Ehitusmehed ja jalgratturid
Ehitusmehed ja jalgratturid
Kirjutan lootuses, et seda kirja loeb mõni ehitusfirma töödejuhataja, kes selle oma töömeestele edasi räägib.
Poluplaarseks on muutunud betoonkändude abil püstitatavad traatpiirded. Kerged, mobiilsed, aga...
Sõitsin täna hommikul enne päiksetõusu Pirita poole, vana lõbustuspargi juures tehtava arendusprojekti juurde oli pargitud suur roheline... minu arvates oli tegemist asfaldimasina või teehöövliga. Sele ilmatumapika masina mahutamiseks oli paigast tõstetud ehitusobjekti piire JA ASETATUD SEE RISTI ÜLE JALGRATTATEE. Sellel piirdel, mis oli laiem kui rattatee, polnud küljes ühtegi märki, silti, kileriba või muud tähistajat. Ja kui ma olin teetöömasinast mööda sõitnud, sain aru veel ühest takistusest teel.... Paugu tulemusel lendasin nii mina kui ratas saltoga üle aia. Aias oli imposantne lohk, praeguseks on mul peopesad muutunud siniseks, muid kaotusi õnneks polnud (Bontrager Race Lite kicks ass )
Ühtpidi on loo moraal see, et mina pean nüüd ikkagi minema poodi ja ostma endale ka rattalambi. Tee OLI valgustatud, rattatulega oleks ehk saanud meetri-kaks pidurdusteed juurde. Ja täieliku õiguse Skanska kraesse karata. Oleks-poleks.
Teistpidi on loo moraal see, et kui sina takistad kellegi tavapärast liikumist, pead sa ka hoolt kandma, et sinu muudatus on kõigile märgatav ja ka järgitav. Siinkohal ma lihtsalt ei näinud (ja ei osanud vaadata) seda aeda, et pole harvad juhud, kus kurvi tagant ootab sind tavapärase tee asemel plank. Autoteedega osatakse juba käituda, lisaks on aga muid suurematel kiirustel kehvemalt pidama saavad liiklejad nagu jalgratturid, rull-uisutajad või jooksjad.
Poluplaarseks on muutunud betoonkändude abil püstitatavad traatpiirded. Kerged, mobiilsed, aga...
Sõitsin täna hommikul enne päiksetõusu Pirita poole, vana lõbustuspargi juures tehtava arendusprojekti juurde oli pargitud suur roheline... minu arvates oli tegemist asfaldimasina või teehöövliga. Sele ilmatumapika masina mahutamiseks oli paigast tõstetud ehitusobjekti piire JA ASETATUD SEE RISTI ÜLE JALGRATTATEE. Sellel piirdel, mis oli laiem kui rattatee, polnud küljes ühtegi märki, silti, kileriba või muud tähistajat. Ja kui ma olin teetöömasinast mööda sõitnud, sain aru veel ühest takistusest teel.... Paugu tulemusel lendasin nii mina kui ratas saltoga üle aia. Aias oli imposantne lohk, praeguseks on mul peopesad muutunud siniseks, muid kaotusi õnneks polnud (Bontrager Race Lite kicks ass )
Ühtpidi on loo moraal see, et mina pean nüüd ikkagi minema poodi ja ostma endale ka rattalambi. Tee OLI valgustatud, rattatulega oleks ehk saanud meetri-kaks pidurdusteed juurde. Ja täieliku õiguse Skanska kraesse karata. Oleks-poleks.
Teistpidi on loo moraal see, et kui sina takistad kellegi tavapärast liikumist, pead sa ka hoolt kandma, et sinu muudatus on kõigile märgatav ja ka järgitav. Siinkohal ma lihtsalt ei näinud (ja ei osanud vaadata) seda aeda, et pole harvad juhud, kus kurvi tagant ootab sind tavapärase tee asemel plank. Autoteedega osatakse juba käituda, lisaks on aga muid suurematel kiirustel kehvemalt pidama saavad liiklejad nagu jalgratturid, rull-uisutajad või jooksjad.
