Palivere on selle koha nimi
Palivere on selle koha nimi
,kus ma oma elust enamus aeg olen elanud ja trenni teinud.
Koht on Läänemaa kõige "mägisem" koht ja ka kõige ilusam koht . Palivere asub 77 km Tallinnast Haapsalu poole. Enne Palivere viadukti tuleks vasakule keerata ja kohe (60m) uuesti vasakule. Nurga peal on parkimise võimalus, WC ja looduskaart. Sealt saab kohe ka (mõtekas on paremale hoida) rattaga metsa vurada.
Üldiselt oli (ja on, aga vähemal määral kui seda oli veneaegu) see Läänemaa spordikeskus, kus toimusid igasugused spordiüritused, peamiselt siiski suusavõistlused. 80-ndate lõpus ehitati ka ilus suusahüppetorn (mida see enam ei ole), kust sai ka esimeste hulgas (olin kolmas) alla tuldud (hüppesuuskadega ikka)
Rajast:
Tehniliselt väga huvitav ja ka raske. Ise leiutasin siin mingi aeg shiukse 13 km raja, mille käigus tuleb läbida alljärgnev:
Alustame siis sealt teeäärsest "parklast".
Sõitma tuleks hakata siis kohe paremalt (kui seista näoga kaardi/WC poole). Mingi 100m läheb otse ja siis on võimalik kohe vasakule keerata ning üles mäge rammida, kuid ei soovita (edaspidiseks ei jätku siis lusti
). Nii siis, sõida edasi ikka otse (vasakule jääb mägi) ja mingi 800 m pärast keerab metsatee paremale (üks 200 m enne seda pööret on võimalik allika juurde pääseda- VÄGA HEA VESI).
Nüüd sõidad liinide alt läbi, siin on veits ka mudast rada (endine raba) kuni jõeni, ületad silla ja hoiad veits paremale ning paned üles mäkke. Kohe mingi 30m pärast keerad vasakule ja lased mööda seda metsateed otse edasi. Km pärast (kui väike järsk tõus) soovitan vasakuleotse hoida (aga mitte 70 kraadi keerata, saab sõita mööda kände ja võsa (keegi pole raja seda osa vitsinud korrastada). umbes 200 pärast tuleb keerata paremale ja järsku üles (vihmase ilmaga tuleb joosta). Nüüd näete selle kandi kunagist peamist tööandjat - Palivere EMT. Kohe raja äärde jäävad (mäest all pool)kasvuhooned.
Nüüd saab 100m liivast rada sõita ja siis paremale üles "kaameli küürule"- see on üks jõhkramaid tõuse (mingi 25m tõusu ja 100 pikk). Oled sellest üles saanud tuleb (keera natuke vasakule ja siis kohe ka paremale puude vahele) kohe ka "tasu"- mõnusalt ekstreemne laskumine alla (juurikad, käbid, kännud) .
Oled õnnelikult all ja saad kohe uuesti hea tõusu, kui julged suure hooga tulla, saad sellest kergesti üles. Sellele järgneb jälle häääääästi mõnus laskumine (selle lõpus oled kohas, kus sai enne valida kas vasakule otse või paremale). Nüüd hoia vasakule üles ja sõida km mäeharja peal (läbid erinevaid väiksemaid laskumisi ja tõuse). Selle raja lõpus sõidad mäest alla, mingi 50m läbi "oru" ja jälle üles ning sellest mäest otse alla (hoiad nats paremale). Oled jõudnud jälle jõe äärde.
Ületa sild, mudane rada, sõida elektriliinide alt läbi ja 30m keera paremale (mitte vasakule kust ennist sai tuldud). Kohe (20m) see järel tuleb sirge vasakule üles mäkke ja selle lõpus keera 180 kraadi veel üles. See on nüüd teine raskem tõus (h25, p600). Nüüd sõida mööda seda rada kuni suusahüppetornini. Sõida selle eest läbi ja 50m pärast keera 180 kraadi paremale suusarajale. Sõida mööda seda sirget 500m ja siis tuleb tore laskumine (HOIA KÄED LENKSUL ja KANN PÜSTI) .
