Amordi hooldus
Amordi hooldus
Tere!
Rattapoest soovitati teha amordile hooldus ja öeldi, et see maksab 350 kr. Äkki keegi räägiks lähemalt mida ja kuidas seal tegema peaks, ehk saaks ise hakkama? Tegemist peaks olema vedruamordiga.
Kas keegi palun seletaks mida ja kuidas teha? Oleksin väga tänulik!
Keeletoimetaja Antti
Rattapoest soovitati teha amordile hooldus ja öeldi, et see maksab 350 kr. Äkki keegi räägiks lähemalt mida ja kuidas seal tegema peaks, ehk saaks ise hakkama? Tegemist peaks olema vedruamordiga.
Kas keegi palun seletaks mida ja kuidas teha? Oleksin väga tänulik!
Keeletoimetaja Antti
Vedruamort on lai mõiste. Distantsilt raske aidata. Anna oma ratta mudel ja väljalaske aasta või veel parem - amordi mudel, siis vbla oskab keegi nõu anda.kasparp kirjutas:Äkki saab seda ise teha? Kas keegi palun seletaks mida ja kuidas teha?
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Mina ei soovita amordihooldust kodus teha. Ise hooldan oma ratast enamasti ise kodus (paari asjaga saab ka hoolduses käidud kui endal tehnilised lahendused puuduvad). Amort on küll 1 selline asi, mille hoolduse julgen vaid spetsialistide kätte jätta, ise ei hakka sinna näppe külge toppima.
Oleks mul vaid kallim ratas, küll siis sõidaks!
Kuniks teema algataja pole oma amordile nime külge pannud - vaidleks tiba vastu. Lihtsamad vedrupulgad on sedavõrd elementaarsed, et neid võib igatpidi molekulideks võtta ja soolikad üle vaadata/puhtaks pesta/ära määrida. Pean silmas insync ja samalaadseid isendeid.sqber kirjutas:Mina ei soovita amordihooldust kodus teha. Ise hooldan oma ratast enamasti ise kodus (paari asjaga saab ka hoolduses käidud kui endal tehnilised lahendused puuduvad). Amort on küll 1 selline asi, mille hoolduse julgen vaid spetsialistide kätte jätta, ise ei hakka sinna näppe külge toppima.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Kuna teema algataja pole endiselt amordi marki maininud julgustaks inimesi veelgi. Oma Manitou Marsi olen nii juppideks võtnud kui vähegi võimalik. Ei mingit keemiat. Ei pea enda amorti just vedrupulgaks.mart kirjutas:Kuniks teema algataja pole oma amordile nime külge pannud - vaidleks tiba vastu. Lihtsamad vedrupulgad on sedavõrd elementaarsed, et neid võib igatpidi molekulideks võtta ja soolikad üle vaadata/puhtaks pesta/ära määrida. Pean silmas insync ja samalaadseid isendeid.
P.S. Amort töötab peale enda tehtud hooldust ideaalselt.
Küsiks ka vahele siis, et millal peaks hakkama muretsema amordi hoolduse vajalikuse pärast, ennem kui hilja ? Ja kas näiteks RST COM II T4 (vedru+MCU) kallale oleks arukas idee ise minna ?
Kui te olete saanud täna hommikul hakkama 6 võimatu asjaga, miks siis mitte lisada sellele veel jalgrattasõit ?
Ajasite mul ka praegu hamba verele Endal SR Suntour SF-XCP75-LO (Coil spring / Hydraulic; Right side - Speed lock cartridge). Kas sellise asja puhastamise, hooldamise ja performancy parandamisega saab koduste vahenditega hakkama? Mehaanikas ennast kobakäpaks ei pea - ratta muude osade hooldusega seni ise hakkama saanud. Ühesõnaga - näpud õliseks teha pole mulle mingi probleem. Ise pelgan peamiselt seda hüdraulika osa. Kas on võimalik, et ma pean mingit õli kuskil vahetama hakkama/juurde lisama? Omal probleemiks üliaeglane rebound ja lukustuse mittelukustumine täiel määral, vaja sellest kiiremas korras lahti saada. Detailset kirjeldust amordi remondist ei oota, palun lihtsalt julgustust, et seal amordi sees pole mingit tonti. Ja juhtige palun tähelepanu olulistele elementidele, millele peaks kindlasti remontides rõhku panema / mida teraselt vaatama.margo kirjutas:Kuna teema algataja pole endiselt amordi marki maininud julgustaks inimesi veelgi. Oma Manitou Marsi olen nii juppideks võtnud kui vähegi võimalik. Ei mingit keemiat. Ei pea enda amorti just vedrupulgaks.mart kirjutas:Kuniks teema algataja pole oma amordile nime külge pannud - vaidleks tiba vastu. Lihtsamad vedrupulgad on sedavõrd elementaarsed, et neid võib igatpidi molekulideks võtta ja soolikad üle vaadata/puhtaks pesta/ära määrida. Pean silmas insync ja samalaadseid isendeid.
