
Ette tänades
Re: Pidurid krigisevad
klotsid ei tohi olla pöia küljega paralleelsed. pead klotse reguleerima nii, et klots asetseks tiba kiilus pöia suhtes. kui klotsi esiots on vastu pöida siis tagumises otsas võiks olla pöiaga ca 1 mm vahe. seda reguleerimist on lihtsam läbi viia kui klotside tagaotsa ümber seod sobiva jämedusega nööri- või traadijupi (mõlemale klotsile korraga).andresppp kirjutas:Tere
Ostsin endale uued piduriklotsid. Panin need rattale külge. Kõik tundub olevat nagu korras, pidurid on mõlemalt poolt ühekaugusel, käivad korralikult vastu ratast, kuid pidurdamisel tekib päris tugev krigin.
Re: Pidurid krigisevad
mis nipp see selline on? ma pole kuulnud enne sellist asja, et nii tehakse. mis see annab?erikr kirjutas: klotsid ei tohi olla pöia küljega paralleelsed. pead klotse reguleerima nii, et klots asetseks tiba kiilus pöia suhtes. kui klotsi esiots on vastu pöida siis tagumises otsas võiks olla pöiaga ca 1 mm vahe.
http://www.geocities.com/czcorner/tech8.html
on ilusti asi lahti seletatud ja õpetus kah juures
on ilusti asi lahti seletatud ja õpetus kah juures
Re: Pidurid krigisevad
tarmo kirjutas:mis nipp see selline on? ma pole kuulnud enne sellist asja, et nii tehakse. mis see annab?erikr kirjutas: klotsid ei tohi olla pöia küljega paralleelsed. pead klotse reguleerima nii, et klots asetseks tiba kiilus pöia suhtes. kui klotsi esiots on vastu pöida siis tagumises otsas võiks olla pöiaga ca 1 mm vahe.
see on üks põhitõdedest. igas pidurite hooldust käsitlevas allikas on see ära toodud. mu meelest on see teema kunagi ka velolistist läbi käinud.
ingl k. teema nimi toeing. isegi spets reguleerimiskiile on võimalik roseversandist osta.
siin autoriteetne allikas puust ja siniseks.
Ok see klotsi viltu asetamine on üks asi aga kui klots velje pealt endasse tükke kogub? Kõik jama algas pärast seda kui talvel sai rattaga sõidetud.
Mis siis teha?
Olen veljel pidurduspinna puhtaks teinud (ei aidanud), siis sai liivapaberiga nii siledaks aetud, et sõrmega enam konarusi ei tundnud ja silmaga ka midagi kahtlast ei täheldanud (paar tugevamat pidurdust ja jälle klotsid metalli puru täis )
Suht tüütav juba see jama. Uus velg kindlasti aitaks aga rahaga muudki teha
Seda ma ka ei usu, et just klotsi viga oleks, sest sama jama oli ühel teisel trüübil ka shimano klotsiga.
Mis siis teha?
Olen veljel pidurduspinna puhtaks teinud (ei aidanud), siis sai liivapaberiga nii siledaks aetud, et sõrmega enam konarusi ei tundnud ja silmaga ka midagi kahtlast ei täheldanud (paar tugevamat pidurdust ja jälle klotsid metalli puru täis )
Suht tüütav juba see jama. Uus velg kindlasti aitaks aga rahaga muudki teha
Seda ma ka ei usu, et just klotsi viga oleks, sest sama jama oli ühel teisel trüübil ka shimano klotsiga.
Näedsa siis!mart kirjutas:http://www.geocities.com/czcorner/tech8.html
on ilusti asi lahti seletatud ja õpetus kah juures
Jälle midagi uut
võib olla vilets pöid. samas võib olla see, et korralikud jämedad liivaterad on klotsi tunginud ja rebivad pöia pinnast laastu. uuri klotse ja urgitse pahalased välja juhul kui neid seal leidub.Bishop kirjutas:Ok see klotsi viltu asetamine on üks asi aga kui klots velje pealt endasse tükke kogub? Kõik jama algas pärast seda kui talvel sai rattaga sõidetud.
Mis siis teha?