Enne kogulaskumise lõpus hoia vasakule (aga mitte järsku vasakule). Nüüd oled sirgel, mis läheb kõrgepingeliinide alt läbi (siit on veel tehast näha) ja jõuab karjäärini välja. Raja lõpus keera vasakule ja 50m pärast paremale alla karjääri (HOIA LENKSUST TUGEVASTI KINNI...irwirw). See on väike aga ohtlike kruusaliivane laskumine.
Nii...edasi me karjääri ei lähe (kuigi oleks huvitav), vaid sõidame mööda kruuseteed vasakule mäest üles. Mingi 500 m pärast on metalltorust tõkkepuu (enamasti suletud), selle kõrvalt saab rattaga mööda. Nüüd 200m pärast keera vasakule metsa siiiiirgele suusarajale. Sõida selle lõpuni ja keera paremale ning läbi "S", siis keera jälle paremale. Sõida mööda seda hobuserauda, vahepael oled jõudnud Tallinna- Haapsalu mnt äärde, kuni oled kohas kus on sinu auto ehk oled jõudnud algpunkti tagasi..oehhhh.
Kui on vähe, siis võid sama rada uuesti läbida (kasvõi 5x). Samas võid edasi juba ise omale mõnusa raja vaadata- laskumisi ja tõuse jagub
No nüüd sai seletus pikk küll, ise nagu sain aru, aga ma ei tea, kuidas teiega on?
Aga ahvatlev sai küll...ONJU
Siis on veel selline võimalus olemas: et ma ikka aegajalt käin sõitmas seal ja ma võin rada tutvustada. Samas unistan, et võiks seal mingi "rahva_ratta_spordi" etapi teha, et natukenegi tuua külasse elevust ning tekitada kohalikes noortes väike huvi spordi vastu (muidu ju joovad ja laaberdavad seal ainult).
Koht on ilus! Palivere külje all on veel ilus raba, kuhu paar aastat tagasi tehti matkarada ja vaatlustorn!
aga kokkuvõtteks: AVASTA EESTIMAAD
Koht on Läänemaa kõige "mägisem" koht ja ka kõige ilusam koht . Palivere asub 77 km Tallinnast Haapsalu poole. Enne Palivere viadukti tuleks vasakule keerata ja kohe (60m) uuesti vasakule. Nurga peal on parkimise võimalus, WC ja looduskaart. Sealt saab kohe ka (mõtekas on paremale hoida) rattaga metsa vurada.
Üldiselt oli (ja on, aga vähemal määral kui seda oli veneaegu) see Läänemaa spordikeskus, kus toimusid igasugused spordiüritused, peamiselt siiski suusavõistlused. 80-ndate lõpus ehitati ka ilus suusahüppetorn (mida see enam ei ole), kust sai ka esimeste hulgas (olin kolmas) alla tuldud (hüppesuuskadega ikka)
Rajast:
Tehniliselt väga huvitav ja ka raske. Ise leiutasin siin mingi aeg shiukse 13 km raja, mille käigus tuleb läbida alljärgnev:
Alustame siis sealt teeäärsest "parklast".
Sõitma tuleks hakata siis kohe paremalt (kui seista näoga kaardi/WC poole). Mingi 100m läheb otse ja siis on võimalik kohe vasakule keerata ning üles mäge rammida, kuid ei soovita (edaspidiseks ei jätku siis lusti
). Nii siis, sõida edasi ikka otse (vasakule jääb mägi) ja mingi 800 m pärast keerab metsatee paremale (üks 200 m enne seda pööret on võimalik allika juurde pääseda- VÄGA HEA VESI).
Nüüd sõidad liinide alt läbi, siin on veits ka mudast rada (endine raba) kuni jõeni, ületad silla ja hoiad veits paremale ning paned üles mäkke. Kohe mingi 30m pärast keerad vasakule ja lased mööda seda metsateed otse edasi. Km pärast (kui väike järsk tõus) soovitan vasakuleotse hoida (aga mitte 70 kraadi keerata, saab sõita mööda kände ja võsa (keegi pole raja seda osa vitsinud korrastada). umbes 200 pärast tuleb keerata paremale ja järsku üles (vihmase ilmaga tuleb joosta). Nüüd näete selle kandi kunagist peamist tööandjat - Palivere EMT. Kohe raja äärde jäävad (mäest all pool)kasvuhooned.
