Ketiõlitus
Ketiõlitus
Ei trehvanudki siin ketiõlitamise teemat. Seni võtsin vana süstlaga kanistrist, kus on vana automootori õli ja pritsisin peale. Muutus pika peale räigeks tökatiks, mis määris kõike, pärast vihmasadu määris kõike peale keti. Kui ilm kuivaks läks, tegi ratas iseloomulikku linttraktori roomiku häält, nõudis uut süsti.
Süstalt on kehv kaasas kanda ja viimane suvi pesi ketti õlivabaks eriti intensiivselt(paraku mitte tökativabaks). Siis leidsin autopoest mingi aerosoolõlipudeli. Paraja suurusega, mahtus põuetaskusse. Mugav lasta ka ja oluliselt vedelam kui mootoriõli. Ja tökat (mootoriõli ja tolmu segu) hakkas maha pudenema.
Mida tegelikult keti peale üldse lastakse? on selleks mingi spetsõli? WD40? See, mille ostsin, on CRC 5-56 universaalõli.
Mida arvata roostes poldi lahutamise õlist MoS2? See peaks veel eriti hästi igale poole vahele imbuma.
Süstalt on kehv kaasas kanda ja viimane suvi pesi ketti õlivabaks eriti intensiivselt(paraku mitte tökativabaks). Siis leidsin autopoest mingi aerosoolõlipudeli. Paraja suurusega, mahtus põuetaskusse. Mugav lasta ka ja oluliselt vedelam kui mootoriõli. Ja tökat (mootoriõli ja tolmu segu) hakkas maha pudenema.
Mida tegelikult keti peale üldse lastakse? on selleks mingi spetsõli? WD40? See, mille ostsin, on CRC 5-56 universaalõli.
Mida arvata roostes poldi lahutamise õlist MoS2? See peaks veel eriti hästi igale poole vahele imbuma.
mustal taustal helendab must vari
Re: Ketiõlitus
Tegelt on toda teemat pikalt ja mitmeti lahatud. Aga pärast viimast foorumi hangumist ei ole kahjuks kõik eelnev inff taastunud. Seniks vt:Soobel kirjutas:Ei trehvanudki siin ketiõlitamise teemat.
inglise variant
http://www.sheldonbrown.com/chains.html
sama tõlgituna vene keelde
http://caravan.hobby.ru/materiel/chains-ru.html
ja veel english
http://www.utahmountainbiking.com/fix/chaincar.htm
http://www.bicycle-forum.net/tech/Chain ... 90713.html
Viimati muutis mart, 08. 04. 2005. 11:50, muudetud 1 kord.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Ketiõlitus
Keti jaoks on olemas ikka ketiõlid (märja ilma ja kuiva ilma jaoks)Soobel kirjutas:Ei trehvanudki siin ketiõlitamise teemat. Seni võtsin vana süstlaga kanistrist, kus on vana automootori õli ja pritsisin peale. Muutus pika peale räigeks tökatiks, mis määris kõike, pärast vihmasadu määris kõike peale keti. Kui ilm kuivaks läks, tegi ratas iseloomulikku linttraktori roomiku häält, nõudis uut süsti.
Süstalt on kehv kaasas kanda ja viimane suvi pesi ketti õlivabaks eriti intensiivselt(paraku mitte tökativabaks). Siis leidsin autopoest mingi aerosoolõlipudeli. Paraja suurusega, mahtus põuetaskusse. Mugav lasta ka ja oluliselt vedelam kui mootoriõli. Ja tökat (mootoriõli ja tolmu segu) hakkas maha pudenema.
Mida tegelikult keti peale üldse lastakse? on selleks mingi spetsõli? WD40? See, mille ostsin, on CRC 5-56 universaalõli.
Mida arvata roostes poldi lahutamise õlist MoS2? See peaks veel eriti hästi igale poole vahele imbuma.