Olen veljel pidurduspinna puhtaks teinud (ei aidanud), siis sai liivapaberiga nii siledaks aetud, et sõrmega enam konarusi ei tundnud ja silmaga ka midagi kahtlast ei täheldanud (paar tugevamat pidurdust ja jälle klotsid metalli puru täis )
Suht tüütav juba see jama. Uus velg kindlasti aitaks aga rahaga muudki teha
Seda ma ka ei usu, et just klotsi viga oleks, sest sama jama oli ühel teisel trüübil ka shimano klotsiga.
Mul oli probleeme kui kasutasin Shimanon XTR klotse. Need imesid endasse pöiast (Mavic X221 ja X618) alumiiniumitükke ja maapinnalt pisikesi kivisid. Peale seda kui hakksin kasutama KoolStop'i punaseid klotse, probleeme pole olnud. Praegu on kasutusel Ritchey punased klotsid ja töötavad.
Hi-end ja low-end tooted ei sobi nähtavasti alati kokku...
Hi-end ja low-end tooted ei sobi nähtavasti alati kokku...
Signature sucks!
pehmed on nad seepärast, et hõõrdetegur suurem oleks. lisaks kipuvad tootjad segama ka peent abrasiivi sinna hulka. ja akumuleerub kõik see mis maastikult üles korjatakse ja klotsi ning pöia vahele sokutatakse. ise julgen soovitada KoolStopi kumme (saadaval meil SRAM originaalvahetuskummidena NRP-s ja Jalgrattakeskuses). Avidi pidurid on muidugi omamoodi klotside-kummidega.Ermo kirjutas:Mida pehmem klots, seda surmavamalt mõjub see pöiale. Pehme kumm võtab tolmu, liiva, kivid jne. külge ja pidurdades kostab nämm-nämm-nämm ( klots sööb pöida ) . XTR - klots on eestis vist kõige optimaalsem, peab piisavalt hästi ja samas küllalt kõva.
Kui metsas pidurid juba väga kratsiv-närivat häält kipuvad tegema, tasub kodus rattad alt võtta ja nokkida kummisegu seest välja eelkõige need läikivamad velje "killukesed". Olen täheldanud, et liiva jms. sodi rullib velg klotsist välja, aga alumiiniumitükid on väga kidalised ja nendega nö. isepuhastumine ( niivõrd-kuivõrd) ei toimi.
No minul On koolstop klocid ja need kyll mingisugust metallitykke sisse ei võta.Eelmisel klotsil (mingi juust) oli jah nii et lausa labidaga metallitykke välja võtma aga praegu ei ole isegi metalliotsijast abi-mida ple seda ple.
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
kui tutvud siin teemas viidatud Parktooli lingiga siis ehk muudad oma kuulduse põhjal kujundatud arvamust. tehniliselt pole palju vahet kas canti või V kui vaatame vibratsiooni tekkimise võimalusi klotside ja pöia vahel.charlie kirjutas:olen kuulnud, et viltust klotsiasetust tuleb kasutada canti-tüüpi piduritel, V-piduritel siiski paralleelne asetus pöiaga.
hetkel on mul kasutuses 517+XTR ja mingeid probleeme pole, anne seda olid 221+ Avid ja töötasid ka hästi.
Probleeme ei peagi olema. Viltune asetus on mõeldud selleks, et pidurid ei võtaks kohe blokki vaid hakkaks vaiksemal vajutusel ainult esiosaga võtma, kuna sageli pole rohkem lihtsalt vaja.charlie kirjutas:olen kuulnud, et viltust klotsiasetust tuleb kasutada canti-tüüpi piduritel, V-piduritel siiski paralleelne asetus pöiaga.
hetkel on mul kasutuses 517+XTR ja mingeid probleeme pole, anne seda olid 221+ Avid ja töötasid ka hästi.
mul on mingi 1 mm kummaltki poolt vahet.Kristiano kirjutas:Panin tähele, et peale üht teelõiku, maantekaga natuke liivas ja mullas sõitmist, hakkasid pidurikummid "velgi sööma". Kui kaugele üldse mnt-l piduriklotsid pöidadest seatakse, esialgu oli seadistatud 3 - 4 mm. Võibolla seetõttu see sodi sinna vahele nii kergesti jõudiski... .
arvan et mehann jättis need nii kaugele enda käe järgi.mulle meeldib ka natuke pikema käiguga mnt linkKristiano kirjutas: Ja miks küll mehhaanik need klotsid pöiaservast nii kaugele jättis?!