Nüüd saab 100m liivast rada sõita ja siis paremale üles "kaameli küürule"- see on üks jõhkramaid tõuse (mingi 25m tõusu ja 100 pikk). Oled sellest üles saanud tuleb (keera natuke vasakule ja siis kohe ka paremale puude vahele) kohe ka "tasu"- mõnusalt ekstreemne laskumine alla (juurikad, käbid, kännud) .
Oled õnnelikult all ja saad kohe uuesti hea tõusu, kui julged suure hooga tulla, saad sellest kergesti üles. Sellele järgneb jälle häääääästi mõnus laskumine (selle lõpus oled kohas, kus sai enne valida kas vasakule otse või paremale). Nüüd hoia vasakule üles ja sõida km mäeharja peal (läbid erinevaid väiksemaid laskumisi ja tõuse). Selle raja lõpus sõidad mäest alla, mingi 50m läbi "oru" ja jälle üles ning sellest mäest otse alla (hoiad nats paremale). Oled jõudnud jälle jõe äärde.
Ületa sild, mudane rada, sõida elektriliinide alt läbi ja 30m keera paremale (mitte vasakule kust ennist sai tuldud). Kohe (20m) see järel tuleb sirge vasakule üles mäkke ja selle lõpus keera 180 kraadi veel üles. See on nüüd teine raskem tõus (h25, p600). Nüüd sõida mööda seda rada kuni suusahüppetornini. Sõida selle eest läbi ja 50m pärast keera 180 kraadi paremale suusarajale. Sõida mööda seda sirget 500m ja siis tuleb tore laskumine (HOIA KÄED LENKSUL ja KANN PÜSTI) .
Enne kogulaskumise lõpus hoia vasakule (aga mitte järsku vasakule). Nüüd oled sirgel, mis läheb kõrgepingeliinide alt läbi (siit on veel tehast näha) ja jõuab karjäärini välja. Raja lõpus keera vasakule ja 50m pärast paremale alla karjääri (HOIA LENKSUST TUGEVASTI KINNI...irwirw). See on väike aga ohtlike kruusaliivane laskumine.
Nii...edasi me karjääri ei lähe (kuigi oleks huvitav), vaid sõidame mööda kruuseteed vasakule mäest üles. Mingi 500 m pärast on metalltorust tõkkepuu (enamasti suletud), selle kõrvalt saab rattaga mööda. Nüüd 200m pärast keera vasakule metsa siiiiirgele suusarajale. Sõida selle lõpuni ja keera paremale ning läbi "S", siis keera jälle paremale. Sõida mööda seda hobuserauda, vahepael oled jõudnud Tallinna- Haapsalu mnt äärde, kuni oled kohas kus on sinu auto ehk oled jõudnud algpunkti tagasi..oehhhh.
Kui on vähe, siis võid sama rada uuesti läbida (kasvõi 5x). Samas võid edasi juba ise omale mõnusa raja vaadata- laskumisi ja tõuse jagub
No nüüd sai seletus pikk küll, ise nagu sain aru, aga ma ei tea, kuidas teiega on?
Aga ahvatlev sai küll...ONJU
Siis on veel selline võimalus olemas: et ma ikka aegajalt käin sõitmas seal ja ma võin rada tutvustada. Samas unistan, et võiks seal mingi "rahva_ratta_spordi" etapi teha, et natukenegi tuua külasse elevust ning tekitada kohalikes noortes väike huvi spordi vastu (muidu ju joovad ja laaberdavad seal ainult).
Koht on ilus! Palivere külje all on veel ilus raba, kuhu paar aastat tagasi tehti matkarada ja vaatlustorn!
aga kokkuvõtteks: AVASTA EESTIMAAD
Painutan nii kuis jaksan
No mida rahvas raja kirjeldusest arvab
On keegi seal käinud juba sõitmas ka
Olen paar korda maanteekaga vjaduktini sõitnud ja tagasi Märjamaale maastik paistab küll selline,et tasuks asja lähemalt vaadata
Kui harjumaa inimestel ka huvi,siis lepiks mingi päeva kokku ja kaeks asja koos üle...seltsis segasem
On keegi seal käinud juba sõitmas ka
Olen paar korda maanteekaga vjaduktini sõitnud ja tagasi Märjamaale maastik paistab küll selline,et tasuks asja lähemalt vaadata
Kui harjumaa inimestel ka huvi,siis lepiks mingi päeva kokku ja kaeks asja koos üle...seltsis segasem
On tore lugeda, et keegi on ikka sealkandis sõitnudtarmo kirjutas:olen 2/3 sinu kirjeldatud rajast tuttav. ka edasi karjääri olen sõitnud ja veel seal metsades. igavesti lahe koht. ma olen vahtevahel haapsalus, siis olen ikka rattaga paliverre sõitnud, seal ringi mütanud natuke. võiks küll seal mingi epicu korraldada. fun on garanteeritud.
