Top-swing

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
HUS
Rattur
Postitusi: 79
Liitunud: 17. 04. 2003. 09:22

Top-swing

Postitus Postitas HUS » 24. 07. 2003. 10:33

Totaalselt algajalik küsimus: mida see top-swing endast kujutab? Sama mis rippuv vahetaja? Kuidas tavalisest erineb ja milleks parem/mõeldud on?

Kasutaja avatar
Ermo
Rattur
Postitusi: 893
Liitunud: 21. 04. 2003. 14:44

Re: Top-swing

Postitus Postitas Ermo » 24. 07. 2003. 10:39

,
Viimati muutis Ermo, 08. 03. 2011. 16:14, muudetud 1 kord.
Sõida, aga ära mölise :twisted: .

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2048
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Re: Top-swing

Postitus Postitas UrmasL » 24. 07. 2003. 10:39

HUS kirjutas:Totaalselt algajalik küsimus: mida see top-swing endast kujutab? Sama mis rippuv vahetaja? Kuidas tavalisest erineb ja milleks parem/mõeldud on?
Topswing ongi "tavaline" vahetaja. S.t. et vahetaja liigub (swingib) ülevalpool (top) kinnitust. Shimano terminoloogias on just rippuv vahetaja "standard link" tüüpi.

Rippuvat vahetajat loetakse töökindlamaks. Vahetuse kvaliteedilt pole neil vahet (niikaua kui mõlemad on korras ja lõtkuvabad)

cowrider
Rattur
Postitusi: 717
Liitunud: 30. 05. 2003. 10:02

Postitus Postitas cowrider » 24. 07. 2003. 10:42

Ma nagu aru saanud, et:
top swing - vahetaja kinnitus raamile allpool
down swing - vahetaja kinnitus raamile ülevalpool ehk rippuv
top-pull - tross sikutab ülevalt
bottom-pull - tross sikutab alt

Aga kontrolli igaks juhuks üle, ma pole ammu uurinud.

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2048
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Re: Top-swing

Postitus Postitas UrmasL » 24. 07. 2003. 10:47

Ermo kirjutas:Top-swing nimetust kannab jubin siis kui tross tuleb ülevalt otse vahetaja külge.
bottom-pull-i korral kinnitub tross altpoolt.
Esivahetajad on tüübi järgi kas top-swing (tavaline) või standard link (rippuv)

Mõlemaid tüüpe on saadaval nii ülalt kui alt tõmbega. Lisaks veel kolm erinevat klambri mõõtu ja spets kinnituse variandid kui on vaja keskjooku võllile kinnitada.

Kasutaja avatar
Ermo
Rattur
Postitusi: 893
Liitunud: 21. 04. 2003. 14:44

Postitus Postitas Ermo » 24. 07. 2003. 10:47

,
Viimati muutis Ermo, 08. 03. 2011. 16:13, muudetud 1 kord.
Sõida, aga ära mölise :twisted: .

HUS
Rattur
Postitusi: 79
Liitunud: 17. 04. 2003. 09:22

Re: Top-swing

Postitus Postitas HUS » 24. 07. 2003. 11:02

UrmasL kirjutas:Lisaks veel kolm erinevat klambri mõõtu
Need antakse millimeetrites raamitoru läbimõõduna?

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2048
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Re: Top-swing

Postitus Postitas UrmasL » 24. 07. 2003. 11:16

HUS kirjutas:Need antakse millimeetrites raamitoru läbimõõduna?
jep, 28.6/31.8/34.9mm

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Re: Top-swing

Postitus Postitas mart » 24. 07. 2003. 11:17

HUS kirjutas:Totaalselt algajalik küsimus: mida see top-swing endast kujutab? Sama mis rippuv vahetaja? Kuidas tavalisest erineb ja milleks parem/mõeldud on?
Millele ja milleks sa esivahetajat otsid: linnarattale, MNT rattale, tavaMTB-le, võistlusMTB-le? Täpsusta oma küsimust.
PS. Sõna *tavaline* on laialivalguv, kuna ratta ajalugu on üle 100 aasta pikk ja ntx esikäiguvahetajat on kasutatud juba enne II maailmasõda 8) .