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
kruvi hoiab klotsi pesas kinni. tiibade vahele on kergem võistluse käigus uut jooksu lükata.Kristiano kirjutas:Shima. man. soovitab 1.5 - 2 mm mnt. klotsi seadistust pöiast. Kuid milleks need klotsid (metallpesad) sellise alumise "tiivaga" ja lisakruviga on?!
tiivas on ka mingi kruvi.. . Juhtus selline asi, et ühes ostetud pakendis olid ühesuguse "R" tähisega klotsid, kuid oleks pidanud olema ka "L" (left), nii et mõlemad sain paremale poole pöida; nii et üks tiib suundub siis ülesse , järjekordne tootmisviga.
Mnt. pidurikumme ilma piduriõlgasid väänamata ei saa pöia suhtes nurga alla sättida, kuna puuduvad mtb. klotsidele omased seibid!?
Mnt. pidurikumme ilma piduriõlgasid väänamata ei saa pöia suhtes nurga alla sättida, kuna puuduvad mtb. klotsidele omased seibid!?
Mul nüüd õnneks või kahjuks mingit kriginat ei leidu, aga vahele üks küsimus mis siiski piduritega seotud...
Mure nimelt selles et tagumised ei pidurda hästi, esimestega on kõik ok, vahetasin tagumised klotsid ära aga paremaks ei läinud.
On kellelgi kogemusi ?
Omal kahtlus veel jäänd et on ääki metall pind mingi tundmatu sodiga kaetud mis pidama ei lase jääda. Siit aga uus küsimus millega oleks tõhus puhastada?
Või on veel midagi millele tähelepanu pöörata?
Mure nimelt selles et tagumised ei pidurda hästi, esimestega on kõik ok, vahetasin tagumised klotsid ära aga paremaks ei läinud.
On kellelgi kogemusi ?
Omal kahtlus veel jäänd et on ääki metall pind mingi tundmatu sodiga kaetud mis pidama ei lase jääda. Siit aga uus küsimus millega oleks tõhus puhastada?
Või on veel midagi millele tähelepanu pöörata?
siit hetkel vaid järeldus, et klots/pöid kombinatsioon pole piisavalt hea. eest on pidur alati efektiivsem. enne kui läheksin pöidasid võssa pilduma prooviksin klotse vahetada mingite reaalselt tunnustatud korralike vastu. räägiks konkreetselt - mis klots ja pöid, profiilist ei paista midagi.Moiva kirjutas:Jep, ees ja taga on sama komplekt asju ja tegelikult need klotsid mis maha võtsin polnud sugugi seda nägu et neid oleks sealt pidanud eemaldama.
Ma väga ei usu et see inff eriti edasi aga tegemist on siis trek 4100, mudeliga aastast 2003, sõitnud praktiliselt ainult aasta, sedagi pühapäevasõitjast naisterahva käes.
Kuna klotside vahetus midagi paremaks ei teinud siis sealt arvangi et viga peaks otsima vastas poole pealt, mitte et nüüd midagi põõsasse kohe peaks minema, olgu kasvõi odavad klotsid korraks peaks ikka pidurdama.
Eks ma katsun spirti (ise nagu rohkem õlle peal olnud) leida ja siis vaatab edasi...
Kuna klotside vahetus midagi paremaks ei teinud siis sealt arvangi et viga peaks otsima vastas poole pealt, mitte et nüüd midagi põõsasse kohe peaks minema, olgu kasvõi odavad klotsid korraks peaks ikka pidurdama.
Eks ma katsun spirti (ise nagu rohkem õlle peal olnud) leida ja siis vaatab edasi...
klotsid on siin süüdi.... kuni sa ei tõesta, et see pole niiMoiva kirjutas:Ma väga ei usu et see inff eriti edasi aga tegemist on siis trek 4100, mudeliga aastast 2003, sõitnud praktiliselt ainult aasta, sedagi pühapäevasõitjast naisterahva käes.
Kuna klotside vahetus midagi paremaks ei teinud siis sealt arvangi et viga peaks otsima vastas poole pealt, mitte et nüüd midagi põõsasse kohe peaks minema, olgu kasvõi odavad klotsid korraks peaks ikka pidurdama.
