Mustad kodarad
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
eelmisest teemast veidi mööda, aga milleks uut teemat luua.
jookse kokku pannes tahtsin osta enda rattale musti kodaraid, neid pole tartus vähemalt kuskil müügil. aga mis on huvitav, poes öeldi, et mustad kodarad pidid olema nõrgemad hõbedastest ja seetõttu pidi nendega palju probleeme olema. oskab keegi kommenteerida? ehk peaks ilu kohalt silma kinni pigistama ja võtma tugevamad kodarad?
jookse kokku pannes tahtsin osta enda rattale musti kodaraid, neid pole tartus vähemalt kuskil müügil. aga mis on huvitav, poes öeldi, et mustad kodarad pidid olema nõrgemad hõbedastest ja seetõttu pidi nendega palju probleeme olema. oskab keegi kommenteerida? ehk peaks ilu kohalt silma kinni pigistama ja võtma tugevamad kodarad?
vt BLACK DB14 jms:charlie kirjutas:poes öeldi, et mustad kodarad pidid olema nõrgemad hõbedastest ja seetõttu pidi nendega palju probleeme olema.
http://www.wheelsmith.com/page3.html
Kui juba Wheelsmith pakub musti kodaraid, siis poe jutt on jama.
Sama jutt DT-ga:
http://www.dtswiss.com/index.asp?fuseac ... etail&id=3
Asi ilmselt selles, et poe pakutav kodaratootja oli kehv.
mina lasin oma MNT kodarad Pulbervärvis mustax värvida ja viga ei ole kyll midagi.
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
- 5TH ELEMENT
- Rattur
- Postitusi: 250
- Liitunud: 07. 04. 2003. 01:22
veloplusis vist veel talvel oli musti kodaraid 15kr/tk, mingi ritchey vms isegi. julm hind võrreldes tava 3kr-sega.
ise tunnistan küll ausalt, et mulle meeldivad mustad kodarad rohkem, kuidagi erilisemad hõbedastest ja paistavad lihtsalt süngemad ja stiilsemad välja, eriti kui veel on täismustad ketaspiduriveljed ka ja mustad kummid+must raam:) aga noh, samas kuulsin ka seda, et must värv pidi õhu aerodünaamikaga paremini haakuma tänu oma lineaargümnastilistele omadustele, mille taga AMEERIKA teadlased ja seetõttu põletab ka võistluses kõvasti sekundeid;PP
tõesti kõige mõttekam oleks vist enne ladumist sprayga üle lasta rippuvas asendis, et ühtlane jääks. ise proovisin veekindla markeriga aga kvaliteet pole just kiita.
ja miks mitte teha väike maitsekas disainielement, kui nt must raam, siis nt kollased kõrid oleks päris ilus, muidugi ei tasu vikerkaarevärvidesse ka laskuda.
ise tunnistan küll ausalt, et mulle meeldivad mustad kodarad rohkem, kuidagi erilisemad hõbedastest ja paistavad lihtsalt süngemad ja stiilsemad välja, eriti kui veel on täismustad ketaspiduriveljed ka ja mustad kummid+must raam:) aga noh, samas kuulsin ka seda, et must värv pidi õhu aerodünaamikaga paremini haakuma tänu oma lineaargümnastilistele omadustele, mille taga AMEERIKA teadlased ja seetõttu põletab ka võistluses kõvasti sekundeid;PP
tõesti kõige mõttekam oleks vist enne ladumist sprayga üle lasta rippuvas asendis, et ühtlane jääks. ise proovisin veekindla markeriga aga kvaliteet pole just kiita.
ja miks mitte teha väike maitsekas disainielement, kui nt must raam, siis nt kollased kõrid oleks päris ilus, muidugi ei tasu vikerkaarevärvidesse ka laskuda.
Kui kodaraid on 16 või 32 või 36 või 42 või 48, siis - arvestades nende pikaealisust, võiks tiba rohkem raha nendele kulutada ( loomulikult rummule ja pöiale kah), on ju alati võimalik neid teisele/paremale/upgradetule/tuunitule rattale külge keerata. Max raha, mis kodaratele (koos niplitega! PS. nippel on samatähtis) kuluks on on: 48X2=96EUR st ca 1536krooni.priidik kirjutas:Kui kodar maksab Eesti rattapoes 3 eeku siis ta suurem asi olla ei saa. Halvemal juhul mingi tsingitud/värvitud traadijupp. Saksamaalt ostsin DT Swiss Competition, korralikud roostevabast terasest kodarad 6.50 eeku tükk. Ma ei tea mis nad meil maksta võiksid. Kindlasti mitte vähem.