Kasutaja avatar
AndreK
hobisportlane
Postitusi: 2497
Liitunud: 07. 03. 2003. 12:06

Postitus Postitas AndreK » 24. 07. 2003. 11:24

Mul on siin pakkuda nagu rusikas silmaaukku LX esivahetaja 31,8mm, top swing, top pull. Kasutatud 1000 km. Nagu uus 300 EEKi (terminoloogia peaks nüüd selge olema) :)

HUS
Rattur
Postitusi: 79
Liitunud: 17. 04. 2003. 09:22

Postitus Postitas HUS » 24. 07. 2003. 12:25

Tegelikult olid need küsimused teoreetilist laadi.
Aga põhimõtteliselt oleks kunagi midagi hübriidrattale saada selle hädise C202 asemele, mis seal praegu on...

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Postitus Postitas Rom » 24. 07. 2003. 12:44

HUS kirjutas:Tegelikult olid need küsimused teoreetilist laadi.
Aga põhimõtteliselt oleks kunagi midagi hübriidrattale saada selle hädise C202 asemele, mis seal praegu on...
C202 peab kauem vastu kui deore esivahetaja,
endal linnakal on C202 ja sõitnud ligi 4000 ja töötab ja ei kolise aga mtb deore väsis 600km-ga ära ja hakkas tüütult kolisema ja vajas pidevat regullimist(päris õigeks ei saanudki) nii et vahetasin kiirelt rippuva LX -i vastu.
Viimane vahetab mingi 2000km ja ei näita väsimuse märkigi aga ta pisut pehmem kui XT rippuv.

Kirsa
Rattur
Postitusi: 4002
Liitunud: 24. 02. 2003. 23:38

Postitus Postitas Kirsa » 24. 07. 2003. 12:47

Jah. C202 pidas minulgi 2500 vastu ilma mingi mureta. Arvatavasti peab siianigi, aga ratas sai maha myydud.
Deore on pidanud 3500, aga juba 1700-ndal hakkas loksuma, siis aga sai mingi paugu kuskilt ja nüüd vist mõneks ajaks ei julge loksuda.
Plaan on kindlasti LX panna, aga mul toru 34.8 ja keegi seda mõõtu väga siin ei myy.

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 24. 07. 2003. 12:48

HUS kirjutas:Tegelikult olid need küsimused teoreetilist laadi.
Aga põhimõtteliselt oleks kunagi midagi hübriidrattale saada selle hädise C202 asemele, mis seal praegu on...

FD-C202 ees max 48 hammast, sadulatoru ? 28.6/31.8mm
Seega tulevikus mõõdad nihikuga sadulatoru läbimõõdu ja teed oma valiku. 8) Valik saab olema suht lahja, kuna tipp - esivahetajad on max 46 hammakale arvestatud.

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 24. 07. 2003. 12:55

Rom kirjutas:C202 peab kauem vastu kui deore esivahetaja,
endal linnakal on C202 ja sõitnud ligi 4000 ja töötab ja ei kolise aga mtb deore väsis 600km-ga ära.
Komponentide iga sõltub ratta kasutusalast. C 202 maastikul, koormuste all küll vastu ei pea. On kogemusi.
Ja-veel.
mis puutub tipp-komponentide kiiremasse väsimisse, siis saavad nad ju rohkem vatti. Rattur võtab neist ju viimast välja :wink: .
Viimati muutis mart, 24. 07. 2003. 13:03, muudetud 1 kord.

HUS
Rattur
Postitusi: 79
Liitunud: 17. 04. 2003. 09:22

Postitus Postitas HUS » 24. 07. 2003. 13:01

mart kirjutas:FD-C202 ees max 48 hammast.
Heh, siis ta ei saagi mul ju normaalselt töötada, mul ees 53ne 105 vänt...

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 24. 07. 2003. 13:06

HUS kirjutas:
mart kirjutas:FD-C202 ees max 48 hammast.
Heh, siis ta ei saagi mul ju normaalselt töötada, mul ees 53ne 105 vänt...
Jep! Tulevikus vaata MNT ratta esivahetajat.

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Postitus Postitas Rom » 24. 07. 2003. 13:11

Kirsa kirjutas:Jah. C202 pidas minulgi 2500 vastu ilma mingi mureta. Arvatavasti peab siianigi, aga ratas sai maha myydud.
Deore on pidanud 3500, aga juba 1700-ndal hakkas loksuma, siis aga sai mingi paugu kuskilt ja nüüd vist mõneks ajaks ei julge loksuda.
Plaan on kindlasti LX panna, aga mul toru 34.8 ja keegi seda mõõtu väga siin ei myy.
endale sain need saksast......tulevad nii umb poole odavamalt :wink:

HUS
Rattur
Postitusi: 79
Liitunud: 17. 04. 2003. 09:22

Postitus Postitas HUS » 24. 07. 2003. 15:13

mart kirjutas:Jep! Tulevikus vaata MNT ratta esivahetajat.
Ja neid tehakse samuti nii ülalt- kui alttõmbega?