Ise tegin ükspäev aga sellise mõnusa vastupidavuse tripi (kusjuures keskmise mustriga kummiga): sõitsin Paliverest Oongasse, sealt Haapsalu Paralepa randa ujuma ja siis mööda Haapsalu Tallinna mnt Paliveresse tagasi ja otse metsa ning sealt lühendatud metsavariant peale.
Deem, kus võttis ikka läbi tegelt, õhtul pidin ikka hullult õlut peale kallama
Tegelt tahtsin seda öelda, et kui inimestel viitsimist on, siis võiks seal mingi veloclubbersite sõidu teha
Painutan nii kuis jaksan
Mnjah, isu tuli peale. Väga huvitav kirjeldus. Loodetavasti kunagi satun sinna kanti koos oma rattaga.
Kui keegi Tallinnast sinna autoga läheb ja veel ühele rattale ja ratturile ruumi on, siis võiks varakult teada anda - võib olla lööks kampa. Rallivend ei ole, aga rahuliku sõiduga saan vast hakkama
Kõige paremini leiaks aega nädala sees mingil päeval 10-22.
Kui keegi Tallinnast sinna autoga läheb ja veel ühele rattale ja ratturile ruumi on, siis võiks varakult teada anda - võib olla lööks kampa. Rallivend ei ole, aga rahuliku sõiduga saan vast hakkama
Kõige paremini leiaks aega nädala sees mingil päeval 10-22.
Sellega on seal jah suur probleem...ja on koguaeg olnud: kes sporti teeb on jobu ja see kes viina joob ja bussijaamas istub on kõva meesTõnis M kirjutas:Paliveres oli tõesti üks paremaid radasi, mida ma olen näinud . Kahjuks küll seal rattaga ei ole sõitnud, aga jooksnud olen küll. Tõesti väga tore koht, vaid kohalikud noored jätsid soovida.
Meil oli kunagi seal väga hea terviserada: hakkas üle postide hüppamisega (erinevate kõrgustega väiksemast suuremani), 500m pärast tasakaalu harjutus palgil, 500m pärast palgid kõhu- ja seljalihaste harjutuste tegemiseks, siis ripeskätekõverdamise torud (3 erinevat kõrgust), enne seda veel horisontaalredel mingi 2,5m kõrgusel, raja lõpus veel erinevate raskustega palgid triitsepsi, biitsepsi ja rinnalihase harjutamiseks. Aga mis nendega tehti: postid kisti välja, torud väänati kõveraks ja palgid pandi põlema- vot seda nad oskavad seal teha
Aga mina heldin siin lootust, et kunagi tuleb päev ja ma saan oma õla alla panna kõige selle ilusa taastamiseks, mis seal oli
Üks võimalus olekski kasvõi mingeid ratta- või jooksu etappe seal korraldada ja sellega sporti populariseerida. Kõva lobitöö peab Palivere põhikooliski ära tegema, et kehalise kasvatuse õpetaja lapsi rohkem ka metsa sportima viiks jne. Oeh nüüd läks veits offtopic'ks, aga jah, sellised mõtted mul on.
Nii, et mis arvavad veloclubbersilised, kas üritaks septembri kuu jooksul sinna radu läbisõitma minna ja ilusat loodust imetlema?!
Mu isal seal 4-toaline kvartira, ööbima (seda ei ole vajaga) ilmselt seal ei mahu, aga pesta ja riideid vahetada saab vägagi edukalt!
Ootan arvamusi
Painutan nii kuis jaksan
Re: Palivere on selle koha nimi
Heameelega lööks kevadepoole kampa
- kalle_100%
- Rattur
- Postitusi: 158
- Liitunud: 30. 06. 2004. 13:22
Rada sõidetud
Omal käel Eestimaa erinevate radadega tutvumine hakkab juba põnevaks muutuma. Sedapuhku oli siis järgi Palivere käes. Suured tänud rajakirjelduse eest, mida täiendasin orienteerujate kaardiga.