Viimati muutis mart, 02. 06. 2003. 23:48, muudetud 1 kord.
Kui ma ei eksi - ja seda juhtub harva , siis mersu on omale ammu/kah kvaliteetrattale logo külge ostnud! Kui huvi on, siis uurin edasi. Aga vaevalt - kuna siin foorumis ju enamus tegutseb/võtab sõna stiilis: *sõida ja ära mölise, või ma ei tea mis mul rattal küljes on ja ei huvita kah, või sõidab mees, mitte ratas* , siis ei oska/taha siin eriti teemat arendada. Kui Sind huvitab laiem laiem rattateema (mitte ainult MTB, vaid ka jalgratta ajalugu, võrdlus, kohenduvus, sobivus), siis vt ingliskeelset:huko kirjutas: Mersu logo]
http://groups.google.com/groups?hl=et&l ... ycles.tech
Extra jälgi nimesid/vastuseid: jobst.brandt, A Muzi, Sheldon Brown, kes siinlugejate jaoks dinosaurused . (Tegelt vägaasjalikud vanad, kellega ühenduses olles saan ka infot asjadest, mis rattanduses enne ja pärast 1992 aastat oli, ning samas hoian neid ka (oma) estonia asjadega kursis )
Tagataskust võin puistata, et BMW, Ferrari, Austin, Ford, Hummer, Rolls-Roice, Mitsubishi jms omavad kah omanimeliseid rattaid (st firma on mingit rattafirmat vääristanud/sarnaseks tunnistanud ja oma nimeplaadi mingile partiile külge ostnud).
No mersu ratas on nähtud...mart kirjutas: Kui ma ei eksi - ja seda juhtub harva , siis mersu on omale ammu/kah kvaliteetrattale logo külge ostnud! Kui huvi on, siis uurin edasi.
Asi läheb offtopicuks...mart kirjutas: Kui Sind huvitab laiem laiem rattateema...
Vildikaga kodaraid värvida et nagu oleks kallid kodarad - hallooo
Kvaliteet maksab.
Mu eelmine tagaratas oli laotud DT Competition 2,0/1,8/2,0 mustadest kodaratest. Probleeme polnud. Pöid oli Mavic X618 CD. Kolm aastat sõitsin, siis oli pöid pidurdamisest kulunud ja tegi pox.
Need "mõned" oksad, mis tagarattast olid külastanud, olid painutanud mõned kodarad siksakki. Aga katki ei läinud!
Arvestades sellega, et kogu ratta ja sõitja kaal seisab 5 kodara peal, on see minu arust väga vale koht raha kokku hoida.
Signature sucks!
eelmise kuu tehnikamaailma ajakiri (ei mäleta kas eesti või soome oma) kirjutas pikemalt koos piltidega erinevatest autotootjate ratastest.
iga kingsepp jäägu ikka oma liistude juurde, see mu arvamus.
huvitav on see kui tavaliselt võetakse ratas ja pannaks auto nimi peale, siis Kona võttis auto ja pani ratta nime peale. nii tuligi 2001.a. välja KonaFord Focus. Muidu nagu Ford ikka, aga logode asemel oli Kona kirjad ja logod. toodeti vist paari tuhande eksemplari ringis.
iga kingsepp jäägu ikka oma liistude juurde, see mu arvamus.
huvitav on see kui tavaliselt võetakse ratas ja pannaks auto nimi peale, siis Kona võttis auto ja pani ratta nime peale. nii tuligi 2001.a. välja KonaFord Focus. Muidu nagu Ford ikka, aga logode asemel oli Kona kirjad ja logod. toodeti vist paari tuhande eksemplari ringis.
Mustad kodarad - see on nagu üks müstiline teema, mis käis läbi velo.hobi ka. Huvitav, kust see mõte üldse tekkis, et mustad kodarad nõrgad on... Et see aga nii üldlevinud arvamus on, siis võib vabalt väita et enamus selle jutu rääkijaid ei jaga kogu sellest asjat mitte midagi.