- kristjan07
- Rattur
- Postitusi: 856
- Liitunud: 03. 04. 2004. 18:25
jah.. jalgrattateedele tuleks edaspidi panna kiirusepiirangud ja teetööde/ohu märgidkristjan07 kirjutas:krt mina olen sinu poolt, nii see ei käi et panevad oma aia ristiüle tee ja siis rattur peab suure hoopealt nägema seda, mingid lisa märgid võiks ju olla, et tee suletud või umbes nii et jah ehitusfirma viga...ja kindlasti nad imestavad kust see "imposantne lohk" tekkis
Hei, hei! Teema oli siis algatatud sellisena, et KUI võib olla oht, et sinu poolt rajatud takistust pole näha, siis on sul kohustus selle eest hoolt kanda. Nagu auto gabariite ületava kauba vedamisel tuleb see tähistada. Ja klaasustel on alati (või alates esimesest intsidendist) kleebis peal. Mitte et need oleks nähtamatud vaid et neid ei osata vaadata.
Midagi sellist on ju pandud näiteks Rokalmaare keskuse lähedale .. enne seda tõusu kooli juurde (sellised kõverad koridorid).profit4 kirjutas:Äkki peaks hoopis ratturitele spetsiaalse lamava mendi panema, mis sunniks neid rattaseljast maha tulema
M6mmi murest nii palju, et kui õiendama lähed, siis võid veel ise süüdi ka jääda Öeldakse näiteks, et LE's on punkt "liikleja peab tagama liikluse ohutuse" .. sina aga paned nagu pimekana otse aeda sisse Aga tegelikult on asi väga tõsine ja ehitaja käitumine äärmiselt taunitav. Samas on mul tunne, et selle ehitaja käitumine peegeldab üsna hästi valdavat suhtumist ratturitesse. Endal tuli selle looga meelde üks aastatetagune juhtum - olin toona õnnelik Delta mopeedi omanik ja sai siis sellega ringi paarutatud. Leidsin garaa?ide lähedal heinamaa peal mõnusa tiiru, kus sai "krossitada", kuid ühel hetkel otsustasin, et teen väikse lõike (sai ühte shikaani otsemalt võtta ja ei pidanud kiirust kaotama). Lajatasin siis täiega ja õnnetuseks oli lõikamisteel mingi auk (maa alt läks vist soojatrass ja selle ümber oli pinnas ära vajunud). Juhtus see, et käisin Deltaga üle võlli, õnneks ei kukkunud see rauakolakas mulle otsa. Esihark oli paindunud kuskile karteri/käigukasti alla ja deltamõnud olid mõneks ajaks mõnuletud. Ernevalt M6mmist ei saa mina süüdistada eriti kedagi teist peale iseenda - ehitajad olid küll augu jätnud, kuid see polnud tegelikult liikluseks mõledud heinamaa
Oleks mul vaid kallim ratas, küll siis sõidaks!
Ehitajate topivad igasugust jama jalgraturite kiuste teedele. Autojuhid meiega ei arvesta, keeravad ette, puksivad tee pealt välja, pritsivad täis. Jalakäijad hüppavad ootamatult kõnniteelt tee peale ette. Ratta teed on täiesti mõttetud ja kui enam-vähem arvestatavad ongi, siis seal segavad ju rulluisutajad, jooksjad, jalutajad jne. Üldse kulub rattaspordile kuradima palju raha. Tagatipuks naine kah kodus tige, et pidevalt velo.clubbers.ee lehel istun.
Vabandused OT pärast, aga lihtsalt tulid sellised mõtted antud teema enamus postitusi lugedes.
Vabandused OT pärast, aga lihtsalt tulid sellised mõtted antud teema enamus postitusi lugedes.
Viimati muutis Rivo, 26. 10. 2005. 18:16, muudetud 1 kord.
- kristjan07
- Rattur
- Postitusi: 856
- Liitunud: 03. 04. 2004. 18:25
Ära nüüd tolmuta, mees! Ega igas põõsas nüüd hunti ka ei ole.sqber kirjutas:Samas on mul tunne, et selle ehitaja käitumine peegeldab üsna hästi valdavat suhtumist ratturitesse.
Kõnnitee, haljasala või tänava sulgemisel taotletava loa väljastab linnavalitsus.
Taotleja esitab (lisaks avaldusele) ajutise liikluskorralduse skeemi, paigaldab ajutised liiklusmärgid ja teemärgised. Pimedal ajal tagab nende valgustuse.
Sulgeja kohustuste mittetäitmisel või mittenõuetekohasel täitmisel kolmandatele isikutele tekitatud varalise kahju hüvitab sulgeja faktilises ulatuses vastavalt kehtivale seadusandlusele.