P.S. Amort töötab peale enda tehtud hooldust ideaalselt.
Oleks mul vaid kallim ratas, küll siis sõidaks!
Ma küsiksin vahele ühe küsimuse kui seltsimees sqber vastu pole.
Nimelt on omalgi Insync amort (trek 4100 rattaks). lammutasin natuke seda amorti ja leidsin ainult ühest kahvli torust vedru . Ok proovisin küll keerata kõiksugu asju, kuid aru ei saanudki kas on võimalik nimetatud amordi jäikust regullida?
milleks need 2 mutrit seal kahvli all veel on?
Nimelt on omalgi Insync amort (trek 4100 rattaks). lammutasin natuke seda amorti ja leidsin ainult ühest kahvli torust vedru . Ok proovisin küll keerata kõiksugu asju, kuid aru ei saanudki kas on võimalik nimetatud amordi jäikust regullida?
milleks need 2 mutrit seal kahvli all veel on?
Niinii. Omal sai eile kahvel lahti lammutet ja uuesti kokku ka pandud. Ühtegi jubinat üle ei jäänud ja hakkas paremini tööle küll. Mis ma siis tegin ... Kruvisin hoolsalt lahti aga sellest polnud abi, sest kui asjad on sees pinge all, siis oli garanteeritud, et asju lendas siia ja sinna poole. Samas oli mul kõrval kahvli Exploded view, mis aitas asja pärast kenasti kokku lappida. Kui kõik jupid torudest väljas, siis uurisin ja puurin ning tõdesin, et siin eriti midagi pesta küll pole (vähemalt ei adunud ma, et mis pointi on pesta tavalist spiraalvedru ). Puhastasin vaid välimise toru ülemise otsa ära (sinna läks lahti võtmisega veidi liiva). Oma üllatuseks leidsin lukustusega poolest lämmastikuballooni, millega polnud mitte midagi teha peale selle, et veidi lapiga üle pühkida. Ise pean olulisimaks tööks kummitihendite ja tööpindade puhastamist ja määrimist. Siis kõik asjad torudesse tagasi, kummitihendid korralikult kinni, tööpindadele veel viimane lihv, veidi määret peale ja voalaa! Tegelikult oli see lihtne.
Tekkis aga üks küsimus. Ma ei tea kas see on ainult SR Suntour'i amortidel aga igatahes oli vasakpoolne (vedru toru) pealtpoolt kinni keeratud mingi plastikust punniga, mille jaoks mul spetsvõtit polnud. Kas selle jaoks on mingi võti olemas või kuidas te seda lahti keerate? Teine pool tuli 26-se mutrivõtmega. .... hmmm praegu hakkan mõtlema, et tegelt polegi vist pealtpoolt vaja lahti keerata St. kui on soov vaid tööpindasid ja tihendeid põhjalikult puhastada (peaks vist piisama kui alt poldid lahti keerata).
Tekkis aga üks küsimus. Ma ei tea kas see on ainult SR Suntour'i amortidel aga igatahes oli vasakpoolne (vedru toru) pealtpoolt kinni keeratud mingi plastikust punniga, mille jaoks mul spetsvõtit polnud. Kas selle jaoks on mingi võti olemas või kuidas te seda lahti keerate? Teine pool tuli 26-se mutrivõtmega. .... hmmm praegu hakkan mõtlema, et tegelt polegi vist pealtpoolt vaja lahti keerata St. kui on soov vaid tööpindasid ja tihendeid põhjalikult puhastada (peaks vist piisama kui alt poldid lahti keerata).
Eks ikka selleks, et kahvlit lahti võttaado kirjutas:milleks need 2 mutrit seal kahvli all veel on?
