Vale raamisuurus ja sõiduasend
Kui mina 4a tagasi rattasõiduharrastust alustasin,siis tellisin endale 17,5" Trek Elite 9,8. Olen 183 pikk ja ei lühi- ega pikajalgne.Pidin kasutama 130mm lenksupikendust ja see polnud päris õige.Niiet 19.5" Treki võistlusgeomeetria on ka Ermole õige suurus.
Pikajalgsele sobib madalam raam ja lühijalgsele kõrgem ehk ärge seda munade kliirensit niiväga oluliseks pidagegi.
Pikajalgsele sobib madalam raam ja lühijalgsele kõrgem ehk ärge seda munade kliirensit niiväga oluliseks pidagegi.
Kuidas standardselt sadulakõrgust mõõdetakse? Ütleme kui mul peaks olema midagi 76 cm, siis kas ma mõõdan seda näiteks keskjooksu võllist (käpa tsentri poldist) piki sadulatoru mööda sirget kuni sadula keskosa pealmise pinnani? Või kuidas?priidik kirjutas:Kui see on paigas siis paned ka sadula kõrguse paika (x0.885) ja nüüd istud rattale
Tõstatan vana teema üles seoses raamivahetusega.priidik kirjutas: http://www.cyclemetrics.com/Pages/Docs/ ... mtable.htm
Seega on vaja teha veel nati tööd. Sellest tabelist saad hargivahe järgi sadula otsa kauguse keskjooksust cm-tes (saddle setback). See on tegelikult passatka alus, A ja O. Tabelis on hargivahe 84 puhul 7-8 cm, kuid ausalt öeldes on endal 6 cm peal sest tunnen et siis on rohkem powerit.
http://www.strawberrybicycle.com/frames-custom.htm
Enne kui vana raamiga ratta laiali lammutasin, mõõtsin loomulikult kõik ära. Sadula ninast lenksuni oli 57cm ja saddle setback oli 0! Samas põlv oli ilusti pedaalivõlli kohal, mis on minu arust ratta juures kõige tähtsam mõõde:
Pikkus on mul 174cm ja inseam 82cm. Priidiku linkidest aga loen et setback peaks mul olema 4-5cm!? ja sadulaninast lenksuni 54cm või vähem.
Uuel raamil on aga BB nihutatud muu raami suhtes kõvasti ettepoole, et ükskõik kui ettepoole ma sadulat ei nihutaks ikkagi ma ei saa sadulanina ja BB-d kohakuti - setback on 5cm. Tuleb välja et nii nagu peakski olema, aga nyyd on mul põlv pedaalivõllist kõvasti tagapool ja sadulaninast lenksuni on 55cm, mis nagu peaks olema parem kui enne 57cm, aga tundub minu jaoks lühike.
Kumb reegel on siis tähtsam, kas põlv pedaali kohal või sadulanina BB-st natuke tagapool?
Igatahes vana raamiga tundus jõuülekanne olevat väga efektiivne ja uue raamiga sõites hakkas selg valutama, sest asend on rohkem nagu sõudjal. Samas nikerdada oleks nagu parem ja eks uus raam tahab lihtsalt harjumist ka.
Need kaks asja ju omavahel otseses seoses. Liigutad sadula taha poole, liigub kohe ka põlve asend pedaali võlli suhtes tagasi
Mina teeks sinu olukorras nii, et paneks paika sadula keskjooksu suhtes, st. liiguta see soovitusliku 4-5cm. peale. Sõida mingi nädal ja siis proovi max. 5mm. kaupa liigutada. Sadula otsa ja keskjoosu vahe ei tohiks kohe kindlasti 0 olla. 174cm. pikkuse juures võiks see tõesti nii 5cm. olla.
Minul nt. see 7cm. (sadula kõrgus keskjooksust 73,5cm)
Sadula ninast lenksuni mõõt on ka minul soovituslikust 3cm. pikem. Oli nii eelmiste ja on ka praeguse raamiga.
Ideaalse asendi otsimine võtab aega. Lihtsalt ümber maja tiirutamine siin ei aita.
Mina teeks sinu olukorras nii, et paneks paika sadula keskjooksu suhtes, st. liiguta see soovitusliku 4-5cm. peale. Sõida mingi nädal ja siis proovi max. 5mm. kaupa liigutada. Sadula otsa ja keskjoosu vahe ei tohiks kohe kindlasti 0 olla. 174cm. pikkuse juures võiks see tõesti nii 5cm. olla.
Minul nt. see 7cm. (sadula kõrgus keskjooksust 73,5cm)
Sadula ninast lenksuni mõõt on ka minul soovituslikust 3cm. pikem. Oli nii eelmiste ja on ka praeguse raamiga.
Ideaalse asendi otsimine võtab aega. Lihtsalt ümber maja tiirutamine siin ei aita.
Jah on küll seoses, aga raamigeomeetria on selline, et kui sadula setback on 5cm, siis on ka põlv 5cm pedaalivõllist tagapool. :(Rivo kirjutas:Need kaks asja ju omavahel otseses seoses. Liigutad sadula taha poole, liigub kohe ka põlve asend pedaali võlli suhtes tagasi :!:
Mina teeks sinu olukorras nii, et paneks paika sadula keskjooksu suhtes, st. liiguta see soovitusliku 4-5cm. peale. Sõida mingi nädal ja siis proovi max. 5mm. kaupa liigutada. Sadula otsa ja keskjoosu vahe ei tohiks kohe kindlasti 0 olla.
