seda ma arvasin, et läheb irinaks ning et oma südametunnistust vaigistada, pean kõik ausalt ära rääkima ma viimasel kolmel aastal alati bikega peal olnud ja tänavu ka see plaan. ei hakanud mina enne regamist mingit juhendit lugema, sest ju kolm aastat nii olnud, et esimene sõit maanteerattad ja teine biked. panin siis automaatselt ennast teise sõitu. sain alles hiljem teada, et ka teise sõitu võib tulla maanteerattaga ja miks siis ennast ikka bikega vaevata?? jah, oleks ju võinud ennast ümber regada ja mis kõik veel, aga läks siis seeaasta sedapidi. ja kõikidele singli- ja mägedemeestele pakub loodetavasti rahuldust, et esimese koha ja suure kommikarbi sai siis baigimees....AndreK kirjutas: Minule (ja ma arvan ,et ka paljudele teistele) jäi selle klassi olemus arusaamatuks. Eelmistel aastatel on asi olnud selge - maanteerataste start ja baikide oma. Nüüd aga pidin oma voki stardijoonele lükkama, kus juba ees ootasid kümmekond maanteratastega venda. Miks ei sõitnud need tegelased nö põhisõittu - ei tea.
Tallinna Rattaralli 2005
Foorumi reeglid
Võistluste osaluste müügifoorum asub: viewforum.php?f=152
Võistluste osaluste müügifoorum asub: viewforum.php?f=152
järgmisel võistlusel lasen looma lahti...
Sõitsin vabaklassi. Tegelt tegin enda jaoks eksperimenti, et kas MTB-ga saab tulemus olema kehvem kui 2003a, mil sõitsin 26" CC rattaga. Vahet pole, mõlemal korral kaotus võitjale ca 30min. Samas keskmine kiirus ca 10% kehvem. Ratast roadiks kohandama ei hakanud. Kummid olid Shwalbe RR 2.1, amordid jätsin kõige jäigemaks ja lukustust ei kasutanud, isegi porilauad jätsin külge.
Stardis olin kõige taga, sest ei meeldi tõugelda. Harku tõusul sain hetkeks esipundi kätte, siis hakkas pilt virvendama. Lasin pulsi alla ja tiksusin omas tempos kuni Kiia kurvini. Edasi hakkasid seljad vastu tulema. Väänast Tutermaani tekkis mingi punt, kes absull tööd teha ei viitsinud. Vahepeal langes kiirus lausa 22kmh-le. Pika piitsutuse peale sai ühest vanemast vennast isegi mõneks korraks töölooma, aga siis sai uimerdamisest villand ja läksin omateed ? kuni lõpuni üksi. Mitte keegi, kellest möödusin, ei tulnud sappa, ehkki pakkusin lahkelt seda varianti.
Resümee ? tagaots on tulnud matkama ja grupisõidust ei tea mõhkugi. Tulevikus peaks julgemalt ette otsa hoidma.
Tähelepanek nr 2:
Muraste kandis õnnestus kiirusel ca 32kmh peakat panna. Lõpetasin joomise, panin pudeli hoidjasse, tahtsin end uuesti küünarnukkidega sarvedele toetada, sarved olid vihmast libedad ja vajusin keskelt läbi peadpidi esirattasse. Tagajärg ? totaalne alajahtumine finishis (kiirabiarst arvas, et kukkumisshokk), mõned õmblused küünarnukis + 2 nädalat puhkust vasakule käele.
Ja veel ? "aitähh" vendadele, kes tuima näoga minust mööda sõitsid, kui ma haavadest kivikesi urgitsesin. Vist lootsite kohta parandada või olite end seks ajaks pildituks sõtkunud. Igatahes sai kõik osavõtmatud hiljem kinni püütud
Stardis olin kõige taga, sest ei meeldi tõugelda. Harku tõusul sain hetkeks esipundi kätte, siis hakkas pilt virvendama. Lasin pulsi alla ja tiksusin omas tempos kuni Kiia kurvini. Edasi hakkasid seljad vastu tulema. Väänast Tutermaani tekkis mingi punt, kes absull tööd teha ei viitsinud. Vahepeal langes kiirus lausa 22kmh-le. Pika piitsutuse peale sai ühest vanemast vennast isegi mõneks korraks töölooma, aga siis sai uimerdamisest villand ja läksin omateed ? kuni lõpuni üksi. Mitte keegi, kellest möödusin, ei tulnud sappa, ehkki pakkusin lahkelt seda varianti.
