ketaspidurid jõuravad

Remont ja hooldus
Vasta
Kasutaja avatar
Kuldar
Trendirattur
Postitusi: 3637
Liitunud: 28. 05. 2003. 18:49

ketaspidurid jõuravad

Postitus Postitas Kuldar » 30. 10. 2005. 22:08

Kas ketaspidurite koleda jõuramise vastu on ka mingit profülaktilist nippi soovitada või peab selle meluga lihtsalt leppima?
ketas SM-RT75, XTR klots ja sadul (kui sel mingi tähtsus peaks olema).
Gravity is a Bitch

KristjanS
Rattur
Postitusi: 2833
Liitunud: 26. 04. 2003. 09:41

Re: ketaspidurid jõuravad

Postitus Postitas KristjanS » 30. 10. 2005. 22:30

Kuldar kirjutas:Kas ketaspidurite koleda jõuramise vastu on ka mingit profülaktilist nippi soovitada või peab selle meluga lihtsalt leppima?
ketas SM-RT75, XTR klots ja sadul (kui sel mingi tähtsus peaks olema).
sa mõtled siis seda irmsat kräuksakat pidurdamisel?
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...

Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 31. 10. 2005. 08:45

mul Formula B4 Pro. originaalklotsidega tegi ikka päris jubedat häält, siiani ees originaalid ja häälitsevad. taga on EBC klotsid ja häält oluliselt vähem, väga harvades olukordades. eks ta ole sama teema mis pöiapiduritegi puhul, et materjalid ja süsteemi (vähene) jäikus selle vibratsiooni tekitavadki.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Re: ketaspidurid jõuravad

Postitus Postitas Rom » 31. 10. 2005. 09:06

Kuldar kirjutas:Kas ketaspidurite koleda jõuramise vastu on ka mingit profülaktilist nippi soovitada või peab selle meluga lihtsalt leppima?
ketas SM-RT75, XTR klots ja sadul (kui sel mingi tähtsus peaks olema).
1 varjant et klots ja ketas ei ole omavahel õige nurga all.
mul hakkas Louise pidurdamisel hirmsat häält tegema
siis kui klotsid olid viltuselt ära kulunud.
Sadul ei olnud ilmselt päris õige nurga all kinnitatud.

Kasutaja avatar
tarmo
Testisõitja
Postitusi: 3035
Liitunud: 06. 02. 2003. 16:48

Re: ketaspidurid jõuravad

Postitus Postitas tarmo » 31. 10. 2005. 09:09

Kuldar kirjutas:Kas ketaspidurite koleda jõuramise vastu on ka mingit profülaktilist nippi soovitada või peab selle meluga lihtsalt leppima?
ketas SM-RT75, XTR klots ja sadul (kui sel mingi tähtsus peaks olema).
mu marta sl-d jõuravad ainult märgades tingimustes nagu eile kõrvemaal näiteks. kas sul jõuravad kuiva ilmaga ka?

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: ketaspidurid jõuravad

Postitus Postitas erikr » 31. 10. 2005. 09:19

tarmo kirjutas:mu marta sl-d jõuravad ainult märgades tingimustes nagu eile kõrvemaal näiteks. kas sul jõuravad kuiva ilmaga ka?
muide, mul on täpselt vastupidi. kuivalt karjub, märjalt vait.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Postitus Postitas Villem T » 31. 10. 2005. 14:26

Mul esimene vaikne ja tagumine karjub. Hayes Mag Carbn 8" ketastega, Hayesi kõvad klotsid. Reguleerimine ei muuda midagi.

Kui klotsid otsa saavad proovin Clarksi klotse aga kui ees ja taga sama klotsiga on vahe on küsimus ilmselt muus.

Kasutaja avatar
veiko
Kolimisspetsialist
Postitusi: 1859
Liitunud: 21. 05. 2003. 23:17

Postitus Postitas veiko » 31. 10. 2005. 14:36

XT ketas ja XTR klots vilisevad ka märgades oludes päris mehiselt. Kuivana pole mingit häält.