Minu arust see põlv võlliga kohakuti on tähtsam, eriti kui loogiliselt ka mõelda.
Lisaks on see häda et sadul on mul juba nii ette lükatud kui relsid lubavad - rohkem ei anna lihtsalt.
Kas võib asi sõltuda ka sadula kujust?! Minu sadul on väga pikk ja väga pika ninaga, mida ma ei kasutagi, istun suhtkoht tagumise otsa peal. Et eelnevat arvestades võib setbacki väiksemaks panna?
Meenuta mida kevadel Karksis passatka kohta räägiti.Kirsa kirjutas:Kumb reegel on siis tähtsam, kas põlv pedaali kohal või sadulanina BB-st natuke tagapool?
Kui ma õieti mäletan siis järjekord mida sättida oli sadula kõrgus, siis sadula asend (põlv pedaalivõlli joonel) ja seejärel lenksu kaugus sadulast.
siin üks mees üritab näidata KOPS - Knee Over Pedal Spindle geomeetrilist põhjendamatustKirsa kirjutas: Minu arust see põlv võlliga kohakuti on tähtsam, eriti kui loogiliselt ka mõelda.
http://sheldonbrown.com/kops.html
ehk siis see võib juhuslikult hea passatka anda, aga mitte selle tõttu et "selles asendis on kõige suurem jõud". nagu Kirsa ütles, on sadul taga olles nagu aerutamistunne. tegelikult mõjub sadulatoru tõusunurk (ehk siis ka setback) isteasendi seljapaindele. tahanihutatud sadulast tingitud suurt seljapainet saab muidugi korrigeerida kõrge lenksuga, aga see pole aerodünaamiliselt õigustatud. vastupidine teguviis - sadul ette ja lenks alla, aga toob koormuse kätele.
seepärast on nii, et lühikesed distantsid sõidetakse sadul ees, lenks all,
pikemate puhul siis käte mugavusele mõeldes vastupidi.
kirsa, proovi sadulapulk teistpidi pöörata- kinnitus ettepoole, või osta kõver sadulapost.
Vabandan juba ette, kui see teema siin ainult mnt ratturitele on, kuid kas kuskil oleks mingit sama head tabelit, kui see http://www.strawberrybicycle.com/frames-custom.htm ka mtb jaoks. Aitähh
http://www.wrenchscience.com/WS1/default.aspalar kirjutas:Vabandan juba ette, kui see teema siin ainult mnt ratturitele on, kuid kas kuskil oleks mingit sama head tabelit, kui see http://www.strawberrybicycle.com/frames-custom.htm ka mtb jaoks. Aitähh
Seal saad valida kõikide rattatüüpide vahel.
Ma küll ei leidnud sellelt lehelt ühtegi viidet selle kohta, kus oleks näidatud, mis need põhilised vahemaad peavad olema mtb puhul, küll aga oli sealt võimalik osta erinevaid raame. Ehk saadad täpsema lingi.Rivo kirjutas:http://www.wrenchscience.com/WS1/default.asp
Seal saad valida kõikide rattatüüpide vahel.
Vt paremat ekraani serva:alar kirjutas:http://www.wrenchscience.com/WS1/default.asp
Ehk saadad täpsema lingi.
WS Sizing System ::
Get fit for Road and
Mountain Bikes!
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Sealt saadki nö. rusikareeglid, kuidas asend paika panna. Nüüd aga sõida paar trenni, ennem kui midagi muutma hakkad. Seljale ei pruugi uus ja õige asend asialgu meeldida. Kui aga seljaga ebamugavused jätkuvad, tuleb ilmselt stemmi kallale minna. nt. teistpidi, rõngaid juurde või ära võtta, aga võibolla hoopiski pikem või lühem isend panna.alar kirjutas:Nii, suured tänud vihjete eest- leidsin asja ülesse ja sättisin juba ka ratast ja olemine muutus palju mugavamaks (käed enam ei surnud sõidu ajal ära, küll aga selg on endiselt kahtlane).
a kuidas see stemmi pikkus juhitavust mõjutama hakkab? Mul praegu tundub ka, et stemm oleks nagu liiga pikk või, et käed on nagu liialt pikalt sirgelt ees. Samas kui nüüd see originaalis rattaga olnud stem lühema vastu vahetada, et mis siis juhitavuse seisukohalt muutub? Need stemmi tõusunurgad/kraadid on ka kõigest ainult enesetunde küsimus või kuidas need ka juhitavusega seotud on?
Lühem stem = närvilisem ratas
Ehk siis juhtraud/ratas on tundlikum selle suhtes, mida kätega teed, tagasiside rattalt parem. Et paremini aru saada mis toimuma hakkab, kujuta ette kahte olukorda: a) lenks on otse steereri toru otsas, b) stem on pool meetrit pikk - tegelik erinevus ei ole nii drastiline, aga kui oskad äärmusi ette kujutada, siis saad aru mis suunas muutus toimub.
Ehk siis juhtraud/ratas on tundlikum selle suhtes, mida kätega teed, tagasiside rattalt parem. Et paremini aru saada mis toimuma hakkab, kujuta ette kahte olukorda: a) lenks on otse steereri toru otsas, b) stem on pool meetrit pikk - tegelik erinevus ei ole nii drastiline, aga kui oskad äärmusi ette kujutada, siis saad aru mis suunas muutus toimub.
Viimati muutis Villem T, 03. 08. 2005. 09:01, muudetud 1 kord.