Ega sa pannkooke ei prae auto mootoriõliga
Kes tasa sõuab, sellel mädanevad aerud ära
Eesti kliimas küllaltki sobiv näiteks Motorex WetLube(100ml -- 100 kr -- männiku ratta ja autopoes). Igale keti lülile v. puksile keti sisemisele poolele tilk õli ja keerutada ketti paar korda tagasi ja siis vajutada kõik käigud läbi, mil õli ennast õigesse kohta potsatab, tingimusel kui kett puhas on (s.t. lahustis leotatud ja paar nädalat toru peal kuivatatud). Peaks olema siis kaks ketti vähemalt. 100ml piisab aastaringsel sõitmisel vähemalt 2 aastat.
Mikrolaineahju ei tasu metallist asju panna. Proovi järgi ja vaata, mis saab.maxspeed kirjutas:olen kuulnud, et mõned entusiastid on kette isegi aegajalt keetnud mingi vedeliku sees kujutlege nüüd selgelt seda olukorda, kui teie abikaasa kööki astub ja teil parasjagu käsil järgmine etapp, keti kuivatamine mikrouunis vms. pole siis ime, et mõni asjasse pühendumatu, ei mõista teid lõpuni...
- Uwe Riisenberg
- Rattur
- Postitusi: 43
- Liitunud: 01. 06. 2004. 09:46
ketiõli
Weldtite TF2 pihustiga 450-milliliitrist teflonketiõli saab osta Veloplussist. Selle tavahind on 110 krooni. Kliendikaardiga saab allahindlust 10%.
Olen seda õli kasutanud pool aastat ja jäänud väga rahule. Koguse ja hinna suhte ning ootuspärase mõju tõttu. Mulle soovitati Weldtite TF2 õli Veloplussis, kus mehaanikud kasutavad seda oma töös sagedasti. Ingliskeelset tootekirjeldust saab lugeda, kui klõksata siia.
Olen seda õli kasutanud pool aastat ja jäänud väga rahule. Koguse ja hinna suhte ning ootuspärase mõju tõttu. Mulle soovitati Weldtite TF2 õli Veloplussis, kus mehaanikud kasutavad seda oma töös sagedasti. Ingliskeelset tootekirjeldust saab lugeda, kui klõksata siia.
Sõltub jupist, ketist ei saa vast midagi. Kuigi ketti pole ise proovinud. Samas mul metallist taldrikualus (tuli ahjuga kaasa) ja ka kanakoibade otstele soovitatakse kõrbemise vältimiseks varjestuseks fooliumit ümber keerata. Samas õhukesest metallist pindadele mõjub küll efektiivselt. cd toorikud, taldrikute kuldääred ntx.P kirjutas:Mikrolaineahju ei tasu metallist asju panna. Proovi järgi ja vaata, mis saab.
Oddo
http://www.finishlineusa.com/downloads/ ... n-plus.wmv
näide sellest, mida mina kasutan ja olen väga rahul (dry tüüpi õlidest). kulub teda veits rohkem, kui analooge, kuid tulemus seeeest suurepärane. liitri hind ca 1000 eeku
näide sellest, mida mina kasutan ja olen väga rahul (dry tüüpi õlidest). kulub teda veits rohkem, kui analooge, kuid tulemus seeeest suurepärane. liitri hind ca 1000 eeku
Mis tast kikud ja pressid. Pane Sram'i Powerlink vahele ja elu lihtsam
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: ...
Ma ei ole ühtegi katkitallatud powerlinki näinud.Marti kirjutas:Keti tugevuse määrab tema kõige nõrgem lüli - antud juhul Powerlink! :wink:Mati kirjutas:Mis tast kikud ja pressid. Pane Sram'i Powerlink vahele ja elu lihtsam :idea:
Re: ...
, sama siinKuldar kirjutas:Ma ei ole ühtegi katkitallatud powerlinki näinud.
Re: ...
Ehk siis korda kolmerikr kirjutas:, sama siinKuldar kirjutas:Ma ei ole ühtegi katkitallatud powerlinki näinud.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: ...