Oleks mul vaid kallim ratas, küll siis sõidaks!
Mul oli vindiga. Ei saakski teistmoodi olla, sest vedru ju toetub selle peale (tegelt selle alla). Kui oleks "kruvikeeraja-alla-ja-kanguta", siis hüppaks ta sõidu ajal kogu aeg välja.urmo kirjutas:Ei tea kuiads SR Suntouril see on kinnitatud, enda ja sõprade vedrupulkadel on see lahti tulnud kruvikeeraja-alla-ja-kanguta meetodil
Oleks mul vaid kallim ratas, küll siis sõidaks!
Sai ka siis enda amort lahti võetud, hakkas teistmoodi häält tegema. Ei olnud enam sellist sujuvat liikumist nagu alguses. Amordiks Monitau Axel Elite. Ühe pool oli tal vedru mille ma sain kenast kätte seal ei olnud suurt midagi teha oli paksu tavotiga koos. Teiselpool plastmassist korgi all oli õlireservuaar. Ahjaa kui seda õli korki pealt ära keerasin tuli sealt veits õhku välja. Seal ei oskand ka muud teha kui lisasin sinna veits õli juurde, kuna tundus et on teist vähemaks jäänud. Kui aus olla siis asi kuidagi parem küll amort ei kolksu nii nagu enne ilmselt oligi asi selles et õli vähe.siimsiim6 kirjutas:nagu ma aru saan, on teil kõigil vedruamordid? aga kuidas hooldada õhk- või õliamorti.
see pole nagu suurem asi hooldus või mis?mina20 kirjutas: Sai ka siis enda amort lahti võetud, hakkas teistmoodi häält tegema...
kui pole aimu mis amordi sees on, mis sorti õli sinna käib(neid on erinevaid!) ja kui palju seda käib ja kuhu see käib, misasjad on simmerid ja muud liugpinnad ja kuidas töötab rebound jne.
siis pole nagu mõtet eriti oma amorti lammutada, keerad selle ainult p...e ja taastamine spetsialisti juures on oluliselt kulukam kui kui see algne hoolduse hind
Päris uisapäisa ikka ei ei lisand seda õli sai ikka enne järgi uuritud mis kogus ja mis marki õli läheb. Kasutasin motorexi õli amortidele mõeldud ja seda sai Tartust ainult ühest poest Alpriisist. Lahke poeomanik oli nõus oma tagavarast vajaliku koguse mulle müüma. Sain jutust aru, et tehakse ka kohapeal amordihooldust, nii et kellel vaja tartu inimestest võib sinna poodi pöörduda küllIntzz kirjutas:see pole nagu suurem asi hooldus või mis?mina20 kirjutas: Sai ka siis enda amort lahti võetud, hakkas teistmoodi häält tegema...
kui pole aimu mis amordi sees on, mis sorti õli sinna käib(neid on erinevaid!) ja kui palju seda käib ja kuhu see käib, misasjad on simmerid ja muud liugpinnad ja kuidas töötab rebound jne.
siis pole nagu mõtet eriti oma amorti lammutada, keerad selle ainult p...e ja taastamine spetsialisti juures on oluliselt kulukam kui kui see algne hoolduse hind
-
- Rattur
- Postitusi: 19
- Liitunud: 28. 06. 2005. 11:21
mul on selline asi et amordid on liiga al vajunud ning lähevad kogu aeg liiga põhja. Ma ise ei näe seal ühtegi kruvi. seal peal on mingi must plönn ning ei tea kas riskida ja proovida see ära võtta. Ma korra katsetasin ning see plönn läks kuidagi väga pikalt edasi. Ei hakanud ära tõmbama.
Amordi nimi peaks olema top gun 88hn usa.din pat
Et äkki keegi teab kuidas seda korda teha.
Amordi nimi peaks olema top gun 88hn usa.din pat
Et äkki keegi teab kuidas seda korda teha.
Elu on ime!
Ma kardan, et on vist aeg minna hooldusesseLord_Andro kirjutas:mul on selline asi et amordid on liiga al vajunud ning lähevad kogu aeg liiga põhja. Ma ise ei näe seal ühtegi kruvi. seal peal on mingi must plönn ning ei tea kas riskida ja proovida see ära võtta. Ma korra katsetasin ning see plönn läks kuidagi väga pikalt edasi. Ei hakanud ära tõmbama.