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 31. 10. 2005. 23:33

Tore teada, et on ka kettaid, mis niiskelt/märjalt häält ei tee (erikr anomaalia jätan kõrvale). Olen kasutanud paralleelselt kolme jooksu, millel 6polt kinnitus ja katsetanud erinevaid klotse (shima originaal, swiss-stopp, ebc). Suure õhuniiskuse ja/või veega karjuvad nad kõik.

Et ette vältida reguleerimissõnavõtte > tehniline häälestus rattal peaks mul olema OK: sadul on kettaga tsentreeritud/rihitud vastavalt kõige kõrgematele/vägevamatele õpetussõnadele + nihik, mikromeeter, nurgik abiks.
Kuna eri jooksudel on ketas rummu küljes mikromeetreid välja/sisse poole, kasutasin täppistsentreerimiseks Syntace 0,2mm vaheseibe.

Olen leppinud, et häält teeb klotside, sadulate, jooksude ja raami *kokkumäng*. Saan vaid valida hääle tämbrit ja tugevust, olenevalt klotsist ja jooksust (siga aia vahel, kiunuv koer, sugupulli mörin ). Hääl väheneb, kui klots+sadul sisse töötavad, aga päriselt ära ei kaogi.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

matts
Rattur
Postitusi: 199
Liitunud: 25. 04. 2004. 10:50

Postitus Postitas matts » 01. 11. 2005. 00:24

Enda Louised on hakanud häält tegema kahel korral - esimene kord peale korraliku õlikirmega logust läbi sõitmist ja teisel korral peale survekaga pesemist. Kuna peale mõlemat korda tundus kröömike kehvem olema ka pidurdusjõud siis arvatavasti oli viga kettale sattunud minimaalses õlikoguses. Tavalisel veega kokkupuutel pole jama täheldanud. Igatahes väga hästi aitab sel juhul vanade klotside minema loopimine ja uutega asendamine.

Muidu olen oma Louisedega ja mõne paari orig klotsidega sõitnud ca 10.000km ja pole muudel juhtudel kordagi suutnud ühtegi häält esile manada ükskõik mis tingmimustes. Erilist vaeva ei ole reguleerimise ja hooldamisega näinud. Kas te seltsimehed olete kindlad, et ei ole kah kogemata kasvõi minimaalset õlikogust ketaste vahele saanud või mingit muud jama?

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Postitus Postitas Rom » 01. 11. 2005. 07:56

matts kirjutas:..... Kas te seltsimehed olete kindlad, et ei ole kah kogemata kasvõi minimaalset õlikogust ketaste vahele saanud või mingit muud jama?

need mehed siin teevad seda tööd valgete kinnastega :wink:

Kasutaja avatar
Kuldar
Trendirattur
Postitusi: 3637
Liitunud: 28. 05. 2003. 18:49

Postitus Postitas Kuldar » 01. 11. 2005. 07:57

mart kirjutas: Olen leppinud, et häält teeb klotside, sadulate, jooksude ja raami *kokkumäng*. Saan vaid valida hääle tämbrit ja tugevust, olenevalt klotsist ja jooksust (siga aia vahel, kiunuv koer, sugupulli mörin ). Hääl väheneb, kui klots+sadul sisse töötavad, aga päriselt ära ei kaogi.
Huvi pärast lappasin võõrkeelseid foorumeid ja seal on järeldusestes jõutud sama kaugele. Lisaks on kräuksumisele leitud fundamentaalseid seoseid riigi poliitilise olukorra, päikese aktiivsuse ja naabri kassi kiimaperioodiga. On mängitud kummi- ja fiiberseibidega sadula või ketta alla, titaanpoltide jms-ga, aga resultaadid on olnud seinast seina.

Klotside ebatäpset seadistus ma samuti ei usu, sadul on ketta suhtes tsentreeritud piinliku täpsusega.

Pigem usun ma seda teooriat:
Tehnilistest tingimustest johtuvalt on klotsi ja sadula vahel lõtk.
Niiskes keskkonnas sooritab klots vesiliug-efekti tõttu arutul hulgal lühikese amplituudiga "ülehüppamisi" ehk see tekitabki vibratsiooni, mis resoneerub ketta->jooksude või sadula->raami kaudu kuuldavaks heliks.
Õli või pindaktiivsete pesuvahendite sattumine pidurduspinnale tekitavad samase olukorra vesiliu tekkimiseks.