Mina olen lugenud, et MissingLink (KMC) on tugevam kui kodune neetimine. Ise pole testinud.Marti kirjutas:Keti tugevuse määrab tema kõige nõrgem lüli - antud juhul Powerlink!Mati kirjutas:Mis tast kikud ja pressid. Pane Sram'i Powerlink vahele ja elu lihtsam
http://home.earthlink.net/~kmcchain/english/
Muidu täitsa hea, aga tuleb enne igat sõitu määrida ning kestab kuni 70km, võib olla isegi vähem.lipamets kirjutas:Mida arvate`" Pedros Ice Wax-ist"?
ise kasutan missinglinki see aasta. olen läbinud 200 km alla ja pole probleemi olnud, kuigi olen seda avada proovinud ka niisama, oma lõbuks pakendil on kyll kirjas, et kui kord ta kinni paned, ja vändale surudes kokku pigistad, siis tuleb avada nagu tavalist lyli, kuid mina saan endaoma näppudevahel loksutades ka kergelt lahti.
väga mõnus asi on
väga mõnus asi on
Söidame mönuga
Re: ...
Kuldar kirjutas:Ma ei ole ühtegi katkitallatud powerlinki näinud.
erikr kirjutas:, sama siin
Marti kirjutas:Mina ka ei ole. Aga väga mitmed mehhaanikud on mulle nii öelnud.
OK, see siin ei ole küll otseselt katki tallatud PowerLink (ta ei ole pooleks), kuid KATKI on ta sellegipoolest. Juhtus eile Kristiine keskuse juures asfaldil, muidu poleks maha pudenenud juppe enam ilmselt üles leidnud. Kiirendasin parasjagu foori tagant, kui jõud ühtäkki kadus, oma mälu järgi käiku ma samal ajal ei vahetanud. Kett on sõitnud kopikad alla 1000 km, kaks korda on maha võetud põhjalikuks pesuks. Näpitsetaga kallal ei ole käinud.Mati kirjutas:Ehk siis korda kolm
Viimati muutis sqber, 08. 07. 2005. 10:35, muudetud 1 kord.
Oleks mul vaid kallim ratas, küll siis sõidaks!
Just nii - powerlink (PL) on olnud selle keti peal algusest peale (seega läbisõit ~1000 km). Kulumist (väsimist) ei oska ma seletada, määrinud olen regulaarselt (kasutan Motorexi Dry Lube). Kett (ja PL) on üle elanud nii Kõrve kui Haanja maratonid, Harku metsas kimamist, sealsetel küngastel turnimist (sh. ka Nõmme suusarajad), asfaldil kimamist ja kõike muud, va. märjaga/poriga sõitmist (kõige märjemad sõidud olidki mainitud maratonid). Ega ma veel seepärast püssi põõsasse viska - proovin veel sama toodet kasutada (loomulikult uut eksemplari), kuid kui selline asi peaks korduma, siis on PL küll minu mustas nimekirjas.erikr kirjutas:tõlgendan seda juttu nii, et ka powerlink on sõitnud 1000. suht väsinud väljanägemisegaon nad. põhjuseks tootja praak või vale avamine (liigse väänamisega) mis on materjali pinged või mikropraod tekitanud.
Oleks mul vaid kallim ratas, küll siis sõidaks!
Mida siis soovitad? Tegelikult oli mul plaanis niiöelda "teiseks õliks" kõrvale ostaka Finishline'i teflonõli, kas see kõlbab keti peale panna?? Või peaks võtma hoopis Finishline Cross Country Wet Lube'i.ErikT kirjutas:Ma ei tea milleks Motorexi Dry Lube hea on, aga igatahes keti õlitamiseks ta ei kõlba. Väga kehv, väga väga kehv. Sellest siis need kulumisjäljed, kui õli ei määri hakkabki ju kulumine peale.
Oleks mul vaid kallim ratas, küll siis sõidaks!