Amordi nimi peaks olema top gun 88hn usa.din pat
Et äkki keegi teab kuidas seda korda teha.
Ja mitte ainult amordiga....
-
- Rattur
- Postitusi: 19
- Liitunud: 28. 06. 2005. 11:21
Olen näinud lihtsamaid vedru/MCU variante, kus amordijalad on keeratud pidurikaare külgeLord_Andro kirjutas:Ma ise ei näe seal ühtegi kruvi.
Amordi nimi peaks olema top gun 88hn usa.din pat
Et äkki keegi teab kuidas seda korda teha.
Keera V- piduri kinnitused amordijalgade küljest ära (need hoiava, et jalad lahti ei keerduks). Seejärel proovi amordijalad vastupäeva lahti keerata.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Niisiis probleem mul esiamordiga, nüüd hiljuti hakkas lihtsalt sõidu ajal kägisema, ja nüüd on asi juba vaikselt kriuksumiseks üle läinud. amort töötab muidu normaalselt, aga lihtsalt hirm nahas, et äkki juba tuksis. Rattaks on 2004 aasta scott YZ3 ning HE andmetel on peal amort nimega Shimano ST-EF29-8R EZ-Fire Plus aga amordi enda peal on kirjas SR Suntor. Kui probleem on midagi lihtsalt eemaldatavat, siis äkki saan ise hakkama, aga mis võiks maksta sellise probleemi eemaldamaine hoolduses?
ST-EF29-8R EZ-Fire Plus on käiguvahetuse/pidurilingid.tulnuk kirjutas:Niisiis probleem mul esiamordiga, nüüd hiljuti hakkas lihtsalt sõidu ajal kägisema, ja nüüd on asi juba vaikselt kriuksumiseks üle läinud. amort töötab muidu normaalselt, aga lihtsalt hirm nahas, et äkki juba tuksis. Rattaks on 2004 aasta scott YZ3 ning HE andmetel on peal amort nimega Shimano ST-EF29-8R EZ-Fire Plus aga amordi enda peal on kirjas SR Suntor. Kui probleem on midagi lihtsalt eemaldatavat, siis äkki saan ise hakkama, aga mis võiks maksta sellise probleemi eemaldamaine hoolduses?
selle YZ3 amort vist pole mingi raketitehnika.
kui on ratta garantiiaeg siis vii garantiihooldusesse.
ma ei suutnud siit õiget amordi mudelit välja lugeda http://www.hawaii.ee/index.php?id=4415&product=112
Garantii on läbi, ja kuna nüüd sügis tulemas, siis HE hooldusesse ei taha hästi minna, kuna neil seal suht kiire ja seetõõtu on see 150 kroonine hooldust üsna pealiskaudne.
Garantii on läbi, ja kuna nüüd sügis tulemas, siis HE hooldusesse ei taha hästi minna, kuna neil seal suht kiire ja seetõõtu on see 150 kroonine hooldust üsna pealiskaudne.
Suntour XC-60tulnuk kirjutas:ma ei suutnud siit õiget amordi mudelit välja lugeda http://www.hawaii.ee/index.php?id=4415&product=112.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Tartu HE mehhaanikud teevad enamasti pisemaid asju ootetööna - saad kõrval passida ja vaadata kuidas tehakse, kui ikka nii paranoiline oled. Head tööd teevad ka.
Alpriisis on jällegi väga mõistlikud hoolduse hinnad - täishooldus on seal odavam ja töö samuti normaalne.
Rattaringis hooldamas pole küll käinud, aga müügileti suhtumine on väga sõbralik ja aktiivne olnud. Kindlasti on ka töö hea.
Alpriisis on jällegi väga mõistlikud hoolduse hinnad - täishooldus on seal odavam ja töö samuti normaalne.
Rattaringis hooldamas pole küll käinud, aga müügileti suhtumine on väga sõbralik ja aktiivne olnud. Kindlasti on ka töö hea.
Nende halvustavate kommentaaridega on nigu on. Kõik me teeme vigu, kes rohkem, kes vähem. Üks ütleb, et X kohast paremat teenindust pole tema kohanud, teine aga materdab selle sama ettevõtte maapõhja.tulnuk kirjutas:Ei ole paranoiku, lihtsalt olen HE kohta halvustavaid kommentaare lugenud mõneltpoolt.