Resümee ? tagaots on tulnud matkama ja grupisõidust ei tea mõhkugi. Tulevikus peaks julgemalt ette otsa hoidma.
Tähelepanek nr 2:
Muraste kandis õnnestus kiirusel ca 32kmh peakat panna. Lõpetasin joomise, panin pudeli hoidjasse, tahtsin end uuesti küünarnukkidega sarvedele toetada, sarved olid vihmast libedad ja vajusin keskelt läbi peadpidi esirattasse. Tagajärg ? totaalne alajahtumine finishis (kiirabiarst arvas, et kukkumisshokk), mõned õmblused küünarnukis + 2 nädalat puhkust vasakule käele.
Ja veel ? "aitähh" vendadele, kes tuima näoga minust mööda sõitsid, kui ma haavadest kivikesi urgitsesin. Vist lootsite kohta parandada või olite end seks ajaks pildituks sõtkunud. Igatahes sai kõik osavõtmatud hiljem kinni püütud
Viimati muutis mart, 29. 08. 2005. 10:46, muudetud 1 kord.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
to Mati
Olin vist üks nendest nn.parasiitidest.Props selles,et meie punt ei saanud kogu sõidu ajal korraliku koostööga hakkama!Mõned paugutajad muutsid sõidutempo algusest peale nii ebaühtlaseks,et minu pulss oli taevas lõpuni välja.Muidu sõitsin grupi vasakut tiiba ees ~60% distansist.Vahepeal üritasin käia grupis sees puhkamas,aga sellest ei tulnud midagi välja.Pikk soolikas paremal teeääres kippus kohe laiali lagunema.Viti mäe võtsin korralikult,lootuses et need paugutajad ka ennast korralikult liigutavad ja saaks lõpu ühtlaselt ära sõitta,aga paugud olid vist otsas.Tabasalus möödus just enne meist paar autot ja tundus et need jäävad meile laskumisel ette(jäidki,minul igastahes käisid sõrmed piduritel ära).Kuna pulss oli üleval siis ei üritanudki ette minna.Laskumise keskel oli hallika särgiga sõitja ja minu vahel juba 3m vahe sees tänu pidurdamisele ja lõpus jäi veel turva tsikkel ka ette,millest mööda libisesin.Lõpus 5m vahe sees, lõppkiirus 61,4km/h.Lasin jala sirgu.Kaks viimast kilomeetrit sõitsime kolmekesi.Lasime päris lõdvalt kuna selgus et tagant tulijaid ei olnud.Lõpuspurtti ei toimunud. 154/171 78km M40(44 enesetunne kogu sõidu ajal ei olnud kõige parem).
Re: to Mati
Siit kumab läbi grupisõidu kogemuse asjaolud. Ok asi oli ka võistlus, kus koostöö tegemise ei ole alati eesmärk. Samas polnud mingit tiimivärki seda segamas ja ühiseid eesmärke oli olemas (eesoleva grupi püüdmine nt)eedu kirjutas:Olin vist üks nendest nn.parasiitidest. Props selles,et meie punt ei saanud kogu sõidu ajal korraliku koostööga hakkama! Mõned paugutajad muutsid sõidutempo algusest peale nii ebaühtlaseks,et minu pulss oli taevas lõpuni välja. Muidu sõitsin grupi vasakut tiiba ees ~60% distansist...Viti mäe võtsin korralikult,lootuses et need paugutajad ka ennast korralikult liigutavad ja saaks lõpu ühtlaselt ära sõitta,aga paugud olid vist otsas...
Mõned märkused ses osas:
1. Paugutatakse just selleks, et "parasiitidest" vabaneda ja gruppi lõhkuda. Kui jõuad kaasa tulla, st ka ette jääda, siis on mõistlik koostööd teha.
2. Vasakut tiiba ees sõita oli selle küljekaga ju puhkamine. Tegeliku töö tegi ära parem esimene - vedamine + tuulevarju pakkumine.
3. Paugutajad ei jaksa end lõpmatuseni liigutada, vaid siis tulebki ise ette minna ja vedada. Nagu ütlesid just selleks, et ühtlane tempo säoliks. Selle asemel lastakse tihti pigem tempo alla, jumala eest ei vea
Isiklikult rääkides tundub, et olid täpselt sellest minigrupis, mida vedasin Viti mäest alates ÜKSI. Mitu korda viipasin ja andsin märku, et keegi võiks vedada. Kokkuvõttes pole mul probleemi samas, sai korraliku tempotrenni ja "parasiidid" jäid ka maha.