Proovida võib ikka, ehk on need toimivad õlid. Endal kogemus puudub. Muideks olen kuulnud et Motorexi Wet lube on isegi kuivaga kasutatav. Ise kasutan Usas toodetud ja Soomes pakendatud ketiõli. Peast tootjat ei mäleta. Kui kellegil on soovi siis seda saab ka minu kaudu osta. Õli on aerosoolpudelis ja toimib väga hästi. Ise olen seda juba 3 või isegi 4 aastat kasutanud.
Flat is Boring
ei pea väänama, aga mõned väänavad kui musta ketti kohe lahti ei saa.konakona kirjutas:Ma ei tea kas ma kasutan siis Powerlinki valesti või mis, aga midagi väänata küll vaja ei ole - lükkad (keti pikisuunas) kokkupoole ja tõmbad (keti külgede suunas) laiali? Või peaks väänama ja läheks paremaks?
Viimati muutis erikr, 08. 07. 2005. 12:30, muudetud 1 kord.
Kõik räägivad, et lükkad keti pikisuunas kokku ja avad. Aga tegelt ei ole ju nii - enne tuleb powerlinki pooled veidi kokku suruda (näppudega külgedelt pigistada) ja alles siis saab ketti pikisuunas pressides seda lahti. Muidu istuvad need otsad (neetideks ei saa neid nimetada.... tihvtid või ma ei teagi, kuidas neid nimetada) oma pesades ja pikisuunas liigutada ei saa.konakona kirjutas:Ma ei tea kas ma kasutan siis Powerlinki valesti või mis, aga midagi väänata küll vaja ei ole - lükkad (keti pikisuunas) kokkupoole ja tõmbad (keti külgede suunas) laiali? Või peaks väänama ja läheks paremaks?
Räägi hinnast ja kogusest ehk kui suur pudel ja mis maksabEriktT kirjutas:Kui kellegil on soovi siis seda saab ka minu kaudu osta. Õli on aerosoolpudelis ja toimib väga hästi.
Oleks mul vaid kallim ratas, küll siis sõidaks!
väänata mitte mingil juhul ei tohi. Väänamisega rakenduvad väga suured jõud (tekivad jõuõlad) - isegi kui sulle tundub, et sa ei vääna kuigi kõvasti, siis powerlingile on see surmaotsus.konakona kirjutas:Nojaa aga mingist väänamisest on ju ikka kohatu rääkida? Ja see toiming vääääga musta keti puhul on ka vist pigem loksutamine kui päris väänamine?
Oleks mul vaid kallim ratas, küll siis sõidaks!
- Uwe Riisenberg
- Rattur
- Postitusi: 43
- Liitunud: 01. 06. 2004. 09:46
Ketiõli maastikusõiduks
Ehkki 8. aprillil 2005. aastal avaldasin siinsamas (vt eelmist lk) rahulolu Weldite TF2 teflonõli suhtes, tunnistan, et olen seda pikemat aega kasutanud trosside ja vahetite määrimiseks ning heaks ketiõliks ma seda maastikul sõitmiseks ei pea. Kuna mulle on tähtis, et (pealolev KMC X8.92) kett poleks nii kuiva kui märja ilmaga sõites maastikul pärast nii neljakümnendat kilomeetrit kuiv ja ei korjaks palju mustust enda külge, olen pidama jäänud 100-milliliitrises pudelis oleva Motorexi Wet Lube'i juurde. Ostsin selle 106-kroonise letihinnaga Valdeku tänava rattapoest Tallinnas.
Pärast Weldite TF2 tarvitamist proovisin 125-milliliitrises pudelis olevat Weldite'i Cycle Oili, mis on küll 50-kroonise tavahinna poolest A&T Spordis soodne, aga jätab ketile maastikusõidul mustust suhteliselt kergelt külge ja kett on 25 kilomeetri järel kuivavõitu. Pärast Weldite'i Cycle Oili äraproovimist soetasin Nõmme rattapoest 105-kroonise soodushinnaga kliendikaardi alusel 120-milliliitrises pudelis oleva Pedro'se Extra Dry, mida panin ketile peaaegu nii, nagu pudeli etiketil olevas juhendis kirjas. Ma ei puhastanud ketti Pedro'se Degreaseriga 'määrde-eemaldaja', aga nagu harilikult, puhastasin hoolikalt lapiga. Soetamata ja pruukimata juhendis soovitatavat Pedro'se Degreaserit, oli mul kuiva ilmaga nii Mulgi rattamaratonil kui mitmetel maastikusõidutreeningutel kett 30 kilomeetri järel tahe, aga puhas. Asfaltteel sõitmisel on see olnud hea määre ja püsinud kauem peal.