Alguses sõitsin suusarada pidi, aga ei osanud ka sedagi õieti sõita, sest panin otse-otse-otse kuni karjäärini välja. Siis nägin, et asi pole õige.
Järgmiseks võtsin kaardi ja selle abil pidevalt näpuga järge ajades suutsin isegi autoni tagasi jõuda.
Uuele ringile minnes võtsin välja põhjaliku selgituse selle foorumi algusest. Panin 800 m edasi, siis nuputasin kõvasti, tulin 150 m tagasi ja jõudsingi soorajale ja üle jõe. Kaardi pealt täheldasin, et tegemist on künkliku kohaga. Aga kui seda kilomeetrit läbi hakkasin sõitma, siis nägin, et vääääääga muljetavaldavad "künkad". Ühes kohas ei jäänudki muud üle, kui ratta seljast maha tulla. Laskumise hoo pidurdas maha väike pöörang enne supertõusu.
(Ka liinidega paralleelselt mööda suusarada rühkides tuli ratta seljast maha tulla. Rohkem selliseid kohti nimetatud rajal polnud.)
Siis vaatasin toda reklaamitud EMT nimelist jäänukit. Ja panin ajama rada pidi, mis küngaste kõrvalt läks. Pelgasin selle kohe ära ja sibasin küngastele tagasi. Jõe juures võtsin taas selgituse välja ja iga 500m tagant sai siis asja uuesti uuritud. Pärast sai selgeks, et tegu on suusarajaga, kus ühel hetkel tuleb karjääri keerata (mida ma juba varem teinud olin). Ja karjääri liivakas tuli ka kenasti välja. Seejärel oli suht igav tagasisõit autoni (kiirtee).
Nüüd avanes võimalus sõita täielikult ilma juhendmaterjalideta ja see andis juba õige tunde sisse. Oleks sinna veelgi kauemaks jäänud, kuid omad kohustused ootasid ees. Kahjuks ei õnnestunud järgmisel päeval Paliveret külastada, aega nappis.
Üldmulje:
1. Reklaamitut 13km mul kätte ei õnnestunud saada. Selle jaoks on kirjelduses midagi puudu.
2. Rada on väga hea harjutamiseks-treenimiseks. Võistlemise jaoks on pisut lühike ja ei sisalda pikemaid teravusi.
3. Enne ringile minemist tuleb end soojaks ajada, sest tõusud-laskumised vahelduvad tihti. Ja soojaksaetuna tuleb kasutada suusaraja tõusud maksimaalselt ära.
4. Ekstreemsportlastel tasuks ikka hüppemäe laskumine kavasse võtta. Lisaks tasub avastada uusi singleid teispoole jõge jääval küngastikul.
Alguses sõitsin suusarada pidi, aga ei osanud ka sedagi õieti sõita, sest panin otse-otse-otse kuni karjäärini välja. Siis nägin, et asi pole õige.
Järgmiseks võtsin kaardi ja selle abil pidevalt näpuga järge ajades suutsin isegi autoni tagasi jõuda.
Uuele ringile minnes võtsin välja põhjaliku selgituse selle foorumi algusest. Panin 800 m edasi, siis nuputasin kõvasti, tulin 150 m tagasi ja jõudsingi soorajale ja üle jõe. Kaardi pealt täheldasin, et tegemist on künkliku kohaga. Aga kui seda kilomeetrit läbi hakkasin sõitma, siis nägin, et vääääääga muljetavaldavad "künkad". Ühes kohas ei jäänudki muud üle, kui ratta seljast maha tulla. Laskumise hoo pidurdas maha väike pöörang enne supertõusu.
(Ka liinidega paralleelselt mööda suusarada rühkides tuli ratta seljast maha tulla. Rohkem selliseid kohti nimetatud rajal polnud.)
Siis vaatasin toda reklaamitud EMT nimelist jäänukit. Ja panin ajama rada pidi, mis küngaste kõrvalt läks. Pelgasin selle kohe ära ja sibasin küngastele tagasi. Jõe juures võtsin taas selgituse välja ja iga 500m tagant sai siis asja uuesti uuritud. Pärast sai selgeks, et tegu on suusarajaga, kus ühel hetkel tuleb karjääri keerata (mida ma juba varem teinud olin). Ja karjääri liivakas tuli ka kenasti välja. Seejärel oli suht igav tagasisõit autoni (kiirtee).