Parasiitidest veel rääkides, siis sai ka nats neid narritud. Nt situatsioon, kus vead ja pakud vahetust, aga vastatakse et oi ma küll ei jõua jne. Siis tõstad vaikselt tempot ja vaatad mis sünnib. Punnisid ilusti kaasa, st jaksasid küll. Et miks parasiite ei sallita .
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
to Mati
Kuni Laulasmaa pöördeni vasak tiib ei olnud sugugi allatuule külg.Olin ka päris ees korda neli-viis.Ja kuna tervis paar viimast nädalat ei ole kõige parem olnud(sain tööjuures külma-neeru põletik),sõitnud vähe,siis kartsin ennast kinni sõita.Sinu kõrval(ligi) oli ka julge sõita,grupis ei julgend õieti kellegi ligi minna.Harku juures oskasid juba esimesed kägara panna.Omal Tartu sõidust värske kogemus meeles(2km enne lõppu tagant kukuti ratas alt ära ja puhta kringliks,ise jäin suht terveks).
Minule ei pakuks küll rahuldust Yamaha R1-ga võrride võidusõitu võita. Bikede ees maanterattaga võitmisel küll uhkustama ei kipuks. Lihtsalt alatu tõeliste bikemeeste eest koha näppamine. Usun, et paljudel oli selliste pärast motivatsioon tuule, vihma ja mnt-dega võistlemiseks 0.Raulpoiss kirjutas:seda ma arvasin, et läheb irinaks ning et oma südametunnistust vaigistada, pean kõik ausalt ära rääkima ... miks siis ennast ikka bikega vaevata?? ... ja kõikidele singli- ja mägedemeestele pakub loodetavasti rahuldust, et esimese koha ja suure kommikarbi sai siis baigimees....
PS. ise alles 43, aga seda alla 2 kuu treeninguga üldse. Kokkuvõttes tulemusega väga rahul.
No tegelikult ei ole siin küsimus võistlejates vaid korraldajates, miks selline sitatsioon üldse tekitati. Mis oli sisuliselt vabaklassi mõte Ratturite endi osas taandub asi pigem sisemisele tundele (rahulolule). Kuigi jah ise ma ei oleks teoretiseerides väga nina kikkanud kui oleks maantekaga selle sõidu kinni pannud.Madu kirjutas:..Minule ei pakuks küll rahuldust Yamaha R1-ga võrride võidusõitu võita. Bikede ees maanterattaga võitmisel küll uhkustama ei kipuks. Lihtsalt alatu tõeliste bikemeeste eest koha näppamine. Usun, et paljudel oli selliste pärast motivatsioon tuule, vihma ja mnt-dega võistlemiseks 0.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
paistab, et hakkab kooruma temaatika "hr. Nõlvaku juhtum TRRil" juhend ütleb ju selgelt, rattaklass vaba... pealegi võib mõne väga hea "baigiga" (mulle arusaamatu, miks paljud mõtlevad selle all mtb-sid? on ju olemas road bike, mountain bike..), olla kergem sõita, kui viletsavõitu trennimaantekaga.Madu kirjutas: tõeliste bikemeeste eest koha näppamine.
seleta palun mulle kui võhikule mtb ja mountain bike erinevust.maxspeed kirjutas:... pealegi võib mõne väga hea "baigiga" (mulle arusaamatu, miks paljud mõtlevad selle all mtb-sid? on ju olemas road bike, mountain bike..), olla kergem sõita,...
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
sry, vist väljendusin ebatäpselt. samuti nagu sina seda tegid, end võhikuks pidades... seetõttu küsimuse püstitamine poleks aktuaalne olnud. aga räägin oma teooria üle mtb=lühend mountain bike. sellest tulenevalt öeldakse ka lihtsalt bike. see aga ei annaks alust arvata, et bike võiks ainult mountain biket tähendada, sest on olemas ka road bike, mida võiks samuti lihtsalt bikeks kutsuda seega kui keegi ütleb, et tal on bike, jääb arusaamatuks millist asja ta siiski mõtleb selle all? vrdl. motomaailm-bikede all tuntakse asfalditsikleid, mitte krossikaid. tegelikult tahtsin ainult täheldada, et on olemas väga häid mountain bikesid, mis oma omadustelt on paremad lahjematest road bikedest , eriti kui neid veits kohendada...Mati kirjutas:seleta palun mulle kui võhikule mtb ja mountain bike erinevust.maxspeed kirjutas:... pealegi võib mõne väga hea "baigiga" (mulle arusaamatu, miks paljud mõtlevad selle all mtb-sid? on ju olemas road bike, mountain bike..), olla kergem sõita,...