Teaduse ja tehnika revolutsiooni praegusel etapil jääb vist üle olukorraga pigem leppida või lihtsalt valida meelepärane sound.
Gravity is a Bitch

Kasutaja avatar
Intzz
Rattur
Postitusi: 129
Liitunud: 08. 05. 2003. 22:30

Postitus Postitas Intzz » 01. 11. 2005. 17:08

160mm kettaga polnud sellist olekut kus oleks helisid
180mm kettaga lisandus võime tekitada helisid kui oli tahtmist
mingisugune jäikuse probleem?
helid vähenesid ka peale korraliku klotside sisse põletamist

P
Rattur
Postitusi: 203
Liitunud: 24. 04. 2004. 13:55

Postitus Postitas P » 01. 11. 2005. 21:02

mart kirjutas:Saan vaid valida hääle tämbrit ja tugevust, olenevalt klotsist ja jooksust (siga aia vahel, kiunuv koer, sugupulli mörin ).
(y) Väga hea kirjeldus häälele. Olen kõigi nende häältega täiesti tuttav. Mul muidugi nats kehvem tase (Deore, hüdrauline M525). Järgmiseks aastaks sebib midagi paremat.
Mul röögivad kah õudselt märjaga, olen sellega leppinud ja enam eriti välja ei tee. Aga minu meelest on väga tähtis ka klotse REGULAARSELT viinaga puhastada. Koguvad ikka hirmsa mustuse sinna klotsi pinnale. Mustusega teevad nad vähemalt mul ka kuivaga häält. Kui klotsid õli saanud, võib need enamasti minema visata, see võib need päris ära rikkuda.

Olts
Rattur
Postitusi: 536
Liitunud: 13. 05. 2003. 11:15

Postitus Postitas Olts » 01. 11. 2005. 21:25

P kirjutas:......Kui klotsid õli saanud, võib need enamasti minema visata, see võib need päris ära rikkuda.
Seega järeldus: alati enne võistlust külasta sõbra/konkurendi boksi. :D
see rattasõit on viinud kõik mu finantsid ja .....

Kasutaja avatar
SEpp
Rattur
Postitusi: 165
Liitunud: 22. 05. 2004. 21:58

Postitus Postitas SEpp » 02. 11. 2005. 13:21

Minu kogemus Hayes nine ketaspiduritega on küll väga hea.
Pole täheldanud kunagi ei kuivalt ega märjalt ebameeldivaid vilinaid või muid hääli.
Näiteks viimane Haanja100 - pidurdan, hääl selline vaikne sahin - samas kuulen kuskil kilomeetri kauguselt juba kui tavapiduritega mehed tulevad - kohutav kriiskamine ja undamine.
Peavad ikka närvid olema et niimoodi mitmeid tunde sõita :-)

Kasutaja avatar
alar
Rattur
Postitusi: 507
Liitunud: 03. 01. 2004. 21:48

Postitus Postitas alar » 02. 11. 2005. 21:06

Mul olid kah kunagi Trekk 8000LT peal mingid hayese hüraulilised kettad, mis ei teinud mingit häält mitte mingis olukorras.

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 02. 11. 2005. 23:29

Teemaalgataja küsis retsepti häälitsemise ohjeldamiseks, mille peale tagumised pakuvad/kiidavad varjatult varianti, et *viska shima XXX põõsasse ja asenda hayes XXXiga* (samas leiab otsiguga - hayes disc brakes noisy - hulgi rahulolematuid). Soovitustes võiks ikka jääda mehaanika ja materjalide tasemele, et ka juba soetatud toote tarbija saaks käepäraste vahenditega toodet vääristada.
PS:Sarnane laialivalguv teemalaiendus oli hiljuti sommide foorumis, kus küsiti nõu sadula kriuksumise äravõtmisest, mis päädis teemasse mitte puutuvate sadulate kiitmisel/kirjeldamisel.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Vasta

Mine “Hooldus”