Mis puutub 3 kroonistesse kodaratesse eestis, siis peaks need olema soome puolatehdas toodang ja vastu peaks pidama küll..
Kodarata pulbervärvis mustaks laskmine , eriti heade kodarate, peaks olema keelatud . Ma isegi ei kujuta ette palju see kaalu lisab
Mis puutub 3 kroonistesse kodaratesse eestis, siis peaks need olema soome puolatehdas toodang ja vastu peaks pidama küll..
Kodarata pulbervärvis mustaks laskmine , eriti heade kodarate, peaks olema keelatud . Ma isegi ei kujuta ette palju see kaalu lisab
No mul on viimase kuu jooksul tagumiselt jooksult 4 musta juba murdunud ja kõik ühe ja sama koha pealt (enne vindi algust). Ise olen mingi 75 kilo ja mingeid hüppeid ka eriti ei tee.N kirjutas:Mustad kodarad - see on nagu üks müstiline teema, mis käis läbi velo.hobi ka. Huvitav, kust see mõte üldse tekkis, et mustad kodarad nõrgad on... Et see aga nii üldlevinud arvamus on, siis võib vabalt väita et enamus selle jutu rääkijaid ei jaga kogu sellest asjat mitte midagi.
Tundub, et oled üks paljudest, kelle rattal on noname mustad kodaradCaarel kirjutas:No mul on viimase kuu jooksul tagumiselt jooksult 4 musta juba murdunud ja kõik ühe ja sama koha pealt (enne vindi algust). Ise olen mingi 75 kilo ja mingeid hüppeid ka eriti ei tee.
See, et nad vindi lähedusest murduvad, tähendab tootja PRAAKI. Nendel kodaratel on vint (arvatavasti) keermestatud, nõrgim koht jääbki vindi lõpu lähedusse. Kvaliteetkodaral on vint sisse pressitud. Lihtinime silmaga eriti vahet ei märka.
- 5TH ELEMENT
- Rattur
- Postitusi: 250
- Liitunud: 07. 04. 2003. 01:22
nii nagu hundist juttu teed, nii ta säärest haukab;P endalgi siis käis täna sõitu alustades üks imelik hele plaks ja tundus, et esiratas pole enam õige-väidetavalt 1.8-ne (ise pole spets aga nii väitis täna UrmasL) must kodar viskas varvast. 2-3 nädalat sai siis rahulikult sõita, tõsi küll, jooksud on ca 2-3a vanad ja ega ma ise ka kihulase kaalu just pole;P
aga kas sinna nüüd 2mm-se võib ikka asemele panna, sest pirita hawaiis, kus ma käin, pole vist muid kodaraid? kuna ka taga on mitu kodarat juba enne välja vahetatud, siis on mul selline karune tunne, et tasapisi tuleb hoopis 2-ste kodaratega jooksud laduda, nagu siin ka mitmetel eelmistel raskema kondiga tegelastel kogemused olid.
aga kas sinna nüüd 2mm-se võib ikka asemele panna, sest pirita hawaiis, kus ma käin, pole vist muid kodaraid? kuna ka taga on mitu kodarat juba enne välja vahetatud, siis on mul selline karune tunne, et tasapisi tuleb hoopis 2-ste kodaratega jooksud laduda, nagu siin ka mitmetel eelmistel raskema kondiga tegelastel kogemused olid.
no ktr.Kuda teil õnenstub kodaraid lõhkuda.Mina teen oma rattage meccas sellised jõu ja ilunumbreid et anna olla aga jooxud on juba aasta occa sirged ja üxki kodar ple katki läinud. Endal kaalu 70 kanti +/- 1 kg.
Väga imelik
Väga imelik
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
Kia Ülemiste salongi akna peal on ka mingi kaherattaveoline asjandus, vanade stx juppidega ja Kia sportage on peale kirjutatud. päris naljakas näeb välja, eriti see kudas esirattavedu on lahendatud. mingid pikas hammasrihmad jooksevad küljepealt.Ermo kirjutas:Tagataskust võin puistata, et BMW, Ferrari, Austin, Ford, Hummer, Rolls-Roice, Mitsubishi jms omavad kah omanimeliseid rattaid (st firma on mingit rattafirmat vääristanud/sarnaseks tunnistanud ja oma nimeplaadi mingile partiile külge ostnud).