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 24. 07. 2003. 15:43

HUS kirjutas:
mart kirjutas:Jep! Tulevikus vaata MNT ratta esivahetajat.
Ja neid tehakse samuti nii ülalt- kui alttõmbega?
Mitu hübriidratast sul on? :roll: Väga raske ja suht mõttetu on kogu esivahetajate nimekirja siia ülesse riputada. Pealegi, pole sa maininud, kas sul on ees 105 kaksik või kolmik.Samuti pole sa sadulatoru läbimõõtu andnud. Samuti pole sa maininud, esikäikari trossi asukohta.

HUS
Rattur
Postitusi: 79
Liitunud: 17. 04. 2003. 09:22

Postitus Postitas HUS » 25. 07. 2003. 09:53

Ikka 1 ja ainus :) Aga see küsimus ei olnudki ju mõeldud nimekirja saamiseks vaid lihtsalt ei või jah, sest mulle on jagatud ka sellist infot, et MNT vahetajad vaid alt tõmbega. On see siis tõesti nii? Üritasin seda uurida ka Saksa võrgukaubamajade lehtedelt st mida nad pakuvad, kuid jäin keelega hätta.
Mis aga puutub konkreetsesse rattasse, siis 105 on 3ne ja minul tuleb tross ülalt. Sadulatoru ümbermõõtu pole tõesti suutnud kontrollida, kuna ratas väljaspool haardeulatust hetkel.

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 25. 07. 2003. 10:35

HUS kirjutas: mulle on jagatud ka sellist infot, et MNT vahetajad vaid alt tõmbega. On see siis tõesti nii? Mis aga puutub konkreetsesse rattasse, siis 105 on 3ne ja minul tuleb tross ülalt. .
Tõepoolest, MNT esikäikarid on alttõmbega. On küll mõned erandid, ntx Suntour, kuid need on vanemad mudelid (tehti, kuni 1998) ja nendele sa Eestis pihta ei saa. Ja netist otsida/osta pole mõtet, kuna hinnad algavad 29 $. Mõtekam on kompunnida omale alttõmme või hankida/valmistada sadulatorule kinnituv rattake, millelt tross üle jookseb ja suunda muudab.

HUS
Rattur
Postitusi: 79
Liitunud: 17. 04. 2003. 09:22

Postitus Postitas HUS » 25. 07. 2003. 11:29

mart kirjutas:Tõepoolest, MNT esikäikarid on alttõmbega.
Oh häda... On sel mingi loogiline põhjendus ka, et miks just vaid alttõmme?

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 25. 07. 2003. 12:56

HUS kirjutas:
mart kirjutas:Tõepoolest, MNT esikäikarid on alttõmbega.
Oh häda... On sel mingi loogiline põhjendus ka, et miks just vaid alttõmme?
Pealtõmme võeti kasutusele MTB rattal, kuna keskjooksu alt läbiminev esikäikari tross sai muda ja paska, mis esiratta alt ülesse visati. Samuti sai keskjooksu alaosa kive ja kände tunda. Lihtne ja põhjendatud tegu.

Ruta
Rattur
Postitusi: 3
Liitunud: 26. 06. 2006. 20:33

Postitus Postitas Ruta » 19. 08. 2006. 17:07

Rom kirjutas:Viimane vahetab mingi 2000km ja ei näita väsimuse märkigi aga ta pisut pehmem kui XT rippuv.
UrmasL kirjutas:Ma olen sõitnud aasta otsa Deore vahetajate ja shifteritega ning teise aasta XT vahetajate ning shifteritega. Deore esivahetaja oli tõeline kräpp. Väga raske oli teda täpseks saada ja siis vajus ka kiirelt ära. Kogu süsteem oli kuidagi väga pehme ja veniv.
Mida too "pehme" endast kujutab? See mitmest teemast läbi käinud. Saan aru, et on halb omadus???

Vasta

Mine “Jupid”