Alati määratakse taotlejapoolne (vahet pole, kas tellija või töövõtja) vastutav isik, kellel lasub isikuline vastutus. Loa väljastanud linnaametniku vastutus on olematu. Nagu alati.
Praeguseks oled sa (koos oma materiaalsete kahjudega) sündmuskohalt lahkunud ja tunnistajate leidmine on äärmiselt ebatõenäoline.
Ainus, mis sa saad teha, on tagantjärele kindlaks teha kas rattatee sulgemine (just sel sel moel ja mitte teisti) oli kooskõlastatud tegevus või projektijuhi (või alltöövõtja objektijuhi) loominguline akt.
Gravity is a Bitch
Re: Ehitusmehed ja jalgratturid
Sealsamas oli suvel ilmselt samade arendajate poolt üles kaevatud jupp tänavat. Nii inimesed kui ratturid pidid kõndima üle liiva ja killustiku, juhul kui leidsid aiast augu, kust läbi saaks. Normaalne oleks olnud tähistada jalakäiatele ja ratturitele mugavam (ja ohutum, kuna samal ajal töötasid seal suured masinad) ümberkäigu/sõitu tee. Aga loomulikult, kui juba sinnamaani oli tuldud, ega siis teist kaudu enam suurt ringi ei hakka tegema. Samas poleks see mingit erilist ringi teinud, kui oleks Pirita poolt tulles enne seda arendust sujuvalt Narva mnt poole keeranud ja sealtkaudu läinud.m6mm kirjutas:Kirjutan lootuses, et seda kirja loeb mõni ehitusfirma töödejuhataja, kes selle oma töömeestele edasi räägib.
Poluplaarseks on muutunud betoonkändude abil püstitatavad traatpiirded. Kerged, mobiilsed, aga...
Sõitsin täna hommikul enne päiksetõusu Pirita poole, vana lõbustuspargi juures tehtava arendusprojekti juurde ...
Tänu headele materjalile ei kandnud ma materiaalset kahju, samuti poleks probleeme valmistanud teel olev takistus. Probleem oli takistuse olematus märgistuses. No kui keegi teist on sõitnud autoga läbi tähistamata löökaugu, sama tunne. Ei märganud enne kui hilja.Kuldar kirjutas: Praeguseks oled sa (koos oma materiaalsete kahjudega) sündmuskohalt lahkunud ja tunnistajate leidmine on äärmiselt ebatõenäoline.
Ainus, mis sa saad teha, on tagantjärele kindlaks teha kas rattatee sulgemine (just sel sel moel ja mitte teisti) oli kooskõlastatud tegevus või projektijuhi (või alltöövõtja objektijuhi) loominguline akt.
Aga liikluse piiramisest, siis nagu juba jutuks tuli, oli kevadel tõesti probleem ka antud ehitajate pohhuismiga liikluse ümber suunamisel. Ma arvan, et kõikidele ehitajatele ja liikluskorraldajatele peaks õppes olema ka workshop tulvavee juhtimisest: vett ei huvita sinu plaanid "siin natuke omi asju ajada": sa pead selle enne korralikult ümber suunama. Seadus kui selline (või sinu plaanid ja arusaamad) ei piira tulvavett ega ka rahvamassi. Kõikidel massiüritustel näeme seda, et kui korraldaja liiklusskeeme ja parkimise korda kõigile arusaadavaks ei tee, ei peeta reeglitest kinni. Siin pole tihtipeale soovis asi treppi sõita vaid selles, et inimene ei tea, kuhu ta peab auto panema. Teavitage aegsasti ja arusaadavalt!
Ka lasnamäe panga äärest alla mineva rattatee alguses on need olemas. Üldiselt tõsteti need esimeste päevadega juba kõrvale.sqber kirjutas:Midagi sellist on ju pandud näiteks Rokalmaare keskuse lähedale .. enne seda tõusu kooli juurde (sellised kõverad koridorid).profit4 kirjutas:Äkki peaks hoopis ratturitele spetsiaalse lamava mendi panema, mis sunniks neid rattaseljast maha tulema
Mõningad Pärnu rattateed on pigem nagu ratturite mõnitamiseks. Eriti need mis mõningate parkide ümbrusesse jäävad. Nimelt on puude juured asfalti kohati mitukümmend cm üles tõstnud ja kui keegi pole nn "rattatee" olukorraga kursis ja näiteks pimedas seal sõidab siis võib päris valusalt kukkuda.