1. Oot-oot, kui sa oled klassis M40 (vaatasin protokollist), siis meievanustel ei tohiks enam noorkuke sündroomi olla. Mind ei huvita juba ammu, mis asendis ja riistapuuga võistlust sõidetakse/võidetakse. Motivatsiooniks piisab, kui võrrelda eelmist tulemust praegusega.Madu kirjutas:
1. Bikede ees maanterattaga...
Lihtsalt alatu tõeliste bikemeeste eest koha näppamine. Usun, et paljudel oli selliste pärast motivatsioon tuule, vihma ja mnt-dega võistlemiseks 0.
2. PS. ise alles 43, aga seda alla 2 kuu treeninguga üldse. Kokkuvõttes tulemusega väga rahul.
2. Miks sul keskmine kiirus võistlusel madalam oli, kui ühissõidul? 34kmh> 31kmh. Ma sinu asemel ei näe küll põhjust rahuloluks
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Harku tõusu lõpus kukkusin teisest grupist välja, aga jäi silmsidesse. Edasi võitlesin üksi kuni peale paldiski mnt.lt ärapööramist paar meest liitus. Edasi sai enamvähem kahekesi vedades jälitatud kuni lohusalu poole keeramiseni. Kuskilt sealt jäin üksi ette. Ajasin mitu korda krampis paremat jalga sirgu ja lootsin et keegi ette läheb... Enne Tabasalu, Merihobu kõrtsi juures läks kaks meest oma teed ja seljatagune oli ka tühjaks jäänud nii et jätkasin ikka üksi. Finishis jooksikud ootasid ja tänasid hea tempo ja tõhusa vedamise eest. No aitähh sellegi eest. Aga sellise tuule ja vihmaga enamus ajast tööd tehes ja kogukilometraaziga u.1000, olen ma väga rahul. Pole kunagi enne mingit kestvussporti teinud!mart kirjutas:Madu kirjutas:
2. Miks sul keskmine kiirus võistlusel madalam oli, kui ühissõidul? 34kmh> 31kmh. Ma sinu asemel ei näe küll põhjust rahuloluks
Ma ise tunnen küll, et mnt ja mtb eraldamine on igati õigustatud. Ka ühissõitudel ma alati väldin mtb-ga kõrvuti sõitmist, tegelikult isegi natuke ehmun, kui mtb kõrvale või taha satun lihtsalt lenksud haakuvad neil väga hästi ja mtb-ga on pidurdusmaa palju lühem, tavaliselt puudub neil ka grupisõidu kogemus, vähemalt tagaotsas, kus mina sõidan. Vingerdavad ja pidurdavad päris ootamatult. Terve suve jooksul ei ole ka olnud ühtegi sepikute grupisõidu võistlust maanteel ja rabistamist oli omajagu. Hädavaevu sain isegi sellest peale Harkut korraldatud hunnikust mööda.Mati kirjutas:No tegelikult ei ole siin küsimus võistlejates vaid korraldajates, miks selline sitatsioon üldse tekitati. Mis oli sisuliselt vabaklassi mõte
ralli
Tervitused Rihole, nende tänude eest. Võtsin tempotegemise tõesti täies südamerahus enese peale niipalju kui võimalik, ei kartnud ära väsida. Arvan, et olin selle suve parimais vormis, aga tänu stardipositsioonile sain esimesest "S" kurvist välja siis, kui peagrupiga silmside praktiliselt juba puudus. Kulutasin ära kiirete lihaste jõuvarud, teadsin, et kui ennem mäge punti ei saa siis see võistlus on lõppenud, üleval veel tugevama tuulega polnud isegi midagi üritada. Niisis olin valmis üksinda laksima eraldistardi meeleolus, õnneks oli kamraade, kes võidusõitu sama tõsiselt võtsid. Kes mind ära ei tunne, siis ehk kirjaga tagumikult "legalize my cannondale".
Tänud hea sõidu eest.
Ah jaa, enne Haabersti ringi tegin ma küll autodevahel slaalomit, nii et tagumik küljeklaasi hõõrus. Aga Tallinnas sellega juba harjunud.
Tänud hea sõidu eest.
Ah jaa, enne Haabersti ringi tegin ma küll autodevahel slaalomit, nii et tagumik küljeklaasi hõõrus. Aga Tallinnas sellega juba harjunud.