Eks ma katsun spirti (ise nagu rohkem õlle peal olnud) leida ja siis vaatab edasi...
hmm, selle väite peale liigub mõte nii...erikr kirjutas:klotsid on siin süüdi.... kuni sa ei tõesta, et see pole nii
fakt: alguses toimis kõik nii nagu peab
fakt: esimene pidur toimib ka praegu nagu peab
fakt: tagumine enam mitte
fakt: tagumine ei toimi ka uute klotsidega
järeldus eelnevatest väidetest ja faktidest, tagumised klotsid on kulunud ja uued on mittetomivad, siis peaks esimesed klotsid taha pannes saama tagumised tööle kuna need on toimivad
ega enne teada ei saa kui ei proovi...
Mul on veel üks mõte... Kui on Trek 4100, siis peaks sellel olema vist Matrix 550 pöiad? Olen nendega sõitnud kaua aega ja olen tähele pannud, et peale vihmas/sopas sõitmist on pöiale jääva sodi tõttu pidurduspind pidurite poolt ära kraabitud või karedaks muutunud. Kui nii on juhtunud, siis pidur ei võta enam hästi niikaua kuni pidurduspind uuesti siledaks on poleeritud. Võibolla on viga selles
Zero the Hero
Piduri booster on?Moiva kirjutas:Mul nüüd õnneks või kahjuks mingit kriginat ei leidu, aga vahele üks küsimus mis siiski piduritega seotud...
Mure nimelt selles et tagumised ei pidurda hästi, esimestega on kõik ok, vahetasin tagumised klotsid ära aga paremaks ei läinud.
On kellelgi kogemusi ?
Omal kahtlus veel jäänd et on ääki metall pind mingi tundmatu sodiga kaetud mis pidama ei lase jääda. Siit aga uus küsimus millega oleks tõhus puhastada?
Või on veel midagi millele tähelepanu pöörata?
raam läheb mõndadel ratastel pidurdusel 1-2 mm laiemax ja see teeb pidurduse pehmemaks. endal on ilma boosterita nii
on sul v- või canti- pidurid??Moiva kirjutas:Mul nüüd õnneks või kahjuks mingit kriginat ei leidu, aga vahele üks küsimus mis siiski piduritega seotud...
Mure nimelt selles et tagumised ei pidurda hästi, esimestega on kõik ok, vahetasin tagumised klotsid ära aga paremaks ei läinud.
On kellelgi kogemusi ?
Omal kahtlus veel jäänd et on ääki metall pind mingi tundmatu sodiga kaetud mis pidama ei lase jääda. Siit aga uus küsimus millega oleks tõhus puhastada?
Või on veel midagi millele tähelepanu pöörata?
mul endal oli cantilever piduritega peale klotside vahetust samuti pidamasaamisega probleeme - pidurdusjõud puudus ja klotsid lihtsalt libisesid. käisin mehhaaniku juures ja see näitas kuidas canti-piduril saab jõuõlga muuta - tuleb piduriõlg panna nii et ta jääks trossiga risti.
v-piduril õlga muuta ei saa, seega sarnast nõrgenemist ei saa ka tekkida
reaalses elus võib olla ka olukord kus need "kasvõi odavad" klotsid mitte kunagi ei ole võimelised pidurdama. materjalil lihtsalt puuduvad antud tingimustes (pöid, pidurdusjõud, süsteemi elastsus jne) vajalikud omadused. ja mingi teine klots pidurdab vähemalt rahuldavalt.Moiva kirjutas:Kuna klotside vahetus midagi paremaks ei teinud siis sealt arvangi et viga peaks otsima vastas poole pealt, mitte et nüüd midagi põõsasse kohe peaks minema, olgu kasvõi odavad klotsid korraks peaks ikka pidurdama.
thnx kõigile kes viitsis abiks olla, st selleks korraks on asi tööle saadud.erikr kirjutas:klotsid on siin süüdi.... kuni sa ei tõesta, et see pole nii
Ei olnud mahti eksperimenteerima hakata ja klotse omavahel vahetades proovida et mis klots toimib ja mis mitte. Spirdi jõudsin ära katsetada - ei olnud abi. Peale HE-st kõige pehmema seguga klotside (mis neil pakkuda oli) paigaldamist hakkas tööle.
Järelikult, uule rattale komplekteeritud klotsid lakkasid ühel hetkel pidurdamast, ilma et oleks saanud neid lõpuni kasutada. Ja suht odavad klotsid juba uuena ei toiminud.