Nüüd avanes võimalus sõita täielikult ilma juhendmaterjalideta ja see andis juba õige tunde sisse. Oleks sinna veelgi kauemaks jäänud, kuid omad kohustused ootasid ees. Kahjuks ei õnnestunud järgmisel päeval Paliveret külastada, aega nappis.
Üldmulje:
1. Reklaamitut 13km mul kätte ei õnnestunud saada. Selle jaoks on kirjelduses midagi puudu.
2. Rada on väga hea harjutamiseks-treenimiseks. Võistlemise jaoks on pisut lühike ja ei sisalda pikemaid teravusi.
3. Enne ringile minemist tuleb end soojaks ajada, sest tõusud-laskumised vahelduvad tihti. Ja soojaksaetuna tuleb kasutada suusaraja tõusud maksimaalselt ära.
4. Ekstreemsportlastel tasuks ikka hüppemäe laskumine kavasse võtta. Lisaks tasub avastada uusi singleid teispoole jõge jääval küngastikul.
Ratas ribadeks
Re: Rada sõidetud
Palun, palun!kalle_100% kirjutas:Omal käel Eestimaa erinevate radadega tutvumine hakkab juba põnevaks muutuma. Sedapuhku oli siis järgi Palivere käes. Suured tänud rajakirjelduse eest, mida täiendasin orienteerujate kaardiga.
Kahju, et mu rajakirjeldus natuke arusaamatu.
Palivere radadest rääkides, siis jah, erinevate singleid saaks seal leiutada küll- materjali on küllaga. Nõustun, et pikema maratoni (EEC sarjele vastav) tarvis on seal rada suht keeruline leiutada (põhjused: seda ala piirav suhteliselt tihe autoteede võrgustik ning ümberkaudse piirkonna äärmiselt lame pinnavorm). Lühema tarvis on seal materjali küll ja saab ju ringe kasvõi 10x lasta (nii saab ka pikema maratoni teha ).
Tervislike ja muude probleemide tõttu ei ole ma see suvi sinna metsa pääsenud ja tunnen sellest väga suurt puudust.
Painutan nii kuis jaksan
Üsna tihti seal.
Käime Haapsalust seal ikka aegajalt trenni tegemas aga tahab ninast vere välja kista see rada,kui liiga järsult alustada.Me nimelt sõidame tavaliselt 5km.ringi mis kulgeb sinna hüppetorni alla üles mäkke taha kariäärini ja siis jälle tagasi.Karm on ta sellepärast,et treeningolukorras miskipärast ei talu neid juurikaid ja asju,muidu aga treeninguks MTB jaoks läänemaa parimaid kohti.Seda võistluse korraldamist oleme isegi plaaninud aga pole veel pihta saand eks korraldamiseks pea aega kah rohkm jaguma.
Tore aga kuulda ,et seal ikka rahvas liigub!
Tore aga kuulda ,et seal ikka rahvas liigub!
Re: Üsna tihti seal.
Väga huvitav oli lugeda raja kirjeldust. Püüdsin mõttes kirjelduse järgi raja läbi teha ja paar kohta oli kus läks asi käest ära
Olen ise seal endine alaline elanik ja otse aia tagant lähevad läbi ka suusarajad. Enamasti olen talvel 5,7km rada suusatamas käinud ja jooksmas siis sama rada või eelkirjeldatud rada mis Ehitusmaterjalide tehase juurest läbi läheb.
Radasid on seal tegelt igasuguseid ja igale raskusastmele.
Käin ise sealkandis autoga oma paarkorda kuus vanematel külas ja kel seal õige raja leidmisega probleem, võin mõni nädalavahetus paremaid radasid näidata.
Olen ise seal endine alaline elanik ja otse aia tagant lähevad läbi ka suusarajad. Enamasti olen talvel 5,7km rada suusatamas käinud ja jooksmas siis sama rada või eelkirjeldatud rada mis Ehitusmaterjalide tehase juurest läbi läheb.
Radasid on seal tegelt igasuguseid ja igale raskusastmele.
Käin ise sealkandis autoga oma paarkorda kuus vanematel külas ja kel seal õige raja leidmisega probleem, võin mõni nädalavahetus paremaid radasid näidata.