BMW - tehtud BMW Australia poolt, raamil BMW telelever esivedrustus ( tuntud BMW mootorratastelt ). BMW tegi jalgrattaid ka 40 ndatel aastatel.
Ferrari - Colnago ( vist, päris täpselt ei mäleta )
Austin - julgen kahelda seostes autotootjaga, rattad on küll olemas
Hummer - Montague ( teeb kokkupandavaid rattaid )
Mitsubishi - tegi vist motoriseeritud jalgrattaid - Jaapani värk
Paistab, et siin on igal ühel oma arusaam värvilistest kodaratest. Tegelt põhjus lihtsamast lihtsam. Nimelt oli siin paar aastat tagasi moodu värk, et keskmisest kallimatele ratastele pandi mustad kodarad. Üritati ka kaalu ka aerodünaamika arvelt kokku hoida ning enamuses olid need kodarad 1.8. Imelik on see, et need kodarad suudavad kruusasel teel paremini vastu pidada, kui krobelisel asfaldil. Pidev ühtlane vibratsioon lihtsalt sööb kinnituskoha nagu liivapaberiga õhukeseks ning siis nad murduvadki.
Hõbedased püsivad paremini lihtsalt sellepärast, et nad on 2.0. Endal ongi ees 1.8 ja taga 2.0.
Hõbedased püsivad paremini lihtsalt sellepärast, et nad on 2.0. Endal ongi ees 1.8 ja taga 2.0.
lihtsalt informatsiooni mõttes - Dt competition 1,8 - 4 aastat, kodarate kadu paar tk.surfar kirjutas:Tegelt põhjus lihtsamast lihtsam. Nimelt oli siin paar aastat tagasi moodu värk, et keskmisest kallimatele ratastele pandi mustad kodarad. Üritati ka kaalu ka aerodünaamika arvelt kokku hoida ning enamuses olid need kodarad 1.8.
Hõbedased püsivad paremini lihtsalt sellepärast, et nad on 2.0. Endal ongi ees 1.8 ja taga 2.0.
Porter Lifts Your Ranking
Kaevan selle igivana teema taas välja. Endal on ka nn. mustad kodarad.. siiski ilmselt vaid mustaks värvitud. Täna sõites käis paras litakas ja tagumise jooksu üks kodar läks pöia kinnituse juurest pooleks. Sama asi juhtus ka paari nädala eest kus see siis garantii korras ümber vahetati tavalise hõbedase kodara vastu. Nüüd hakkasin mõtlema et peaks kindluse mõttes ostma tugevdatud kodarad. Oskab keegi ehk nende kohta veidi rohkem infot anda?. otsingusse "tugevdatud kodarad" trükkides leidis vaid authori lehelt ühe ratta andmed. Mis hinnaga peaks vähemalt arvestama (32 kodarat) jne.
Kui paned kõvasti matsu, pole ime, et kodarad lähevad. Ise kasutan NRP-s saadaolevaid musti venitatud kodaraid, mida pole sõiduga ühtki katki läinud, küll aga õnnestus hiljuti üks ära lõhkuda teise ratturiga kokku põrgates. Kodarad keerasin jooksu ladudes nii kõva pinge alla kui kodaravõti(niplid) lubasid. Need kodarad on 7.-/tk.
Zero the Hero
mnt. - l ees head mustad kodarad 1.8 - 16tk ja pöid on kogu aeg sirge ja korras; taga vahetatud 2.0 tavaliste hõbedaste vastu 20 tk ja pöid kipub paigast nihkuma so. kaheksasse; see suvi 4x. See miks kodarad rear rattal katkevad, võib olla tingitud kassetipoolsete ja vastaspoolsete kodarate ebaühtlasest tasakaalust st. kassetipoolsed on liiga otse, vertikaalis pöia suhtes.
tänud, lähen uurin homme muidu hawaiist asja, kui need kodarad neil olemas on siis lasen jooksu ümber laduda. NRP jääb tiba kaugele, nii et selle jätan hädavariandiks.
edit:
ahjaa.. matsu ei pannud.. see litakas oli lihtsalt kodara purunemisest. sõitsin täiesti tasasel teel. Aga noh ilmselt seda kaalu ka liiga palju ja eks nad siis nii hästi vastu ei pea... ( kuigi sarda omad pidasid 4 aastat probleemideta )
edit:
ahjaa.. matsu ei pannud.. see litakas oli lihtsalt kodara purunemisest. sõitsin täiesti tasasel teel. Aga noh ilmselt seda kaalu ka liiga palju ja eks nad siis nii hästi vastu ei pea... ( kuigi sarda omad pidasid 4 aastat probleemideta )
mmz mõtles sõna "tugevdatud" all vast mõnda hea kodara tunnusmärki:
-- roostevabast terase sulamist v. titaan v. süsinikkiud
-- me, külmtöödeldud - vormitud, tõmmatud, venitatud või sepistatud jne.