Pärast Weldite TF2 tarvitamist proovisin 125-milliliitrises pudelis olevat Weldite'i Cycle Oili, mis on küll 50-kroonise tavahinna poolest A&T Spordis soodne, aga jätab ketile maastikusõidul mustust suhteliselt kergelt külge ja kett on 25 kilomeetri järel kuivavõitu. Pärast Weldite'i Cycle Oili äraproovimist soetasin Nõmme rattapoest 105-kroonise soodushinnaga kliendikaardi alusel 120-milliliitrises pudelis oleva Pedro'se Extra Dry, mida panin ketile peaaegu nii, nagu pudeli etiketil olevas juhendis kirjas. Ma ei puhastanud ketti Pedro'se Degreaseriga 'määrde-eemaldaja', aga nagu harilikult, puhastasin hoolikalt lapiga. Soetamata ja pruukimata juhendis soovitatavat Pedro'se Degreaserit, oli mul kuiva ilmaga nii Mulgi rattamaratonil kui mitmetel maastikusõidutreeningutel kett 30 kilomeetri järel tahe, aga puhas. Asfaltteel sõitmisel on see olnud hea määre ja püsinud kauem peal.
ketiõli
... ja võid kindel olla, et mingil korralikul tõusul kett katkeb.Ruve kirjutas:ükskõik millise. kokku pressides vaata, et neet jääks mõlemalt poolt ühe palju välja ja pressi natuke näpitsatega needi otsasi tömbimaks.seattoledo kirjutas:Kas on ükskõik millise lüli lahti pressin või on mingi kindel?
vähem möla, pikem samm
Re: ketiõli
minul on siiani katkenud vaid need ketid mis kaupluses kokku pandud, ja sedagi vaid paar korda ca 40k km jooksul. õlina kasutan mingisugust odavat soome õli, paraku ei ole seda hetkel poodides saada.tüüp kirjutas:... ja võid kindel olla, et mingil korralikul tõusul kett katkeb.Ruve kirjutas:ükskõik millise. kokku pressides vaata, et neet jääks mõlemalt poolt ühe palju välja ja pressi natuke näpitsatega needi otsasi tömbimaks.seattoledo kirjutas:Kas on ükskõik millise lüli lahti pressin või on mingi kindel?
Re: Ketiõli maastikusõiduks
uskumatult filigraanne lähenemineUwe Riisenberg kirjutas:Ehkki 8. aprillil 2005. aastal avaldasin siinsamas (vt eelmist lk) rahulolu ..................... .
eile olin hädas,
vihmasadu oli ketilt maha uhunud viimsegi määriva olluse
ning käepärast ei olnud muud kui kasutatud mootori õli.
kasutasin siis seda
ja peale umb.50km läbimist ilgel liivatolmusel kruusateel
ei olnud ketil häda midagi s.t määret oleks jätkunud ka kauemaks
ning liiva ei olnud ketil rohkem küljes kui mingi hüper-super määrdega
määrimise järel.
Re: Ketiõli maastikusõiduks
Samad kogemused. Olen palunud suvalist õli põllu ääres konutava traktoristi käest, metsatöölistelt ja isegi automootori õlivardaga õli keti peale tilgutanud. Targem ikka, kui kuiva ketiga krigistada. Ja pole veel aru saamud, et mõni kett sellepärast poole kiiremini õhtale läheks.Rom kirjutas:
eile olin hädas,
vihmasadu oli ketilt maha uhunud viimsegi määriva olluse
ning käepärast ei olnud muud kui kasutatud mootori õli.
kasutasin siis seda
ja peale umb.50km läbimist ilgel liivatolmusel kruusateel
ei olnud ketil häda midagi s.t määret oleks jätkunud ka kauemaks
ning liiva ei olnud ketil rohkem küljes kui mingi hüper-super määrdega
määrimise järel.
