Pilguga teistpoolt ookeani.
Pilguga teistpoolt ookeani.
Olles preagast teistpoolt suurt lompi Chicago lahedal, tundub Eesti rattamaailm ikka toelise luxkohana. Siin on 98.9% ratastest aastast 95 ja vanemad ja tavaliselt vale suurusega ja ostetud garaasimuugist 5$ eest (mina sain 20 eest, aga loll saab kirikus ka peksa ja oli kiire (umbes 30 min ratta leidmiseks)). Kasutatakse koike mis liigub ja rattapoode just iga nurga peal pole, nagu arvata voib. Uhte shwinni poodi olen nainud, loomulikult on ka wallmart. Aga trend on selline, et kui ratas laguneb, siis on odavam osta uus, ohukumm vahuga on ule 5$ seega...
Mitte et siin ratast vaga kasutataksegi, kuigi monel perel on rattad juba lastele 10 aastaks ette ara ostetud. Konniteid pole voi on viletsas olukorras voi siis vaga hootised, et algab ei kusagilt ja loppeb ei kusagil, pimedas karutades eriti lobus. Mudu magedevaene nagu Eesti, mistottu pole SIS-ist rohekmat pole vajagi, ja Huffy on tegija :)
Mitte et siin ratast vaga kasutataksegi, kuigi monel perel on rattad juba lastele 10 aastaks ette ara ostetud. Konniteid pole voi on viletsas olukorras voi siis vaga hootised, et algab ei kusagilt ja loppeb ei kusagil, pimedas karutades eriti lobus. Mudu magedevaene nagu Eesti, mistottu pole SIS-ist rohekmat pole vajagi, ja Huffy on tegija :)
Ratas on minu hobi, mitte elu
Tuttavate kogemuste põhjal võin kinnitada, et Gunnari jutt ei ole ainult ühe koha omapära. Enamus sõidab autoga - milleks siis kõnniteed. Jalgsi käid siis oled mingi imelik friik.
Ratastega on ka sedasi, et nendega lihtsalt sõidetakse. Poogen sadula kõrgusest, raami suurusest ja millest veel.
Ratastega on ka sedasi, et nendega lihtsalt sõidetakse. Poogen sadula kõrgusest, raami suurusest ja millest veel.
velo.clubbers.ee
Ritchey WCS QRS vektor
Ritchey WCS QRS vektor
Toetan! Olles elanud USA-s ja Kanadas kokku pea poolteist aastat, julgen v@ita, et rattapoode on piisavalt, s6idetakse keskmiselt ja valik on seinast -seina. Ise t6in endale lennukiga lauskmaalt Floridast m@giratta kaasa ja oleks ainult raha parema jaoks olnud!konakona kirjutas:Püha lihtsameelsus! Ei saa ühes kohas ringi vaadata ja öelda et Ameerikas on nii või naa. Kui muidu aru ei saa siis tasuks gloobust või kaarti vaadata.
PS. Kui keegi sinna just Treki MTB otsima l@heb, siis jah tuleb suu puhtaks pyhkida ...
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...
Hollandi on jalgratta sõbralik maa.
Sõber käis mingi aeg tagasi ja sai sellise huvitava pildi.
http://mooz.pri.ee/Pildid/velod.JPG
See siis mingi velo parkla.
Sõber käis mingi aeg tagasi ja sai sellise huvitava pildi.
http://mooz.pri.ee/Pildid/velod.JPG
See siis mingi velo parkla.
Veidi OT:rosco kirjutas:Hollandi on jalgratta sõbralik maa.
Ma olen kuulnud, et pigem vastupidi s.t sinna parklasse ei tasu vähegi kallimat ratast jätta. Erinevalt Nuweiba (Egiptus)beduiiniküladest, kus saab rattalukuta hakkama (kui uskuda giidi juttu kohalike aususest)
5 aastat tagasi Rootsis Umeas käies olid enamus rattad seal üsna rondi välimusega (ja mõned ikka veel lehmaketiga turvatud). Aga rattateed.... sama laiad, kui meil autoteed. Pluss spets viaduktid jne. Isegi tähistus oli selline nagu autoteedel s.t linnaservast alustades ei olnud mingi probleem viitade järgi sõita.
Aga eks ookeani taga vist sõltub ka suuresti asukohast, et milline "rattakliima" seal on. Kui lugeda viimast Tehnikamaailma, siis maanteel trenn idarannikul on suurusjärk ohtlikum, kui meil.
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.
Holland
Seekord asun Hollandis (j@@n ilmselt paariks aastaks koos vahepealsete kodusk@imestega). Pean t@psustama, et Holland ei ole jagrattas6bralik maa .
Ratas on siin k6ige enam varastav objekt . Ja hinnad on siin pea samad kui Eestis, s.t. oluliselt kallimad kui k6rval Saksas v6i Belgias.
Siiski on see k6iga ratturis6bralikum maa - jalgrattur on 'pyha lehm'. Kui kokku saavad auto ja jalgrattur - igal juhul on autojuht syydi. Kui kokku p6rkavad jalak@ija ja jalgrattur, siis tavaliselt j@@b jalak@ija syydi!
Ratas on siin k6ige enam varastav objekt . Ja hinnad on siin pea samad kui Eestis, s.t. oluliselt kallimad kui k6rval Saksas v6i Belgias.
Siiski on see k6iga ratturis6bralikum maa - jalgrattur on 'pyha lehm'. Kui kokku saavad auto ja jalgrattur - igal juhul on autojuht syydi. Kui kokku p6rkavad jalak@ija ja jalgrattur, siis tavaliselt j@@b jalak@ija syydi!
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...