-- koormuskindel, n. 1111 kg kaalu ühe kodara kohta
-- aerodünaamika, st. kodara profiil ümar, lame või läätsetaoline
Vastavalt heade mehhaaniliste omadustega, kerged ja toredad..
-- roostevabast terase sulamist v. titaan v. süsinikkiud
-- me, külmtöödeldud - vormitud, tõmmatud, venitatud või sepistatud jne.
-- koormuskindel, n. 1111 kg kaalu ühe kodara kohta
-- aerodünaamika, st. kodara profiil ümar, lame või läätsetaoline
Vastavalt heade mehhaaniliste omadustega, kerged ja toredad..
just nii ^^ ei osanud paremini sõnastada kui "tugevdatud kodarad", samuti olen seda väljendit varem korduvalt kuulnud.
edit: hawaiis käidud. Seal olid mingid tugevamad kodarad kuid hõbedased mitte mustad. Seega lasin praegu lihtsalt selle ühe ära vahetada. Kui nüüd uuesti peaks midagi puruks minema siis lähen uurin seda NR asja.
edit: hawaiis käidud. Seal olid mingid tugevamad kodarad kuid hõbedased mitte mustad. Seega lasin praegu lihtsalt selle ühe ära vahetada. Kui nüüd uuesti peaks midagi puruks minema siis lähen uurin seda NR asja.
Mul on Zzyzx Cross Attack jooksud, millel on 24 DT Swiss aero speed black kodarat. Selle hooaja kestel on neist tagajooksul 4tk nipli juurest keermest purunenud ja enamasti kruusateel kurvi sõitmise ajal. Praegu on sinna asenduseks pandud tavalised soome kodarad, aga plaan lasta jooks ühesuguste kodaratega ümber laduda. Mida siis tasub üldse osta, kui mustade kodarate juurde jääda? Need DT Swissid peaks ju küll high end tooted olema?
24 kodarat 1,8mm läbimõõduga - sedalaadi jooksud on suht piiripealsed agresiivsele/raskemale väntajale.Eno kirjutas:Mul on Zzyzx Cross Attack jooksud, millel on 24 DT Swiss aero speed black kodarat. Selle hooaja kestel on neist tagajooksul 4tk nipli juurest keermest purunenud Mida siis tasub üldse osta, kui mustade kodarate juurde jääda? Need DT Swissid peaks ju küll high end tooted olema?
Samaväärsete kodarate valik on suht nutune.
Siin tabel abiks. Stiffnessi tulbas on numbrid õiged - miinus märke ära vaata.
http://oddsandendos.safeshopper.com/20/cat20.htm?44
DT Tshempion on tiba tugevam, revolutsioon veel nõrgem.
PS. revulutsiooni kohta on kirjutet:
DT swiss revolution:
Recommended for front wheels only and for riders weighing less than 180 pounds (82 kilograms).
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Spinergy jooksudel olen näinud kollaseid (ja siniseid) "nuudleid", punaseid ei tea.maxspeed kirjutas:kas keegi näiteks punast või kollast värvi kodaraid on kuskil näinud?
Aga Bontrager XXX Lite`del (ja XXX Carbon clincher`itel) kasutatakse näiteks DT Aerolite punaseid kodaraid.
OT lõpp.
Gravity is a Bitch
No vot siis! Keskmikud on selle tabeli järgi kõige kõvemad... Kaal jääb mul 65kg piiresse ja tuttav plõnn! käis ka mitte eriti agressiivse väntamise ajal, mine võta nüüd kinni, kus viga on? Keermed ka enamusel kodaratel ühejämedused... Või ongi normaalne, et vahepeal mõni kodar ikka ära väsib?
Äkki oskab keegi head jooksu ladujat soovitada, vast neil on rohkem kogemusi?
Äkki oskab keegi head jooksu ladujat soovitada, vast neil on rohkem kogemusi?