Believe it or not, non-cyclists sometimes think they have something interesting to say, have an interesting hobby, or an interesting experience to relate. Still, for the sake of propriety, you must act as if you care. Feel free, as they talk, to pleasantly daydream about biking. Just smile and say, "Absolutely," from time to time.
niih.suurt midagi öelda pole kui et tänud Veikole tõusust üless aitamise eest ja Kuldarile,et ratast laenas...
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
Head pildid Erko!
Saab kohe ülevaate kes kus täpselt oli, nimesid ju kõiki ei tea.
Tervitaks siinkohal 3 pundi rahvast, tagantjärgi tundub endale, et olime parajad pidurid Aga tagantjärgi on alati väga keeruline aru saada, miks ühel või teisel hetkel rohkem ei pingutanud
Korraldajatele tänud, autojuhtidele ka, Keilas oli pisike intsident aga eks midagi juhtub alati.
Juba ootan järgmist aastat ..
Saab kohe ülevaate kes kus täpselt oli, nimesid ju kõiki ei tea.
Tervitaks siinkohal 3 pundi rahvast, tagantjärgi tundub endale, et olime parajad pidurid Aga tagantjärgi on alati väga keeruline aru saada, miks ühel või teisel hetkel rohkem ei pingutanud
Korraldajatele tänud, autojuhtidele ka, Keilas oli pisike intsident aga eks midagi juhtub alati.
Juba ootan järgmist aastat ..
Tänud Erkole, head pildid ja leidsin ka ennast lausa 4 pildi peal loivamaserikr kirjutas:mõned erko tehtud pildid
Re: ralli
Oot sa olidki see, kes otsustas 3-kesi tolle tõusu peal enne Suurupit eest ära sõita? Ise olin kollases ja vedasin ka vahel..wylde kirjutas:Tervitused Rihole, nende tänude eest. Võtsin tempotegemise tõesti täies südamerahus enese peale niipalju kui võimalik, ei kartnud ära väsida.
No Pain No Gain
Mardi astraalkeha poolt filmitud materjalist kokku klopsitud filmstrip on saadaval koos teiste vanade legendaarsete videotega aadressil http://kirsa.pri.ee/mtbvideo/
Treeni vähe, aga kvaliteetselt!
http://www.ccrotamobilis.ee
http://www.ccrotamobilis.ee
Alvaro kirjutas:Mardi astraalkeha poolt filmitud materjalist kokku klopsitud filmstrip on saadaval koos teiste vanade legendaarsete videotega aadressil http://kirsa.pri.ee/mtbvideo/
Kuhu jäi tõeliste baigimeeste mõnus käna?
Muidu täitsa video!
Igaüks võib olla kõige kiirem ja osavam.
Tuleb lihtsalt natuke harjutada!
Tuleb lihtsalt natuke harjutada!
vastus
To: corrosoin
Kle mina see olin jah. Peab ütlema, et olid terve sõit väga tugev. Tegelikult mul aga ei olnud plaani tõusu peal lahti tõmmata, lihtsalt suure käiguga on lihtsam mäest üles minna, aga kuna seljataha tühimik jäi, siis why not?
Muide pilte vaadates, siis KJK bussi tuules panevad kutid ikka päris pikalt? What the f**k? Prükkelit süüdistada ei saa, sest tema ise ka velo sadulas oli.
Kle mina see olin jah. Peab ütlema, et olid terve sõit väga tugev. Tegelikult mul aga ei olnud plaani tõusu peal lahti tõmmata, lihtsalt suure käiguga on lihtsam mäest üles minna, aga kuna seljataha tühimik jäi, siis why not?
Muide pilte vaadates, siis KJK bussi tuules panevad kutid ikka päris pikalt? What the f**k? Prükkelit süüdistada ei saa, sest tema ise ka velo sadulas oli.
Believe it or not, non-cyclists sometimes think they have something interesting to say, have an interesting hobby, or an interesting experience to relate. Still, for the sake of propriety, you must act as if you care. Feel free, as they talk, to pleasantly daydream about biking. Just smile and say, "Absolutely," from time to time.
Re: vastus
Neil ei ole numbreid küljes näha... järelikult teevad lihtsalt trenni.wylde kirjutas: Muide pilte vaadates, siis KJK bussi tuules panevad kutid ikka päris pikalt? What the f**k? Prükkelit süüdistada ei saa, sest tema ise ka velo sadulas oli.