Sellega ei taha ma tublidele tehnoloogia-inseneridele ja nende "intelligentsetele molekulidele" mitte kõrge kaarega peale lasta, aga lihtsalt ei tohiks unustada, et kett on ju kõigest kulumaterjal.
Regulaarsest õlitamisest rääkides olen siiski Motorexi Wet Lube juurde jäänud - seda iga ilmaga ja aastaringselt. Siinkiidetud Soome aerosoolpakendis ketjuöljy (kui ikka on seesama GT-ga ukerdava mehikesega purk) jäi kõrvale just seetõttu, et liialt tolmu korjas.
Gravity is a Bitch
...aga Hollandis oli ketimäärete testivõitja Shell Advance Chain Ultra.
http://www.xjrownersnederland.nl/testen ... ttest.html
Eestis täitsa saadaval ja kavas ära proovida. 300g aerosool 128 eeku.
http://www.auto-abc.ee/index.php?linker ... 9&lang=est
Seni kasutanud Motipi teflonmääret (lillat karva pudelis).
http://www.xjrownersnederland.nl/testen ... ttest.html
Eestis täitsa saadaval ja kavas ära proovida. 300g aerosool 128 eeku.
http://www.auto-abc.ee/index.php?linker ... 9&lang=est
Seni kasutanud Motipi teflonmääret (lillat karva pudelis).
Kõnni näoga päikse suunas, siis jäävad varjud selja taha
ketiõli kogemustest
Endal kasutusel neli ketiõli:
Finish-Line Teflon-Plus - Kuiva ilmaga nii MNT kui MTB, seda õli kulub palju ta nagu haihtuks ketilt kuhugi, kuid samas hoiab keti puhtana.
Pedros Extra Dry - kasutan enamjaolt MNT rattal, proovisin ka MTB kuid kipub sodi koguma.
Motorex Wet Lube - kasutan MTB keti õlitamiseks, misskipärast on saanud sellest õlist minu lemmik, imbub hästi lülide vahel ja kogub vähem tolmu kui muud märja ilma õlid, võib vabalt kasutada ka kuivaga. Selle õli puhul on ülimalt tähtis kett liigsest õlist puhastada.
CRC Bike Oil - Parafinil põhinev ketiõli 150ml aerosoolis, purgist tuleb välja valge vahuna, olen kasutanud ainult MTB treeningrattal talvel. Kogub jubedalt tolmu, ei imbu lülide vahele, kleepub ebameeldivalt. Soovitan kasutada ilma käikudeta ratastel ketti õlitamiseks.
Finish-Line Teflon-Plus - Kuiva ilmaga nii MNT kui MTB, seda õli kulub palju ta nagu haihtuks ketilt kuhugi, kuid samas hoiab keti puhtana.
Pedros Extra Dry - kasutan enamjaolt MNT rattal, proovisin ka MTB kuid kipub sodi koguma.
Motorex Wet Lube - kasutan MTB keti õlitamiseks, misskipärast on saanud sellest õlist minu lemmik, imbub hästi lülide vahel ja kogub vähem tolmu kui muud märja ilma õlid, võib vabalt kasutada ka kuivaga. Selle õli puhul on ülimalt tähtis kett liigsest õlist puhastada.
CRC Bike Oil - Parafinil põhinev ketiõli 150ml aerosoolis, purgist tuleb välja valge vahuna, olen kasutanud ainult MTB treeningrattal talvel. Kogub jubedalt tolmu, ei imbu lülide vahele, kleepub ebameeldivalt. Soovitan kasutada ilma käikudeta ratastel ketti õlitamiseks.